Rekisteriote

Jorkka

Hmm. Kuinkas on, Autoni on työnantajan, siis autoetu.. Tarvinko jonkinlaisen todistuksen / luvan auton viemiseksi ulkomaille ? Vai riittääkö Green Gard ? Sehän on kuitenkin vain vakuutusasiakirja.

14

10248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynnyt

      Kirjallinen todistus oikeudesta viedä auto maasta,muuten matka tyssää jo Suomen tulliin.

      Valmiin kaavakkeen löytää yleensä ainakin vakuutusyhtiön sivuilta.

      • kuussa

        Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa ja nykyään ei kysytä vihreetäkorttiakaan, että näin.


      • Käynnyt
        kuussa kirjoitti:

        Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa ja nykyään ei kysytä vihreetäkorttiakaan, että näin.

        "Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa"

        No ei tietenkään kysytä jos nimesi on otteessa,jos ei ole niin et vie sitä maasta ilman kirjallista lupaa omistajalta.


      • Käynnyt kirjoitti:

        "Balttiassa firmani autolla, rekisteriotteessa olen auton haltija en omistaja. Koskaan ei ole kysytty maastavientilupaa"

        No ei tietenkään kysytä jos nimesi on otteessa,jos ei ole niin et vie sitä maasta ilman kirjallista lupaa omistajalta.

        harvemmin ainakaan itärajal kysellää mitää vaikka passintarkastaja näkee et auto on jonkun muun niin eipä ole paljo valtakirjoja kyselty


    • oscars

      jos auto on vuokrattu leasing firmalta tarvitaan sen lupa ja muutoin työnantjan lupa

      älä usko kaikenlaisia höyrypäitä täällä

      vaikka ei rajalla kysytä ei se tarkoita ettei joskus kysyttäisi

      • selvitys

        Selvittelin asiaa juur, kun olen lähdössä ensimmäistä kertaa työsuhdeautolla ulkomaille.

        Pohjoismaihin ei tarvitse mitään lupia, mutta muualle kyllä. Asia liittyy ennen kaikkea vakuutuksiin. Jos lähden ilmoittamatta vaikka Baltiaan ja uto siellä pöllitään, voin joutua itse lystin kustantamaan. Mutta kun olen pyytänyt tarvittavat luvat ei ongelmia tuonkaan suhteen ole (eli työntanataja maksaa vakuutusyhtiön vaatiman omavastuun 20% auton arvosta)

        Green card ei enää ole pakollinen itä-euroopassakaan, mutta se suositellaan mukaan otettavaksi. Liisausfirma toimittaa sen pyynnöstä. Samoin laittavat maastavientiluvan, vaikka olenkin rekisteriotteesen merkitty haltija. Hyvähän nämä paperit on olla, vaikka ei kysyttäisikään. ON sitten mustaa valkoisella, siitä etten ole luvattomasti ulkomailla.


      • uskokaa nyt jo
        selvitys kirjoitti:

        Selvittelin asiaa juur, kun olen lähdössä ensimmäistä kertaa työsuhdeautolla ulkomaille.

        Pohjoismaihin ei tarvitse mitään lupia, mutta muualle kyllä. Asia liittyy ennen kaikkea vakuutuksiin. Jos lähden ilmoittamatta vaikka Baltiaan ja uto siellä pöllitään, voin joutua itse lystin kustantamaan. Mutta kun olen pyytänyt tarvittavat luvat ei ongelmia tuonkaan suhteen ole (eli työntanataja maksaa vakuutusyhtiön vaatiman omavastuun 20% auton arvosta)

        Green card ei enää ole pakollinen itä-euroopassakaan, mutta se suositellaan mukaan otettavaksi. Liisausfirma toimittaa sen pyynnöstä. Samoin laittavat maastavientiluvan, vaikka olenkin rekisteriotteesen merkitty haltija. Hyvähän nämä paperit on olla, vaikka ei kysyttäisikään. ON sitten mustaa valkoisella, siitä etten ole luvattomasti ulkomailla.

        http://www.finland.ee/doc/fi/konsuli/ukk.html
        Suomalainen liikennevakuutus on voimassa vihreä kortti -järjestelmään kuuluvissa maissa niin kauan kuin ajoneuvo on Suomen rekisterissä. Auton ulkomailla olo ei vaikuta liikennevakuutusmaksun suuruuteen.
        Vakuutusyhtiö antaa pyydettäessä vihreän kortin todisteeksi voimassa olevasta liikennevakuutuksesta. Se kirjoitetaan jäljellä olevalle vakuutuskaudelle, kuitenkin enintään vuoden ajaksi. Vihreän kortin käyttö on esimerkiksi kielestä johtuvien väärinkäsitysten ehkäisemiseksi suositeltavaa kaikilla ulkomaan matkoilla.
        Auton alkuperäisen rekisteriotteen on oltava mukana, kopio ei kelpaa, ei myöskään uuden auton väliaikainen rekisteriote. Sama vaatimus koskee myös peräkärryä, hevoskuljetusvaunua, asuntovaunua ja vastaavaa.
        Jos auto ei ole oma, omistajalta on oltava valtakirja.
        Ei vara venettä kaada !


      • Käynnyt
        uskokaa nyt jo kirjoitti:

        http://www.finland.ee/doc/fi/konsuli/ukk.html
        Suomalainen liikennevakuutus on voimassa vihreä kortti -järjestelmään kuuluvissa maissa niin kauan kuin ajoneuvo on Suomen rekisterissä. Auton ulkomailla olo ei vaikuta liikennevakuutusmaksun suuruuteen.
        Vakuutusyhtiö antaa pyydettäessä vihreän kortin todisteeksi voimassa olevasta liikennevakuutuksesta. Se kirjoitetaan jäljellä olevalle vakuutuskaudelle, kuitenkin enintään vuoden ajaksi. Vihreän kortin käyttö on esimerkiksi kielestä johtuvien väärinkäsitysten ehkäisemiseksi suositeltavaa kaikilla ulkomaan matkoilla.
        Auton alkuperäisen rekisteriotteen on oltava mukana, kopio ei kelpaa, ei myöskään uuden auton väliaikainen rekisteriote. Sama vaatimus koskee myös peräkärryä, hevoskuljetusvaunua, asuntovaunua ja vastaavaa.
        Jos auto ei ole oma, omistajalta on oltava valtakirja.
        Ei vara venettä kaada !

        Liikennevakuutus on varmasti voimassa lähes kaikkialla muualla paitsi Venäjällä.

        Varkausvakuutuksen voimassaolo ja ehdot on sitten taas täysin yhtiökohtaista ja riippuvat myös siitä onko auto oma vai rahoitusyhtiön,ja omistajahan sen päättää mihin autolla saa mennä.

        Kysymään muuten huviksenne vakuutusyhtiöstä mikä on varkausvakuutuksen omavastuu Virossa sekä valko-Venäjällä ja arvatkaas kummassa se on pienempi;)


      • Viroa varten
        selvitys kirjoitti:

        Selvittelin asiaa juur, kun olen lähdössä ensimmäistä kertaa työsuhdeautolla ulkomaille.

        Pohjoismaihin ei tarvitse mitään lupia, mutta muualle kyllä. Asia liittyy ennen kaikkea vakuutuksiin. Jos lähden ilmoittamatta vaikka Baltiaan ja uto siellä pöllitään, voin joutua itse lystin kustantamaan. Mutta kun olen pyytänyt tarvittavat luvat ei ongelmia tuonkaan suhteen ole (eli työntanataja maksaa vakuutusyhtiön vaatiman omavastuun 20% auton arvosta)

        Green card ei enää ole pakollinen itä-euroopassakaan, mutta se suositellaan mukaan otettavaksi. Liisausfirma toimittaa sen pyynnöstä. Samoin laittavat maastavientiluvan, vaikka olenkin rekisteriotteesen merkitty haltija. Hyvähän nämä paperit on olla, vaikka ei kysyttäisikään. ON sitten mustaa valkoisella, siitä etten ole luvattomasti ulkomailla.

        Minulla on ruotsalainen auto ja vakuutukseni on voimassa ainakin Virossa. Kävi nimittäin niin, ettän kerran vietiin auto jo tunnin kuluttua maahan saapumisesta. Vakuutusyhtiöni korvasi auton sen jälkeen kun olin esittänyt poliisipöytäkirjan, samoin jouduin myös tekemään ilmoituksen ruotsin poliisille.

        Suomalaisilla vakuutusyhtiöillä tuntuu olevan eri käytäntö.


    • Liepaja

      Kyllä vaaditaan maastavientilupa ellet ole haltijana
      rekisteriotteessa. Paperia ei välttämättä kukaan kysy, mutta jos kysyy eikä ole lupaa, stoppaa matka siltä erää siihen. Tänään tarkistettua tietoa !

      • autossa

        ei ainakaan riitä, että on haltijana. Pitää olla OMISTAJAN kohdalla se oma nimi. No, eipä ole iso homma hankkia maastavientivaltakirjaa.


    • meitsin

      että jos on eu-kilvet ei tarvitse ns vihreää korttia, ja olen reissannut virossa eikä tullissakaan sitä kyselleet vaikka linja-automatkoillakyselivät ennen eu-kilpiä.

      • Expat

        Voisitko ystävällisesti täsmentää minkälaisen yhteyden saat aikaan ajoneuvon rekisterikilpien ja liikennevakuutuksen välille?

        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Ajoneuvossa ei tarvitse EU-alueella ns. vihreää korttia, mutta tarvittaessa on pystyttävä todistamaan se, että ajoneuvossa on voimassaoleva liikennevakuutus. Tähän tarkoitukseen green card lienee edelleen paras vaihtoehto.

        Rekisterikilven ulkonäöllä ja koolla ei ole tässä asiassa mitään merkitystä.


    • sammutin

      valvooko kukaan muu kuin viron poliisi onko autossa pakollinen jauhesammutin ja kansallisuus tunnus.kyselee tuleva tallinnassa kävijä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7235
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4232
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2039
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1686
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1608
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe