...kesälomat ovat alkaneet.
Olen tässä ajellessa katsonut 10-15 vuotta vanhoja japseja, opeleita ym muita tavis autoja.
V**tu mitä ritsoja ne ovat!
Mutta liikenteessä näkee tosi hyvännäköisiä vanhoja Bemareita.
Missä se tavisautojen (japsi) luotettavuus näkyy?
Ruosteessa vai?
Huomaa että koululaisten...
27
3271
Vastaukset
- BemMan
Samaa olen ihmetellyt, että miten helvetissä sellaiset ruoste lootat voi mennä katsastuksesta läpi? No, sehän on varsin yksinkertaista, jos hiukan miettii lähes puolet japskeista on sellaisia kopperoita, joille ei ole tehty kuin ensikatsastus joskus kauan sitten! Nämä välkyt kuskit luulee, että se riittää että moottori pelaa ja vielä kori pysyy juuri ja juuri kasassa. Voi, voi teitä kuoleman kauppiaita...
- , että
ks. nimimerkkiä ottaa pattiin BMW:n viosta kyselevät threadit. Valitettavasti BMW:ssä on myös vikoja..
Ja ainiin... Keskivertoa enemmän.. Valitettavasti.- vikojako?
Jos etsitään nettiautosta 30 moottorivikaisena myynnissä olevaa autoa, niin 27 niistä on bemareita loput 3 pösöjä. Laatutuote.
- Ruudin keksijä?
Huomaa, että ko. nimimerkillä (huom. oikeinkirjoitus. Takaisin kouluun tenava.) ottaa päähän bemarit...otan osaa, osta sinäkin omasi. Niin minäkin tein.
Mutta mutta, kerro toki viaton auto?
Niin, no voi hitsi...arvaa mitä, useimmilla bmw:n omistajilla on RAHAA korjata ne viat.
Ja kyllä, bemareissa on vikoja, tunnustan. Ei tee yhtään tiukkaa sanoa.
Noh, mistä itketään seuraavaksi?
Terv. 540ia - gtytdfg
Ruudin keksijä? kirjoitti:
Huomaa, että ko. nimimerkillä (huom. oikeinkirjoitus. Takaisin kouluun tenava.) ottaa päähän bemarit...otan osaa, osta sinäkin omasi. Niin minäkin tein.
Mutta mutta, kerro toki viaton auto?
Niin, no voi hitsi...arvaa mitä, useimmilla bmw:n omistajilla on RAHAA korjata ne viat.
Ja kyllä, bemareissa on vikoja, tunnustan. Ei tee yhtään tiukkaa sanoa.
Noh, mistä itketään seuraavaksi?
Terv. 540iaettä ruudin keksijä on yhdyssana. Siis 'ruudinkeksijä'. Tässä näemme bemarimiehen yrityksen olla viisas.
- Pyörän keksijä
gtytdfg kirjoitti:
että ruudin keksijä on yhdyssana. Siis 'ruudinkeksijä'. Tässä näemme bemarimiehen yrityksen olla viisas.
Ei tarvitse olla ruudin keksijä, jotta voi hankkia bemarin.
Mutta ainahan voi ruikuttaa palstalla, jos ei rahkeet muuhun riitä. :) - japaskat
Pyörän keksijä kirjoitti:
Ei tarvitse olla ruudin keksijä, jotta voi hankkia bemarin.
Mutta ainahan voi ruikuttaa palstalla, jos ei rahkeet muuhun riitä. :)vitut, riisiruostekasoihin on kaikillavaraa mutbemariinei koskalaatu maksaa:D
- viatonta
Ruudin keksijä? kirjoitti:
Huomaa, että ko. nimimerkillä (huom. oikeinkirjoitus. Takaisin kouluun tenava.) ottaa päähän bemarit...otan osaa, osta sinäkin omasi. Niin minäkin tein.
Mutta mutta, kerro toki viaton auto?
Niin, no voi hitsi...arvaa mitä, useimmilla bmw:n omistajilla on RAHAA korjata ne viat.
Ja kyllä, bemareissa on vikoja, tunnustan. Ei tee yhtään tiukkaa sanoa.
Noh, mistä itketään seuraavaksi?
