Tanskan lautta

Köpö

Olisi tarkoitus tulla Euroopan matkalta takaisin Suomeen Ruotsin kautta, mutta enpä ole löytänyt selkeita lauttojen aikatauluja mistään. Tiedän että niitä menee kaksi päivässä, mutta mihin aikaan? Onko lautoille tungosta ja paljonko hintaa?

Kiitoksia näin etukäteen.

6

1045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vm.66

      Ymmärsin että Tanskan kautta...
      Lauttoja menee tuhkatiheään olen käytellyt scanline aluksia.Puttgarden-Rödpy-Helsingör-Helsinborg n.90 euroa suunta.
      Rugenin saarelta pääsee Trelleborgiin hiukan harvemmin.
      Mutta sitten koneelta katsottuna.
      Tukholman etelä puolelta NYNÄSHAMN-GDYNIA (puola).
      Katsoppa www.polferries.se sivut myös englanniksi, oli aikataulut ja hinnat ruotsinkruunuina.
      Broidi meni parivuotta sitten eurooppaan päin ja sanoi olevan ihan Jees.

      • Köpö

        Itse katsoin Scanlinesin sivuilta, niin hinta olisi 86€ ja tosiaan tiuhaan menee. Jos lipun paikan päältä ostaa niin käykö eurot vai täytyykö mennä rahan vaihtoon? Voiko molemmille lautoille ostaa liput samaan aikaan ja kai tuo 86€ on yhteishinta molemmista lautoista?
        Kiitos jälleen näin etukäteen.


      • manupekka
        Köpö kirjoitti:

        Itse katsoin Scanlinesin sivuilta, niin hinta olisi 86€ ja tosiaan tiuhaan menee. Jos lipun paikan päältä ostaa niin käykö eurot vai täytyykö mennä rahan vaihtoon? Voiko molemmille lautoille ostaa liput samaan aikaan ja kai tuo 86€ on yhteishinta molemmista lautoista?
        Kiitos jälleen näin etukäteen.

        itse olen myös menossa kohta reissuun eurooppaan ja olen jonkin verran selvittänyt tuota..

        scandlinesin sivuilta löytyy yhdistelmämatkojen hinnat erikseen, tuo mainitsemasi hinta kuullostaisi ihan molempien lauttojen hinnalta.

        kannattaa toki ottaa muutkin vaihtoehdot huomioon suunnitellessasi:

        1) rostock-trelleborg
        suora lautta saksasta ruotsiin, aika kätevä jos tanska ei kiinnosta ja jatkaa tukholmasta esim. turkuun. hinta ei paha verrattuna noihin yhdistelmälauttoihin. hinnat ja aikataulut löytyy muistaakseni scandlinesin sivuilta.

        2) fredfikshaven-göteborg
        edullinen ja kohtuullisen yksinkertainen vaihtoehto mannertanskaa pitkin. miinuspuolena se että kiertää aika kaukaa lännestä. riippuu tietty mistä päin on tulossa. operaattorina stenaline.

        3) puttgarden-rödby (tai rostock-gedser) öresundin silta
        itse päädyin tähän yhdistelmään. hintaeroa yhdistelmälauttoihin ei juuri ole mutta etuna on se että sillalla saa mennä koska vaan aikatauluista riippumatta. sitäpaitsi uskoisin että kolmentoista kilometrin silta on ihan näkemisen arvoinen..

        hintahaitari on noilla vaihtoehdoilla jotain 70e-130e muistaakseni. kakkosvaihtoehto on halvin.

        luulenpa että eurot ei käy käteisvaluttana noissa laivoissa (paitsi rostockista lähdettäessä tietty) mutta luottokortti käy. itse maksoin matkani netissä ajat sitten.

        paremmin tiedän tästä sunnuntain jälkeen kun lähden reissuun mutta sitten en olekaan kolmeen viikkoon koneen ääressä..


      • manupekka
        Köpö kirjoitti:

        Itse katsoin Scanlinesin sivuilta, niin hinta olisi 86€ ja tosiaan tiuhaan menee. Jos lipun paikan päältä ostaa niin käykö eurot vai täytyykö mennä rahan vaihtoon? Voiko molemmille lautoille ostaa liput samaan aikaan ja kai tuo 86€ on yhteishinta molemmista lautoista?
        Kiitos jälleen näin etukäteen.

        Ruotsi-Suomi -välistä vielä.

        vaihtoehdot ovat:

        1)Tukholma-Turku (tai kapellskär-naantali, sama asia..)

        tällä reitillä on halvin seawindin päivävuoro jotain 60€. tosin kannattaa miettiä haluaako tuhlata koko päivää laivassa, itse päädyin siljan yölaivaan koska ennakkovaraajan edulla siitä ei tullut niin kauhean kallis. tullessa asia on tietty ihan toinen..

        2)Umeå-Vaasa

        RG Line. jaa, no tuo nyt ei ole mikään kauhean fiksu vaihtoehto oikeastaan missään tapauksessa, autopaketti 170€, huh huh..

        3) ottaa auton ja kiertää haaparannan kautta

        fiksu vaihtoehto jos jaksaa ajaa ja sattuu asumaan vähän pohjoisempana. itse asun pirkanmaalla joten tämä ei tullut kysymykseen.
        (jos menee tätä pitkin niin melkein kannattaa tanskasta tulla reittiä fredrikshaven-göteborg, katso vaikka kartasta..)


        muitakin vaihtoehtoja varmaan on mutta tässä nämä mitä minulle tuli mieleen, toivottavasti on jotain apua.


    • vm.66

      Raha tämä ikuinen asia.

      Maksoimme laivaliput Helsigborgissa "kombi-tiket puttgardeniin meno-paluuna".
      Ottivat maksun vastaan euroina ,kun pyysi euro hinnan. Antavat palautus rahat takaisin ruotsinpäässä kruunuina.
      Laivoilla ruotsi-tanska käy vain em.maiden rahat.

      Totesimme ,ettei hintaero silloilla malmö-kopenhagen (erilainen kokemus) ja lautoilla ole mikään merkittävä.

      Vaihtoehtoja ylitykseen on siis riippuu siitä minne menee/haluaa saksanpäässä.

    • Helsingör-Helsingborg

      Ajelevat aamu 6:n jälkeen pendelinä noin 20:n minuutin välein.
      Tietysti Köpenhamina-Malmö silta on käytettävissä.

      Ruuhkia?
      Heinäkuussa voi olla pirunmoiset ruuhkat. Porukkaa riittää vielä elokuun alkupuolellakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2231
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      271
      2091
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1611
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1392
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      968
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      871
    Aihe