Tietoa kaipailen

Opiskelijatar

Haluaisin tietää, ketkä/kuka olisi kirjoittanut vangeista/heidän elämästään, eli kirjojen ja kirjoittajien nimet olisi tervetulleita. Tarvitsen tehdä erään isohkon työn opiskelua varten juuri ko. kirjallisuudesta, eli totuuksia vankien elämästä,mahdollisia selviytymistarinoita, tai muuta vastaavaa..
Kiitos etukäteen tiedoista.

9

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko tuotanto on kuvausta hänen pyristelemisestään sähkötuolia vastaan. Aitoa dokumenttia.

    • On jokunen

      mutta onkohan dokumentaarista juurikaan.

      Papillon luullakseni on yksi,
      sitten on Dostojevskin Muistelmia kuolleesta talosta, Ivan Denisovitsin päivä, Solzenitsyniltä, Norman Mailerilta jokin jättiteos.

      Suomalaisista ei oikein tule mieleen. Ihan vuosisadan alussa taitaa olla jokin Mathilda Wredeen liittyvä juttu - hänen elämänkertaansa, vankien "enkelinä" toimimisesta.

      Vai olikohan Totti Karpelalla jokin muistelmateos Kakolan johtajan ajoiltaan.

    • Bunker

      Edward Bunkerilta löytyy pari suomennettua teosta. Omaelämäkerrallinen.

      • Bunker

        Niin ja Jean Genet....kaunokirjallista.


      • humanisti :)
        Bunker kirjoitti:

        Niin ja Jean Genet....kaunokirjallista.

        samoin Jukka Larsson, vaikka onkin oikeasti Pirkko Saisio :) Joka tapauksesssa Larssonin Kiusaaja kannattaa kyllä lukea, samoin Genet'n Ruusun ihme. Ehkä parhaat kaunokirjalliset vankilakuvaukset mitä on kirjoitettu.


      • vankilakuvausta
        humanisti :) kirjoitti:

        samoin Jukka Larsson, vaikka onkin oikeasti Pirkko Saisio :) Joka tapauksesssa Larssonin Kiusaaja kannattaa kyllä lukea, samoin Genet'n Ruusun ihme. Ehkä parhaat kaunokirjalliset vankilakuvaukset mitä on kirjoitettu.

        Kody Scott: Monster:Crips-jengiläisen muistelmat.


      • Opiskelijatar
        vankilakuvausta kirjoitti:

        Kody Scott: Monster:Crips-jengiläisen muistelmat.

        Kovasti kiitoksia teille näistä tiedoistanne.
        Heti huomenna menen kirjastoon etsimään mainitsemianne kirjoja.
        Aurinkoista ja mukavaa kesää kaikille, jotka vastasitte.


      • ehrootus
        Opiskelijatar kirjoitti:

        Kovasti kiitoksia teille näistä tiedoistanne.
        Heti huomenna menen kirjastoon etsimään mainitsemianne kirjoja.
        Aurinkoista ja mukavaa kesää kaikille, jotka vastasitte.

        SASSON, JEAN P. MAYADA : SADDAMIN VANKI

        Suosittelen kaikille!!


    • alksandr petrovits

      Fedor dostojevskin Muistelmia kuolleesta talosta.
      Kirjailijan omakohtaisia kokemuksia elämästä vankilassa kaikkine ulottuvuuksineen.Suosittelen lämpimästi.Onnea työhön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe