mitä maksat hieronnastasi?

emäntäh

Mitä maksat hieronnastasi?
Kuinka pitkä hieronta?
Mikä on hierojasi koulutus?

Omastani maksan 40€ tunnilta, koulutettu hieroja.

45

12574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hierontaterapeuttiopiskelija

Oma hierojani on hierontaterapeutti ja puolen tunnin niskahartia hieronta maksaa 13 euroa!!

• emäntäh

no jopa on alihintaa, tosin hierontaterapeutti nimikettä voi käyttää tietääkseni kuka vain kadun mies ilman koulutusta. Tiedosta ja taidosta olen valmis maksamaan.

• alihinnalla

Jos joku hieroo 13eurolla, ei varmaankaan maksa työstään veroja kuten normaalisti ammattituloista maksetaan.

• uh-94
        alihinnalla kirjoitti:

Jos joku hieroo 13eurolla, ei varmaankaan maksa työstään veroja kuten normaalisti ammattituloista maksetaan.

13€ puolen tunnin hieronnasta on halvimmasta päästä.Siitä kun vähentää ennakkoveron ja YEL-maksun
        käteen jää n.8€ eli 16€ tunnissa.Jos työpiste on kotona niin ns.vuokrakuluja ei ole,mutta muita kulujahan tulee.Jos sulla on toimipaikka jossain kaupungin keskustassa niin vuokrakulut on huomattavat ja se käteen jäävä osuus ei ole välttämättä enempää vaikka hieronnan hinta olisi 40€/h

• kunnon

hieronnasta pitää maksaakkin.Tuosta 40€ kun vähentään vuokran-,veron-,yel-osuuden ym...rasvat,paperit ym..ym...niin olisikos käteen jäävä osuus 20€?!?!...hieroisitkos itse sillä summalla tunnin tai ylipäätänsä jaksaisitko?Naiset ovat valmiita työntämään 100€ kampaajalle/kosmetologille ja se ei tunnu missään...heh heh

• Ginger

Maksan hieronnasta myös 40€ tunnilta, hierojani on koulutettu hieroja, joka on kouluttautunut myös jäsenkorjaukseen. Yhdellä hoidolla tulee lihakset huollettua ja tarkistettua kroppa muutenkin.

Ennemmin vaihdan kampaajani kuin hierojani.

• paffffffff

varsinkin kun se on oma aviomies.

• hierontaterapeuttiopiskelija

Kyllä hieroja ja hierontaterapeutti ovat käyneet saman koulutuksen, eli ei kuka tahansa voi käyttä hierontaterapeutti nimikettä!!!

• koulutettu hieroja

Nyt kun taas kiistellään näistä nimikkeistä: nimikkeitä 'hieroja' ja 'hierontaterapeutti' saa käyttää jopa ilman koulutusta. 'Koulutettu hieroja' taas on nimikesuojattu ammattinimike jota saa käyttää vain koulutetun hierojan ammattitutkinnon suorittanut ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekisteriin merkitty henkilö.

• hierontaterapeuttiopiskelija
        koulutettu hieroja kirjoitti:

Nyt kun taas kiistellään näistä nimikkeistä: nimikkeitä 'hieroja' ja 'hierontaterapeutti' saa käyttää jopa ilman koulutusta. 'Koulutettu hieroja' taas on nimikesuojattu ammattinimike jota saa käyttää vain koulutetun hierojan ammattitutkinnon suorittanut ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekisteriin merkitty henkilö.

Et voi käyttää hieroja tai hierontaterapeuttinimikettä, jos et ole koulua käynyt!!! Jos haluaa nimikkeeksi itselleen koulutettu hieroja, on hieroja/hierontaterapeutti koulutuksen jälkeen suoritettava vain yksi tentti, jossa tosin kaikki on latinaksi. Ja onhan vielä olemassa urheiluhieroja, johon myös hieoja/hierontaterapeutti voi opiskella valmistuttuaan muutaman päivän koulutuksella. Yleensä en itse jaksa kinata tämän tyylisistä asioista keskustelupalstoilla, mutta nyt haluan, koska opiskelen itse parhaillaan hierontaterapeutiksi ja ottaa päähän, jos sanotaan, että sitä nimeä voi käyttää kuka tahansa, ja asia ei todellakaan ole niin!!!!

• koulutettu hieroja
        hierontaterapeuttiopiskelija kirjoitti:

Et voi käyttää hieroja tai hierontaterapeuttinimikettä, jos et ole koulua käynyt!!! Jos haluaa nimikkeeksi itselleen koulutettu hieroja, on hieroja/hierontaterapeutti koulutuksen jälkeen suoritettava vain yksi tentti, jossa tosin kaikki on latinaksi. Ja onhan vielä olemassa urheiluhieroja, johon myös hieoja/hierontaterapeutti voi opiskella valmistuttuaan muutaman päivän koulutuksella. Yleensä en itse jaksa kinata tämän tyylisistä asioista keskustelupalstoilla, mutta nyt haluan, koska opiskelen itse parhaillaan hierontaterapeutiksi ja ottaa päähän, jos sanotaan, että sitä nimeä voi käyttää kuka tahansa, ja asia ei todellakaan ole niin!!!!

valitettavasti olet väärässä...koulutettu hieroja on ainoa virallinen ammattinimike, muita saa käyttää kuka vaan viitsii. Kysy oppilaitoksestasi niin ei tarvi kinata...

• lainsäädäntöä lisää...

koskien nimikesuojattuja ammattihenkilöitä.

hieroja voi olla kuka vaan, kiropraktikko voi olla kuka vaan.

Koulutetut henkilöt ovat "virallisia" ja oikeutettuja nimikkeen kantajia.

OPISKELEPPA TEON SIVUILTA LISÄÄ:
        http://www.teo.fi/uusi/suomi_1.htm

• 2141

valitettavasti olet väärässä...koulutettu hieroja on ainoa virallinen ammattinimike, muita saa käyttää kuka vaan viitsii. Kysy oppilaitoksestasi niin ei tarvi kinata...

Vain Koulutettu Hieroja saa Potilasvakuutuksen,
        ei hierontaterapeutti.

• jorpe

Jos hierontaterapeuttiopiskelija on saanut tietonsa Hieronta-Akatemiasta, niin hyvin ikävällä tavalla tässä nyt paljastui kyseisen yrittäjän eettinen linja. Kalliin kurssin opiskelijan on annettu ymmärtää, että kyseessä on ammattiin valmistava koulutus. Ehkä kyseessä kyseessä kuitenkin on vain inhimillinen väärinkäsitys; eikä sentään petos??

Hierontaterapeuttiopiskelijaparka on nyt harhautunut pahasti ja isolla rahalla. Pelkän Hieronta-Akatemian kurssin jälkeen ei vielä ole alkuunkaan valmiuksia selviytyä koulutetun hierojan näyttötutkinnosta.

http://www.khl.fi/hierojaat 2005.pdf

Kyseessä ei todellakaan ole "vain yksi tentti", vaan Opetushallituksen valvoma aikuisten ammatillinen tutkinto, josta selviytyminen edellyttää noin vuoden päätoimista opiskelua. Anatomian sanasto latinaksi on vain mitätön murto-osa tutkintovaatimuksista.

Todellakin on niin, että mikään laki ei estä ketä tahansa käyttämästä hierontaterapeutti-nimikettä. Näitä nimikkeitä voi vapaasti itse keksiä myös lisää. Tässä ei ole petetty ainoastaan nuoria opiskelijoita, vaan huijatuiksi tulevat myös hieronnan kuluttajat.

Toivon, että hierontaterapeuttiopiskelijaa tämä asia alkaa niin paljon "ottaa päähän", että hän tarkistaa Hieronta-Akatemiasta saamansa informaation; ja sitten tarvittaessa asianosaisena tekee ilmoituksen kuluttajaviranomaisille.

http://www.kuluttajavirasto.fi

• itse käynyt
        jorpe kirjoitti:

Jos hierontaterapeuttiopiskelija on saanut tietonsa Hieronta-Akatemiasta, niin hyvin ikävällä tavalla tässä nyt paljastui kyseisen yrittäjän eettinen linja. Kalliin kurssin opiskelijan on annettu ymmärtää, että kyseessä on ammattiin valmistava koulutus. Ehkä kyseessä kyseessä kuitenkin on vain inhimillinen väärinkäsitys; eikä sentään petos??

Hierontaterapeuttiopiskelijaparka on nyt harhautunut pahasti ja isolla rahalla. Pelkän Hieronta-Akatemian kurssin jälkeen ei vielä ole alkuunkaan valmiuksia selviytyä koulutetun hierojan näyttötutkinnosta.

Kyseessä ei todellakaan ole "vain yksi tentti", vaan Opetushallituksen valvoma aikuisten ammatillinen tutkinto, josta selviytyminen edellyttää noin vuoden päätoimista opiskelua. Anatomian sanasto latinaksi on vain mitätön murto-osa tutkintovaatimuksista.

Todellakin on niin, että mikään laki ei estä ketä tahansa käyttämästä hierontaterapeutti-nimikettä. Näitä nimikkeitä voi vapaasti itse keksiä myös lisää. Tässä ei ole petetty ainoastaan nuoria opiskelijoita, vaan huijatuiksi tulevat myös hieronnan kuluttajat.

Toivon, että hierontaterapeuttiopiskelijaa tämä asia alkaa niin paljon "ottaa päähän", että hän tarkistaa Hieronta-Akatemiasta saamansa informaation; ja sitten tarvittaessa asianosaisena tekee ilmoituksen kuluttajaviranomaisille.

Tuohon kyseiseen vastaukseen, mitä H-A:sta sanoit, niin itse siellä käyneenä ei kertaakaan kukaan opettajista sanonut, että on valmis hieroja ja voisi käyttää koulutettu hieroja nimikettä. Siellä nimenomaan kerrottiin tarkkaan, että tarvitsee suorittaa tuo näyttötutkinto sitä tarjoavassa koulussa ja sen jälkeen on Koulutettu hieroja!

Nyt näyttö suoritettu ja nimike saatu!

Kun itse on aktiivinen ja tarmokas lukemaan ja opiskelemaan, näyttö on helppo suorittaa!
        Mutta niinkuin aiemmin täällä todettu, Koulutettu hieroja-nimikettä voi käyttää vain näytön suorittanut hieroja. Ja kuka vain voi olla hieroja, hierontaterapeutti, urheiluhieroja ym.
        Toivottavasti tuossa on vain ollut jonkun sortin väärinymmärrys, en usko että sitä tietoa oli ko. koulusta saatu, ainakin toivon niin!

• 2141
        itse käynyt kirjoitti:

Tuohon kyseiseen vastaukseen, mitä H-A:sta sanoit, niin itse siellä käyneenä ei kertaakaan kukaan opettajista sanonut, että on valmis hieroja ja voisi käyttää koulutettu hieroja nimikettä. Siellä nimenomaan kerrottiin tarkkaan, että tarvitsee suorittaa tuo näyttötutkinto sitä tarjoavassa koulussa ja sen jälkeen on Koulutettu hieroja!

Nyt näyttö suoritettu ja nimike saatu!

Kun itse on aktiivinen ja tarmokas lukemaan ja opiskelemaan, näyttö on helppo suorittaa!
        Mutta niinkuin aiemmin täällä todettu, Koulutettu hieroja-nimikettä voi käyttää vain näytön suorittanut hieroja. Ja kuka vain voi olla hieroja, hierontaterapeutti, urheiluhieroja ym.
        Toivottavasti tuossa on vain ollut jonkun sortin väärinymmärrys, en usko että sitä tietoa oli ko. koulusta saatu, ainakin toivon niin!

En käsitä miksi koulutetaan Hieronta-terapeutteja.
        Vain Koulutettu Hieroja saa työtä esim.kylpylöistä
        saa potilasvakuutuksen ja on alv.vapaa työstään.
        Jos ei huvita opiskella niin voihan sitä tehdä vaikka thaihierontaa tai jokotai.

• minä vaan
        2141 kirjoitti:

En käsitä miksi koulutetaan Hieronta-terapeutteja.
        Vain Koulutettu Hieroja saa työtä esim.kylpylöistä
        saa potilasvakuutuksen ja on alv.vapaa työstään.
        Jos ei huvita opiskella niin voihan sitä tehdä vaikka thaihierontaa tai jokotai.

kyllä muuten mollin sivuilta löytyy työpaikkailmoituksia kylpylöihin tms. hierontaterapeutti ja hieroja nimikkeellä!! Eli ei se KOULUTETTU sana nyt ole mikään niin kovin erikoinen!!!!

• Sivusta katsoja
        minä vaan kirjoitti:

kyllä muuten mollin sivuilta löytyy työpaikkailmoituksia kylpylöihin tms. hierontaterapeutti ja hieroja nimikkeellä!! Eli ei se KOULUTETTU sana nyt ole mikään niin kovin erikoinen!!!!

... eli ainoastaan koulutettu hieroja saa potilasvahinkovakuutuksen. Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä sellaiselle hierojalle, jonka opinnoista ei ole varmuutta ja vakuutuksista ei ole tietoakaan.
        Koulutetun hierojan koulutukseen kuuluu laajat anatomian opinnot sekä perehtyminen kansansairauksiin ja tules-sairauksiin. Kun taustalla on ammatillinen koulutus sekää näyttötutkinto, voi olla aika vakuuttunut ammattitaidosta.

Mikäli joku on mennyt näyttöön ilman ammatillista koulutusta ja läpäissyt tutkinnon lähinnä asiakastyöskentelyssä perushierontoja antaen, ei voi olla varma, tietääkö kyseinen henkilö anatomian kiemurat, hieronnan kontraindikaatiot tai monia muita vuoden koulutuksessa käytyjä asioita, sillä ei näytössä niitä kaikkia keretä kyselemään.

Jos ei ole potilasvahinko vakuutusta, niin ongelmien sattuessa sitä on aika omillaan niin hieroja kuin itse hoidettava.
        Esimerkiksi, jos hieroja ei ole riittävän tietoinen kaularangan kulumaan tai spodylolisteesiin liittyvistä riskeistä ja käsittelee väärin... ei välttämättä ole hyvä juttu....

• Hieroja!
        jorpe kirjoitti:

Hieronta-Akatemiasta on eräässä oppilaitoksessa käynyt kokeilemassa näyttötutkintoa ja ovat melkein "nauraneet" hänet tietojen vajavaisuuden vuoksi pois joten Jorpe olet täysin oikeassa ja itse valmistun hierojaksi/Urheiluhierojaksi näyttökokeineen 6kk:n kuluttua ;)

• jorma!

Siinäpä se pienen pieni ero on, ajatteletpa itse mitä tahansa. Sinä tulet maksamaan arvonlisäveroa
        hierontaterapeuttina,koulutettu hieroja on alv vapaa.

• zig1

hierojan nimeä voi käyttää kuka tahansa, joka ei ole käynyt koulutusta.

• tyytyväinen aasiakas

Minä maksan 15 euroa tunnin hieronnasta. Kyseessä on urheiluhieronta oppilashieronta. Jostain syystä, saan paremman hierojan kun "täysoppineelta", kalliilta hierojalta. Hinta laatusuhde on siis hyvä.

• mi32

missä ko? mistä muuten ekaks kerraks tietää hyvän? 3x kävisin aluks

• Cassu10

Maksan 30€/2h koko hieronnasta. En ole edes kysynyt onko "koulutettu", sillä opiskelijana minun pitää ottaa kaikki irti mitä saan. Ja hyvä on ollut!

• Ammattilainen

Noin halvalla jos menee, niin ei ainakaan veroja tai yel:iä makseta.. Ei kukaan täyspäinen noin halvalla töitä tee! Ei kannata hirveesti mainostaa, ettei jää hieroja nalkkiin maksamattomista maksuista.

• zig1
        Ammattilainen kirjoitti:

Noin halvalla jos menee, niin ei ainakaan veroja tai yel:iä makseta.. Ei kukaan täyspäinen noin halvalla töitä tee! Ei kannata hirveesti mainostaa, ettei jää hieroja nalkkiin maksamattomista maksuista.

mielummin pimeenä kuin vitun veroja maksaa!

• selkä mustelmilla

maksan hieronnastani 67 euroa / 5 kertaa (1tunti/kerta ) Eli yhden kerran eli tunnin hinnaksi tulee näin 13 euroa 40 senttiä.

• näin .

20 euroa, pitää sisällä suihin oton ja eturauhasen hieronnan.

• o
        näin . kirjoitti:

20 euroa, pitää sisällä suihin oton ja eturauhasen hieronnan.

eturauhastaeinaisethier

• hierottava

Erottinen hieronta 1 tunti 35€ täällä Helsingissä.
      Se oli pitkän etsimisen tulos ja kannatti

• ja mitä kaupanpäälle

siellä

• alaselkä etc.

50 euroo tunti Espoossa.
      Oli jees, oli urheiluhieroja (ehkä).

• Antti Asiakas

Tämä hieroja on käynyt hierojakoulutuksen, joka johtaa koulutetun hierojan tutkintoon, mutta hän ei ole sitä vielä suorittanut, siis näyttöä. Rehellisesti kertoi itse. Hän tekee myös muita hoitoja mm. intialaista päähierontaa ja ennen kaikkea energiahoitoja. itse käyn koko hieronnassa kerran kuukaudessa ja se maksaa 55 e lisäksi käyn erikseen energiahoidossa.Myös tavallisen hieronnan lopuksi hän tekee aina vähän energiahoitoa, rentouttaa mahtavasti. Molemmat hoidot hyviä, muutta energiahoito tehokkaampaa, sai tämä tyttönen mm vuosia vaivanneen polvikivun pois ja kun on sanottu että minulla on lonkissa kulumat, niin ei ole yhtään olleet kipeänä kun olen tässä energiahoidossa käynyt. En tiedä johtuuko hoidosta vai muusta mutta myös sydämen rytmihäiriöt on hävinneet tyystin enkä enää kaprysinejä tarvi, myös verenpaine on pysynyt matalammalla. En enää menis tavalliselle hierojalle. Kyllä se hinta kertoo paljon mitä hieroja/hoitaja osaa.

• 1543333678889
        Antti Asiakas kirjoitti:

Tämä hieroja on käynyt hierojakoulutuksen, joka johtaa koulutetun hierojan tutkintoon, mutta hän ei ole sitä vielä suorittanut, siis näyttöä. Rehellisesti kertoi itse. Hän tekee myös muita hoitoja mm. intialaista päähierontaa ja ennen kaikkea energiahoitoja. itse käyn koko hieronnassa kerran kuukaudessa ja se maksaa 55 e lisäksi käyn erikseen energiahoidossa.Myös tavallisen hieronnan lopuksi hän tekee aina vähän energiahoitoa, rentouttaa mahtavasti. Molemmat hoidot hyviä, muutta energiahoito tehokkaampaa, sai tämä tyttönen mm vuosia vaivanneen polvikivun pois ja kun on sanottu että minulla on lonkissa kulumat, niin ei ole yhtään olleet kipeänä kun olen tässä energiahoidossa käynyt. En tiedä johtuuko hoidosta vai muusta mutta myös sydämen rytmihäiriöt on hävinneet tyystin enkä enää kaprysinejä tarvi, myös verenpaine on pysynyt matalammalla. En enää menis tavalliselle hierojalle. Kyllä se hinta kertoo paljon mitä hieroja/hoitaja osaa.

Maksan hieronnasta 68€/h. Kerran kuussa käyn. Niska ja selkä on pysynyt kunnossa. Hyvästä hieronnasta kannattaa maksaa. Hyvää ei saa halvalla.

• ni huh
        1543333678889 kirjoitti:

Maksan hieronnasta 68€/h. Kerran kuussa käyn. Niska ja selkä on pysynyt kunnossa. Hyvästä hieronnasta kannattaa maksaa. Hyvää ei saa halvalla.

68e hintaan pitää saada jo yhdyntä

• cccccccccccccccccc

20 e./30 min. niska-hartiahieronta.

• iifukryr

Hieroja käy kotona kerran kuussa, tunti meille kummallekkin, yhteensä 100€.
      Tuo oman hierontapöydän, eikä höpise turhia.

• Jatuka

Hyvä hieroja saa pidettyä asiakkaansa vaikka ei halvimmasta päästä olisikkaan.33-40e tunnilta on summa jolla kulujen jälkeen hierojakin elää normaalilla työajalla ja voi pitää ansaitut vuosilomansa. " Käsillä, Aivoilla, Sydämmellä"

• namista

60e tunti käsihoidon kanssa.

• juupati

Asun paikkakunnalla, jolla hinnat vaihtelevat ammatinharjoittajilla (siis kaikki koulutettuja hierojia) 28 € - 35 € tunnin hieronnasta...

Pelkkään tuntihintaan ei oikein asiakkaan kannata tuijottaa... jos ja kun ajattelee omalta kannalta, niin kannattaa ennemmin miettiä hyötyä... siis miten hieronta auttaa vaivoihin... jollakin hierojalla voi käydä vaikka viikottain ilman, että pääsee lihaskireysperäisistä vaivoistaan... ja toisaalta jonkun käsittely sopii paremmin ja pari kolme käyntikertaa riittää.. ja tämä vielä siitä vekkulia..että kallis saattaa olla huonompi..kun halpa..tai toisinpäin ja sinulle voi se toisen paras hieroja olla sinulle se huonoin...

Mutta se on varmaa..että varsikin vuokratikoissa alle 30 € tuntiveloituksella ei elä "# rehellisellä# työllä, eli yhteiskunnalliset velvoitteet ovat kyllä unohtuneet.... Se on sitten jokaisen omantunnon asia..miten paljon harmaata taloutta haluaa tukea ...ja ihmettelee samalla omien verojen kohoamista....

Ja jos joku ei vielä arvannut olen ammatinharjoittaja 12 v kokemuksella ja viel koulutettu hieroja...enkä ole paikkakunnan halvin..enkä haluaisikaan...

• Joo Joo

Joo oon koulutettu hieroja, ja tehnyt ammatikseni 20 vuotta hierontaa ja maksan verot ja muut maksut, ja jos jotain itelle jää niin hinta tunnin hieronnasta pitää olla 35- 40 eurua tunti vähintään.

• Elinkeinonharjoittaj

Maksan aroma-, rentoutus- ja esimerkiksi akupainantakokovartalohieronnasta 35€/h, jonka maksan yrityksen kassaan pankkikortilla ja saan kuitinn verotukseen. Olen itsenäinen elinkeinonharjoittaja, pidän yksipuolista kirjanpitoa, ja teen veroilmoituksen vuosittain, sekä saan osittain työni luonteen takia verovähennystä koska lihaksiston ja käsieni ja hartaiseutujeni ja niskan täytyy olla runsaan tietokonetyöskentelyn takia kunnossa. Olen tyytyväinen hierontapalveluuni, nainen, ja verottajaani, jonka viraston verotarkastajan kanssa olen puheväleissä, mutta olen joutunut tarkstajan vaihtuessa silloin tällöin selittämään työtäni ja hieronnan tarvetta. Ymmärrämme kaikki toisiamme, niin hierojayrittäjä, veroviranomainen ja minä.

• .,.

Pääkaupungin hierojalle maksan tunnin hieronnasta 45 euroa.

• Koulutettu hieroja

muu kuin Koulutettu hieroja voi ottaa asiakkailleen vastuuvakuutuksen, joka ei ole sama kuin potilasvahinkovakuutusta. Potilasvahinkovakuutus on paljon kattavampi ja tietenkin kalliimpi ja HOX, lakisääteinen KOULUTETULLA HIEROJALLA. Vakuutus on hyvä olla tällä alalla, joka turvaa asiakkaan kuin hierojankin selustan, jos sattuu vahinko, epähuomio, inhimillinen erehdys, hoitovirhe. Ilman vakuutusta on turha valittaa hieronnasta, josta esim. hermovaurio on pahentunu. Miettikää. Harmi, että näistä asioista ei hirveesti puhuta/tiedetä.

• annasus

Itse käyn kerran kuukaudessa hierojalla. Hierojani ottaa 35€ 45 min. Se tekisi vuoden aikana 420€

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3488
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1506
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1249
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1212
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      961
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      943
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      89
      771
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe