Lähetin sähköpostia OFF:n yhtiölle..raskaudesta ja hyttymyrkyistä ja näin vastasivat minulle:
Hyttyskarkotteiden käytöstä raskausaikana:
OFF!-karkotteista ei ole raskaana oleville naisille sen suurempaa vaaraa kuin
kemikaaleista yleensä. Nyrkkisääntö on, että raskaana ollessa tulisi välttää
kaikenlaisia kemikaaleja sekä iholla että hengitettynä. Sama periaate koskee
astmaatikkoja ja erittäin herkkiä ihmisiä. Astmaatikon kannattaa kuitenkin
valita iholle levitettävä valmiste poltettavien karkotteiden ja aerosolien
sijaan.
Hyttysmyrkyt
7
2493
Vastaukset
- sitten
neuvolassa on sanottu että hyttysmyrkyissä on aineita jotka imeytyy ihon läpi ja sen takia niitä ei ole suositeltu raskaana oleville?
- vältettävä
Niinhän tuossa sanotaan, että raskaana ollessa tulee välttää kaikenlaisia kemikaaleja. Kemikaalit usein imeytyy ihon läpi.
- Tuik
vältettävä kirjoitti:
Niinhän tuossa sanotaan, että raskaana ollessa tulee välttää kaikenlaisia kemikaaleja. Kemikaalit usein imeytyy ihon läpi.
käyttää sitä kyllä mutta laitan paidalle en iholle!
- kyllä iholle
Tuik kirjoitti:
käyttää sitä kyllä mutta laitan paidalle en iholle!
laittais.jossainhan oli että voi laittaa citronella tippoja iholle
- tänään neuvolassa,
että entäs hyttysmyrkyt?;
niin sanoi,että saa käyttää,ne on paikallisia,eli jos suuhun,niin eri asia aina.
samoin monet muut aineet,joita iholle,niin apteekissa juttelin pitkään ,niin saa käyttää,koska ei niitä syödä ja ne imeytyy vain pintaverenkiertoon.
ja sitten nämä kalat ja muut,listeria riski on niin pieni,ettei juuri kannata ajatellakaan asiaa,omantunnon mukaan tuoretta.
ja silli,sitäkin jotkut sanoo välttävänsä,
ei kannata pelätä senkään puolesta.
eli ,kuten niin moni niin moneen kertaan onkin jo todennut,että maalaisjärkeä vaan peliin.
olen ollut viimeksi 10 ja 12-vuotta sitten raskaana,ja ne asita mitä nyt joutuu "pelkäämään" ,niin ovat silloin olleet täysin tuntemattomia asioita minulle ainakin,
ja nyt kun lukee kaikkia juttuja ,niin mielessä kummittelee yhtä sun toista,siksi juttelin neuvolassa,ja huomasin,että kannattaa toimia niinkuin ennenkin,omalla maalaisjärjellä,kyllä omatunto sanoo,jos jotain ei sovi käyttää tai syödä.
vauva on siellä aika turvassa.
Muistakaa Marjut Roligia , jonka vauva syntyi kädetönnä ,kun Marjut oli voidellut suksia ja hengitellyt myrkkyä.. =(
Se ei olut aurinkovoidetta ,eikä hyttysmyrkkyä se.
TSEMPPIÄ KAIKILLE! - realniina
tänään neuvolassa, kirjoitti:
niin sanoi,että saa käyttää,ne on paikallisia,eli jos suuhun,niin eri asia aina.
samoin monet muut aineet,joita iholle,niin apteekissa juttelin pitkään ,niin saa käyttää,koska ei niitä syödä ja ne imeytyy vain pintaverenkiertoon.
ja sitten nämä kalat ja muut,listeria riski on niin pieni,ettei juuri kannata ajatellakaan asiaa,omantunnon mukaan tuoretta.
eli ,kuten niin moni niin moneen kertaan onkin jo todennut,että maalaisjärkeä vaan peliin.
olen ollut viimeksi 10 ja 12-vuotta sitten raskaana,ja ne asita mitä nyt joutuu "pelkäämään" ,niin ovat silloin olleet täysin tuntemattomia asioita minulle ainakin,
ja nyt kun lukee kaikkia juttuja ,niin mielessä kummittelee yhtä sun toista,siksi juttelin neuvolassa,ja huomasin,että kannattaa toimia niinkuin ennenkin,omalla maalaisjärjellä,kyllä omatunto sanoo,jos jotain ei sovi käyttää tai syödä.
Muistakaa Marjut Roligia , jonka vauva syntyi kädetönnä ,kun Marjut oli voidellut suksia ja hengitellyt myrkkyä.. =(
TSEMPPIÄ KAIKILLE!niin sanoi,että saa käyttää,ne on paikallisia,eli jos suuhun,niin eri asia aina.
no kukapa hyttysmyrkkyä suuhunsa laittaakaan.... - minä...
tänään neuvolassa, kirjoitti:
TSEMPPIÄ KAIKILLE!ainakaan suu auki ulkona oon enkä pyydystä hyttysistä itelleni ruokaa.otan mieluummin varman päälle kun riskeeraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433167Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222668- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861477- 391320
- 821189