MÄ nyt ajattelin tehdä tälläsen kysymyksen kun on näitä painojuttuja kyselty eli mä olen aika nuori odottaja ja oon 165cm ja painan 70 joten ihan normaali oon ja viikkoja16 ja paino noussut siis yhteensä semmosen 7kg ja ihmetyttää et onko muillakin tullut odottaessa kaksoisleuka ja muutenkin tuntuu et kasvot on jotenkin turpeet tai turvoksissa koko ajan ja varsinkin aamulla..mistähän vois johtua ja mikä tähän auttaisi? ja liikun ja syön normaalisti ja vältän tosi suolasii mut silti kasvot on jotenkin pöhöt..usein näkeekin raskaana olevia muita ja kaikilla muillakin oon huomannu saman ilmiön et kasvot kauheen turpeet ja pöhöttyneet..ja mä ainakin nukun pitkät unet joten ei siitäkää voi olla kiinni...osaisko joku selittää..ja vihaan tätä kaksoisleukaa joka näkyy jos laitan pään silleen "rennosti"..jne..vaivaa mua..
Mistä ihmeestä johtuu???
9
2128
Vastaukset
- OLET
LÄSKI!!!! VAIN LÄSKEILLE TULLOO SELLANEN KAKSOISLEUKA..MUAHAHAHAHHAMUAHAHAHAHAHXDDDDDDDDD
- hmm
Turvotukseltahan toi kuulostaa jos etenkin aamusta on turpeet kasvot. Toisaalta onhan sulle tullu jo 7kg lisää raskauden aikana että se saattaa jo näkyä kaksoisleukana vaikken usko että se mikään iso onkaan.
Itsellä painoa ennen raskautta 64
pahoinovointi tiputti sen 59kg:aan ja nyt on tullu 6viikon aikana 233g lisää.. Eli periaatteessa mulla ei ole paino noussu yhtään raskuden aikana ja turvotusta ei ole kasvoissa eikä käsissä vaan näytän simpsakalta. - Alkuperäinen kysyjä...
sitten olen :(
- "paksukainen"
55 ja pituutta 168, rv 23. Tunnen itseni tosi tantaksi vaikkei kiloja ookaan tullu kuin 3. Kauhea ressi iskee aina kun pitäs käydä vaa'alla neuvolassa. Ekasta raskaudesta tuli yhteensä 8 kiloa, joista sairaalaan jäi onneksi 7 ja imetyksellä lähti lisää. Turvotusta ei ole, ainakaan vielä. Eikä kyllä ollu ekassa raskaudessakaan. Kiva jos on muitakin ulkonäöstä stressaajia ;)
- mummeli 79
näin se on et painoa on tullu 19kg ja rv kohta40...ihan sama minkäverran sitä tulee kun sen saa pois vaan puolen vuoden sisällä...
- annuli81
Miten kurja kommentti taas täällä jollain. Mielestäni ketään raskaana olevaa ei voi sanoa läskiksi.
Mulla ensimmäisen aikana tuli 19kg painoa ja nyt mulla viikkoja 34 ja painoa tullut jo 17kg :(
Ei tämä painonnousu minustakaan kamalan mukavalta tunnu, varsinkin kun olen ollut aina tosi hoikka,vaan en ole enää. Mä oon ainakin ottanut tavoitteekseni laihduttaa sitten imetyksen jälkeen ja sillä ajatuksella kestän nämä kaksoisleuat ja selluliittikoivet:) - Lilja -82
Mä olen huomannut saman jutun. Tai siis ku mä oon ollu aina hoikka (pituus 164cm, paino 50 kg) ja nyt raskauden aikana on kiloja tähän mennessä (rv23) tullu vaan vajaa 4kg, niin silti moni on sanonu, et mulla on jotenki naama muuttunu. Mun mielestä se on turvoksissa, mut joku ilmaisi asian nätisti sanomalla, et poskiin on tullu pyöreyttä. Outoa kun katsoo vanhoja kuvia, ku huomaa miten erinäköseks on muuttunu.
- hätäile
ennen kuin aloin odottamaan poikaani olin 169/55, loppuajasta olin sitten 82kg(suurin osa onneksi nestettä myrkytyksen vuoksi)!!! Mutta nyt kun poika on 6kk, painoni on 60kg, enkä imettänyt kuin 2kk ja en ole urheillut kovinkaan rankasti, muutaman kerran viikossa lenkillä. Eli ei mitään hätää painon kans, sen saa pois sitten synnytyksen jälkeen!!!
Oikein hyvää kesän jatkoa!
-Äiti ja poika- - tosiaan muuttaa
kasvoja. Yksi tuttu tiesi muutaman ihmisen raskaudesta ennen kuin nämä tiesivät itsekään,ihan vain leuasta;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219