Kehottaisin teitä kaikkia Kian omistajia kiinnittämään huomiota autonne maalipintaan, meidän Kiassa on appelsiinin pinta, joka on delta-auton mielestä aivan normaalia, pelkät helmat maalattiin kyseisestä autosta, ja jälki näkyy, auto on täysin pilalla ulkonäöllisesti.
Hieno mennä vaihtamaan autoa, kun todellakaan kukaan ei maksa sen näköisestä autosta yhtään mitään, ainoa paikka missä kyseisen auton voi vaihtaa on delta-auto jos siitä aikoo saada jotain, koska hehän eivät voi sanoa asiasta mitään kun heidän mielestään siinä ei ole mitään vikaa.
Loppuelämäkö koukussa Kiaan, koska Fisua en ainakaan osta.
Maalipinta surkea
37
13602
Vastaukset
- ex-koukussa
Pääsin siitä koukusta pois, mutta rahallisesti kerran kirpaisi. Nykyään vaihdot uuteen on menneet niinkuin pitääkin.
- Arnie
Kirjoituksesi informaatioarvo olisi parempi, jos mainitsisit mikä auto on kyseessä.
Itsellä on Sportage, enkä kyllä pysty näkemään maalipinnan laadussa valittamista (metalliväri).- hissu
auto on Kia Cerato ja musta, mutta jokaisessa Ceratossa minkä olen täällä päin nähnyt on samanlainen appelsiini pinta, meidän autossa kyljet ovat pahimmat, nokkapelti ja katto ovat paremman näköiset.
- Arnie
hissu kirjoitti:
auto on Kia Cerato ja musta, mutta jokaisessa Ceratossa minkä olen täällä päin nähnyt on samanlainen appelsiini pinta, meidän autossa kyljet ovat pahimmat, nokkapelti ja katto ovat paremman näköiset.
www.khcf.org, sielläkin on keskustelua Ceraton maaliongelmista. Harmillista, jos tuollaista perusasiaa ei ole kunnolla hoidettu.
- uskomaton
Ceratoissa on kyljet appelsiinipintaiset mitä olen nähnyt ainaki perusväreissä Oliko Hissun autossa kenties kuuluisia KIVENISKEMIÄ ja onko sun auto mahdollisesti Hämeessä
Joo ei näitä tilkkutäkkejä kukaan muu osta ku Delta eli kuten sanoit ollaan itse kukin liikkeen kans naimisissa- ....
Harmillista tämä maalijuttu.Ceratoni toiminut moitteettomasti ja polttoaineen kulutus ollut todella pientä.Itselläni maali on pysynyt uudessa autossani vielä pitää tarkkailla tuota maali hommaa.
- kjuski
Jaa vai huono maali? Mulla on cerato ollut puolitoista vuotta,eikä koko autossa ole yhtään iskemää tai muutakaan virhettä.Joku huvikseen vejättelee tällä palstalla.Käy kuin kello,ei mitään vikaa kulutus 7 pintaan seka ajossa.Tuulilasi on myös virheetön. Jarrut toimii erinomaisesti.Näitä vikoja on kerrottu olevan ko autossa:Taitaa olla paskan puhujat asialla,sellaiset joilla ei ole kiaa miksiköhän se pitää tyhjää lätissä.Vaikkei tiedä asiasta yhtään mitään.
- uskomaton
luojaasi tai mihin sit uskotkaan et sulle on sattunut normaali auto.Uskot tai et mun auto on todellinen maanantaipainos kaikin mahdollisin vion Mut huollossa ne ovat vain OMINAISUUKSIA ei VIKOJA
- Hissu
Voi kuule sinä siellä, mulla ei ole aikaa turhia kirjotella, ja siinä todellakin on huono maali, eikä meidän auto ole ainoa, olen käyttänyt autoni maalarilla ja se sanoi samaa. ei meidänkään autossa ole mitään muuta vikaa, auto toimii loistavasti, ulkoiset seikat eivät vain täsmää.
- jukkia
Hissu kirjoitti:
Voi kuule sinä siellä, mulla ei ole aikaa turhia kirjotella, ja siinä todellakin on huono maali, eikä meidän auto ole ainoa, olen käyttänyt autoni maalarilla ja se sanoi samaa. ei meidänkään autossa ole mitään muuta vikaa, auto toimii loistavasti, ulkoiset seikat eivät vain täsmää.
