Kenellä on toiminut lääkkeet?

jepulisjee

Tätä kysytään usein, ja tällä kertaa minä en vain kysy, vaan myös vastaan itse, sillä usein toivoin vielä vuosi pari sitten, että joltakin olisin tämän vastauksen kuullut: minulla rogaine auttaa, ja voin vakuuttaa, en ole enää kuullut kenenkään sanovan kaljuuntuvasta päästäni, vaikka niitä kommentteja perusvittuiluna joiltakin kavereilta vielä jokunen aika sitten kuulin.

Saan laitettua hiukset itse asiassa aika monella eri tavalla, mutta pitkää tukkaa en viitsi vielä ainakaan kasvattaa, sillä se näyttäisi harvalta ja eikä kovinkaan hyvältä. Lyhyemmällä sitten mennään, hiukset päältä semmoisen 10 cm, ja sivuilta lyhyet sekä lievähkö pörröinen takatukka, hemmetin hyvä yhdistelmä.

Rogaine ei siis ainoastaan pysäytä, vaan on jo ohimoilta kasvattanut tukan umpeen ja menee normaalia hiusrajaa pitkin. Päälaella vielä hivenen ohuempaa hiusta, mutta sielläkin jo hennompaa alkukasvua on runsaasti, samoin kuin ohimoilla oli jokunen aika sitten.

Jos jotakuta haittaa se, että käytän aikaani hiusten kanssa vehkaamiseen, mitä sitten? Itselläni on parempi mieli, ja omatpa ovat rahani sekä vaivani. Ja jos joskus kalju jonkun mielestä pilkottaa päälaelta, edelleenkin vaan, mitä sitten? Olin jo maani myynyt, kun huomasin, että hiukset lähtee ja ajattelin ettei siihen auta mikään, joten olen jo tottunut ajatukseen. Nyt tiedän, että niin kauan kuin käytän rogainea, hiukset pysyy.

Olen henkisestikin ehtinyt jo valmistautua kaljuuntumiseen, enkä loputtomiin aio ainetta käyttää, joten en ymmärrä niitä typeriä mielipiteitä, etteikö viivytystaistelua kannattaisi käydä. Voin hyvillä mielin jonkun vuoden päästä lopettaa käytön, tietäen, että sieltä se kalju kohta pilkottaa, mutta tällä kertaa voin ottaa sen huumorilla.

12

4532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa

tämän Rogainen käyttäminen/v?

• herra

No siis apteekissa 3 pullon setti, joka riittää siis kolmisen kuukautta, maksaa 76€, eli jotakin 25 euroo kuukaudelta. Itse tosin saan hieman alennusta, kun on suhteita apteekkiin.

Eli vuodessa se on hieman päälle 300€, eli ei se halpaa puuhaa ole, mutta kuten sanoinkin, riippuu ihan siitä miten priorisoi asioita. Voi yhtä hyvin jättää kuukaudessa ostamasta sen yhden levyn tai pari dvd:tä, tai sitten vaan tienata hieman enemmän.

• kuulostaa
        herra kirjoitti:

No siis apteekissa 3 pullon setti, joka riittää siis kolmisen kuukautta, maksaa 76€, eli jotakin 25 euroo kuukaudelta. Itse tosin saan hieman alennusta, kun on suhteita apteekkiin.

Eli vuodessa se on hieman päälle 300€, eli ei se halpaa puuhaa ole, mutta kuten sanoinkin, riippuu ihan siitä miten priorisoi asioita. Voi yhtä hyvin jättää kuukaudessa ostamasta sen yhden levyn tai pari dvd:tä, tai sitten vaan tienata hieman enemmän.

kyllä tosi hankalalta, jos pitää jotain litkua hieroa päänahkaan monta kertaa päivässä. Varsinkin aamulla, kun on kiire duuniin, olisi hankalaa tehdä toimenpide.

• jepulisjee
        kuulostaa kirjoitti:

kyllä tosi hankalalta, jos pitää jotain litkua hieroa päänahkaan monta kertaa päivässä. Varsinkin aamulla, kun on kiire duuniin, olisi hankalaa tehdä toimenpide.

... ongelmallista on se aamulla laitto, mutta illallahan sen voi laittaa samassa yhteydessä kun pesee hampaat. Eikä sitä montaa kertaa tarvitse laittaa, kaksi kertaa, ja illalla siitä on jo tullut rutiinia, eikä se rajoita ilta-elämää, ennen nukkumaanmenoa vaan. Aamulla joutuu hivenen aikaisemmin heräämään, mutta ei siinä levittämisessä mene kuin pari minuuttia, ainoa ikävä puoli silloin on kun se möhnää hiukset, ja niitä pitää sitten jotenkin kuivailla. Enkä minä aina muista/ehdi aamuisin laittaa, unohtuu jos unohtuu, ei se vielä ainakaan hirveästi ole haitannut, kunhan vaan iltaisin muistaa aina laittaa.

• lösda
        jepulisjee kirjoitti:

... ongelmallista on se aamulla laitto, mutta illallahan sen voi laittaa samassa yhteydessä kun pesee hampaat. Eikä sitä montaa kertaa tarvitse laittaa, kaksi kertaa, ja illalla siitä on jo tullut rutiinia, eikä se rajoita ilta-elämää, ennen nukkumaanmenoa vaan. Aamulla joutuu hivenen aikaisemmin heräämään, mutta ei siinä levittämisessä mene kuin pari minuuttia, ainoa ikävä puoli silloin on kun se möhnää hiukset, ja niitä pitää sitten jotenkin kuivailla. Enkä minä aina muista/ehdi aamuisin laittaa, unohtuu jos unohtuu, ei se vielä ainakaan hirveästi ole haitannut, kunhan vaan iltaisin muistaa aina laittaa.

oot jo rogainee käyttäny ?

• jepulisjee
        lösda kirjoitti:

oot jo rogainee käyttäny ?

... reilun vuoden (vuosi sitten keväällä aloitin) olen jo käyttänyt. Huomasin, että ensin lähti reilusti hiuksia ja näytti aika ikävältä, mutta viime kesän tullen hiukset alkoivat jo elpyä ja kasvaa ihan hyvää vauhtia. Taas syksyllä hieman heikommin kasvoivat, ja kasvu tuntui olevan enemmän pysähdyksissä, mutta aloin käyttämään paria painallusta enemmän (koska hiuksia oli enemmän eikä aine riittänyt kaikkialle hiusten ollessa tiellä) ja taas alkoi uuskasvu. Jos tätä menoa jatkuu, niin tukka on kohta aivan normaalin näköinen.

• hepeli
        jepulisjee kirjoitti:

... reilun vuoden (vuosi sitten keväällä aloitin) olen jo käyttänyt. Huomasin, että ensin lähti reilusti hiuksia ja näytti aika ikävältä, mutta viime kesän tullen hiukset alkoivat jo elpyä ja kasvaa ihan hyvää vauhtia. Taas syksyllä hieman heikommin kasvoivat, ja kasvu tuntui olevan enemmän pysähdyksissä, mutta aloin käyttämään paria painallusta enemmän (koska hiuksia oli enemmän eikä aine riittänyt kaikkialle hiusten ollessa tiellä) ja taas alkoi uuskasvu. Jos tätä menoa jatkuu, niin tukka on kohta aivan normaalin näköinen.

...vaan kaljuuntuneille alueille?
        Onko mitään sivuvaikutuksia..kutinaa...tms?

• hyvin toimii
        hepeli kirjoitti:

Minulla hilseilee mielestäni todella paljon ja kutisee aina silloin tällöin valtavasti. Käytän sekä kaupan että apteein hilse-shampoita, mutta ei tunnu paljon auttavan.

Kuitenkin kestän nuo sivuvaikutukset, kun tulosta syntyy!

• jepulisjee
        hepeli kirjoitti:

... kaljuuntuville alueille, mutta myös sinne, mistä kalju saattaisi myöhemminkin pilkottaa (vaikka nyt hiusta on reiluhkosti).

Kutiaa kyllä, ja hilseileekin jonkun verran, mutta oon huomannut, että kun kutiaa, niin aine tuntuu toimivan ja hiukset kasvavat hiljaista mutta hyvää vauhtia. Niin ja ei hirveen pitkiksi, mutta peittää oikein hyvin kaljut alueet ja eikä näytä yhtään epäluonnolliselta. Pitkää tukkaa tuskin varmaan pystyy enää kasvattamaan, mutta lyhyemmälläkin hyvin mennään!

• ole kellään
        kuulostaa kirjoitti:

***Käyttö kuulostaa kyllä tosi hankalalta, jos pitää jotain litkua hieroa päänahkaan monta kertaa päivässä. Varsinkin aamulla, kun on kiire duuniin, olisi hankalaa tehdä toimenpide.***

Eikö elämässäsi tosiaan ole yhtä ylimääräistä minuuttia, jonka voi tuohon uhrata muiden (oletettujen) aamutoimien, kuten hampaanpesun yhteydessä?

• hyvä kokemuksia

Minulla on hyviä kokemuksia Recreasta. Olen käyttänyt sitä jo reilun puolen vuoden ajan ja hiusten lähtö on pysähtynyt. Samoin tuuheutta on tullut lisää. Hiukset eivät tosin tunnu kasvavan pitkiksi, vaan jäävät hieman lyhyiksi (5-10cm). Parempi sekään kuin ei mitään!

• Juhana E

Minullakin toimii rogaine varsin hyvin.
      Ei rogaine ole ollenkaan hassumpi lääke, kunhan muistaa ettei rogaine ole lääke joka oikeati midenkään hidastaa kaljuuntumista vaan ainoastaan hoitaa oireita.
      Rogaine pystyy peittelemään oireita
      keskimäärin 2 vuotta. Toisinaan jopa 4 vuotta.
      Sitten kaljuuntuminen etenee hyvinkin nopeasti
      ja noin 6-8 vuoden kuluttua siitä että on aloittanut Rogainen käytön tilanne on sama kuin mitä se olisi jos ei koskaan olisi käyttänytkään Rogainea.

Hyvä että olet henkisesti valmistautunut hiustenlähtöön mutta jos haluat pitempiaikaisia tuloksia, rogainen teho-aikaa voi pidentään syömällä propeciaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6788
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1005
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      871
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      804
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      91
      768
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      751
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe