On ollut nyt ongelmia syömisen kanssa (anoreksia/bulimia) muta olen jo vaihdilla pääsemässä siitä yli. Verikokeita on otettu ties milloin ja kaikki muut arvot näyttäisi olevan ok, paitsi leukosyytit eli valkosolut ovat muistaakseni 2,8-2,7 eli lääkärin mukaan todella matalalla. Ja tämän takia verikokeita pitää tarkkailla kokoajan.. En tajua miksi leukosyytit eivät nouse, koska syön jo normaalisti, alan olla normaalissa painossakin. Leukosyyttien mataluushan viittaili aliravitsemuuteen, joka oli totta vielä puoli vuotta sitten, mutta ei enään! Osaisiko joku sanoa mistä tämä johtuu, ja mitä pitäisi tehdä että leukosyytit paranisi! Voisiko se johtua liian yksipuolisesta ruokailusta? (olen laiska kokaamaan)
Liian matalat leukosyytit
10
44469
Vastaukset
- eräs äiti
Olisin kiinnostunut sinun veriarvoistasi, ja kuinka niitä hoidettiin.
Tyttäreni sairastaa kans bulimia/anoreksiaa. Oksentelu on nyt jäänyt pois, mutta syönti on olematonta.
Ymmärtää onneksi jo itse mikä on tilanne, ja yrittää syödä jo enemmän.
Veriarvot oli kuitenkin hyvin heikot. Lääkitys on rautatabletteja, multivitamiineja ja kalsiumia lisää,sekä kunnon ruokaa enemmän.Kahden kuukauden päästä kontrolli.
Nyt hän on lähdössä ulkomaille poikaystävänsä luokse kahdeksi kuukaudeksi. Olen aivan kauhuissani, pärjääkö hän siellä? Uskallanko päästää häntä? vaikka en kyllä pysty estämäänkään, kun hän on jo täysi-ikäinen.
Niin, niistä leukosyyteistä, itselläni oli kolme vuotta sitten ne jatkuvasti alle alaarvojen,
kolmesti testattiin. Joka kerta terveydenhoitaja sanoi, että sulla on varmaan ollut vasta lentsu tai stressiä,
ne alentaa arvoja. Neljännellä kerralla ne meni just yli alimman arvon, että olin siis kunnossa. Voi se ehkä olla yksi syy tuokin.- ^^^^
"Olisin kiinnostunut sinun veriarvoistasi, ja kuinka niitä hoidettiin. "
Itselläni ei koskaan veriarvot ole olleet kamalan huonot. Kun oksentelin paljon, niin natrium kalium oli vähän huonona, mutta nyt olen oksentelusta suunnilleen päässyt eroon, joten sekin arvo siis parantunut. Mutta siis nuo leukosyytit vain vaivaa. Flunssassa en ole ollut koko keväänä, enkä talvenakaan juurikaan. Stressi voisi kyllä olla yksi tekijä, koska stressaan mielettömästi.
Mutta osaisiko joku sanoa, voisiko tekijä olla yksipuolinen ruokailu? Syön kyllä multivitaa, mutta laiska olen kokkaamaan, ja lämmin ateria päivässä voi olla "ruokaisa" ruisleipä ja jugurtti tms..
- Lisa
Kumma ettei se lääkäri sitten osannu sanoa mitään!?!
- netta-81
Matalat leukkarit voi liittyä infektioon,aliravitsemukseen tai esimerkiksi jotkut lääkkeet voivat madaltaa arvoja (neuroleptit).Periaatteessa se vaara mikä matalilla leukkareilla on niin on infektioherkkyys l. erilaiset infektiot tarttuvat helposti ja etenevät esim.keuhkokuumeeksi nopeammin. Eli arvoja seurataan,mutta jos mitään ihmeempiä tulehdusoireita ei ole niin varsinaista vaaraa ei välttämättä ole.Itselläni arvot ovat olleet matalalla niin pahassa aliravitsemuksessa kuin n.6 kk pahimman vaiheen jälkeenkin mitattuna. Palautuivat sitten itsekseen normaaleiksi.Pitää vaan olla tarkkana,että hakeutuu nopsasti lääkäriin jos nousee esim.korkea kuume silloin kun leukkarit on alhaalla.