Mää kyllä tiedän usean ceraton,ei niissä oo mitään ongelmii.Ei myöskään muissa malleissa.Sulla ei oo ko autoa varmaan fiiatti.Mikä sinut saa moiseen paneteluun.Kiaa on valmistettu 20 vuotta eiköhän ne osaa auton maalata!
- Hissu
jukkia kirjoitti:
Mää kyllä tiedän usean ceraton,ei niissä oo mitään ongelmii.Ei myöskään muissa malleissa.Sulla ei oo ko autoa varmaan fiiatti.Mikä sinut saa moiseen paneteluun.Kiaa on valmistettu 20 vuotta eiköhän ne osaa auton maalata!
on sulla jutut...no eipä taida osata kaikkia maalata tai sitten tuli hieman kiire.
- kia is best
Hissu kirjoitti:
on sulla jutut...no eipä taida osata kaikkia maalata tai sitten tuli hieman kiire.
Turhaa höpötystä koko maaliasia. Itsellä ollut vasta noin viikon uusi KIA ja autossa on samanlainen maalaujälki kuin muissakin omistamissani autoissa. Olen autoillut sentään pian 30 vuotta ja kerennyt omistaa niin eurooppalaisia kuin japanilaisiakin autoja. Kaikissa on ollut samanlainen maalipinta, hiukan jostakin sopivasta asennosta näyttää "appelsiinipinnalta". Autot joissa pinta on ollut edellämainitun tapainen ovat maalattu tavallisella maalilla, ei metallinhohtomaalilla. Ei Kiasssa ole sen huonompaa maalausjälkeä kuin muissakaan autoissa. Vaikuttaa että turhan pienistä asioista ollaan narisemassa.
- maalarimies
Hissu kirjoitti:
Maalauta se romu sitten takuuseen....
- eka uus auto
maalarimies kirjoitti:
Maalauta se romu sitten takuuseen....
Mulla on noin puolivuotias Kia Cerato ja ensimmäisen huollon yhteydessä mainitsin maalipinnasta, kun etupellissä ja ovissa oli useammassa kohtaa perusväri (valkoinen) esillä. Näytti pieniltä kiveniskuilta mutta joissakin kohdin maali oli lohjennut ennemmän kuin normaali kiven iskuissa. Delta maalasi auton uusiksi takuun piikkiin eli vikaa on maalipinnassa!
- uskomaton
eka uus auto kirjoitti:
Mulla on noin puolivuotias Kia Cerato ja ensimmäisen huollon yhteydessä mainitsin maalipinnasta, kun etupellissä ja ovissa oli useammassa kohtaa perusväri (valkoinen) esillä. Näytti pieniltä kiveniskuilta mutta joissakin kohdin maali oli lohjennut ennemmän kuin normaali kiven iskuissa. Delta maalasi auton uusiksi takuun piikkiin eli vikaa on maalipinnassa!
uusi auto minullakin ja VARMASTI viimeinen Korealainen tai yleensä Delta-autosta ostettu auto. On siellä NIIN hyvä palvelu,mut toivottavasti kuluttajavalituslautakunta pystyy tekemään asialle jotain
- stigu
uskomaton kirjoitti:
uusi auto minullakin ja VARMASTI viimeinen Korealainen tai yleensä Delta-autosta ostettu auto. On siellä NIIN hyvä palvelu,mut toivottavasti kuluttajavalituslautakunta pystyy tekemään asialle jotain
ensin ostetaan rinta kaarella aito kiinalainen kiia halvalla ja sitten vituttaa kun huomaa että se on täysi paska koko kirotun viritys.
- tyhyjää
kun sanon,että maalipinta on minunkin ceratossa karmea.Olen ajanut nyt 11tuhatta ja huomaan sellaisia pikku vikoja jotka toivon mukaan korjataan 15 tuhannen huollossa.
Tuota konepellin maalipintaa kävin näyttämässä Konalan huollossa ja minulle luvattiin takuumaalaus huollon yhteydessä.
