Minkälainen asuma-alue Mukkula on?

äiti lapsineen

Meille terjottiin vuokra-asuntoa Lahden Mukkulasta.

Kertokaa ystävät hyvät, minkälainen alue asua lapsien kanssa (6v ja 8v).

Onko rauhallista ja turvallista seutua?

Minkälainen matka kouluun?

Onko jotain mainittavia ongelmia alueella?

Entäs palvelut, kauppa, apteekki, lääkäriasema?

Meillä ei ole autoa.

28

12920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syndrooma Lahti
      • Kilpiäinen

        Itse olen asunut Mukkulassa Kilpiäisissä lähes 20 vuotta ja todella pitänyt paikasta. Kaikki tarvittava on kävelyetäisyyden päässä (kaupat, apteekki,koulu ym.) ja liikenneyhteydet keskustaan hyvät. Mielestäni lapsiperheille Mukkula on hyvä asuinalue, koska luonto on lähellä ja leikkipaikkoja löytyy paljon. Ja erityistä plussaa on, että uimarannat ovat lähellä.


      • Syndrooma Lahti
        Kilpiäinen kirjoitti:

        Itse olen asunut Mukkulassa Kilpiäisissä lähes 20 vuotta ja todella pitänyt paikasta. Kaikki tarvittava on kävelyetäisyyden päässä (kaupat, apteekki,koulu ym.) ja liikenneyhteydet keskustaan hyvät. Mielestäni lapsiperheille Mukkula on hyvä asuinalue, koska luonto on lähellä ja leikkipaikkoja löytyy paljon. Ja erityistä plussaa on, että uimarannat ovat lähellä.

        Tätä voisi ehkä hieman täydentää!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Mukkula

        Mukkulassa on ostoskeskusta laajennettu, tie korokkeistettu ja katuvalotettu uudella tavalla ja lähellä on Mukkulan kartano sekä uimaranta.

        Mukkulasta on miltei tasamaata keskustaan pyörällä.


    • Kake

      Lahtelainen 15-vuotias poika tuomittiin Mukkulan yläasteen pihalla tehdystä pahoinpitelystä kahden kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen, kertoo perjantain Etelä-Suomen Sanomat.

      Itsellänikin on hiukan ikäviä kokemuksia siitä koulusta kun olin koululainen. Omalla kohdallani oli onnenpäivä kun perheemme muutti pois Kilpiäisistä ja pääsin pois siitä koulusta.

      Muualla Mukkulan alueella en niinkään joutunut kiusatuksi mutta Kilpiäisistä ja mukkulan koulusta on karvaita muistoja vaikka siitä on jo aikaa. Tässä tapauksessa aika ei kultaa muistoja.

      • Lapsuus ja nuoruus Mukkulassa

        Tämä 15-vuotias on jo toisen polven kusipäitä. No, niitä on joka paikassa. Mukkula on hyvä paikka asua kun ei liikuskele väärässä seurassa. Ympäristö on tosi hyvä. Pitää vain katsoa mihin muuttaa. Kilpiäinen on hyvä.


    • Ent. Mukkulalainen

      Nykyään ihan suhteellisen siisti paikka kun ostari ja "putit" on siistitty. Ei mikään Lahden helmi, muttei kyllä huonoinkaan.

      Busseja menee ainakin 30min välein kaupunkiin Mukkulankadulta ainakin. Mukkulan koulut ei käsittääkseni ole niitä Lahden arvostetuimpia, lukio ainakaan.

      • Kilpiäinen on jees

        Kilpiäinenhän on Jalkarannan, Karjusaaren ja Kariston ohella vähän sellaista "parempaa" asuinaluetta. Kilpiäisessä on paljon uusia upeita, isoja omakotitaloja ja vastarakennettuja rivitaloja. Koulumatka Mukkulaan, Mukkulan ala- ja yläasteelle on lyhyt ja turvallinen.
        "Putteja" ei enää ole olemassa. Mukkulan lukiotakaan ei ole enää olemassa, mutta se oli aikoinaan arvostettu siitä, että niin moni kirjoitti kuutta ällää kirjoituksissa.


      • Entinen mukkulalainen
        Kilpiäinen on jees kirjoitti:

        Kilpiäinenhän on Jalkarannan, Karjusaaren ja Kariston ohella vähän sellaista "parempaa" asuinaluetta. Kilpiäisessä on paljon uusia upeita, isoja omakotitaloja ja vastarakennettuja rivitaloja. Koulumatka Mukkulaan, Mukkulan ala- ja yläasteelle on lyhyt ja turvallinen.
        "Putteja" ei enää ole olemassa. Mukkulan lukiotakaan ei ole enää olemassa, mutta se oli aikoinaan arvostettu siitä, että niin moni kirjoitti kuutta ällää kirjoituksissa.

        Mukkulan lukio arvostettu? :D Älähän nyt naurata.

        Onhan ne "Putit" edelleen olemassa. Talot vaan peruskorjattiin täydellisesti ja siis nykyään siistejä.


    • ggfdf

      Putit on iha jees

    • Kilpiäisten uhri

      Mukkula ihan ok mutta kilpiäisten kerrostaloalue ei. Jos ajattelee noin lapsien ja lapsien kiusaamisen kannalta. Karmeat muistot jäi alueesta enkä voi mennä siellä päin edes käymään kun tulee paha olo. Onneksi pääsin sieltä pois.

      • SeOnSemmonen

        Joo. Sehän on ihme ghetto. Asuin muinoin, 2002-2004, Kilpiäisissä. Himasta, rivareilta, kun lähdin Mukkulan ostarille, niin kävelin sen kerrostaloalueen ohi. Jotakin kummallista mä niistä aistin.


    • pliis3

      Urpparin horoperseyksinhuoltajat...koko kaupungin tuntemat ja läpikäymät..hyi saasta..tartutit tautis mun ukkoon.

    • Syndrooma Lahti
      • mustonen on hintti!

        ja heti kun summer up, tuo nuorien huorojen ja kaman käyttäjien ryyppyjuhla lopetetaan, tulee mukkulasta mukavampi alue.


    • qhdwk

      Nooo. En sanoisi niinkään epäturvalliseksi, mutta voisi paremminkin olla. Palvelut lähellä tosiaan joten ei siinä mitään ongelmaa.

    • Johanna3212

      Asuin 22v Mukkulassa , pari vuotta sitten muutto, mutta yhä kaipaan sitä vehreyttä, lintujen laulua ja rauhallisuutta! Kaikki tärkeimmät palvelut ja koulut aivan lähellä. Levoton maine peräisin 70-luvulta, jolloin asuinalue uusi ja nuorekas. Nykyään keski-iässä niin Mukkula kuin sen asukkaatkin. Suosittelen lämmöllä.

    • jaamulkkula

      Oikea kirjoitusasu on Mulkkula, kertoo kaiken asukkaista.

      • Hehhheeh

        Tarkoitat varmaa mlukkulaa? :D


    • Mulkkulanasukas

      Mukava paikka on asua mutta iltamyöhään en itse sielä viiti liikkua kun humalaiset heräilee ja tulee juttelemaan :D Ostareilla muuten viihtyisää ja hyvä kävelymatka mutta siellä kulkiessa saatat joutua 04 jonnejen kiusatuksi :DD

      • Anonyymi

        Joo nuoriso mukkulas vähä häiriintynyttä. Köyhien penskoja


    • OokkeKara

      Paljon on ehtinyt tapahtua. Ennen kaikki oli paremmin.

    • Anonyymi

      Mitkä hyviä vuokra-asunto taloja Mukkulassa?

    • Anonyymi

      Olen käynyt Mukkulan koulua ja asunut Mukkulassa nyt 4 ja puoli vuotta. Itse pidän koulustamme, sillä opettajat ovat mukavia, meillä on todella hyvät liikunta mahdollisuudet ja meillä on kiva tiimi joten kaikkeen kiusaamiseen puututaan. Mukkula on ihan mukava paikka asua, mutta Mukkulassa en ainakaan itse päästäisi pieniä lapsia ulos enään pimeällä/illalla, jos otetaan huomioon mitä kaikkea on tapahtunut. Ala-asteella pyöri hirveästi huhuja jostain tappaja pelleistä ja jostain tyypistä joka pyöri koulullamme puukko kädessä ja osa väittivät nähneensä ne. Mutta muuten mielestäni nykyään ihan turvallinen asuinpaikka, koulu ja kauppa lähellä ja tosi hyvät liikunta mahdollisuudet.

    • Anonyymi

      Itse olen ainakin tähän asti tykännyt asua Timonkadulla näissä 2015 rakennetuissa kerrostaloissa ja vuokrakin ihan asiallinen neliöihin nähden vaikka alueella asuukin myös maahanmuuttajia niin se ei ole ainakaan minua häirinnyt ja ei oo onneksi ollut yötä vasten häiriömeteliä niin nukkuminenkin onnistuu loistavasti... ainut miinus on että vuokrasopimuksessa on vuoden määräaikaisuus mikä sitoo vuokralaisen kyseiseen huoneistoon mikä on mielestäni kohtuuton.

    • Anonyymi

      Lahden Taloilla tuntuu olevan koko ajan vapaita asuntoja Mukkulassa. Onko kokemusta näistä? Esim. Timonkatu, Lapakatu tai Mukkulankadun varrella olevat. Onko ok porukkaa? Meillä olisi haussa isompi kämppä (neliö tai reilu kolmio) ja ärsyttää, kun uudet asunnot ovat ihan uskomattoman pieniä, joten harkinnassa ovat myös vanhemmat talot, kunhan eivät ihan rapakunnossa. Tällä hetkellä asumme siis ihan uudessa kämpässä, mutta seinät kaatuu päälle pikkukolmiossa.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8906531/lahden-talot-oy suosittelen katsomaan ton linkin sisällön niin tulee aika vahvasti ilmi millasta porukkaa Lahden Talot oy pitää sisällään ja heidän toiminnasta on annettu enempi risuja kuin ruusuja mutta itse olen asunut Timonkadulla viimevuoden syyskuun puolestavälistä asti asunut ja täällä ainaki tuntuu asuvan ihan ok porukkaa eikä oo ollu hiljaisuuden aikaan älytöntä mekkalaa eli hyvin saa nukkua yönsä ilman häiriöitä ja vaikka alueella asuukin myös maahanmuuttajia niin ainakaan minua heidän olemassaolonsa ei oo häirinny.


    • Anonyymi

      Rauhaton.

    • Anonyymi

      Sinne vaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe