Kärpät konttaa 2006-2007

*TosiKärppäfani*

Se on nyt aivan tosi että Kärpät tulee konttaamaan samalla tavalla kuin Jokerit menneellä kaudella. Varsinkin kun maalin suulle luistelee Suomalainen imuri ja koko hyökkäyspää ja pakisto lähtivät kälppimään rahan perässä rapakon taakse. Tulee Junnolle taas kiire etsiskellä lisää Tsekkihyökkääjiä maalintekijöiksi.

Se on vain yksinkertaisesti totuus että aina ei voi voittaa.

17

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylläpä heitit aika paksun väitteen. Ensinnäkin Suomalaista ei ole mitattu liigatasolla, kaveri voi vallan hyvin olla vuoden tulokas jos nyt ylipäätään pelaa ykkösvahtina ensinkään.

      Puolustuksesta Kärpät on menettänyt kolme pelaaja, kolme tärkeää pelaajaa ja se tietysti heikentää Kärppien asemia. Toistaiseksi on hankittu korvaajaksi vain Laamanen, mutta todennäköisesti yksi uusi pelaaja puolustukseen tulee. Kolmatta pelaajaa ei korvata, vaan siinä luotetaan sisäiseen kasvuun ja tulevalla kaudella Topi Jaakola ja Oskari Korpikari saanevat entistä isomman roolin Kärppien puolustuksessa. Nuorista puolustukseen ajetaan sisään Metsoa ja Leinosta, jotka todennäköisesti saavat osakseen vaan satunnaisia minuutteja jääaikaa.

      Hyökkäyspää Kärpillä ei paljoa muuttunutkaan ja siellä muutokset ovat ehkä hieman fyysisempään peliin päin. Verrattuna Jokereihin Kärppien osakkeet ovat hieman paremmin moniltakin osin. Ensinnäkin Kärpät lähtee kauteen haastajana ja pettyneenä edelliseen kauteen. Jokereilla asetelma oli hieman toinen viime kaudella. Toiseksi Jokerit vaihtoi viime kaudeksi valmentajaa, missä epäonnistui jokseenkin täydellisesti. Immonen oli väärä valinta, vaikka itse esimerkiksi pidin häntä loistavana vetona, mutta ainakaan omalla maallaan hän ei profeetta ollut. Kärpät jatkaa Jalosen komennossa eli tässä suhteessa ei tule yllätyksiä. Neljänneksi Jokerit menetti tärkeitä pelaajia juuri sarjan alun kynnyksellä (Filppula ja Thomas). Näitä menetyksiä Jokerit ei saanut missään vaiheessa paikatuksi. Kärpillä sen sijaan on hyvin aikaa katsoa uudet vahvistukset menetettyjen tilalle.

      Kun katsotaan liigassa tapahtuneita muutoksia joukkueiden voimasuhteiden suhteen, niin ainakin minun mielestä ne on ihan muut joukkueet, jotka tulevat floppaamaan ensi kaudella. Neljästä parhaasta joukkueesta kaikki ovat muuttuneet aika lailla. Kuitenkin HPK ja Kärpät ovat muuttuneet suht hallitusti ja nämä joukkueet tuskin menettävät asemiaan ensi kaudella. Sen sijaan Ässät ja HIFK ovat käytännössä menettäneet syömähampaansa ja myös valmentajansa. Minä en usko, että kumpikaan näistä pystyy yllättämään positiivisesti toisena kautena peräkkäin. Pääsy jopa 8 sakkiin voi tehdä tiukkaa.

      Muista joukkueista on vaikea mennä sanomaan juuri mitään. Ilves on uusiutunut kovasti, liian kovasti, joten epäilen ettei positiivinen kehitys siellä jatku ilman pientä notkahdusta. JYP vaikuttaa oikeastaan aika hyvältä ja se voi hyvinkin olla sarjassa yllättävän korkealla. Tappara on varmaan suht vahva ensi kaudellakin. TPS ja Jokerit takuulla parantavat ja ainakin minusta molemmat seurat ovat tehneet oikeita liikkuja kokoonpanon suhteen. Mutta edelleenkin molemmilla joukkueilla on liikaa kysymysmerkkejä keskellä. Sentterit on kuitenkin ne pelaajat, jotka peliä tekee ja viime kaudella nähtiin miten kävi kun sentteriosasto oli heikko. SaiPa on arvoitus ruotsalaisineen ja taitaapa Pelicans päästä pleijareihin pitkästä aikaa.

      Ensi kauden neljä parasta: HPK, Kärpät, Tappara ja TPS

      • Henna.

        Toi viimeinen rivi oli kyllä niin amatöörimäisesti vastattu että!! Mutta uskossa on hyvä elää, ilmeisesti. ;)


      • Fani12
        Henna. kirjoitti:

        Toi viimeinen rivi oli kyllä niin amatöörimäisesti vastattu että!! Mutta uskossa on hyvä elää, ilmeisesti. ;)

        Ilves..
        mitä tuolla tekee tappara voin sanoo että tappara tai tps ei tuu olemaan ensikaudella ilvestä parempi,ainakaan tappara voih mitä hankintoja..
        ei tuu kesää


      • Laura1

        Laitoin joskus keväällä galluppiin arvion tulevasta kaudesta,mutta sen jälkeen on tapahtunut paljon, joten en ihan vieläkään veikkaa mitään kummempaa. Se on varmaa, että Kärpät on mitalijoukkue ja KJ:n kyvyistä riippuen jopa mestariehdokas. Sen näkee sitten:)

        Joukkueet ovat menettäneet paljon hyviä pelaajiaan, joten on todellinen muutosten kausi! Esim.Hifk on mielestäni heikentynyt. Sitä vastoin näen, että Jokerit vois pärjätä nyt Hifk:iä paremmin! Hpk on mun mielestä kans mitaleilla. Tasasen tappavaa jälkeä:)Porukat, joilla on todella nuoria ja vähemmän pelikokemusta omaavia ovat tämän kauden harjoittelijoita enimmäkseen. Uskon Tps:n ja Lukon nousevan kohinalla kuitenkin verrattuna viime kauteen. Ilves on jo pitkään nakutellut lähellä mitalisijoja, joten katsotaan.Toivon tietysti mitalia heillekin Kärppien lisäksi, mutta voi olla että neljäs sija on ehkä se realistisempi mahdollisuus.Ainakin tällä tulevalla kaudella. Joka tapauksessa Ilves ei tule olemaan häntäpään porukkaa!! Muista en sano mitään. Avoimia kysymysmerkkejä.Palataan lähempänä uuden kauden alkua asiaan:)


      • Viipurin Masa
        Fani12 kirjoitti:

        Ilves..
        mitä tuolla tekee tappara voin sanoo että tappara tai tps ei tuu olemaan ensikaudella ilvestä parempi,ainakaan tappara voih mitä hankintoja..
        ei tuu kesää

        kauden 2006-2007 päätteeksi, ehkä finaalissa. Ilves ei valitettavasti ole tulevan/alkavan kauden jälkeen mitalleilla.

        Kauden alisuorittaja tullee olemaan Rauman Lukko.


      • Fani12 kirjoitti:

        Ilves..
        mitä tuolla tekee tappara voin sanoo että tappara tai tps ei tuu olemaan ensikaudella ilvestä parempi,ainakaan tappara voih mitä hankintoja..
        ei tuu kesää

        Ei pidä tuijottaa pelkästään hankintoja. Se antaa vääristyneen kuvan siitä miten kokoonpano on muuttunut. Toistaiseksi mitä olen siirtomarkkinoita seurannut, niin Ilvekseen tulee 7 uutta pelaajaa, mutta Ilveksestä lähtee 9 pelaajaa. Käytännössä se tietää kahta kentällistä, joten Ilveksessä ensi kausi menee osittain siihen, että pelaajia ajetaan sisään joukkueeseen ja kukaan ei voi taata miten pelaajat kokoonpanoon istuu. Yleensä suuri vaihtuvuus tietää ainakin jonkin verran ongelmia ja todellinen katastrofivaarakin aina piilee.

        Se miksi minä odotan Tapparalta paljon johtuu siitä, että Tapparassa vaihtuvuus on ollut vähäistä. Viime kausi meni Tapparalta hyvin runkosarjan osalta ja kun nyt ei suuria muutoksia tapahdu, niin en minä näe mitään syytä siihen, että Tappara floppaisi. Tappara on toistaiseksi menettänyt vain 3 pelaajaa ja uusia pelaajia on tullut 6. Vaihtuvuutta on siis kentällinen. Vaikka uudet pelaajat hakisivatkin itseään, niin kolmellakin kentällä matsit voi pelata, joten riski on käytännössä olematon.


      • Laura1 kirjoitti:

        Laitoin joskus keväällä galluppiin arvion tulevasta kaudesta,mutta sen jälkeen on tapahtunut paljon, joten en ihan vieläkään veikkaa mitään kummempaa. Se on varmaa, että Kärpät on mitalijoukkue ja KJ:n kyvyistä riippuen jopa mestariehdokas. Sen näkee sitten:)

        Joukkueet ovat menettäneet paljon hyviä pelaajiaan, joten on todellinen muutosten kausi! Esim.Hifk on mielestäni heikentynyt. Sitä vastoin näen, että Jokerit vois pärjätä nyt Hifk:iä paremmin! Hpk on mun mielestä kans mitaleilla. Tasasen tappavaa jälkeä:)Porukat, joilla on todella nuoria ja vähemmän pelikokemusta omaavia ovat tämän kauden harjoittelijoita enimmäkseen. Uskon Tps:n ja Lukon nousevan kohinalla kuitenkin verrattuna viime kauteen. Ilves on jo pitkään nakutellut lähellä mitalisijoja, joten katsotaan.Toivon tietysti mitalia heillekin Kärppien lisäksi, mutta voi olla että neljäs sija on ehkä se realistisempi mahdollisuus.Ainakin tällä tulevalla kaudella. Joka tapauksessa Ilves ei tule olemaan häntäpään porukkaa!! Muista en sano mitään. Avoimia kysymysmerkkejä.Palataan lähempänä uuden kauden alkua asiaan:)

        Olet oikeassa, on vielä liian aikaista sanoa joukkueiden lopullisista voimasuhteista mitään. Kuitenkin on nähtävissä jo suuntaviivat miten joukkuet on rakennettu. Itse pitäisin valmiina ryhminä HPK:ta, Tapparaa ja Jokereita, hyökkäyksen osalta Kärppiäkin. TPS on myös tehnyt mielekkäitä hankintoja. Kerho on mielestäni hieman edellä muita, jotenkin siitä seurasta huokuu sellainen tekemisen meininki, että toimitaan olosuhteiden puitteissa ammattitaidolla. Kauhistuttaisi ajatuskin jos Hämeenlinnan sijasta moinen osaaminen olisi Helsingissä. Helsingin Pallo Kerho, sehän pitäisi sulkea sarjasta ja muut joukkueet pelaisivat sitten jäännössijoista.

        Ensi kausi tulee olemaan mielenkiintoinen ja takuulla yllättäväkin. Se näkee ketä elää.


      • Henna. kirjoitti:

        Toi viimeinen rivi oli kyllä niin amatöörimäisesti vastattu että!! Mutta uskossa on hyvä elää, ilmeisesti. ;)

        Mikäs vika viimeisessä rivissä oli. Sellaista ajatusleikkiä vaan.


      • kauden

        välieräjoukkueet ovat Jokerit,TPS,Blues ja Ilves!


      • ..........
        kauden kirjoitti:

        välieräjoukkueet ovat Jokerit,TPS,Blues ja Ilves!

        yksikään noista joukkueista ei tuu pääsemään välieriin....


      • ,,,,,,,,,,,,,,
        .......... kirjoitti:

        yksikään noista joukkueista ei tuu pääsemään välieriin....

        yksikään noista joukkueista ei konttaa enää!


      • Laura1
        kauden kirjoitti:

        välieräjoukkueet ovat Jokerit,TPS,Blues ja Ilves!

        Kärppiä ei voi mitenkään jättää laskuista, kyllä asia on saletti=)Ilveksen mitalitaisto ois kyllä superia myös!


    • Laura1

      Sehän on jo nähty, mutta aina voi voittaa uudelleen!Kärpillä on nyt muutosten kausi pitkästä aikaa. Kauanhan Kärpät saikin pelata suht´samalla kokoonpanolla. Uskon, että on vain hyväksi, että saadaan uusia näkemyksiä ja uutta intoa kehiin.
      KJ on paljon haltijana ja odotan todella innolla miten hän saa hoidettua tilanteen nyt, kun hän on todellakin omillaan eikä enää muiden valmentajien perävanojen haistelijana. Nyt nähdään mihin hänestä on! Materiaali on edelleen mainio ja juniorituotanto voimissaan. Kyllä tällä porukalla vähintään kolmen joukossa pitäis kyetä pelaamaan eli missään tapauksessa mitaliketju ei tule katkeamaan pelaajien taitojen takia.

    • haha

      NAURATTAA!!!!

    • ahaa=

      se on siinä ja siinä

    • 203

      Ei Kärpät konttaa ensi kaudella liigassa. Ainoa asia mihin kärpät voi kaatua niin on maalivahti peli. Jaakko Suomalaisesta ei välttämättä ole ykkösmaalivahdiksi. Tenkratin lähtö voi tuntua hyökkäyksessä. Ja Lasse Kukkosen ja Ari Wallinin lähtö puolustuksessa voi tuntua. Tietääkö muuten kukaan lähteekö Jari Viuhkola Kärpsitä? Onko tietoa uusista Kärppä pelaajista.

    • TosiKärppäFani

      4 vuotiiatkin nykyään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      802
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe