Mihin kaupunkiin (tai lähelle) Turkissa kannattaa mennä?! Marmaris, Side, Alanya, Antalya, Belek, incemer yms?!
On niin paljon vaihtoehtoja, etten tiedä mihin ensikertalaisea matkustaisin. Kertokaa pliis mihin päin kannattaa lähetä!
Mihin kohteeseen Turkissa?!
10
2080
Vastaukset
- vuorollaan
mutta itse lähtisin Antalyaan. Se on ainoa riittävän iso paikka, josta löytyy paljon muutakin kuin turisteille tarkoitettua tohinaa.
- özhaninkaima
vältä alanyaa ja marmarista. ei ne oo oikeaa turkkia
- kokenut
özhaninkaima kirjoitti:
Mitä ihmeen vikaa on näissä kohteissa jossa tapaat ystävällisemmät lämpimät ihmiset? Toisin kun SUURKAUPUNGISSA, pääkaupungissa?? Olen todella mielenkiinnolla odottomassa kommenttiasi??
- vuorollaan
özhaninkaima kirjoitti:
Kyllä Alanya ja Marmariskin ovat ihan oikeaa Turkkia. Se, että niissä pienissä paikoissa on paljon turisteja, toki vaikuttaa lähes kaikkeen noissa paikoissa. Minulle riitti kerta Marmariksessa, mutta jos menisin sinne muulloin kuin pahimpaan "turistiruuhka-aikaan", saattaisi mielipide vaihtua.
- Marraleena
Suosittelen pienempiä paikkoja ekakertalaiselle,isojen kaupunkien hulina saattaa tuntua ahdistavalta.
Isoissa paikoissa on liikaa kaikkea yhellä kertaa katottavaksi ja ihmeteltäväksi.
Kemer,Belek,Side ovat varmasti hyviä vaihtoehtoja,itse olen vannoutunut Marmaris-fani,tykkään käydä siellä.
Löytyy kaikkea mahdollista tekemistä mutta ei ole liikaa väkeä eikä ole liian iso paikka,ei mikään tuppukyläkään vaan just sopiva,mulle ainakin. - sahu
Mä ainakin suosittelen alanyaa, tulin sieltä itse viikko sitten, ja olin ekaa kertaa turkissa, ja kovin olin tyytyväinen. Suosittelen!!! =)
- suosikkini
Itse suosittelen öludenizia. Lähellä todella paljon nähtävyyksiä (esim. Saklikentin kanjoni, Patara beach, Kayakoyn kreikkalaisajan rauniokaupnki "haamukaupunki" jne.), upea ranta ja maisemat. Paikka on hyvin pieni ja sijaitsee kahden vuoren välissä (idässä Baba Dag 2000 m) ja aurinko nousee siellä myöhään. Harrastusmahdollisuuksiakin on ja meno on rentoa ja ystävällistä. Iltaelämä on rentoa ja rannalla on mukava istua kansituoleissa nauttimassa drinkeistä ja lämpimästä yöstä. Paikka on hyvin pieni ja kaikki on lähellä. Palvelu pelaa ja jo lyhyen ajan sisällä oppii tuntemaan ihmisiä, sillä paikka on pieni.
Marmaris, Alanya ja Side ovat myös ihan kauniita ja mukavia paikkoja. Marmariksessa ja Alanyassa jatkuva myyminen ja tyrkyttäminen rasittavat, Sidessa ja Öludenizissa saa shoppailla melko rauhassa. Riippuu tietysti mitä lomaltaan hakee, mutta Öludenizin pienuudesta huolimatta sieltäkin löytyy paljon "äksöniä" ja Hisarönun ja Fethiyen kaupungeista, parisen kilsaa Öludenizistä, löytyy myös vauhdikkaampaa iltaelämää sitä kaipaaville.
Seuraavaksi kohteeksi itse harkitsen Iclemeriä, sillä sitä en ole vielä nähnyt =)- Zeynep1
Korjaus: (anteeksi pilkun viilaus).
Kayakoy ei ole "kreikkalaisajan" kaupunki, vaan kyla, jossa oli ortodoksienemmisto vuoteen 1923 asti.
Levissin kylan (eli Kayakoyn kreikkalaiselta nimeltaan) asukkaat muuttivat Kreikkaan Ateenan lahelle vuonna 1923 Lausannen rauhansopimuksen seurauksena. Heidan jalkelaisistaan osa asuu tata nykya Ateenan lahella Nea Levississa.
Lausannen sopimuksen seurauksena kaikki Turkin ortodoksit (olivat he sitten kreikankielisia tai ei, huomattava osa ei osannut sanaakaan kreikkaa) muuttivat Kreikkaan.
Kreikan muslimit taas (kielesta huolimatta) muuttivat Turkkiin. Turkista lahti n. 800,000 ortodoksia ja Kreikasta n. 180,000 muslimia. Lisaksi Kreikkaan saapui pakolaisia Venajalta ja Gruusiasta.
Lausannen sopimuksen tarkoituksena oli tehda seka Kreikasta etta Turkista etnisesti "puhtaampi" valtio ja estaa vahemmistojen hyvaksikayttaminen maiden valisissa kahakoissa tulevaisuudessa. Olihan Anatolian ortodoksivaesto ollut Kreikan suurin motivaatio miehittaa ja etnisesti puhdistaa Lansi-Turkkia vuosina 1919-1921.
Kayakoyn kohdalla kyse ei siis ole "kreikkalaisajasta" vaan Turkin tasavallan ensimmaisista vuosista, jonka aikana solmittiin rauhansopimukset ja tehtiin pakolliset vaestonsiirrot molemmin puolin. Huomattava osa Levissin asukkaista oli turkinkielisia ortodokseja jotka eivat puhuneet sanaakaan nykykreikkaa.
- tulin sieltä
itse tulin juuri sieltä ja kävin mm.istanbulissa ,canakkalessa,ayvalikissa kusadasissa,ja bodrumissa.istanbuli oli niistä kypsin paikka ja bodrum ehkä paras ja kallein myös.kävin myös kos:ssilla ja bulgarian sunny beachilla,mutta eipä niillä juuri eroa ollut,ei edes hinnoilla.kos ehkä oli kallein n. 20%.koittakaa keksiä parempia kohteita kuin nämä sillä olen niitäkin nähnyt.
- Turkin pippuri
Tulin viikko sitten Alanyasta! Matka oli ensimmäinen Turkin kokemus minulle ja muille matkalla olleille. Paikkana 10 SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI, Olen kuullut myös muita Turkin kohteita kehuttavan, mutta itse suuntaan nokkani kohti takaisin Alanian lämpöä elokuussa!
Ei muuta kuin hyvää matkaa ja terveisiä sinne päin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3171737Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751264Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831257- 1331136
- 68853
- 48823
- 80813
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro117777- 48770
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60716