Terv. 540iaautoa toki ole olemassakaan, mutta semmoisia joissa on vähemmän vikoja löytyy kyllä. Mitä väliä sillä on, että on rahaa korjauttaa kokoajan vikoja autosta? Eikö olis viisaampaa käyttää rahojaan sellaiseen autoon joka ei ole jatkuvasti rikki?
- Fe34
Loma alkoi ja ajelempa vaan vanhalla hyvännäköisellä Bemarilla.
Japsien "täydellinen luotettavuus" on yhtä kuin niiden täydellinen ruostuminen omistajiensa välinpitämättömyyttään.
Hyvää kesää BMW Powerille ja muille Bemaristeille- BMW Power
Se miksi esim E60 ei niin vaan ruostu johtuu siitä että se, kuten BMW:t yleensäkin, ovat tehty kokonaislaadukkaasti ja teräspellit ovat lähes kaikki reilusti galvanoitu.
Galvanoinnissakin on eroja.
Autoni konepelti ja etulokasuojat ovat alumiinista valmistettu kuten koko eturunko ja takaripustus.
Pakoputki on valmistettu rosterista ja alustaa suojaavat muovilevyt, jotka myös vähentävät ilmanpyörteitä.
Tämän lisäksi avoimet kohdat ovat kunnolla suojatut roikesuoja- ja ruosteenesto aineilla.
Tätä kokonaislaatua ja teknistä edelläkävijyyttä eivät tavisauton omistajat halua millään ymmärtää.
Se toki myös auttamatta nostaa auton hintaa.
Paljon puhutut alusta ongelmat Bemareissa johtuvat siitä että kun ajettavuus halutaan BMW tasolle niin mitkään rautatiekisko vahvuudet eivät tule kysymykseen. Joudutaan siis turvautumaan hieman kevyempiin osiin joka tosin eivät sitten ole mitoitettu kestämään ikuisuuksia (vrt. kuorma-auto ja lehtijouset).
Tästä syystä toivon että kaikki varsinkin vanhemmilla Bemareilla ajavat huollattasivat säännöllisesti alustan asiantuntevissa liikkeissä.
Silloin päästään nauttimaan siitä tavisautoilijoiden kadehtimaa Ajamisen Iloa. - tuota samaa!
BMW Power kirjoitti:
Se miksi esim E60 ei niin vaan ruostu johtuu siitä että se, kuten BMW:t yleensäkin, ovat tehty kokonaislaadukkaasti ja teräspellit ovat lähes kaikki reilusti galvanoitu.
Galvanoinnissakin on eroja.
Autoni konepelti ja etulokasuojat ovat alumiinista valmistettu kuten koko eturunko ja takaripustus.
Pakoputki on valmistettu rosterista ja alustaa suojaavat muovilevyt, jotka myös vähentävät ilmanpyörteitä.
Tämän lisäksi avoimet kohdat ovat kunnolla suojatut roikesuoja- ja ruosteenesto aineilla.
Tätä kokonaislaatua ja teknistä edelläkävijyyttä eivät tavisauton omistajat halua millään ymmärtää.
Se toki myös auttamatta nostaa auton hintaa.
Paljon puhutut alusta ongelmat Bemareissa johtuvat siitä että kun ajettavuus halutaan BMW tasolle niin mitkään rautatiekisko vahvuudet eivät tule kysymykseen. Joudutaan siis turvautumaan hieman kevyempiin osiin joka tosin eivät sitten ole mitoitettu kestämään ikuisuuksia (vrt. kuorma-auto ja lehtijouset).
Tästä syystä toivon että kaikki varsinkin vanhemmilla Bemareilla ajavat huollattasivat säännöllisesti alustan asiantuntevissa liikkeissä.
Silloin päästään nauttimaan siitä tavisautoilijoiden kadehtimaa Ajamisen Iloa.Miten sä viitsit jauhaa tuota päivästä toiseen?
Nimimerkkisi on markkinalause, ja tuo toinen lentävä lause on markkinalause.
Hieman huvittää, kun auton paras osa taiatavasti rakennettu mainoslause.
Herää jo, BMW:n ajettavuus ei ole mitenkään ylivertainen muihin saman hintaluokan ajettaviin, päinvastoin esim. 300-sarjaa parmpia ajettavia löytyy jo ihan siitä tavisluokasta.
Ota se pää pois per*eestä ja tunnusta, että ollaan jo 2000-luvulla. Ne tavisautotkin ovat jo autoja.
Äläkä viitsi naurattaa noilla hintapuheillasi. BMW on räikeästi ylihintainen ja siihen ei mitkään muovilevyt tai rosteriputket vaikuta. Tottakai se on ylihintainen. Sillähän se imago rakennetaan. - toyota-tietoa
BMW Power kirjoitti:
Se miksi esim E60 ei niin vaan ruostu johtuu siitä että se, kuten BMW:t yleensäkin, ovat tehty kokonaislaadukkaasti ja teräspellit ovat lähes kaikki reilusti galvanoitu.
Galvanoinnissakin on eroja.
Autoni konepelti ja etulokasuojat ovat alumiinista valmistettu kuten koko eturunko ja takaripustus.
Pakoputki on valmistettu rosterista ja alustaa suojaavat muovilevyt, jotka myös vähentävät ilmanpyörteitä.
Tämän lisäksi avoimet kohdat ovat kunnolla suojatut roikesuoja- ja ruosteenesto aineilla.
Tätä kokonaislaatua ja teknistä edelläkävijyyttä eivät tavisauton omistajat halua millään ymmärtää.
Se toki myös auttamatta nostaa auton hintaa.
Paljon puhutut alusta ongelmat Bemareissa johtuvat siitä että kun ajettavuus halutaan BMW tasolle niin mitkään rautatiekisko vahvuudet eivät tule kysymykseen. Joudutaan siis turvautumaan hieman kevyempiin osiin joka tosin eivät sitten ole mitoitettu kestämään ikuisuuksia (vrt. kuorma-auto ja lehtijouset).
Tästä syystä toivon että kaikki varsinkin vanhemmilla Bemareilla ajavat huollattasivat säännöllisesti alustan asiantuntevissa liikkeissä.
Silloin päästään nauttimaan siitä tavisautoilijoiden kadehtimaa Ajamisen Iloa.Jokainen tietää että heti päänsärkypillerin ottamisen jälkeen tuntuu jo hiukan paremmalta vaikka todellisuudessa lääke vaikuttaa vasta hetken kuluttua.
Samalla lailla jos ihminen on vakuuttunut BMW:n ajo-ominaisuuksien ylivertaisuudesta, BMW tuntuu muita paremmalta vaikkei todellisuudessa sitä olekkaan.
Autojen väliset erot ovat pienentyneet ja siksi muotoilu ja imago korostuvat, varsinkin jos aikoo myydä automallejaan muita korkeampaan hintaan.
Suomessakin ihmisten tulotaso on noussut ja useimmilla työssäkäyvillä olisi varaa myös BMW:hen. Kuitenkin BMW:n sijoitus myyntitilastossa (kattavasta myyntiverkostosta huolimatta) kertoo sitä ettei ehkä sittenkään niin kovin moni ihannoi BMW:n tarjoamaa ajotuntumaa. Monet yksinkertaisesti pitävät enemmän joidenkin muiden merkkien tarjoamasta hitaammasta ja kevyemmästä ohjauksesta sekä pehmeämmästä jousituksesta. - BMW Power
tuota samaa! kirjoitti:
Miten sä viitsit jauhaa tuota päivästä toiseen?
Nimimerkkisi on markkinalause, ja tuo toinen lentävä lause on markkinalause.
Hieman huvittää, kun auton paras osa taiatavasti rakennettu mainoslause.
Herää jo, BMW:n ajettavuus ei ole mitenkään ylivertainen muihin saman hintaluokan ajettaviin, päinvastoin esim. 300-sarjaa parmpia ajettavia löytyy jo ihan siitä tavisluokasta.
Ota se pää pois per*eestä ja tunnusta, että ollaan jo 2000-luvulla. Ne tavisautotkin ovat jo autoja.
Äläkä viitsi naurattaa noilla hintapuheillasi. BMW on räikeästi ylihintainen ja siihen ei mitkään muovilevyt tai rosteriputket vaikuta. Tottakai se on ylihintainen. Sillähän se imago rakennetaan.En edes viitsi puhua varallisuudesta koska nyt puhutaan autoista. Ylihinnoittelusta on täysin naurettavaa puhua Suomessa.
Mainittakoot vielä että pääni on perseessä vain ja ainostaan tyttöystäväni kanssa.
BMW:n myyntikate on parempi kuin tavisautoilla.
Jos te olisitte markkinoinnin ammattilaisia niin ymmärtäisitte sen ja myös miksi sen näin pitää olla.
Jos teitä rassaa syystä taikka toisesta BMW niin miksi ihmeessä te olette tällä palstalla itkemässä?
Arvostan nimimerkkiä "toyota-tietoa" vain hänen asiallisesta kirjottamisesta. Tunnetta hänellä ei ole ollenkaan kuten ei Toyota persoonalla tarvitse ollakaan.
Vinkki teille tavisautoilijoille:
BMW ei sytytä heti. Edes päivän pituinen koeajo ei riitä. Ajakaa sillä viikko ja mielellään kuussylinterisellä mallilla.
BMW:n hienoudet eivät avaudu heti, vaan vasta pidempiaikaisella käytöllä...
Ei vituta sitten mikään! - kuin,
BMW Power kirjoitti:
En edes viitsi puhua varallisuudesta koska nyt puhutaan autoista. Ylihinnoittelusta on täysin naurettavaa puhua Suomessa.
Mainittakoot vielä että pääni on perseessä vain ja ainostaan tyttöystäväni kanssa.
BMW:n myyntikate on parempi kuin tavisautoilla.
Jos te olisitte markkinoinnin ammattilaisia niin ymmärtäisitte sen ja myös miksi sen näin pitää olla.
Jos teitä rassaa syystä taikka toisesta BMW niin miksi ihmeessä te olette tällä palstalla itkemässä?
Arvostan nimimerkkiä "toyota-tietoa" vain hänen asiallisesta kirjottamisesta. Tunnetta hänellä ei ole ollenkaan kuten ei Toyota persoonalla tarvitse ollakaan.
Vinkki teille tavisautoilijoille:
BMW ei sytytä heti. Edes päivän pituinen koeajo ei riitä. Ajakaa sillä viikko ja mielellään kuussylinterisellä mallilla.
BMW:n hienoudet eivät avaudu heti, vaan vasta pidempiaikaisella käytöllä...
Ei vituta sitten mikään!hymyillä... Että joku voi olla noin fanaattinen autoa kohtaan, joka esimerkiksi saksassa ON ihan tavis auto.
- Horatio
kuin, kirjoitti:
hymyillä... Että joku voi olla noin fanaattinen autoa kohtaan, joka esimerkiksi saksassa ON ihan tavis auto.
Se on kumma juttu et toi bmw muuttuu jotenkin ylivoimaiseksi kun se tuodaan tuosta lahden yli tänne. lahden tuolla puolen sitten taas se on ihan tavis kaikkien audien ja mersujen keskellä usein saa jopa heikompia arvioita ilman mitään kiihkoilua. mutta jotkuthan jopa puhuvat autoilleen. tämä bmwpower on varmasti yksi niistä.
BMW Power kirjoitti:
En edes viitsi puhua varallisuudesta koska nyt puhutaan autoista. Ylihinnoittelusta on täysin naurettavaa puhua Suomessa.
Mainittakoot vielä että pääni on perseessä vain ja ainostaan tyttöystäväni kanssa.
BMW:n myyntikate on parempi kuin tavisautoilla.
Jos te olisitte markkinoinnin ammattilaisia niin ymmärtäisitte sen ja myös miksi sen näin pitää olla.
Jos teitä rassaa syystä taikka toisesta BMW niin miksi ihmeessä te olette tällä palstalla itkemässä?
Arvostan nimimerkkiä "toyota-tietoa" vain hänen asiallisesta kirjottamisesta. Tunnetta hänellä ei ole ollenkaan kuten ei Toyota persoonalla tarvitse ollakaan.
Vinkki teille tavisautoilijoille:
BMW ei sytytä heti. Edes päivän pituinen koeajo ei riitä. Ajakaa sillä viikko ja mielellään kuussylinterisellä mallilla.