Kannattaa kyllä jutella lääkärin kanssa,mutta tuskin on kyse mistään ihmeellisemmästä vaivasta. - Tanja 2
netta-81 kirjoitti:
Matalat leukkarit voi liittyä infektioon,aliravitsemukseen tai esimerkiksi jotkut lääkkeet voivat madaltaa arvoja (neuroleptit).Periaatteessa se vaara mikä matalilla leukkareilla on niin on infektioherkkyys l. erilaiset infektiot tarttuvat helposti ja etenevät esim.keuhkokuumeeksi nopeammin. Eli arvoja seurataan,mutta jos mitään ihmeempiä tulehdusoireita ei ole niin varsinaista vaaraa ei välttämättä ole.Itselläni arvot ovat olleet matalalla niin pahassa aliravitsemuksessa kuin n.6 kk pahimman vaiheen jälkeenkin mitattuna. Palautuivat sitten itsekseen normaaleiksi.Pitää vaan olla tarkkana,että hakeutuu nopsasti lääkäriin jos nousee esim.korkea kuume silloin kun leukkarit on alhaalla.
Kannattaa kyllä jutella lääkärin kanssa,mutta tuskin on kyse mistään ihmeellisemmästä vaivasta.Millä alhaiset leukkariarvot saa sitten nostettua ylös?
- make
Tanja 2 kirjoitti:
Millä alhaiset leukkariarvot saa sitten nostettua ylös?
minulla.on leukosyytit 488 ei ehkä ihan normaalia
- hsdf
make kirjoitti:
minulla.on leukosyytit 488 ei ehkä ihan normaalia
Onkos sulla sit leukemia tms?
- ...
Hei. Mullakin leukkarit liian matalat. Lääkärisi ei taida olla erikoistunut syömishäiriöihin eikä tiedä juuri mistän mitään(anteeksi vain). Itse oon sairastanut anoreksiaa 10 vuotta. Nyt ketoosissa, vakava virtatie infektio ja kuume tällä hetkellä 39,8 astetta. Ja leukkarit oli 3,1. Käytännössä mun pitäisi olla kuollut. Koska sunkin noin malatat valkosolu arvot pitäisi hoitaa niin, että olisit eristykissä keskussairaalassa. Koska voit kuolla jos saat edes flunssan. oon tosissani. Toi ei nyt ole leikin asia. Hommaudu oikeesti hoitoon ja mene eristykseen, vaikka se kuinka ahdistaisi. Koska oot hengenvaarassa. Ystäväni oli samoilla arvoilla eristyksessä, sairastanut nyt 18 vuotta anoreksiaa. Mene oikeasti hoitoon, tarvitset sitä. Sillä sun immuniteetti suoja on käytännössä 0, joten mikä vain normaali flunssa voi tappaa. Ole kiltti. Hommaa itsellesi apua. En halua että kuolet.
Ja tälle toiselle: leukkarit voi nostaa vain jos saa infektion/aliravitsemustilaa poistettua. Onko tällä yhdellä kirjoittajalla leukkarit tosiaan 488?? Se ei käytännössä ole mahdollista, ja miksi lääkärisi ei ole hoitanut asiaa. Noin korkea voi olla ainostaan CRP ( c reaktiivinen proteniini, joka kertoo myös tulehdusarvoista). En ole ikinä kuullut että leukkarit voisi olla noin korkeat. Sulla pitäisi siis olla erittäin vakava infektio, joka johtaisi kuolemaan. Mene säkin päivystykseen ja vaadi erittäin vahvaa antibioottia, tai muuten pelkään että sullekin käy huonosti. Lämpösi pitäisi olla noilla arvoilla 40-43 asteen luokkaa. Hae apua. Tarvitset sitä. Tiedän mistä puhun sillä opiskelen lääketieteellisessä. Yrittäkää pärjätä.- Anonyymi
Jestas mitä sontaa ja vielä lääketieteellisessä 😄😄
- Anonyymi
"Millä alhaiset leukkariarvot saa sitten nostettua ylös?"
-
Lopettamalla tupakoinnin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279