Mitä sanoisitte kun tarttis väsätä laituri. Alkaa suoraan sanottuna vi...taa tämä joka keväinen/kesäinen laiturin korjaaminen kun jäät on sen keväällä särkenyt.
Lähtökohtana on se, että fyrkat on vähissä ja olen pähkäillyt kaiken maailman konstit selvitä asiasta em. budjetilla. Mitä sanoisitte tällaisesta viritelmästä: Marssin paikalliseen rautakauppaan ja ostan sieltä riittävän määrän muovista rumpuputkea ja "hitsaan" päät umpeen konstilla jonka joku ystävällismielinen voisi tällä palstalla kertoa, itse sitä nimittäin en tiedä. Näihin päihin olen ajatellut esim. salaojien tarkistuskaivoissa olevia kansia tms. mikäli niitä jostain saisi, niin ja tietysti edullisesti. Olenko ajatuksissani joutunut aivan hakoteille ja miten luulette hinnan suhtautuvan esimerkiksi valmiisiin ponttooneihin? Tuttavillani moisia näyttää olevan, mutta mielestäni eivät ole hintansa väärti kun keinuvat ja heiluvat, niin ja lisäksi ainakin minulla tennis-sukat tuntuvat kastuvan enkä ymmärtääkseni vielä kuulu raskaaseen sarjaan.
Miten hyvä laituri?
6
1763
Vastaukset
- saat
kun marssit muoviliikkeeseen ja pyydät valmiiksi hitsatut 40 cm:n halkaisijalta olevat putket. Mksaahan se useita kymppejä/metri mutta ilmaiseksi et hyvää saa mistään.
- vaan
Täytyypä piipahtaa, eipä käynyt moinen mielessäkään. Jotenkin tuntuu että putket saattaisivat kuitenkin olla tukevammat.
- jalat kuivana
vaan kirjoitti:
Täytyypä piipahtaa, eipä käynyt moinen mielessäkään. Jotenkin tuntuu että putket saattaisivat kuitenkin olla tukevammat.
agri-marketista valmiin laituripaketin (6m) ponttooneja on laiturissa riittävästi. Maksoi muistaakseni 950e, joten eipä taida sillä hinnalla itse kannattaa rakennella laituria ( kyllästetty tavara on kallista ,muoviputket myös) Hyvää kesää!
- jgjgjgjjgjgjg
Ostat pitkät putket ja hitsaat ne päistään kiinni. Sitte sijoitat ne aivan laiturin sivuille. Leveyttä pitäisi kyllä olla n.2,5m ja pituutta n. 5m että tulee vakaa. 2kpl 400mm n.5m pitkillä putkilla kantavuutta pitäisi olla noin 1300kg. Tee laiturista riittävän painava niin ei heilu aallokossa. Sitten ostat 13mm kuumasinkittyä kettinkiä ja ankkuroit n. 15m pätkillä ja 2kpl n.200kg painavilla ankkureilla pohjaan symmetrisesti. Helppoa kun kaljan juonti!!!
- rannalle.
Mikset nosta laituria talveksi pois vedestä?
- fmas
Mutta 5 * 2.5m laituria ei kyllä ihan helposti nosteta rantaan syksyllä. Tietysti jos paikka on tosi suojainen, niin miksei sen veteenkin voi jättää.
Ehkä kaksi erillistä 2.5 * 2.5m osaa toisiinsa liitettynä voisi olla parempi vaihtoehto.
Ja laituria tehdessä kannattaa tosiaan muistaa, että se vakaus tulee lähinnä laiturin koosta ja painosta, ei ponttoonien kantavuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751