Niin eli paljonko mahtaa maksaa työn hinta nykyään per 1 m2?
Leca-Harkot.
Leca-Harkkojen muuraus, paljonko maksaa per m2?
15
7631
Vastaukset
- on laskenut,
montako neliötä talonsa ulkoseinissä on, joten vaikea tietää neliöhintaa. Lisäksi riippuu kulmista ja ikkunoiden ja ovien määrästä.
- Leca-Harkko
1) Jokaisessa kunnon piirustuksissa on se seinän m2 merkitty sinne.
2) Hinnoittelu käy yleensä per 1m2 tai per 1 harkko.
Hintoja? - hinnan
Leca-Harkko kirjoitti:
Hintoja?niin silloin ei enää muista jälkeenpäin montako harkkoa meni ja väliäkö sillä.
- arkkitehti ja
Leca-Harkko kirjoitti:
Hintoja?rakennesuunnittelija, mutta ei papereissa mitään seinien neliömääriä lue. Ne urakoitsijat, jotka saivat tarjouspyynnön harkkomyyjän kautta, saivat massaluettelon, mutta muut eivät, koska meillä ei ollut massaluetteloa. Siitä tietty voisi laskea neliömäärän. Mutta kun on 32 ikkunaa ja 7 ovea ja 12 kulmaa, niin nostaahan tuo hintaa peruslaatikkoon verrattuna.
- viimekesänraksaleski
isäntä muurasi ruokapalkalla :)
- Markus
Tulisikohan se isäntä muuraamaan meillekin samalla palkalla =)
- reino
Liian vähän se maksaa!
Jos pikkufirma muuraa sillä on kaksi palkattua työmiestä esim.
Laskutustaksa on noin 1/3 esim tietokonefirman tuntilaskutuksesta.
Työntekijöiden palkat jäävät selkeästi alle valtakunnan keskiansioista miesten keskipalkka taisi olla tällähetkellä 2500 euroa se harkkomuurari saa noin 1800 euroa normaalipäivällä.
Jos katsotte ympärillenne niin huomaatte että harkkomuurarit eivät yleensä pysty tuloillaan huolehtimaan itsestään. (hampaat puuttuu ym sellaista)
Että sellasta
Reino- eki
ja jos me muut, joskus menemme siitä mistä aita on matalin kukaan ei välttämättä huomaa.
Muurari sen sijaan jää heti kiinni jos saumat kusee.... - amatööriharkkomuurari
Muurasin tänään muuten aikuisten oikeesti 87 kpl Lakan RUH - 340 harkkoa. Aikaa mäni 11,5 h myllyn, laastiämpärin ja kauhan pesuineen.
Kysymys kuuluu: Teinkö Tilin? Menikö RYLliin?
PS: Olin kantanut harkot viereen eilen.. - reino
amatööriharkkomuurari kirjoitti:
Muurasin tänään muuten aikuisten oikeesti 87 kpl Lakan RUH - 340 harkkoa. Aikaa mäni 11,5 h myllyn, laastiämpärin ja kauhan pesuineen.
Kysymys kuuluu: Teinkö Tilin? Menikö RYLliin?
PS: Olin kantanut harkot viereen eilen..Teit hienoa työtä 15 euroa tunnissa
eilinen kantainen meni talkoilla
Tapaturmavakuutukseen, sosiaalimaksuihin, työajanlyhennykseen,kesälomapalkkoihin,
arkipyhäkorvauksiin,työterveydenhuoltoon, kirjanpitoon,arvonlisäveroon ja muutamiin pienempiin maksuihin menisi hiukan enemmän kuin tuo sinun 15 euroa josta maksaisit tietty tuloveron. - amatööriharkkomuurari
reino kirjoitti:
Teit hienoa työtä 15 euroa tunnissa
eilinen kantainen meni talkoilla
Tapaturmavakuutukseen, sosiaalimaksuihin, työajanlyhennykseen,kesälomapalkkoihin,
arkipyhäkorvauksiin,työterveydenhuoltoon, kirjanpitoon,arvonlisäveroon ja muutamiin pienempiin maksuihin menisi hiukan enemmän kuin tuo sinun 15 euroa josta maksaisit tietty tuloveron.mitä halusit sanoa mutta laitan jotain:
1. Ei 15 euroa tunnissa ole mitenkään hirveän huono palkka. Ainakaan minä (köyhä) en kuukausipalkka tuntipalkaksi muutettuna tienaa paljonkaan yli 20 e..
2. Epäilen että ammattimieheltäkin olisi mennyt 8 h tuohon hommaan, ainakin jos hänen olisi pitänyt siirtää ne (ei kyllä pitkä matka). Ammattimiehen palkka täällä provinsissa 34 e / h, joten säästin ainakin 270 e. Iso raha minulle, etenkin kun tulen tekemää ko. säästöä vielä pitkän aikaa. Tänäänkin tuli varvi :)
3. Projektissani oleva kirvesmies oli vilpittömän ilahtunut että minä hoidan pääosin muurauksen ja hän aloittaa hommat toden teolla vasta kattoristikkovaiheessa.
4. Projektissani oleva sähkömies kertoi oma-aloitteisesti ja vielä oikein väänsi rautalangasta että jos "isäntä tekee roilot, pistorasian pohjat ja reijjät niin isäntä säästää rahaa"
eli halusin sanoa ettei nuo harkkohommat timanttilaikkauksineen ym. paskahommineen näköjään oikein tahdo kiinnostaa ketään rak. ammattilaista tänäpäivänä. - pääsi!
mitä halusit sanoa mutta laitan jotain:
1. Ei 15 euroa tunnissa ole mitenkään hirveän huono palkka. Ainakaan minä (köyhä) en kuukausipalkka tuntipalkaksi muutettuna tienaa paljonkaan yli 20 e..
2. Epäilen että ammattimieheltäkin olisi mennyt 8 h tuohon hommaan, ainakin jos hänen olisi pitänyt siirtää ne (ei kyllä pitkä matka). Ammattimiehen palkka täällä provinsissa 34 e / h, joten säästin ainakin 270 e. Iso raha minulle, etenkin kun tulen tekemää ko. säästöä vielä pitkän aikaa. Tänäänkin tuli varvi :)
3. Projektissani oleva kirvesmies oli vilpittömän ilahtunut että minä hoidan pääosin muurauksen ja hän aloittaa hommat toden teolla vasta kattoristikkovaiheessa.
4. Projektissani oleva sähkömies kertoi oma-aloitteisesti ja vielä oikein väänsi rautalangasta että jos "isäntä tekee roilot, pistorasian pohjat ja reijjät niin isäntä säästää rahaa"
eli halusin sanoa ettei nuo harkkohommat timanttilaikkauksineen ym. paskahommineen näköjään oikein tahdo kiinnostaa ketään rak. ammattilaista tänäpäivänä.Tutkippa nyt vielä kerran nuo tuntipalkat ja käsitteet!
Ja laiska oot lisäksi ollut, p**kele , "köyhä" .... nuuka kyllä mutta ei köyhä ! - amatööriharkkomuurari
pääsi! kirjoitti:
Tutkippa nyt vielä kerran nuo tuntipalkat ja käsitteet!
Ja laiska oot lisäksi ollut, p**kele , "köyhä" .... nuuka kyllä mutta ei köyhä !He, eipä silti. Hörppään kahvit ja lähden taas säästämään 240 - 300 e .. :D
- tienaa
He, eipä silti. Hörppään kahvit ja lähden taas säästämään 240 - 300 e .. :D
No niin, taas oot tienannu rutkasti rahaa, tuntuisko siltä että kannattais vaihtaa alaa, kaksi päivää ja viis satkuu? Tarkoittaa 5 donaa kuussa ? HELPPOA RAHAA ? Kun olet sillä päässyt rahoihin käsiksi, seuraavaksi kannattaa alkaa rappariksi, sillä vasta RIKASTUU ! Valtaosa Suomen rikkaistahan on muurareita ja rappareita, joukossahan ei IT-alan ihmisiä ookkaan!
- pekipoi
mitä halusit sanoa mutta laitan jotain:
eli halusin sanoa ettei nuo harkkohommat timanttilaikkauksineen ym. paskahommineen näköjään oikein tahdo kiinnostaa ketään rak. ammattilaista tänäpäivänä.voi kerropa missä saa 34 euroa harkkomuurauksesta tuntipalkkaa
tulisin heti sinne.
Täällä pääkaupunkiseudulla ei saa kuin firmalaskutuksena sen verran
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209