Keltarauhanen ja vatsakivut

NorLevo-odottaja

Heippa!

Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja viikkoja tällä hetkellä 6-7. Tulin raskaaksi vaikka söin jälkiehkäisypillerin saman vuorokauden aikana yhdynnästä, mutta lääkärin mukaan tästä ei kuitenkaan ole haittaa sikiölle. Kohdun ulkoisen raskauden riski poissuljettiin heti ultaäänen avulla.

Minulla on välillä tosi kovia alavatsakipuja varsinkin vasemmalla puolella ja nämä kivut säteilevät myös alaselkään. Välillä kipu tuntuu niin kovana, että kämmenet hikoaa ja olo on muutenkin pahoinvoiva. Lääkäri otti ultraäänen ja totesi, että vasemmalla puolella munanjohtimessa on keltarauhanen, joka aiheuttaa lievää verenpurkaumaa ja kipua. Tilannetta kuulemma seurataan, ei ole vaarallista mutta kipuun ei oikein ole mitään hoitoa.

Itselläni on tainnut jäädä biologian tunnit asian osalta väliin, ja kysyisinkin nyt teiltä, hyvät kanssaihmiseni, tietääkö joku missä sen keltarauhasen sitten kuuluisi sijaita raskauden aikana, vai onko tämä kuitenkin ihan normaalia? Lääkäri tosin sanoi että saattaa aiheuttaa myös vähäistä verenvuotoa, mikä sinänsä ei taida ihan normaalia olla.

Olisin tosi kiitollinen jos joku viisaampi voisi valaista minua vähän tässä "keltarauhas-asiassa". Kaikille odottajille ja ei-odottajille tasapuolisesti hyvää kesää!

2

3915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk06

      kyllä mullakin varhaisraskauden ultrassa viikolla 7 4 oli keltarauhanen vielä paikallaan, sijainti oli vaan oikea munasarja. Ei mulle mitään sen kummempaa sanottu siitä kuin että se seuraavien viikkojen aikana häviää sieltä...ainakin siihen mennessä kun istukka on kokonaan "valmistunut" ja ottaa kaiken tehtävän itselleen.

    • gkl

      Miksi se on munasarjassa ja miten se on kuukautiskierrossa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe