Heippa!
Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja viikkoja tällä hetkellä 6-7. Tulin raskaaksi vaikka söin jälkiehkäisypillerin saman vuorokauden aikana yhdynnästä, mutta lääkärin mukaan tästä ei kuitenkaan ole haittaa sikiölle. Kohdun ulkoisen raskauden riski poissuljettiin heti ultaäänen avulla.
Minulla on välillä tosi kovia alavatsakipuja varsinkin vasemmalla puolella ja nämä kivut säteilevät myös alaselkään. Välillä kipu tuntuu niin kovana, että kämmenet hikoaa ja olo on muutenkin pahoinvoiva. Lääkäri otti ultraäänen ja totesi, että vasemmalla puolella munanjohtimessa on keltarauhanen, joka aiheuttaa lievää verenpurkaumaa ja kipua. Tilannetta kuulemma seurataan, ei ole vaarallista mutta kipuun ei oikein ole mitään hoitoa.
Itselläni on tainnut jäädä biologian tunnit asian osalta väliin, ja kysyisinkin nyt teiltä, hyvät kanssaihmiseni, tietääkö joku missä sen keltarauhasen sitten kuuluisi sijaita raskauden aikana, vai onko tämä kuitenkin ihan normaalia? Lääkäri tosin sanoi että saattaa aiheuttaa myös vähäistä verenvuotoa, mikä sinänsä ei taida ihan normaalia olla.
Olisin tosi kiitollinen jos joku viisaampi voisi valaista minua vähän tässä "keltarauhas-asiassa". Kaikille odottajille ja ei-odottajille tasapuolisesti hyvää kesää!
Keltarauhanen ja vatsakivut
NorLevo-odottaja
2
4465
Vastaukset
- mk06
kyllä mullakin varhaisraskauden ultrassa viikolla 7 4 oli keltarauhanen vielä paikallaan, sijainti oli vaan oikea munasarja. Ei mulle mitään sen kummempaa sanottu siitä kuin että se seuraavien viikkojen aikana häviää sieltä...ainakin siihen mennessä kun istukka on kokonaan "valmistunut" ja ottaa kaiken tehtävän itselleen.
- gkl
Miksi se on munasarjassa ja miten se on kuukautiskierrossa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä831601Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691531Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2661252Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56857
- 65834
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64827Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40811- 40797
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44771