BMW:n hienoudet eivät avaudu heti, vaan vasta pidempiaikaisella käytöllä...
Ei vituta sitten mikään!Vinkki teille tavisautoilijoille:
BMW ei sytytä heti. Edes päivän pituinen koeajo ei riitä. Ajakaa sillä viikko ja mielellään kuussylinterisellä mallilla.
minun kohdalla ainakaan väite ei pidä paikkaansa.
omistin aikoinaan 03 primeran joka oli uus ostaessani.
mutta kohdalleni sattui täys susi kappale.
nonesti takuu huollossa käydessä sain siais auton ja kerran sain 320 bmw esittely auton,ajeltuani sillä noin 3h olin varma että seuraava auto on bmw jos rahat antaa myöten ostaa.
noh nytten ajelen 320 bmw tosin käytetyllä mutta mittarissa vasta 57000.
eikä oo tarvinut ostosta katua.- ULTIMATE DRIVING MACHINE
kuin, kirjoitti:
hymyillä... Että joku voi olla noin fanaattinen autoa kohtaan, joka esimerkiksi saksassa ON ihan tavis auto.
kuten jenkit asian ilmaisevat. Jos ajaminen BMW:llä ei puhuttele, osta jokin muu auto. Autoilu ei kaikille ole vain keino siirtyä paikasta A paikkaan B. Ja monet niistä, jotka kokevat autoilun eri tavalla - ajavat BMW:llä. Toiset Alfalla tai Jaguarilla - kaikille on yhteistä autoilun kokeminen asiaksi, joka antaa iloa.
- hinnat
toyota-tietoa kirjoitti:
Jokainen tietää että heti päänsärkypillerin ottamisen jälkeen tuntuu jo hiukan paremmalta vaikka todellisuudessa lääke vaikuttaa vasta hetken kuluttua.
Samalla lailla jos ihminen on vakuuttunut BMW:n ajo-ominaisuuksien ylivertaisuudesta, BMW tuntuu muita paremmalta vaikkei todellisuudessa sitä olekkaan.
Autojen väliset erot ovat pienentyneet ja siksi muotoilu ja imago korostuvat, varsinkin jos aikoo myydä automallejaan muita korkeampaan hintaan.
Suomessakin ihmisten tulotaso on noussut ja useimmilla työssäkäyvillä olisi varaa myös BMW:hen. Kuitenkin BMW:n sijoitus myyntitilastossa (kattavasta myyntiverkostosta huolimatta) kertoo sitä ettei ehkä sittenkään niin kovin moni ihannoi BMW:n tarjoamaa ajotuntumaa. Monet yksinkertaisesti pitävät enemmän joidenkin muiden merkkien tarjoamasta hitaammasta ja kevyemmästä ohjauksesta sekä pehmeämmästä jousituksesta.saattavat vaikuttaa valintaan?
- Pallakki
Horatio kirjoitti:
Se on kumma juttu et toi bmw muuttuu jotenkin ylivoimaiseksi kun se tuodaan tuosta lahden yli tänne. lahden tuolla puolen sitten taas se on ihan tavis kaikkien audien ja mersujen keskellä usein saa jopa heikompia arvioita ilman mitään kiihkoilua. mutta jotkuthan jopa puhuvat autoilleen. tämä bmwpower on varmasti yksi niistä.
Saksassa Mersut lasketaan pappojen autoiksi ja erittäin epäluotettaviksi verrattuna Audiin ja BMW:n, joilla on ihan eri tyyppinen maine.
- Saako kysyä
Minäkin ajoin moisilla, kun "elämään opetelin",
yliopisto olivat myös niin kalliita että ei ollut parempaan varaakaan.
Nytkin on Keskimmäinen tyttäreni ajanut vain Corollalla,
mutta on ollut varaa käydä 2 viikon lomalla viimekuussa USA:ssa ja huomenna lähtee kesälomamatkalle, Portugaliin, Espaniaaan ja sinnepäin.
Onko kysyjän ainoat harastukset/huvit ajaa BEMARILLA ? ja karehtia muiden harrastuksia.- BMW Power
Ei autolla ajo todellakaan ole harrastukseni. Ajan n. 12-14 tkm vuodessa.
Olen vaan elämän kaikista osa-alueista nauttiva. Autoilusta kun puhutaan niin 525iA -05 täyttää vaativat kriteerini.
Pärjäilen ihan mukavasti eikä harrastuksista, matkailusta yms tarvitse tinkiä.
Ei elämän tarvitse harmaata olla!
En myöskään ole kateellinen kenellekään enkä mollaa muiden harrastuksia tai huveja.
Hyvää kesää vaan kaikille.
- BMW-Man
Voin täysin allekirjoittaa lauseesi että Japsit ovat todella paskoja, ruostuvia linttoja ilman tunteen häivää.
Jos joku 80-luvun Corollan 70-luvun Eurooppalaisesta kopioitu moottori jaksaa vieläkin säksättää sinistä sauhua maailmaan, niin ei se siitä vielä hyvää autoa tee.
Joskus 80-luvulla Toyotat olivat suhteellisen kestäviä autoja ja taloudellisiakin jopa, mutta mitä se auttoi kun ajo-ominaisuuksia ei ollut edes uutena ja kolariturvallisuus riippuliidokin luokkaa?
Pian näistä kaukoidän ihmeistä alkoi jo ruoste kukkia. Pikkuvikaa siellä täällä jne. Takakontti aukeaa kun silleen vetää ja nostaa samaan aikaan ja kuuluu klonks. Ai miks toi ratti tärisee? - Emmä tiedä, se on aina tehny niin, mihin mennään shoppailemaan?
Rumia, puhkiruostuneita, ajettavuudeltaan järkyttävän paskoja katiskoja, joilla ei edes uutena tee yhtään mitään. Mummon kauppakassina 5 000km vuodessa korkeintaan, mutta ei muuten. Taloudellisia jopa, mutta ei helvetissä hyviä. Suorastaan kamalia nämä yli 5v vanhat Aasialaiset autot.- hyvin
sanottu!
Sorruin ostamaan japanialaisen pakettiauton, oli se kauhea ritsa. Kaupunkiajossa ois jotenki menny mutta maantiellä kauhea paska. Yäk. Ei koskaan enää japanilaista. ...juu ja on kokemusta kavereitten henkilöauto-japseistakin :( - jag100
Olen samaa mieltä että japseista puuttuu tunne (ominaisuuksien lisäksi).. Minusta Top Gearin Jeremy Clarkson sanoo asian hyvin "japanese cars are like whitegoods - they have no soul". Eli japsi on kuin kodin kone, saa työn tehtyä mutta siihen se jää. Autoissa tämä tarkoittaa siirtymistä A:sta B:hen mutta sitä enempää ei viitsikään ajella.
No, joillekin tämä riittää mutta samalla on myös typerää haukkua ihmisiä jotka nauttivat ajamisesta (ja jotka usein siksi valitsevat bmw:n).
Itse ajelen paljon mielummin pari vuotisella 100tkm ajetulla autolla jonka ajamisesta nautin kuin uudella japsilla samalla rahalla, sen verran nautin (ja tahdon nauttia) ajamisesta.
- dfdfsfsdfsdfsdsdf
ainahan uutta peltiä saa, mutta koneremontti tulee kalliimmaksi. Tietty eihän ne saksan tuonnit tarvi remonttia kun mittarissa on vaan sata tonnia : ) ja auto on 15 vuotta vanha.
- On päinvastoin
Pahoin ruostunutta koria ei kannata korjata, mutta koneremontti kannattaa tehdä, jos kori on hyvä.
Näin on aina ollut. - Fe34
On päinvastoin kirjoitti:
Pahoin ruostunutta koria ei kannata korjata, mutta koneremontti kannattaa tehdä, jos kori on hyvä.
Näin on aina ollut.Kori kun on kallein yksittäinen komponentti autossa. Pienemmät osat on halvempi korjata, kuten moottori. Ihmettelenkin miksi jo muutaman vuoden ikäisissä japseissa maali alkaa kukkia lokasuojien kohdalla? Kymppi-ikäisinä korjauksen kannattavuus on jo kyseenalainen, ellei ole masokisti-fanaattinen nippon-DIY-mies, vaimona uskollinen hitsipilli kädessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183991Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892283Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1271741- 761444
- 1571433
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91074Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34704- 27691
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25671- 45658