Agiocur

auttaako?

Onko Agiocur auttanut teidän vatsavaivoihinne? Minulla on kummallista ripulia ja pahoinvointia ollut jo pitkään ja nyt kokeilen Agiocuria. Pari päivää meni ihan hienosti (vatsa normalisoitui) mutta sitten tuli vähän takapakkia ja vatsa muuttui taas löysäksi. Säännöllinen käyttö lienee tässäkin a ja o?

13

33016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Uusi alku joka päivä

Etsin Finelin sivuilta ruoka-aineiden kuitupitoisuuksia, joiden mukaan on helppo laskea vähintään 30g jotain luonnollista ravintokuitua jokaista päivää kohti - tasaisesti päivän mittaan syötynä, eikä kerralla kaikkea. Tuolta löytyy lisää tietoa ravintosisällöstä:

http://www.fineli.fi/component.php?order=asc&lang=fi

100 grammassa näitä tuotteita kuitupitoisuus esim näissä:

Oregano, kuivattu 42.8
        Basilika kuivattu 40.5
        Paprikajauhe 37.4
        Timjami 37.0
        Pellavansiemenrouhe 30.6
        Kaakaojauhe, sokeroimaton 30.4
        Ruisrouhe 18.1
        Hasselpähkinä 17.5
        Kauralese luomuna 17.5
        Ruisnäkkileipä, hiivaton Ryvita hyvä 17.2
        Kookoshiutale 16.3
        Aprikoosi kuivattu 14.5
        Vehnänalkio luomuna 14.0
        Ruishiutale luomuna 13.9
        Ruisjauho kokojyväjauho luomuna 13.9
        Vehnähiutale luomuna 12.9
        Seesaminsiemen, kuorineen 12.3
        Neljänviljanhiutale luomuna 11.5
        Kaurahiutale luomuna 10.0
        Grahamjauho luomuna 9.9
        Sekahedelmä 9.8
        Maalaisruislimppu Uotilan lisäaineeton 9.3
        Ohrahiutale luomuna 9.1
        Linssi 8.9
        Halva seesamsiemenvalmiste 8.6
        Taateli, punnittu kivineen 8.5
        Persilja 8.0
        Täysjyväriisi 7.4
        Manteli 7.2

Keinotekoiset kuidut esim kumit guar ym ei kaikille sovi, koska elimistö hylkii niitä - ei tunnista tai närästää siksi, ettei pysty sitä sulattamaan. Samasta syystä monesti luomuviljelty tuote sopii, kun taas tehoviljellystä kasvaa helposti liian kovaa (esim kauran leseet ja pellavarouhe - kokeilemalla olen huomannut tämän ison eron monessa tuotteessa. Tiedot keräsin Finelin sivuilta, mutta luomulisän laitoin itse siksi, että oma kokemus on niistä. Pitoisuus voi olla vähän eri, mutta Fineli ei ole sitä mitannut. Esimerkiksi spelttijauhoista ei tule mitään vaivoja, mutta tavallisesta vehnästä tulee maha kipeäksi. Onko syynä luonnonmukaisuus, en tiedä, mutta ainakaan luomuviljelyssä ei sallita korrenvahvistajien käyttöä. Kai niiden avulla korsi ja tähkän kuori tulee niin paksuksi, ettei enää ole sulatettavissa? Uotilan leipä ei ole luomuviljasta tehtyä, mutta on niitä harvoja leipiä, mikä sopii, kunhan ei syö liikaa kerralla.

Mielikuvitus on vain rajana, miten noista rakentaa sopivan ruokavalion - nämä ovat siitä järjestyksestä, missä on eniten kuitua, mutta esimerkiksi hedelmissä ja vihanneksissa tietysti on paljon kuitua, mutta niitä syödäänkin yleensä enemmän, kuin vain 100 g:-)

Esimerkiksi vehnäjauhojen korvaaminen mantelijauholla on nopea konsti lisätä myös magnesiumin saantia.
        Makean herkutteluun voi hyvin tehdä itse suklaata (luomukermaa ja kaakaojauhetta sekä hunajaa sekaisin, hyvää!) tai ostaa valmista hunajahalvaa - runsaasti kalsiumia ym.

Mantelijauhoa voi käyttää sellaisenaan esim jogurtin seassa. Monesti vatsavaivoja aiheuttaa liika hiilihydraatti, hiivatuotteet, ruoan huono pureskelu tai jopa ruoan liian pieni rasvapitoisuus ja silloin kannattaa ajatella koko juttu eri kantilta eikä koskaan pidä tehdä yhtäkkisiä muutoksia ruokavalioon - esimerkiksi karkkipäivä kerran viikossa tai kuukaudessa voi olla perussyy siihen, ettei suoli koskaan tulekaan kuntoon:-(

Oma ruokapäiväkirja osoittautuu monesti mielenkiintoiseksi vasta jälkeenpäin, kun sitä alkaa lukea takaperin;-)

• nina-80

ainakin tuo kyseinen lääke on auttanut ja hyvin. Ei se parissa päivässä heti pistä suolta kuntoon, eli sitä ulostetta...

Mulla meni viikko vai kaks, kun alkoi uloste olemaan normaalia.

Olen syönyt sitä pari kk:tta ja nyt suoli on tottunu siihen ja vatta on nyt sitte ripulien jälkee ollu ummetuksel. Lopetin viikoksi ja aloitin taas, jonka jälkeen vatta ei olee enää niin ummetuksella, vaan uloste tulee pois.

Mulla on myös ärtyvä paksusuoli ja kellertävää limaa tulee kans suolest, Agiocur on helpottanut aikas paljon mun ärtyvään suoleen, eikä se enää oo niin ärtyny....eikä sitä limaakaan tuu enää läheskää nii paljoo, mitä ennen.

Minä ainakin suosittelen käyttämää....mut jos sulla on ripulia, niin sun pitää ottaa sen annostuksen mukaa....3 kertaa päiväs ja jos menee liian kovalle niin iltasin vaa...

• varna

Käytän agiocuria ja sitä on käytettävä hyvin pitkään ja säännöllisesti joka pvä, n. 3kk (lääkäri kertoi) ennen kuin ne vaikuttaa kunnolla (ja jos siis juuri tämä agiocur auttaa sun vaivaan). Eli ei ihme että muutaman pvän jälkeen ei ole täydellistä parantumista, koita jaksaa! :)

• Höpötin55

Minä aloitin kyseiset rakeet niin aluksi otin illalla vaan yhden teelusikallisen. Ohjeessa oli kaksi. Ja sit aamulla vielä puoli teelusikallista. Niin mulla tuli miltei ripulina ulos ja kauhea myllinki koko aamuyön. Sit seuraavana iltana en uskaltanut ottaa ollenkaan vaan aamulla. Taas ripuli mut tyhjeni tosi vähän. Tässä aprikoin et onko niin ärtynyt suoli vai tehoaako minulle sit ihan pikku hippu.

• Acumen

Aloitin itse Agiocurin hiljan ja heti rauhoittui löysä vatsa. Nyt todella hyvä. Otan 3x 1 teelusikallisen joka päivä runsaan veden kera. Takana vasta 4 päivää käyttöä.

• ParempikuinAgiocur

Halvemmalla pääset kun ostat samaa ainetta ilman lisäaineita eli osta psylliumia luontaistuotekaupasta. Ratamon (Plantago Ovata tai Ispaghula) siemenkuoresta saatavaa kuitu eli psyllium.

Agiokuriin tuoteseloste:
      -Vaikuttavat aineet ovat ispagulansiemeniä (Plantaginis ovatae semen) 650 mg ja
      ispagulansiemenkuoria (Plantaginis ovatae seminis tegumentum) 22 mg per 1 g rakeita.
      - Muut aineet ovat kuminaöljy, salviaöljy, piparminttuöljy, akaasiakumi, talkki, rautaoksideja
      (keltainen ja punainen) E 172, titaanidioksidi E 171, kiinteä parafiini, nestemäinen parafiini ja
      sakkaroosi (170 mg/1 g rakeita).

En itse halua kaiken mihin laitan psylliumia maistuvat piparminttuöljylle.

• MarkettiKamaa

Psylliumia saa ihan marketeista leivonta-ainehyllystä. Käytetään gluteiinittomassa leivonnassa tuomaan sitkon kaltaista ominaisuutta.

• Bi4gitta

Mulla on ripuliæ ollut jo p8tkään

• Msrjatta

Olen jo pitkään käyttänyt Agiocur rakeita iltaisin 2 teelusikallista.
      Olen hyvin tyytyväinen, ei enää ripulia/lamoaanpaöanoita, vaan uloste pysyy aina normaalina.
      Vain kova stressi aiheuttaa ripulia, johon auttaa yksi imodium kapseli.
      Mutta rakeita on otettava joka ilta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      3277
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1172
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1112
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1062
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      978
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      890
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe