KYLLIKINRANTA

BOIKOTTIIN

Eipä näköjään enää pääse kyllikkiin uimaan. Ulmalan nuorisoseura vetänyt narut parkkipaikan eteen ja kieltänyt rannalle menon. Niiköhän tuo auringon ottamisesta ja uimisesta se vesi pillaantuu? Niin ois monelle tuo uiminen hyvää kuntoilua ennen tai jälkeen työpäivän. Ja auringonvalo ois parasta lääkettä monelle iho-ongelmaiselle..

Ja itse tukkivat pippaloillaan koko tien niinä sunnuntaina, kun kyllissä on esiintyjiä. Voisivat ees vastapalaveluksena avata sen rannan.. kun en ole yhdenkään tanssijan jaloille ajellut, enkä kenekään ovea nurin ajanut.

Lieköhän totta, että tämä nais-sankari P***a ois kaiken takana? Haluaa viedä oman haareminsa sinne rannalle.. ;)

32

6357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota,

      onko kyllikki nykyisin yksityinen uimaranta?mistä alkaen?ja kuinka suuri alue että tietää missä passaa kuljeksia?

      • kaupungin tekn.

        virastossa varmasti tietävät.


    • ne samperin

      narut oikeesti veks siitä.Siinä oli todella hyvä käydä uimassa ja arskaa ottamassa...Ja todellakin ne tukkivat sen tien siitä sitten sunnuntaisin.Tänäänkin itse ohi ajoin ja aekasen täättä ol...kerpele

    • boikottiin laittaa pitäs

      Ihmetyttää ihmisten ajatukset toisten omaisuudesta. Mielestäni Kyllikinranta on ollut yksityisaluetta iät ja ajat. Siellä vain on ollut tapana käydä rannalla istukselemassa. Sitä olen myös itse tehnyt.

      En kuitenkaa ihmettele yhtään, miksi omistajataho on halunnut rauhoitaa alueen lähinnä omalle käytölleen. Harvempi meistä viitsisi siivoilla rannaltaa pullonkapaleita yms virkistyskapistuksia, jotta muut voisivat käydä siellä viettämässä aikaansa. Onhan meillä näitä yleisiäkin uimarantoja ajanviettoa varten.

      Tien tukkimisesta olisin sitä mieltä, että onhan se hyvä jos tällekkin kylälle saadaa sellaisia tapahtumia tai tilaisuuksia, joissa järjestäjän omat parkkipaikat eivät tilaisuuteen tuleville riitä. Rahaahan se vain tietää jollekkin, enkä ole siitä yhtään katkera, vaikka niistä ei minunkaan kukkorooni senttiäkään kerry. Toisaalta, mikäli kyseisen tiepätkän kapeneminen ajoittain harmittaa,niin onhan meillä vaihtoehtoinenkin reitti kylälle, nimittäin ohiajotie. Siellä en ole nähnyt ainakaan vielä sellaista ruuhkaa, että en kaupunkiin olisi päässyt.

      • minä boikotoin

        Kylläpä huomaa, että olet joku kyllikinrannan touhumies... ulmalan nuorisoseuran vakijäsen.

        Olet sitä mieltä, että rannalla ei tarvitse muiden käydä ja muut ajakoon ohiajotietä, vaikka vain pektosalmelta kangaslammin rannalle ajais tai kivirannalle. Kiertoa tulee ihan kivasti.

        Ja kyllä se niin on, ettei siellä aamulla ennen töiden alkamista ja arkena töiden loppumisen jälkeen ole kaljaveikkoja näkynyt, niinkuin kaupungin rannassa.

        Minusta tuo "pääsy kielletty" kuvaa hyvin vanhoillista itsekästä ajatusmaailmaa tyyliin "minun metsien poikki ei tietä tehdä". Tai kuin esi-isät lähti kirveen kanssa joenvartta marssimaan kun virta toi mukanaan puunlastuja "joku minun mailla".

        Ja sanoppa kuka muu on kieltänyt rannalla olemisen? Pursiseura? Seurakunta?

        Kyllikinrannan käyttäjät on enimmäkeen töihin meneviä tai töistä palaavia aikuisia. Peltosalmen ja salmenrannan nuoria, joilla ei vielä mopokorttia ole. Lapsiperheitä jotka haluaa olla ns. hiljaisemmalla rannalla kuin kaupungin ranta on.


      • tuo kyseinen
        minä boikotoin kirjoitti:

        Kylläpä huomaa, että olet joku kyllikinrannan touhumies... ulmalan nuorisoseuran vakijäsen.

        Olet sitä mieltä, että rannalla ei tarvitse muiden käydä ja muut ajakoon ohiajotietä, vaikka vain pektosalmelta kangaslammin rannalle ajais tai kivirannalle. Kiertoa tulee ihan kivasti.

        Ja kyllä se niin on, ettei siellä aamulla ennen töiden alkamista ja arkena töiden loppumisen jälkeen ole kaljaveikkoja näkynyt, niinkuin kaupungin rannassa.

        Minusta tuo "pääsy kielletty" kuvaa hyvin vanhoillista itsekästä ajatusmaailmaa tyyliin "minun metsien poikki ei tietä tehdä". Tai kuin esi-isät lähti kirveen kanssa joenvartta marssimaan kun virta toi mukanaan puunlastuja "joku minun mailla".

        Ja sanoppa kuka muu on kieltänyt rannalla olemisen? Pursiseura? Seurakunta?

        Kyllikinrannan käyttäjät on enimmäkeen töihin meneviä tai töistä palaavia aikuisia. Peltosalmen ja salmenrannan nuoria, joilla ei vielä mopokorttia ole. Lapsiperheitä jotka haluaa olla ns. hiljaisemmalla rannalla kuin kaupungin ranta on.

        ranta taitaa sen verran syrjässä sijaita ettei se houkuttele kuin uijia.itse käyn silloin tällöin pyöräillessäni hengähtämässä siellä "montussa" enkä ole kertaakaan nähnyt ainoatakaan "örveltäjää",uikkarilla ja pyyhkeellä varustautunutta porukkaa vain.toisaalta,jos on yksityisaluetta niin lakihan siitä määrää,harmi vain jos polskuttelukin kielletään.


      • jos asianosaiset
        minä boikotoin kirjoitti:

        Kylläpä huomaa, että olet joku kyllikinrannan touhumies... ulmalan nuorisoseuran vakijäsen.

        Olet sitä mieltä, että rannalla ei tarvitse muiden käydä ja muut ajakoon ohiajotietä, vaikka vain pektosalmelta kangaslammin rannalle ajais tai kivirannalle. Kiertoa tulee ihan kivasti.

        Ja kyllä se niin on, ettei siellä aamulla ennen töiden alkamista ja arkena töiden loppumisen jälkeen ole kaljaveikkoja näkynyt, niinkuin kaupungin rannassa.

        Minusta tuo "pääsy kielletty" kuvaa hyvin vanhoillista itsekästä ajatusmaailmaa tyyliin "minun metsien poikki ei tietä tehdä". Tai kuin esi-isät lähti kirveen kanssa joenvartta marssimaan kun virta toi mukanaan puunlastuja "joku minun mailla".

        Ja sanoppa kuka muu on kieltänyt rannalla olemisen? Pursiseura? Seurakunta?

        Kyllikinrannan käyttäjät on enimmäkeen töihin meneviä tai töistä palaavia aikuisia. Peltosalmen ja salmenrannan nuoria, joilla ei vielä mopokorttia ole. Lapsiperheitä jotka haluaa olla ns. hiljaisemmalla rannalla kuin kaupungin ranta on.

        on tiedossa, kannattaisko kysyä jatkoja sieltä,mieluummin kuin täältä.just aamulehdessä poistettiin uintisuositus kankkulasta järvisyyhyn vuoksi ja aika moni tenava jäi kaipaamaan uintipaikkaa.voi olla että täältä kohta yksi mamma joutuu makselemaan sakkoja kun lapsi menee uimaan,vaan se on sitten niiden päivien murhe.lämpimiä päiviä kaikille!


      • Pelle Peloton

        Niin, se ohiajotie onkin parasta Iisalmessa. Kylläpä Iisalmi onkin kaunis ohiajotieltä katsottuna, varsinkin 160:n vauhdissa...


    • **********

      Kyllikin johtokunnassa on immeisiä, jotka tietää jotain liikunnan merkityksestä vanhemmalle ihmiselle. Kyllikki on sopivan matkan päässä peltosalmelta, tulee sopiva kävelylenkki ja uinti päälle. Mutta eipä enää tuota liikuntamuotoa pääse niin usein kesäisin harrastamaan.

      Tuossapa johtokunta,joka on päättänyt asiasta.

      http://netti.nic.fi/~ulmalans/testi/index.php?Seura:Johtokunta

    • oltiin

      me vain,eikä muita näkynyt......

    • Perhe Iisalmesta

      Joo on kyllä tosi harmi juttu jos sinne ei enää pääse uimaan.Ranta on sopivan matala lapsille.Viime kesänä kävimme siellä lähes päivittäin ja siivosimme rantaa,keräsimme valtavan määrän lasinsiruja pois rannalta.Emme kertaakaan nähneet ketään siellä "juopottelemassa" tai muutoin häiriköimässä.Tänään kävimme uimassa siellä ja ainakin silloin sinne pääsi,tosin taisi olla illalla tanssit ja työntekijät olivat laittamassa paikkoja kuntoon,mutta ei kukaan kyllä tullut häätämään poiskaan eikä siellä missään lue etteikö siellä saisi uida!En sitten tiedä tarkemmin..Mutta jokatapauksessa harmi jos uiminen siellä kielletään!

      • luulisin,

        tai toivon ettei niin olekaan,ihan tavan porukkaa ne tanssaajat,eivätkä varmasti halua etteivät vekarat saa käydä helteellä porskuttelemassa,ja ne kaljapullojen pieksäjät toivotan kauaksi muiltakin uimapaikoilta.nämä helleajat on niin harvinaista herkkua että nautitaan kun/jos voidaan :)


    • paikka..!!

      ei uiminen entisiä omistajia haitannu. eivätpä olisi myyneet sitä rantaa nuorisoseuralle. ymmärtäsin jos joku oikeasti pitäisi sitä yksityisrantana mutta nythän se on tavallaan "julkisessa" käytössä kun sitä pyörittää nuorisoseura.

    • niinpäs

      Silloin kun Ulmalan nuorisoseuralla ei ole siellä tapahtumia, parkkipaikalle meno on estetty naruilla ja kylteillä "pääsy kielletty, yksityisalue".
      Onhan se harmi, kun ei sinne rantaan saa mennä ja kankkulaankaan ei syyhyn takia voi mennä uimaan.

      • pliis

        uintilupa penskoille?


      • mr.faboulos
        pliis kirjoitti:

        uintilupa penskoille?

        tällä viikolla joka päivä siel olen uimas ollut ja kovin on hiljasta ollut, ketään ei ole mailla eikä halmeilla saa rauhassa porskutella ja ottaa arskaa.

        eikä siel mitään kieltoja ole, tosin aina kävelen sinne, eikä näin ollen ole tarvetta parkkipaikalle asti lompsia, sikäli mikäli siel jotain kieltoja olis...


    • wruumn

      Mannet uittele hevosiaan siellä

    • no haloo

      Kyllä näköjään pääsee uimaan..Keskusteluissakin on ihmisiä jotka on päässy ihan vapaasti ja kyllä minä menisin sinne uimaan jos olisi vain lähempänä se ranta. :) Kuka sitä kieltää onko siellä uimassa vai ei..Ja se naru ja lappu sen päässä on helposti otettavissa pois.
      Onko kenellekään kukaan tullut muka sanoon että "ette te täällä saa uida kun tää on meidän paikka"?

    • isot ihmiset!

      siellon hyvä hiekkaranta ja kesä on lyhyt.ei siinä kukaan asukas häiriinny jos uiskentelette kunhan jätätte kaljapullot särkemättä ja roskat viskelemättä niin ei luulisi kärhämiä olevan.ja tulevat ne pois ajamaan jos siltä tuntuu :)

    • Talkoolainen

      Eihän Kyllikinrannassa ole uimista kielletty. Käy siellä joka päivä porukkaa sekä rannalla, että parkkipaikalla aikaa viettämässä. Monet tyhjentävät samalla autonsa roskista ja jättävät kiitoksen tilan omistavalle nuorisoseuralle revittämällä näyttävät urat parkkipaikkaan.

      Jos jotenkin saadaan alueen roskaaminen kuriin ja parkkipaikka pysymään edes jotenkin tasaisena niin ei yhteiselle käyttämiselle ole kukaan varmaan laittamassa esteitä. Jos kysymys on vain muutamista ilkivallan tekijöistä, voi niistä ilmoittaa suoraan poliisille. Kaupunki ei hoida yksityisalueita joten sieltä ei löydy apua ja seuran talkooporukka joutuu pitämään alueen kunnossa.

      Kenellekkään ei liene ole yllätys, että rannalla ja järven pohjassa on edelleen lasinsirpaleita, joten alueella liikkuminen ja uiminen tapahtuu täysin omalla vastuulla.

      • kyllä

        ranta senverran pullonkappaleilla miinoitettu etten sinne lastani ilman kenkiä päästä tallustamaan.sääli sinänsä hyvää uintipaikkaa,jonka sankarit viirupäät ovat pilanneet.


    • Talkoolainen

      Enpä jaksa uskoa että uiminen on kielletty ja merkit sitä varten. Se roskaaminen ja ilkivalta on joka kesän ongelma. Uimareita käy tanssi intonakin ja kukaan ei käske heitä pois. Taas puhutaan vaikka ei tiedetä asiasta mitään.

      • Tiedänsunasiat

        Täällä jos missä ollaan tietävinään asioita ja niitä julkisesti tykätään louskuttaa. Ehkä juuri sitäkautta sisäsiittoosuus näkyy!! : O


      • Aika_multaa_muistot

        Vastasit sitten 12 vuotta vanhaan aloitukseen.


    • F0KSIMIES

      Eilen ei ainkaan 2.12.2018 ollut yhtään auringon ottajaa tai uijaa kyseisessä paikassa

    • Anonyymi

      EI OLE KIELLETTY UIMAAN MENEMISTÄ. Naruilla on merkitty remontti alue. Remontti alueella EI OLE TURVALLISTA KÄVELLÄ , on nauloja ym. Polku kulkee rannalle nauhojen vierestä !

      • Anonyymi

        Pitkään on remontti kestänyt sitten. 16vuotta vanha juttu 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkään on remontti kestänyt sitten. 16vuotta vanha juttu 😂

        Vieläkö Ulmalan nuorisoseura terrorisoi Kyllikinrannan tansseja?
        Tavallinen pulliainen sai istua yksin rannalla kun parkettien partaveitset liihottivat takatukka putkella daameineen tanssilattialla.
        Ei sinne sekaan ollut tavallisella rytkynrytkyn tangon askelkuvioita tapailevalla syrjäkyläläisellä mitään asiaa.
        -akatonmies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö Ulmalan nuorisoseura terrorisoi Kyllikinrannan tansseja?
        Tavallinen pulliainen sai istua yksin rannalla kun parkettien partaveitset liihottivat takatukka putkella daameineen tanssilattialla.
        Ei sinne sekaan ollut tavallisella rytkynrytkyn tangon askelkuvioita tapailevalla syrjäkyläläisellä mitään asiaa.
        -akatonmies-

        Näin on päässyt käymään. Tanssi näyttää nyt "kuka kukin on- pakkotahtiselta rytkytysjumpalta". Pitäisi olla oma karsina niille entisaikojen rauhallisille tangoajille ja vaihtoaskel tallaajille plus valssaajille, jotka haluavat myös tutustua siinä sivussa. Hassun näköistä on, kun kaikki musiikin lajit väännetään samalla lailla käden ali vemputtaen ja pyörien, kun nyt tuli se kurssikin käytyä. Sitten katsellaan nenän vartta pitkin vanhan liiton tanssijoita . Eipä kiinnosta Kyllikin kainaloon enää tulla.


    • Anonyymi

      nää uin siel eilen enkä saanu valeja

    • Anonyymi

      En tarvitse varatuomari tansseja enää pienen siulun sunnuntai tanssipaikka saa reitinsä pitää.
      Ne tietää jonka tarvitsee tyhjän rahapussinsa katsoa.
      Niinistö Sauli ei armahda.

      Vaimon sukujuuran kautta

    • Anonyymi

      Kullikinranta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe