Satama johon ei kannata mennä

ei yllätyksiä

Olisi kiva tietää mitkä satamat kannattaa kiertää kaukaa kesälomalla. On jouduttu pettymään joskus, kun palvelu on ollut huonoa ja paikat epäsiitit. Perustelut olisi myös kiva kuulla . Hyvää kesää kaikille.

34

10001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Montör

      No vaikka Teivaan satama ja Niemen satama kannattaa jättää väliin.

      • myös jättää

        kirkonkylän ranta väliin, ei ole mitään palveluja ja laituri on pieni.


      • navigarenecesse

        Niitä perusteluja olis tosiaan kiva kuulla?


    • asdasda

      Ihan sama mihin menet, joka paikassa pyydetään ylihintaa vittuilun ryydittämänä. Satamat pitäis palauttaa luonnontilaan kaikki.

      • kandee

        pihlajasaaressa on hyvä meno


    • knh

      Tähän saakka surkein satama on ollut Långnäs Ahvenanmaalla. Laiturista menee jalka läpi, autolautat pörrää vieressä, eikä kunnollisia palveluita ole, mutta epäystävällinen äijä käy kyllä tivaamassa kymppiä maksuksi.

      Selailin tuossa taannoin vanhoja venelehtiä, ja jo vuonna 2002 joku oli kirjoitellut samasta paikasta yleisönosastoon. Tilanne ei siis ole juurikaan muuttunut parissa vuodessa.

      • kantaan!!!

        Rantautusimme viime kesänä juuri tuohon ed. mainittuun paikkaan. Joku vanha mies tuli avolava-autolla ja sano ruottiks jottaa, että ei siihen saa rantautua. Mutenkin mies seurasi meidän liikkeitä koko ajan. Me sanottiin hejdå ja jatkettiin matkaa.


      • asdasda
        kantaan!!! kirjoitti:

        Rantautusimme viime kesänä juuri tuohon ed. mainittuun paikkaan. Joku vanha mies tuli avolava-autolla ja sano ruottiks jottaa, että ei siihen saa rantautua. Mutenkin mies seurasi meidän liikkeitä koko ajan. Me sanottiin hejdå ja jatkettiin matkaa.

        Jätetään ahvenanmaalaiset rasistit mätänemään itse luomaansa pakkoruotsitusumpioonsa niin muutamassa sukupolvessa ne on valmiit maksamaan hyvistä geeneistä kun sisäsiittoisuus uhkaa.

        Asiallisia satamia löytyy vaikka manner-Ruotsista.


    • Miksi ihmeessä?

      Keskustelusta on poistettu viestit joissa kritisoitiin Itämeren Porttia.

      Miksi?

      Ilmeisesti tämän keskustelun kautta ei saa antaa negatiivista tietoa?

      • portti

        on nuija paikka niinkuin koko Hanko. Pelkkää kellokasta tallustamassa pitkin käpäistä kylää. Kierrä kaukaa lomalla tai muuten...

        \\ Wannabe


      • portti kirjoitti:

        on nuija paikka niinkuin koko Hanko. Pelkkää kellokasta tallustamassa pitkin käpäistä kylää. Kierrä kaukaa lomalla tai muuten...

        \\ Wannabe

        Olen itse vuosikaudet kalliimmasta hinnasta huolimatta käyttänyt Itämeren porttia. Mielestäni sed on mukavampi paikka kaiken kaikkiaan verrattuna mantereen satamaan. Siistiä, hyvät laiturit vesineen ja sähköineen, rauhallinen kiva kallioluoto, jossa koirillakin on oma alue. Palvelu on ollut ystävällistä ja Light Housessa voi hemmotella itseään ja ihailla kaunista merimaisemaa. Port kuljettaa mukavasti mantereen puolelle ja takaisin. Muuten sitten olemmekin etupäässä askeettisissa ja rauhallisissa luonnonsatamissa Suomenlahdella ja erityisesti Saaristomerellä ja myös Ahvenanmaalla. Onkohan huono itsetunto joka kolkuttaa Itämeren portin suhteen..?!? Itse olen aloittanut siellä vierailun Bella 7000-veneellä ja kukaan ei ole katsonut nenänvartta pitkin. Purjehtijoiden myös svenska- tai tyskatalande kanssa on ollut saunassa ihan mukava jutella vaikka erilaisilla motskareilla olenkin ollut liikkeellä.


    • Mutta maine kasvaa
      • purjehtija

        Tämä ei varsinaisesti ehkä oikein kuulu tänne, mutta kerron meidän seurueen kokemukset kuluneelta viikolta. Saaristolaispöytä on ollut kovasta hinnastaan huolimatta käyntimme suurin syy viimeiset 5 vuotta. En soittanut aukioloista, tarkistin heidän kotisivuiltaan: saaristolaispöydän näytti olevan katettuna 12.00 alkaen...
        Lauralle suuntaamme siis, paikka oli muuttunut kovasti ruoppaustöiden myötä. Maisema parantunut, siitä .
        Mutta saaristolaispöytä on EHKÄ VASTA JUHANNUKSEN JÄLKEEN joka päivä, ehkä ensi vuonna tiedottaisivat siitä ?
        Tästä pettyneenä siirryimme toiseen äärimmäisyyteen, seurueemme söi illallisen veneessä.
        Aamulla pistäydyin putiikissa, sain niin tylyä kohtelua että tuskin menen toiste !
        Ketkä ne rahat kauppaan tuo jos ei asiakkaat ?
        Lapset kiittävät kyllä trampoliinista : )

        Ja kyllä tämäkin paatti vielä uteliaisuudesta tuossa satamassa tällä kaudella käy, olisi vaan ihan oikeasti kiva saattaa kaikki keskustelut myös palveluntarjoajan tiedoksi ?
        Hauskaa juhannusta...
        Hyvää venekesää kaikille !


    • matkatessani

      kertyi koko joukko kokemuksia, jotka valtaosaltaan positiivisia, mutta otsikon mukaisesti tässä lista vältettävistä satamista. Yleisesti ottaen Saimaan satamat ja vieraanvaraiset ihmiset olivat iloinen yllätys ja suurimmat pettymykset ja yrmein kohtelu lännessä. Tämä ei tietenkään Suomen heimojen sielunmaisemaa tuntevalle ole mitään uutta. Toki jokainen voi punnita omalta kohdaltaan, mitä satamalta haluaa:

      Jurmo (se eteläinen)
      - pakkohan täällä on tietysti käydä edes kerran ja siihen palveluiden hinnoittelu ilmeisesti perustuukin, tarjolla kellertävää kaivovettä, joka taatusti infektoi makeavesitankin
      Lootholma, Kustavi
      - täysin kuollut satama, ei edes vettä saatavilla, toisaalta eipä kukaan peri myöskään laiturimaksua
      Ohtakari, Lohtaja
      - v. 2005 käyntisatamakirjan mukaan 1,7 m vettä. Voi olla altaassa, mutta sisääntulossa ei ole kuin 1,2 m, Edes paikallisten opastuksella ei ollut mahdollista päästä satamaan, koska purkkarin syväys oli 1,45 m.

      Ehkä listaan voisi vielä lisätä Imatran kylpylän, jossa ei myöskään saatu vettä laiturilta. Sen sijaan kuntosalia yms. oli tarjolla.

      • knh

        Muista mainituista satamista en tiedä mitään, mutta Jurmon mollaamista en purematta niele.

        Jos kriteerinä on vain se, mistä saa makeaa vettä, kannattaa pysyä Saimaalla, sieltä se ei ihan heti lopu.

        Jos et vielä huomannut, niin Jurmo on kohtuullisen kaukana mantereelta ja kunnallistekniikasta. Mitä muuta oletit saavasi kuin kaivovettä?

        Minulla on paikasta pelkästään hyviä mielikuvia, ja käyn taatusti siellä joka kerta kun satun maisemiin.


      • Jurmosta
        knh kirjoitti:

        Muista mainituista satamista en tiedä mitään, mutta Jurmon mollaamista en purematta niele.

        Jos kriteerinä on vain se, mistä saa makeaa vettä, kannattaa pysyä Saimaalla, sieltä se ei ihan heti lopu.

        Jos et vielä huomannut, niin Jurmo on kohtuullisen kaukana mantereelta ja kunnallistekniikasta. Mitä muuta oletit saavasi kuin kaivovettä?

        Minulla on paikasta pelkästään hyviä mielikuvia, ja käyn taatusti siellä joka kerta kun satun maisemiin.

        Ei ollut tarkotus mollata itse Jurmoa: paikkana se on ehdottomasti käymisen arvoinen ja vähänkään luonnosta kiinnostuneelle suoranainen aarreaitta.

        Sen sijaan sataman palveluita pidän ylihinnoteltuina. Monessa muussa (saaressa sijaitsevassa) satamassa 15 e venepaikkaan saa myös saunan, mutta Jurmossa saunasta saa pulittaa toiset 15 egeä.

        Kunnallistekniikkaa en kaipaa ja paras makea vesi saadaan tietysti aina pohjavedestä. Jurmon satamakaivon vesi ei vain yksinkertaisesti ollut hyvää, vaan kellertävää, mikä perinteisesti on merkki väärästä kaivon paikasta (jostain kaivoon kulkeutuu jotain, mitä ei mielellään juo). Kyllä juotavaksi kelpaava vesi on ihan peruspalvelu, joka pitäisi 30 euron pulittamisen jälkeen irrota. Kusen juomisesta kieltäytyminen voi tietysti olla jonkun mielestä "ihme kriteeri", mutta meitähän on moneksi.


    • 17825

      Kemin sisäsatama on ollut kahtena peräkkäisenä vuotena todellinen pettymys. Piti lähteä Kuivaniemeen tankkaamaan sieltä. Silti oltiin laiturimaksua vailla.

    • Bava36

      Länsisatamaan menin kylkiparkkiin toissa viikonloppuna mutta joku perrrrkeleen Norwegian Star tuli töööttäilemään ja huutelemaan että olivat varanneet paikan etukäteen!
      saakelin satamapaikka.com, siitä ei ole kuin harmia

    • 595947

      Maarianhamina ei ollut kiva paikka

    • 595947

      Hailuoto on kans ollut huono

      • Tykkänään

        Hailuodosta puuttuu hait.


    • Terveyselvis

      Fjällmark. Siellä huono ruoka ja hygienia.

    • Ruho

      Helsingin Kaunissaari (Sipoossa) on karsea paikka, pelkkiä alkoholisoituneita remuajia. Örö kiva paikka mutta aina täynnä. 3 yrittänyt ja aina täyttä.

      • hölkyn.kölkyn

        Kaunnissaarissa on kivaa!


    • Kouvolan satama.

    • Ennukkunutsinäyönä

      Ahvenanmaan Lappon satamaa kannattaa varoa kun on vuotuiset Lappo-päivät. Paikallisten öykkäröinti-juhlat ! Tappeluja ja ryyppämistä koko satamaalueella. Muuten idyllinen paikka, ajoitus on tärkeä !

    • remusakki

      Milloin ne Lappapäivät on? Mukaan remuamaan.

      • juuuuuuu

        lappa-puuroa?


    • ei_enää

      Vuosaaren laivasatamassa on todella huonot palvelut veneelle. Laituri liian korkea, vain voimavirtaa saatavana, pollarit tosi isoja ja kaukana toisistaan, ei vessoja eikä suihkuja.

      • Nalle_-

        Kyllä minä käyn siellä joka kesä huvijahdillani. Ehkä sinun veneesi on joku pieni kippo, minulla pelkkä apuvene painaa 3 tonnia ja helikopteri kaksi tonnia.


      • ite-oot-tyhmä

        mu apuveneen apuvenekin on isompi kuin sun päävene


      • KouluTyö

        Saako kysyä minkä ikäisiä te olette?


      • VainKutsututJäseneksi
        KouluTyö kirjoitti:

        Saako kysyä minkä ikäisiä te olette?

        Ollaan merikarhu viirin käyttäjiä, eli parasta mitä merillä liikkuu, 37v.


      • peräharus

        mulla on myös seuranlippu ja kapteenin lippis.
        saalingissa on myös pari mainosviiriä, siiistejä!!!
        olen nainen, joten älä kysy ikää. tai painoa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1518
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1042
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      792
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      710
    6. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe