lähes koko yön hyttysten takia.
Viikonloppuna hyttyset pääsivät pommittamaan minua niin että olen puremia täynnä.
Onko kellään poppakonstia tai saako apteekista jotain puremien jälkihoitoon, että saisi kutinan pois.
Jalkani on ihan turvoksissa, koska olen raapinut ne aivan nahattomiksi.
OLEN
27
1941
Vastaukset
- ei maalle
vietänkin kesät kaupungissa.
- puremat
voivat tulehtua, ainakin, kun noin kovasti olet raapinut. Mene kiireesti apteekkiin, siellä tietävät sopivat lääkkeet. Alkoholilla pyyhkiminen (siis ulkoisesti) auttaa myös hetkeksi.
- avun saanut
Pantyson on suositeltava lääke hyttysenpuremiin.
- kävin
apteekissa ja hain kyseistä salvaa. Laitettuani sitä kutina lakkasi ainakin hetkeksi.
Näköjään sillä pitää voidella muutaman kerran päivässä.
Saas nähdä valvonko ensi yönä.
- kokenut
kosteusvoiteiden, ym.tavallisten perusvoiteiden auttavan puremien hoitoon.kutina rauhoittuu jopa hammastahnalla. Poppakonsteja kokeilemaan,apu voi olla kaden ulottuvilla!!
Ensinnäkin: vastaisen varalle voisit hankkia moskiittoverkon I:llä alkavasta huonekaluliikkeestä. Koukku kattoon sängyn kohdalle ja verkko siihen. Eipä hyttyset pääse puremaan ja niitten ininä häipyy kun käytät korvatulppia!
Vademecum on yksi aine, joka saattaa auttaa hyttysen pureman aiheuttamaan kutinaan. Niin myös etikka, jos sitä sattuu olemaan kotona.
Apteekista saa myös Myggan-nimistä hyttys-roll-onia, joka on tähän asti kokeilemistani tuotteista tehokkain.sisäisesti nautittuna estää kutinan. Apteekeista saa seitsemän kappaleen pakkauksia ilman reseptiä. Pillereiden ottaminen pitäisi aloittaa päivää ennen hyttysille altistumista. Ei tule punaisia paukamia, eivätkä puremat kutise.
Ehdotan, että keskustelet asiasta lääkärisi kanssa, jos joudut syömään muita lääkkeitä.
Kreetalta ostin viime keväänä "Salcano, Mosquitos Stick"-nimisen pallokärjellä varustetun puikon, se vie kerralla kutinan ja poltteen myös ampiaisenpiston jälkeen. Olisikohan niitä myös Suomessa saatavilla?- että myös antihistamiini
optimisti-orvokki kirjoitti:
sisäisesti nautittuna estää kutinan. Apteekeista saa seitsemän kappaleen pakkauksia ilman reseptiä. Pillereiden ottaminen pitäisi aloittaa päivää ennen hyttysille altistumista. Ei tule punaisia paukamia, eivätkä puremat kutise.
Ehdotan, että keskustelet asiasta lääkärisi kanssa, jos joudut syömään muita lääkkeitä.
Kreetalta ostin viime keväänä "Salcano, Mosquitos Stick"-nimisen pallokärjellä varustetun puikon, se vie kerralla kutinan ja poltteen myös ampiaisenpiston jälkeen. Olisikohan niitä myös Suomessa saatavilla?kuuluu niihin lääkkeisiin, jotka edistävät dementiaa?
Nyt voi sitten valita, joko allergia tai dementia.
Kumman valitsette?
(Luettelossa on myös tulehduskipulääkkeet, sekä monia muita.
Luettelon antoi lääkäri Esa Aromaa. - Outo lintu
optimisti-orvokki kirjoitti:
sisäisesti nautittuna estää kutinan. Apteekeista saa seitsemän kappaleen pakkauksia ilman reseptiä. Pillereiden ottaminen pitäisi aloittaa päivää ennen hyttysille altistumista. Ei tule punaisia paukamia, eivätkä puremat kutise.
Kreetalta ostin viime keväänä "Salcano, Mosquitos Stick"-nimisen pallokärjellä varustetun puikon, se vie kerralla kutinan ja poltteen myös ampiaisenpiston jälkeen. Olisikohan niitä myös Suomessa saatavilla?ei haittaa tippaakaan, dementia tulee jokatapauksessa, jos on tullakseen.
Ei siitä itse kärsi, niinkuin kutinasta. Keino mikä hyvänsä kelpaa. Unissaan vanhojen paukamien kynsimiseen ei juuri muista kuin antihistamiineista ole apua. Suojaan vaatteilla ja karkotteilla. Enkä käy kalassa rantapusikoissa. että myös antihistamiini kirjoitti:
kuuluu niihin lääkkeisiin, jotka edistävät dementiaa?
Nyt voi sitten valita, joko allergia tai dementia.
Kumman valitsette?
(Luettelossa on myös tulehduskipulääkkeet, sekä monia muita.
Luettelon antoi lääkäri Esa Aromaa.en syö mitään lääkkeitä tarpeettomasti. Hurjan kutinan sijasta valitsen edelleen tilapäisesti antihistamiinilääkityksen. Iho on ihmisen suurin elin, ja myös siitä täytyy pitää huolta.
En ole tiennyt dementiasta. Nyt kun tiedän, kiinnitän enemmän huomiota siihen, koska koen välttämättömäksi pillereiden ottamisen.
Hyvää juhannusta sinulle ja kaikille. ;)Kaikki orgaaniset hapot ovat "hyviä" kutinanlievittäjiä.
Välimeren meduusanpolttamiinkin on sitruuna ihan hyvä ensiapu.
(Muurahaishapolla en kuitenkaan menisi lievittämään kusiaisenpuremaa tai nokkosenpolttamaa - lääke on sama kuin sairaus)
- Raid-El.killer
Tai sinne päin. Pistorasiaan niin suurenkin huoneen ilmatila pysyy hallinnassa 8 - 10 tuntia.
Ei ole kuitenkaan poppakonsti.
Jos ei ole sähköä niin pysy pois moisista paikoista!- sisko
Minulla on tuo Killer ollut vuosia, eilä viime kesänäkään yhtään itikkaat ollut sisällä, vaikka nukun ikkunat auki. Illlalla vain koneeseen uusi tabletti ja hyvää yötä. Sähköt se tosin vaatii.
- Juhannus kaupungissa
Asun kuivassa kaupungissa, ei ole kosteikkoja lähellä. En ole tavannut tänä kesänä vielä yhtäkään hyttystä. Myös juhannus kaupungissa on oikein miellyttävä.
- Hyttyset ei haittaa
Kaikkeen tottuu,hyttysiinkin.Minua eivät kiusaa. Paarmat ja ampiaiset,jos nyt nekään,oikeesti?
- Amica50
Hydrokortison-voidetta. Ostetaan apteekista ilman reseptiä. Ihan pieni "tippa" riittää rauhoittamaan pureman. Sitä ei pidä levittää laajalle alueelle; vain pureman päälle. Tepsii myös tietenkin paarman ja ampiaisen pistoksiin. (Ei kuitenkaan pidä käyttää sitä turhaan, koska siinä on kortisonia, jota aina tulee käyttää harkitusti.) Mutta saat yön nukutuksi.
- haittaa
siitä kortisonista onkaan ihmiselle??
En nyt justiin muista, vaikka kuullut olenkin joskus. - Kortisooni
haittaa kirjoitti:
En nyt justiin muista, vaikka kuullut olenkin joskus....niinä pitoisuuksina ja määrinä, joita kortisoonivoiteissa on, tai satunnaisesti käytettynä kyypakkauksissa.
Jatkuva runsas käyttö on sitten eri asia. - Loistava.polku
haittaa kirjoitti:
En nyt justiin muista, vaikka kuullut olenkin joskus.Jatkuva käyttö sisäisesti (siis tabletteina ja vuosikymmeniä suunilleen) saattaa aiheuttaa ihon ohenemista ja edistää osteoporoosia.
Joskus aikoinaan tällaista käytettiin mm. reuman ja astman hoidossa.
Kortisonivoiteessa sen sijaan voi vaikka kylpeä, ei siitä mitään haittaa ole.
- Iltamyöhä
ei ole mitään muuta lääkettä saatavana kutinan hetkellä niin lasken kutisevan kohdan päälle mahdollisimman kuumaa vettä. Aloitan vähän viileämmällä ja siitä vaan pikkuhiljaa kuumemmalle. Sitä en tiedä onko se iholle hyväksi, mutta kutina loppuu ainakin hetkeksi.
Äidilläni oli aika ajoin paha ihottuma ja hän teki näin. - Markeliina
ja se on tuo minun ukkoni. Kun istumme ulkona, kaikki itikat (jos niitä yleensä on) ryntäävät hänen kimppuunsa ja minä saan yleensä olla rauhassa. Lieneekö totta, että ne pistävät itikat ovat naaraspuolisia, joten ehkä siksi eivät minusta välitä.
Tänä kesänä olen nähnyt pari itikkaa. Nyt tämä sade saattaa tuoda niitä tienoolle.- Markeliina
Hyvä lääke kutinaan ovat "Ruotsin tipat". Se on vahvaan viinaan tehty yrttilääke. Sillä kun pyyhkäsee puremaa, niin kutina on poissa.
Meillä lapsenlapsetkin jo huutavat, että mummi äkkiä tippoja, kutisee! - soilike
Jos täällä , minun reviirilläni, on vaikka yksi itikka, niin se varmasti hyökkää kimppuuni.
Olen naaraspuolinen soilike kirjoitti:
Jos täällä , minun reviirilläni, on vaikka yksi itikka, niin se varmasti hyökkää kimppuuni.
Olen naaraspuolinenKyllä ne täällä enemmän miehiinmeneviä on...
Vahinko ettei myrskyn vuoksi voi mennä edes kokolle itseänn syötättämään - kokkoa ei voi polttaa, mutta eipä siellä hyttysiäkään...
Hyvät Jussit kaikenkarvaisille hyttyssyöteille
- Anskuliini
koko lomani saaristossa ja sääskiä on mielestäni enemmän kuin koskaan aiemmin.
Itse en kärsi hyttysistä, muuta kuin että ne tuppaantuvat ja inisevät, minulle ei tule puremista minkäänlaista jälkeä.
Olen syönyt aina kesäisin B-vitamiini purkin ja se on karkoittanut hyttyset.
Nyt kun en enää omista mökkiä en ole syönyt vitamiinia, mutta näköjään pistot ei aiheuta minulle mitään, onkohan että kun on 30 vuotta ollut kesät hyttysten kanssa mökillä, tulee niin immuuniksi että saavat pistellä kuinka vaan ja pisto ei kutise.- pohjoisessa
asuvat Lapin ihmiset eivät myöskään ole moksiskaan hyttysistä.
He ovat ilmeisesti tulleet immuuniksi niille myös. pohjoisessa kirjoitti:
asuvat Lapin ihmiset eivät myöskään ole moksiskaan hyttysistä.
He ovat ilmeisesti tulleet immuuniksi niille myös.että tulee immuuniksi mutta se on vain sitä että tietää miten suojautuu.
Sopivilla vaatteilla ja kulkee luajsti ei ole paikallaan akuan.Tyttäreni sanoi että miksihän häntä syö sääsket kun on odotti vauvaa.Siksi kun ei niin lujaa ja kokoajan liikkunut.
Siksi maltan lähteä kaupunkiin juhannuksena koska en halua yllyttä lapsiani tuomaan lapsiaan sääskien kiusattaviksi.Heinäkuun puolivälin jälkeen ne vähenee.
Meillä oli puuronaan mäkäräisiä kun yritin puhdistaa mansikka maata.Laitan mustan muovin kun laitan uudet taimet.
Minä en ole kärsinyt sääsken puremista koskaan ne ei jätä jälkeä ihooni.Siksi en tiedä miten niitä hoidetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642