Mitä arvelette, kuinkahan kauan vielä tavallinen kuluttaja voi teettää filminsä kuviksi tällä menolla kun digikamerat käy kuumana kauppaansa? Kaikkihan eivät ole digiin vieläkään siirtyneet, mm. omia vanhempiani olen tuloksetta koittanut taivutella digiin siirtymistä.
Eli mikä mahtaa olla esim. Extrafilmin ja muiden kohtalo? Mikä mahtaa olla valokuvaus/kameraliikkeiden tulevaisuus ja kohtalo? Koska luovutaan filmin kehityspalveluista ja siirrytään vain pelkästään myymään kameroita ja kehittämään digikuvia paperikuviksi?
Arvelua kuvalabrojen
5
795
Vastaukset
- ja sitten enään....
Kuvataan pelkästään sähköisesti. Joissain ammattipiireissä tarvitaan varmaan filmiä ja sen takia jossain päin maailmaa säilyy filminkehitys firma tai muutama. Suomesta varmaan katoaa.
Huolestuttavaa kuitenkin on, että IFI lopetti Pro -kuva linjansa kokonaan. Nyt ei ole joustavaa/edullista paikka tehdä isoja profiloituja kuvia digikuvista. Itse olin IFI:n palveluun tyytyväinen. Tässä asiassa digikuvauksessa suomessa mentiin taaksepäin, jos nyt kuvien säädöt arpoo joku kone kohdilleen, ilman että kuvaaja niihin voi vaikuttaa. - pysyy
markkinoilla vielä kauan, vaikka itse labbis olisi vaihdettu digilabbikseksi niin kehityskone on sama vanha joka pelaa ja toimii niin kauan kuin joku sille kemiaa valmistaa, filmikuvissa on paremmat katteet joten ei yksikään liike mielellään niistä asiakkaista luovu jotka filmille kuvaa.
Pienlabbiksissa on aina negascannerit mukana tai ainakin optiot sille, eli kunhan nega vaan saadaan scannattua niin kuvat saadaan tehtyä.
Pelkästään kameroita ja digikuvien tarjoaviin liikkeisiin en usko, katteet molemmissa on olemattomat. - Zuumi
Vaihdoin juuri digikamerani käytettyyn filmijärkkäriin.
- Exdigi
Sama täällä! Petyin kalliiseen digikameraan ja ostin käytetyn Minoltan. Kuvat ovat todella korkeatasoisia, pattereita ei tarvitse jatkuvasti ladata, ja mikä parasta, ne tulee kehitettyä heti, sillä digin kanssa tuppasi kuvat jäämään vain tietokoneelle. Muutenkin kinokamerat ovat mielestäni ehdoton ykkönen vielä tällähetkellä. Digikamerat saavat kehittyä vielä todella paljon, ennenkuin tulen uudelleen niitä kokeilemaan:)
- Heheh
Exdigi kirjoitti:
Sama täällä! Petyin kalliiseen digikameraan ja ostin käytetyn Minoltan. Kuvat ovat todella korkeatasoisia, pattereita ei tarvitse jatkuvasti ladata, ja mikä parasta, ne tulee kehitettyä heti, sillä digin kanssa tuppasi kuvat jäämään vain tietokoneelle. Muutenkin kinokamerat ovat mielestäni ehdoton ykkönen vielä tällähetkellä. Digikamerat saavat kehittyä vielä todella paljon, ennenkuin tulen uudelleen niitä kokeilemaan:)
...........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971483- 2091438
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59970Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31959Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K50737Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut4673Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉53672En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40656Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.34650