Partiksen lisääntyminen..

Lott

Ni otin juuri tyttömonnin kaveriksi pojan.. ni kuin nopeesti ne vos saada poikasia?? Ja riittääkö sellanen kohtuu pieni kanto...? Ja tiiättekö miks se typy sit ajo tätä uutta poikaa aluks takaa? Et voiko olla, et ne ei saa poikasia? (sanotaanko muuten noista"kutee" vai "munii?:P Kai kutee...)

kiitos:)

10

1778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harakka1

      Otitpa tahallasi itsellesi melkoisen riesan. Partikset kun alkavat lisääntymään, niin tulva on niin mahdoton että joudut niitä poikasia lopettamaan. Oletko tähän varautunut?
      Tietty se typy ajoi sitä uutta poikaa takaa kun uusi lajikumppani saapui sen reviirille.
      Partiksilla koiras vahtii sitä pesäluolaa kutua. Naaraan vonkaa paikalle ainoastaan laskemaan munat. Eli pesäpaikaksi kannonkolo, saviruukku tai muu luolamainen juttu.

    • tosiaan..

      kuten edellisessä mainittiin, otit itsellesi valtavan riesan!

      kaverillani oli 2 monnia joiden piti olla samaa sukupuolta vaan eivätpä ollutkaan ja poikasia tuli solkenaan. Onneksi sai annettua uusiin koteihin ja antoi toisen heti pois ettei enää lisää tule.

      noista monneista on akvaario kaupoissa niin kova ylitarjonta, että harvoin enää myyntiin ottavat. sitten et saa kalojasi mihinkään laitettua ja omassa altaassasi et voi niitä pitää koska yksi monni tarttee 100 litraa vettä. ELI JODUT LOPETTAMAAN KALOJA! JOKA EI OLE TOSIAANKAA KIVAA!

      eli anna tuo toinen monni pikimmiten pois. ei ole mitään järkeä liisäännyttää kaloja vain sen vuoksi että sitä on kiva katsella ja kun kaloja ei saa mihinkään ne tapetaan alta pois.

      omapahan on tietysti asiasi, mutta tämä minun mielipide.

      • Lott

        ..koska haluun teijän tietävän..:

        Eli nyt mä en aattele, et niit on liikaa!Sais vaan pienii... mut sit yhen poikueen jälkeen mä siirrän toisen siskoni akvaarioon ja myös mun veljellä ois tarvetta monnille.. ja mulla viel yks tyhjä akva, et kyllä tilaa löytyy!
        Mut kiitos, et nyt tiiän, etten piä pitempään, mut yhet poikaset kyll tahtoisin..:)


      • äly hoi
        Lott kirjoitti:

        ..koska haluun teijän tietävän..:

        Eli nyt mä en aattele, et niit on liikaa!Sais vaan pienii... mut sit yhen poikueen jälkeen mä siirrän toisen siskoni akvaarioon ja myös mun veljellä ois tarvetta monnille.. ja mulla viel yks tyhjä akva, et kyllä tilaa löytyy!
        Mut kiitos, et nyt tiiän, etten piä pitempään, mut yhet poikaset kyll tahtoisin..:)

        eiköhän paikkakunnallasi ole joku partiksenkasvattaja joka voi sinulle antaa ilmaiseksi yhden poikasen.

        ei kannata alkaa väsäämään partiskansakuntaa yhden poikasen takia, kun niitä saa pilvinpimein muilta harrastajilta, jotka ovat tyhmyyttään samassa tilanteessa.


      • Lott
        äly hoi kirjoitti:

        eiköhän paikkakunnallasi ole joku partiksenkasvattaja joka voi sinulle antaa ilmaiseksi yhden poikasen.

        ei kannata alkaa väsäämään partiskansakuntaa yhden poikasen takia, kun niitä saa pilvinpimein muilta harrastajilta, jotka ovat tyhmyyttään samassa tilanteessa.

        Sis sen yhen mikä mul on, mä' voisin toki heittää mun siskolle,mut uskokaa nyt rakkaat immeiset, et mä haluun ne poikaset!!!! Mulla on vara akva ja haluisin vaan onnistuu joissain poikasissa... ja kyllä mä ne sitten johonkin saan..

        Sen verran isoja on noi mun akvat et niis mahtuu kasvaan ja en ota kun yhen poikasen..
        Tiiän, et tulee riesaks mutten tykkää kun ihmiset alkaa moittii vaan suoraan...


      • akvaarion omistaja
        Lott kirjoitti:

        Sis sen yhen mikä mul on, mä' voisin toki heittää mun siskolle,mut uskokaa nyt rakkaat immeiset, et mä haluun ne poikaset!!!! Mulla on vara akva ja haluisin vaan onnistuu joissain poikasissa... ja kyllä mä ne sitten johonkin saan..

        Sen verran isoja on noi mun akvat et niis mahtuu kasvaan ja en ota kun yhen poikasen..
        Tiiän, et tulee riesaks mutten tykkää kun ihmiset alkaa moittii vaan suoraan...

        meillä on kolme, tai oikeestaan nyt neljä partaimumonnia. ne on pari kertaa kutenu, ekal kerralla ihan pieniä poikasia tuli varmaan monta kymmentä, mut lopulta yks jäi eloon :) siel se nyt kasvaa muiden monnien kanssa..


      • rim
        akvaarion omistaja kirjoitti:

        meillä on kolme, tai oikeestaan nyt neljä partaimumonnia. ne on pari kertaa kutenu, ekal kerralla ihan pieniä poikasia tuli varmaan monta kymmentä, mut lopulta yks jäi eloon :) siel se nyt kasvaa muiden monnien kanssa..

        Onni onnettomuudessa jos poikaset ei selviä hengissä kohtuukokoisiksi. Meillä useampi partis ja urospartiksella kun ei aiemin "partaa" ollut, meinattin että nehän on kaikki tytsyjä. Vaan eipä ollut. Akvaariosta ongittiin yli 70 poikasta jotka oli liki 2cm kokoisia, ihan ominen nokkineen selvinneet hengissä.

        Kasvavat toisesa pienemmässä pytyssä myyntikuntoon. Toisin sanoen ilmaisjakeluun. Osan lupasi eläinkauppa ottaa, mutta 70 partista on aikamoinen lauma, ja kun ei nuita raski tappaakkaan. Onhan noi söpöjä, mutta kun niille pitäisi ne koditkin vielä löytää. Suomessa kun on vielä noita partiksia tosiaan jaossa joka mutkassa, ei ole helppo homma.

        Että onneksiolkoon vaan:D Kannattaa joskus uskoa mitä sanotaan. Ja nuo sitten kutee myös tiheään, nuokin meidän poikaset ovat selvästi kahta eri "kutua", selkeät kokoerot havaittavissa.

        Hyvällä säkällä vaan pari selviää isommaksi, mutta entäpäs jos huomaat kohta, että altaassa ui satamäärin noita? Eikä ole mitään helppoja pyydystää..


      • rim
        rim kirjoitti:

        Onni onnettomuudessa jos poikaset ei selviä hengissä kohtuukokoisiksi. Meillä useampi partis ja urospartiksella kun ei aiemin "partaa" ollut, meinattin että nehän on kaikki tytsyjä. Vaan eipä ollut. Akvaariosta ongittiin yli 70 poikasta jotka oli liki 2cm kokoisia, ihan ominen nokkineen selvinneet hengissä.

        Kasvavat toisesa pienemmässä pytyssä myyntikuntoon. Toisin sanoen ilmaisjakeluun. Osan lupasi eläinkauppa ottaa, mutta 70 partista on aikamoinen lauma, ja kun ei nuita raski tappaakkaan. Onhan noi söpöjä, mutta kun niille pitäisi ne koditkin vielä löytää. Suomessa kun on vielä noita partiksia tosiaan jaossa joka mutkassa, ei ole helppo homma.

        Että onneksiolkoon vaan:D Kannattaa joskus uskoa mitä sanotaan. Ja nuo sitten kutee myös tiheään, nuokin meidän poikaset ovat selvästi kahta eri "kutua", selkeät kokoerot havaittavissa.

        Hyvällä säkällä vaan pari selviää isommaksi, mutta entäpäs jos huomaat kohta, että altaassa ui satamäärin noita? Eikä ole mitään helppoja pyydystää..

        Lisäys edelliseen, poikasia on isommassa altaassa vielä parisen kymmentä, joten semmoset 100kpl partispoikasta kasvamassa aikuiseksi. En oikeasti ehdoin tahdoin alkaisi tällaista tekemään, jo parikymmentä isoksi kasvavaa poikasta likaa vettä ja myyntikuntoon(3-5cm) kasvaminen vie aikaa plus tila akvasta ja näiltä partisvanhemmilta. 60l. altaasta olen nyt 2 vkon jälkeen siivonnut suodattimen(=tehokas) koska oli ihan tukossa poikasten sonnasta. mitä mahtaa olla tiedossa kun poikaset on 3cm..?

        Plus se että nuo partikset ei lopeta sitä lisääntymistä tuohon yhteen kakaralaumaan, vaan ne lisääntyy niin kauan kun akvassa on hyvät olot ja ukko ja akka.


      • Lott
        rim kirjoitti:

        Lisäys edelliseen, poikasia on isommassa altaassa vielä parisen kymmentä, joten semmoset 100kpl partispoikasta kasvamassa aikuiseksi. En oikeasti ehdoin tahdoin alkaisi tällaista tekemään, jo parikymmentä isoksi kasvavaa poikasta likaa vettä ja myyntikuntoon(3-5cm) kasvaminen vie aikaa plus tila akvasta ja näiltä partisvanhemmilta. 60l. altaasta olen nyt 2 vkon jälkeen siivonnut suodattimen(=tehokas) koska oli ihan tukossa poikasten sonnasta. mitä mahtaa olla tiedossa kun poikaset on 3cm..?

        Plus se että nuo partikset ei lopeta sitä lisääntymistä tuohon yhteen kakaralaumaan, vaan ne lisääntyy niin kauan kun akvassa on hyvät olot ja ukko ja akka.

        Nokun ei meijän altaassa mikään kasva:/ ei noikaan kude...vielkään.. ja jos sit joskus kutee, ni riemuitsen ja sitten vaan suutun itelleni, mutta eläimiä en laita kärsimään!


      • rim
        Lott kirjoitti:

        Nokun ei meijän altaassa mikään kasva:/ ei noikaan kude...vielkään.. ja jos sit joskus kutee, ni riemuitsen ja sitten vaan suutun itelleni, mutta eläimiä en laita kärsimään!

        Miten ei mikään kasva? Nuo meidän partikset kutivat jonkun juurakon suojiin, kutua ei itse olla koskan nähty, vaan ovat kasvaneet kaikessa hiljaisuudessa. Jos akvassa on muita kaloja, hyvällä säkällä ne popsii osan kudusta,mutta meillä näin ei käynyt.

        Jos et halua kaloja"rääkätä", suosittelen etet tarkoituksella tuota lisää partiksia.Tai sitten täytyy olla toinen akva, jossa poikaset voi kasvaa/alkuperäinen niiniso, että siellä mahtuu.

        Ja tämän jälkeen täytyy erottaa näiden vauvojen vanhemmat, jotteivät ne tee lisää poikasia, lisäksi nuo poikaset täyty erottaa kun alkaa näkyä sukupuolieroja. tällöin ne ovat jo jonkin kokoisia, ja kun joillekin naaraille tulee pientä partaa, ja toisilla
        uroksilla ei ole partaa juuri lainkaan, voi olla että kohta on kalaongelma kehissä.

        Noita ei tosiaankana ole helppo kaupitella, kun niitä on jokapaikassa tyrkyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe