Leca-Harkkojen muuraus, paljonko maksaa per m2?

Leca-Harkko

Niin eli paljonko mahtaa maksaa työn hinta nykyään per 1 m2?

Leca-Harkot.

15

7631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on laskenut,

montako neliötä talonsa ulkoseinissä on, joten vaikea tietää neliöhintaa. Lisäksi riippuu kulmista ja ikkunoiden ja ovien määrästä.

• Leca-Harkko

1) Jokaisessa kunnon piirustuksissa on se seinän m2 merkitty sinne.

2) Hinnoittelu käy yleensä per 1m2 tai per 1 harkko.

Hintoja?

• hinnan
        Leca-Harkko kirjoitti:

Hintoja?

niin silloin ei enää muista jälkeenpäin montako harkkoa meni ja väliäkö sillä.

• arkkitehti ja
        Leca-Harkko kirjoitti:

Hintoja?

rakennesuunnittelija, mutta ei papereissa mitään seinien neliömääriä lue. Ne urakoitsijat, jotka saivat tarjouspyynnön harkkomyyjän kautta, saivat massaluettelon, mutta muut eivät, koska meillä ei ollut massaluetteloa. Siitä tietty voisi laskea neliömäärän. Mutta kun on 32 ikkunaa ja 7 ovea ja 12 kulmaa, niin nostaahan tuo hintaa peruslaatikkoon verrattuna.

• viimekesänraksaleski

isäntä muurasi ruokapalkalla :)

• Markus

Tulisikohan se isäntä muuraamaan meillekin samalla palkalla =)

• reino

Liian vähän se maksaa!

Jos pikkufirma muuraa sillä on kaksi palkattua työmiestä esim.
      Laskutustaksa on noin 1/3 esim tietokonefirman tuntilaskutuksesta.
      Työntekijöiden palkat jäävät selkeästi alle valtakunnan keskiansioista miesten keskipalkka taisi olla tällähetkellä 2500 euroa se harkkomuurari saa noin 1800 euroa normaalipäivällä.
      Jos katsotte ympärillenne niin huomaatte että harkkomuurarit eivät yleensä pysty tuloillaan huolehtimaan itsestään. (hampaat puuttuu ym sellaista)

Että sellasta
      Reino

• eki

ja jos me muut, joskus menemme siitä mistä aita on matalin kukaan ei välttämättä huomaa.
        Muurari sen sijaan jää heti kiinni jos saumat kusee....

• amatööriharkkomuurari

Muurasin tänään muuten aikuisten oikeesti 87 kpl Lakan RUH - 340 harkkoa. Aikaa mäni 11,5 h myllyn, laastiämpärin ja kauhan pesuineen.

Kysymys kuuluu: Teinkö Tilin? Menikö RYLliin?

PS: Olin kantanut harkot viereen eilen..

• reino
        amatööriharkkomuurari kirjoitti:

Muurasin tänään muuten aikuisten oikeesti 87 kpl Lakan RUH - 340 harkkoa. Aikaa mäni 11,5 h myllyn, laastiämpärin ja kauhan pesuineen.

Kysymys kuuluu: Teinkö Tilin? Menikö RYLliin?

PS: Olin kantanut harkot viereen eilen..

Teit hienoa työtä 15 euroa tunnissa
        eilinen kantainen meni talkoilla

Tapaturmavakuutukseen, sosiaalimaksuihin, työajanlyhennykseen,kesälomapalkkoihin,
        arkipyhäkorvauksiin,työterveydenhuoltoon, kirjanpitoon,arvonlisäveroon ja muutamiin pienempiin maksuihin menisi hiukan enemmän kuin tuo sinun 15 euroa josta maksaisit tietty tuloveron.

• amatööriharkkomuurari
        reino kirjoitti:

Teit hienoa työtä 15 euroa tunnissa
        eilinen kantainen meni talkoilla

Tapaturmavakuutukseen, sosiaalimaksuihin, työajanlyhennykseen,kesälomapalkkoihin,
        arkipyhäkorvauksiin,työterveydenhuoltoon, kirjanpitoon,arvonlisäveroon ja muutamiin pienempiin maksuihin menisi hiukan enemmän kuin tuo sinun 15 euroa josta maksaisit tietty tuloveron.

mitä halusit sanoa mutta laitan jotain:

1. Ei 15 euroa tunnissa ole mitenkään hirveän huono palkka. Ainakaan minä (köyhä) en kuukausipalkka tuntipalkaksi muutettuna tienaa paljonkaan yli 20 e..

2. Epäilen että ammattimieheltäkin olisi mennyt 8 h tuohon hommaan, ainakin jos hänen olisi pitänyt siirtää ne (ei kyllä pitkä matka). Ammattimiehen palkka täällä provinsissa 34 e / h, joten säästin ainakin 270 e. Iso raha minulle, etenkin kun tulen tekemää ko. säästöä vielä pitkän aikaa. Tänäänkin tuli varvi :)

3. Projektissani oleva kirvesmies oli vilpittömän ilahtunut että minä hoidan pääosin muurauksen ja hän aloittaa hommat toden teolla vasta kattoristikkovaiheessa.

4. Projektissani oleva sähkömies kertoi oma-aloitteisesti ja vielä oikein väänsi rautalangasta että jos "isäntä tekee roilot, pistorasian pohjat ja reijjät niin isäntä säästää rahaa"

eli halusin sanoa ettei nuo harkkohommat timanttilaikkauksineen ym. paskahommineen näköjään oikein tahdo kiinnostaa ketään rak. ammattilaista tänäpäivänä.

• pääsi!

1. Ei 15 euroa tunnissa ole mitenkään hirveän huono palkka. Ainakaan minä (köyhä) en kuukausipalkka tuntipalkaksi muutettuna tienaa paljonkaan yli 20 e..

2. Epäilen että ammattimieheltäkin olisi mennyt 8 h tuohon hommaan, ainakin jos hänen olisi pitänyt siirtää ne (ei kyllä pitkä matka). Ammattimiehen palkka täällä provinsissa 34 e / h, joten säästin ainakin 270 e. Iso raha minulle, etenkin kun tulen tekemää ko. säästöä vielä pitkän aikaa. Tänäänkin tuli varvi :)

3. Projektissani oleva kirvesmies oli vilpittömän ilahtunut että minä hoidan pääosin muurauksen ja hän aloittaa hommat toden teolla vasta kattoristikkovaiheessa.

4. Projektissani oleva sähkömies kertoi oma-aloitteisesti ja vielä oikein väänsi rautalangasta että jos "isäntä tekee roilot, pistorasian pohjat ja reijjät niin isäntä säästää rahaa"

eli halusin sanoa ettei nuo harkkohommat timanttilaikkauksineen ym. paskahommineen näköjään oikein tahdo kiinnostaa ketään rak. ammattilaista tänäpäivänä.

Tutkippa nyt vielä kerran nuo tuntipalkat ja käsitteet!
        Ja laiska oot lisäksi ollut, p**kele , "köyhä" .... nuuka kyllä mutta ei köyhä !

• amatööriharkkomuurari
        pääsi! kirjoitti:

Tutkippa nyt vielä kerran nuo tuntipalkat ja käsitteet!
        Ja laiska oot lisäksi ollut, p**kele , "köyhä" .... nuuka kyllä mutta ei köyhä !

He, eipä silti. Hörppään kahvit ja lähden taas säästämään 240 - 300 e .. :D

• tienaa

He, eipä silti. Hörppään kahvit ja lähden taas säästämään 240 - 300 e .. :D

No niin, taas oot tienannu rutkasti rahaa, tuntuisko siltä että kannattais vaihtaa alaa, kaksi päivää ja viis satkuu? Tarkoittaa 5 donaa kuussa ? HELPPOA RAHAA ? Kun olet sillä päässyt rahoihin käsiksi, seuraavaksi kannattaa alkaa rappariksi, sillä vasta RIKASTUU ! Valtaosa Suomen rikkaistahan on muurareita ja rappareita, joukossahan ei IT-alan ihmisiä ookkaan!

• pekipoi

voi kerropa missä saa 34 euroa harkkomuurauksesta tuntipalkkaa
        tulisin heti sinne.
        Täällä pääkaupunkiseudulla ei saa kuin firmalaskutuksena sen verran

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe