Hmm. Kuinkas on, Autoni on työnantajan, siis autoetu.. Tarvinko jonkinlaisen todistuksen / luvan auton viemiseksi ulkomaille ? Vai riittääkö Green Gard ? Sehän on kuitenkin vain vakuutusasiakirja.
Rekisteriote
14
10580
Vastaukset
- Käynnyt
Kirjallinen todistus oikeudesta viedä auto maasta,muuten matka tyssää jo Suomen tulliin.
Valmiin kaavakkeen löytää yleensä ainakin vakuutusyhtiön sivuilta.- kuussa
Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa ja nykyään ei kysytä vihreetäkorttiakaan, että näin.
- Käynnyt
kuussa kirjoitti:
Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa ja nykyään ei kysytä vihreetäkorttiakaan, että näin.
"Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa"
No ei tietenkään kysytä jos nimesi on otteessa,jos ei ole niin et vie sitä maasta ilman kirjallista lupaa omistajalta. Käynnyt kirjoitti:
"Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa"
No ei tietenkään kysytä jos nimesi on otteessa,jos ei ole niin et vie sitä maasta ilman kirjallista lupaa omistajalta.harvemmin ainakaan itärajal kysellää mitää vaikka passintarkastaja näkee et auto on jonkun muun niin eipä ole paljo valtakirjoja kyselty
- oscars
jos auto on vuokrattu leasing firmalta tarvitaan sen lupa ja muutoin työnantjan lupa
älä usko kaikenlaisia höyrypäitä täällä
vaikka ei rajalla kysytä ei se tarkoita ettei joskus kysyttäisi- selvitys
Selvittelin asiaa juur, kun olen lähdössä ensimmäistä kertaa työsuhdeautolla ulkomaille.
Pohjoismaihin ei tarvitse mitään lupia, mutta muualle kyllä. Asia liittyy ennen kaikkea vakuutuksiin. Jos lähden ilmoittamatta vaikka Baltiaan ja uto siellä pöllitään, voin joutua itse lystin kustantamaan. Mutta kun olen pyytänyt tarvittavat luvat ei ongelmia tuonkaan suhteen ole (eli työntanataja maksaa vakuutusyhtiön vaatiman omavastuun 20% auton arvosta)
Green card ei enää ole pakollinen itä-euroopassakaan, mutta se suositellaan mukaan otettavaksi. Liisausfirma toimittaa sen pyynnöstä. Samoin laittavat maastavientiluvan, vaikka olenkin rekisteriotteesen merkitty haltija. Hyvähän nämä paperit on olla, vaikka ei kysyttäisikään. ON sitten mustaa valkoisella, siitä etten ole luvattomasti ulkomailla. - uskokaa nyt jo
selvitys kirjoitti:
Selvittelin asiaa juur, kun olen lähdössä ensimmäistä kertaa työsuhdeautolla ulkomaille.
Pohjoismaihin ei tarvitse mitään lupia, mutta muualle kyllä. Asia liittyy ennen kaikkea vakuutuksiin. Jos lähden ilmoittamatta vaikka Baltiaan ja uto siellä pöllitään, voin joutua itse lystin kustantamaan. Mutta kun olen pyytänyt tarvittavat luvat ei ongelmia tuonkaan suhteen ole (eli työntanataja maksaa vakuutusyhtiön vaatiman omavastuun 20% auton arvosta)
Green card ei enää ole pakollinen itä-euroopassakaan, mutta se suositellaan mukaan otettavaksi. Liisausfirma toimittaa sen pyynnöstä. Samoin laittavat maastavientiluvan, vaikka olenkin rekisteriotteesen merkitty haltija. Hyvähän nämä paperit on olla, vaikka ei kysyttäisikään. ON sitten mustaa valkoisella, siitä etten ole luvattomasti ulkomailla.http://www.finland.ee/doc/fi/konsuli/ukk.html
Suomalainen liikennevakuutus on voimassa vihreä kortti -järjestelmään kuuluvissa maissa niin kauan kuin ajoneuvo on Suomen rekisterissä. Auton ulkomailla olo ei vaikuta liikennevakuutusmaksun suuruuteen.
Vakuutusyhtiö antaa pyydettäessä vihreän kortin todisteeksi voimassa olevasta liikennevakuutuksesta. Se kirjoitetaan jäljellä olevalle vakuutuskaudelle, kuitenkin enintään vuoden ajaksi. Vihreän kortin käyttö on esimerkiksi kielestä johtuvien väärinkäsitysten ehkäisemiseksi suositeltavaa kaikilla ulkomaan matkoilla.
Auton alkuperäisen rekisteriotteen on oltava mukana, kopio ei kelpaa, ei myöskään uuden auton väliaikainen rekisteriote. Sama vaatimus koskee myös peräkärryä, hevoskuljetusvaunua, asuntovaunua ja vastaavaa.
Jos auto ei ole oma, omistajalta on oltava valtakirja.
Ei vara venettä kaada ! - Käynnyt
uskokaa nyt jo kirjoitti:
http://www.finland.ee/doc/fi/konsuli/ukk.html
Suomalainen liikennevakuutus on voimassa vihreä kortti -järjestelmään kuuluvissa maissa niin kauan kuin ajoneuvo on Suomen rekisterissä. Auton ulkomailla olo ei vaikuta liikennevakuutusmaksun suuruuteen.
Vakuutusyhtiö antaa pyydettäessä vihreän kortin todisteeksi voimassa olevasta liikennevakuutuksesta. Se kirjoitetaan jäljellä olevalle vakuutuskaudelle, kuitenkin enintään vuoden ajaksi. Vihreän kortin käyttö on esimerkiksi kielestä johtuvien väärinkäsitysten ehkäisemiseksi suositeltavaa kaikilla ulkomaan matkoilla.
Auton alkuperäisen rekisteriotteen on oltava mukana, kopio ei kelpaa, ei myöskään uuden auton väliaikainen rekisteriote. Sama vaatimus koskee myös peräkärryä, hevoskuljetusvaunua, asuntovaunua ja vastaavaa.
Jos auto ei ole oma, omistajalta on oltava valtakirja.
Ei vara venettä kaada !Liikennevakuutus on varmasti voimassa lähes kaikkialla muualla paitsi Venäjällä.
Varkausvakuutuksen voimassaolo ja ehdot on sitten taas täysin yhtiökohtaista ja riippuvat myös siitä onko auto oma vai rahoitusyhtiön,ja omistajahan sen päättää mihin autolla saa mennä.
Kysymään muuten huviksenne vakuutusyhtiöstä mikä on varkausvakuutuksen omavastuu Virossa sekä valko-Venäjällä ja arvatkaas kummassa se on pienempi;) - Viroa varten
selvitys kirjoitti:
Selvittelin asiaa juur, kun olen lähdössä ensimmäistä kertaa työsuhdeautolla ulkomaille.
Pohjoismaihin ei tarvitse mitään lupia, mutta muualle kyllä. Asia liittyy ennen kaikkea vakuutuksiin. Jos lähden ilmoittamatta vaikka Baltiaan ja uto siellä pöllitään, voin joutua itse lystin kustantamaan. Mutta kun olen pyytänyt tarvittavat luvat ei ongelmia tuonkaan suhteen ole (eli työntanataja maksaa vakuutusyhtiön vaatiman omavastuun 20% auton arvosta)
Green card ei enää ole pakollinen itä-euroopassakaan, mutta se suositellaan mukaan otettavaksi. Liisausfirma toimittaa sen pyynnöstä. Samoin laittavat maastavientiluvan, vaikka olenkin rekisteriotteesen merkitty haltija. Hyvähän nämä paperit on olla, vaikka ei kysyttäisikään. ON sitten mustaa valkoisella, siitä etten ole luvattomasti ulkomailla.Minulla on ruotsalainen auto ja vakuutukseni on voimassa ainakin Virossa. Kävi nimittäin niin, ettän kerran vietiin auto jo tunnin kuluttua maahan saapumisesta. Vakuutusyhtiöni korvasi auton sen jälkeen kun olin esittänyt poliisipöytäkirjan, samoin jouduin myös tekemään ilmoituksen ruotsin poliisille.
Suomalaisilla vakuutusyhtiöillä tuntuu olevan eri käytäntö.
- Liepaja
Kyllä vaaditaan maastavientilupa ellet ole haltijana
rekisteriotteessa. Paperia ei välttämättä kukaan kysy, mutta jos kysyy eikä ole lupaa, stoppaa matka siltä erää siihen. Tänään tarkistettua tietoa !- autossa
ei ainakaan riitä, että on haltijana. Pitää olla OMISTAJAN kohdalla se oma nimi. No, eipä ole iso homma hankkia maastavientivaltakirjaa.
- meitsin
että jos on eu-kilvet ei tarvitse ns vihreää korttia, ja olen reissannut virossa eikä tullissakaan sitä kyselleet vaikka linja-automatkoillakyselivät ennen eu-kilpiä.
- Expat
Voisitko ystävällisesti täsmentää minkälaisen yhteyden saat aikaan ajoneuvon rekisterikilpien ja liikennevakuutuksen välille?
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ajoneuvossa ei tarvitse EU-alueella ns. vihreää korttia, mutta tarvittaessa on pystyttävä todistamaan se, että ajoneuvossa on voimassaoleva liikennevakuutus. Tähän tarkoitukseen green card lienee edelleen paras vaihtoehto.
Rekisterikilven ulkonäöllä ja koolla ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.
- sammutin
valvooko kukaan muu kuin viron poliisi onko autossa pakollinen jauhesammutin ja kansallisuus tunnus.kyselee tuleva tallinnassa kävijä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1509813Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1716213Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El335567Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1775467Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään604518MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny64502Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m893549Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783509En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102991Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1292956