Kaasussa on jotakin feelua,kun toimii samalla lailla, kun kyseessä olisi automaattivaihde. Eli kaasua painaessa nykäsee ja mietti hetken ennen kuin vauhti lisääntyy.
Bensaa auto syö myös vähän liikaa 1.6 koneeksi. Pohjosen reissulla maantie ajossa vei n. seitsemän litraa ja se on minusta hieman liikaa, kun vertaan ex Toyotaani jossa oli ajettu 300 000 ja vei samalla matkalla n.kuusi litraa.
Aika näyttää tuliko lyötyä kätensä kyynärpäätä myöten syvään pa.... - nipponisti
kia is best kirjoitti:
Turhaa höpötystä koko maaliasia. Itsellä ollut vasta noin viikon uusi KIA ja autossa on samanlainen maalaujälki kuin muissakin omistamissani autoissa. Olen autoillut sentään pian 30 vuotta ja kerennyt omistaa niin eurooppalaisia kuin japanilaisiakin autoja. Kaikissa on ollut samanlainen maalipinta, hiukan jostakin sopivasta asennosta näyttää "appelsiinipinnalta". Autot joissa pinta on ollut edellämainitun tapainen ovat maalattu tavallisella maalilla, ei metallinhohtomaalilla. Ei Kiasssa ole sen huonompaa maalausjälkeä kuin muissakaan autoissa. Vaikuttaa että turhan pienistä asioista ollaan narisemassa.
Onhan se hyvä että olet viellä viikon kuluttua tyytyväinen kiasi maalipintaan, mutta ootappa vuosi tai kaksi, niin totuus paljastuu...
- valto
nipponisti kirjoitti:
Onhan se hyvä että olet viellä viikon kuluttua tyytyväinen kiasi maalipintaan, mutta ootappa vuosi tai kaksi, niin totuus paljastuu...
En ole tähän päivään mennessä tutkinut yli 2 vuotiaan autoni peltejä ja maaleja, kun auto lähtee vaihtoon ennen tuon takarajan täyttymistä.
- sano se
nipponisti kirjoitti:
Mistät tiedät mitä kahden vuoden kuluttua on näkyvissä, kun ko. autoa ei ole tuotukaan maahan kuin vasta vuoden verra. Taitaapi olla pojulla luulotauti.
- Cerato muuten ok
eka uus auto kirjoitti:
Kia Ceraton maalipinnassa on runsaasti
kiveniskemiä muistuttavia nuppineulanpään kokoisia lohkeamia, joista
valkoinen pohjamaali paistaa. Niitä on myös
paikoissa joissa kiveniskemä olisi aika epätodennäköinen. Kia on 2,5 vuotias ja sorateilla
ei ole juurikaan ajettu. Vaikuttaa maalausvirheeltä?
- YoHannes
Eli ostit uuden auton, et kiertänyt sitä ympäri vaan valitat sitten myöhemmin, että maalipinta ei miellytä?
Haloo...?
Onko päässä tyhjää vai kerrotko vitsejä täällä?
Kylläpä näitä on useassa merkissä ihan Toyotaa ja saksalaisia merkkejä myöten silloin tällöin ongelmia kiveniskemien kanssa perusväreissä, mutta appelsiinipinnasta on turha itkeä, jos uuden auton sellaisena hyväksyy ja ottaa vastaan?
Harvan auton maalipinta on 100% täydellinen, jos makaa polvillaan maassa ja katselee jostain viistosta kulmasta auringossa kylpevää kotteroaan.
En kyllä todellakaan ymmärrä, että miten otit auton vastaa, jos sen maalipinnasta valitat?
Yleisesti ottaen on melko oletettavaa, että useammilla valmistajilla metalliväriset maalit taitavat olla vahvempia, koska niihin tulee ylimääräinen lakkakerros päälle.
Tarinoiden keksimistä voi toki jatkaa tai muuten vain viettää kurjaa elämäänsä täällä netissä tarinoiden.
Jos on ongelmia niin kävele toiseen kauppaan ja vaihda merkkiä, älä itke täällä.
Kerran se vaan kirpaisee ja saat varmasti jonkun toisen mahdottoman paljon paremman auton tai ainakin se riittää, että sinusta itsestäsi tuntuu siltä ja sen jälkeen sinun ei tarvitse täällä notkua.
Oma Ceratoni on ollut kerrassaan mainio auto ja hyvä kompromissi monessa suhteessa.
Itse kuitenkin kiersin auton sitä vastaanottaessani ja en löytänyt siitä valittamista.
Tietysti voit siirtyä myös julkisiin liikennevälineisiin, niissä yleensä mainokset peittävät maalipinnan ja voit tuijotella aina iloisia suomalaisia kasvoja vastakkaiselta penkiltä...
Hemmetin hauskaa juhannusta!- huh huh
ihmiset ovat autoja talvella, jolloin valaistus ei ole niin hyvä mulle kävi ainakin niin, ei hallissa huomaa minkälainen auton pinta on vaikka kuinka katsoo ja ulkona on pimeetä jolloin ei näe,
- mistä johtuu
en jaksanut edes lukea tota ketjua loppuun asti ajatuksella.
Anyway, ostan KIAn minulla ei oikesti ole taloudellisesti vapaita käsia valita autoani ts. olen kriittisempi ja suhteellisesti autoni on minulle tärkeämpi, arvokkaampi sijoitus kuin corollan ostajlle. siksi karvat nousee herkemmin. Don't worry mulla on focus 30 thkm ja broidilla paras MUSTA cerato mitä löytyy, vaihtaisin koska vaan siihen ceraton maalipintaan. Nykyisillä vesiväreillä ei saa sitä maalia pysymään ilman rajua lakkaa ts. metalliväriä. - samaa.....
Ei Kia ole ainoa, ei. Kaikki nykyautot ovat maalipinnaltaan aiempia huonompia. Syy: vesiohenteiset maalit ja todella minimaalinen liuotinten käyttö, niitä ympäristönormeja näet. Olipa auto japsi, euro, korean peli tai jenkki, aivan sama. Uusimpien Mersujen maali on nanoteknologiaa, ja sanovat sen hankauskestävyyden olevan muita parempi, vaan mistä sen muun kestävyyden tietää.
Isellä uusi -06 euromerkki, läheltä maalaus appelisiinimainen, muutama "kupla", arkuus kiveniskemille, ja takaluukun sisäreunoista maali irtoaa paloina pois. Kauempaa aivan siistin näköinen hyvin vahattuna, joten en jaksa enää valittaa maahantuojalle, koska käytettyäni autoa tarkistettavana totesi maalaamon johtaja merkkiliikkeessä että ei tällaisten takia takuuseen laiteta, seuraa tilannetta. Noh, seurataan ja ajetaan. Ainoa kotikonsti on vahata auto mahdoll.usein huippuhyvillä vahoilla, se suojaa omalta osaltaan naarmuilta ja jopa kivenhakkaumilta. - kkkkk
Jos tuntuu että korealaiset ei osaa autoja maalata, mee sitten itte sinne ja maalaa paremmin, aivan turhaa tuollainen tyhjänpäivänen natina, teet liian ison jutun tuollaisesta, samanlainen maalipinta monessa muussa merkissä ja eivät valita.
- huh huh
kuka on sanonut että korealaiset eivät osaa maalata autoja, kyse oli vain siitä että monessa Kiassa on samanlainen pinta, varmaan sen takia kun autojen kanssa tuli niin kiire kun niitä meni niin paljon, ja se maalipinta on kyljistä appelsiinimainen ihan missä valossa vain kun ulkona katsoo ja ihan mistä suunnasta vain, ammattimaalarikin sanoi että on karkea maalipinta, jota se on nähnyt vain joskus ladoissa. että mitä veetä te väitätte vastaa??
- 9u09
huh huh kirjoitti:
kuka on sanonut että korealaiset eivät osaa maalata autoja, kyse oli vain siitä että monessa Kiassa on samanlainen pinta, varmaan sen takia kun autojen kanssa tuli niin kiire kun niitä meni niin paljon, ja se maalipinta on kyljistä appelsiinimainen ihan missä valossa vain kun ulkona katsoo ja ihan mistä suunnasta vain, ammattimaalarikin sanoi että on karkea maalipinta, jota se on nähnyt vain joskus ladoissa. että mitä veetä te väitätte vastaa??
Vaha pysyy paremmin kiinni hiukan matassa pinnassa.
- ena
Sopivaan kohtaan kun laittaa valaisemaan vaikkapa halogenilampun, ns. työvalon, niin aivan selvää appelsiinipintaa näkyy vamasti. Ei ne vesivärit tahdo oikein olla automaaleja. Metallivärissä lakka sentään pitää sitä väriä hiukan paremmin pellissä kiinni.
- reba
katsopas läheltä valoa vasten vaikka ei-metallivärillä maalattua mustaa bemaria, appelsiinia senkin pinta on eikä ollenkaan absoluuttisen tasaista.
- Kolmas musta Bemari
Eipä vaan Bemaria edes myydä kovin suuria määriä ilman metalliväriä. Itsellänikin on metallimusta, ja täysin nuhteeton maalipinnan osalta.
- ämwee
Kolmas musta Bemari kirjoitti:
Eipä vaan Bemaria edes myydä kovin suuria määriä ilman metalliväriä. Itsellänikin on metallimusta, ja täysin nuhteeton maalipinnan osalta.
kun katson viistoon valoa vasten, bemarin maalipinta EI ole tasainen peili vaan aaltoilee appelsiinimaisesti. kauempaa ja suoraan 90 asteen kulmasta sitä ei näe. en ollenkaan väitä että se ei virheetön sinänsä ole, mutta kyllä näissäkin sitä appelsiinia on kun oikein katsoo kuin piru raamattua. sitä en tiedä miten "törkeä" kian maalipinta on.
- onslow
ämwee kirjoitti:
kun katson viistoon valoa vasten, bemarin maalipinta EI ole tasainen peili vaan aaltoilee appelsiinimaisesti. kauempaa ja suoraan 90 asteen kulmasta sitä ei näe. en ollenkaan väitä että se ei virheetön sinänsä ole, mutta kyllä näissäkin sitä appelsiinia on kun oikein katsoo kuin piru raamattua. sitä en tiedä miten "törkeä" kian maalipinta on.
Itsellä VM 91 pösö ja ei jumankekka löydy muutamia kiveniskemiä lukuunottamatta maalipinnasta pienintakaan appelsiinia tai valumaa. Pinta on jo toki niin naarmuinen miltei kahden vuosikymmenen "vesihiekkapuhalluksen" jäljiltä.
Millaisia pemareita teillä siellä oikein on ? En mina ainakaan kelpuuttaisi kiesini pintaan tippaakaan appelsiinia.
- jake7
itsekin ihmettelin juuri tuota ceratojen huonoa appelsiinimaalipintaa, kun kävin delta-autossa tutustumassa ko. autoon viime kesänä.
Jätin juuri tuon maalin takia kian pois vaihtoehdoistani ja lisäksi sisustus vaikutti laaduttomalta - laatuvaikutelma on vain makuasia, ja itse materiaalien kestävyys voi olla kuitenkin hyvä. - kaatopaikalle
Jopas on surkeeta parranpärinää yhden automerkin
maalipinnasta.
Virheitä ja susikappaleita on ollut ja tulee olemaan kaikissa automerkeissä.
Jos olette ostanut sellaisen yksilön ,että takuu ei korvaa tai korjaus takuuseen ei muuten onnistu.
Myykää ensimmäiselle vastaantulijalle. Jos kauppoja ei synny viekää kaatopaikalle.
Ostakaa se " suosikki"käytettynä missä maalipinnassa kiveniskemää,muutama painauma ovissa ( niitähän aina tulee parkkipaikoilla) ja ruostepesäkkeitä syntynyt, mutta muuten niin ihana
suosittu merkki.Onhan niitä kilometrejäkin melko runsaasti. Kyllähän niitäkin tulee kun on hyvät tiet.Näin uskottelee itselleen ja toimii suositun automerkin ostaja.On myös valmis maksamaan jonkin verran enemmän, mitä uusi maalipinnaltaan kelvoton maksaa.Tää on vaan sitä elävää elämää . - Ceratopave
Auton helmat maahantuoja lupas maalauttaa...ja tuulilasin tiiviste korjataan myös..oli irronnut. Herkkä taita olla auto tuosta maalipinnasta, ja vesiohenteiset maalit ei nähtävästi ole niin kestäviä sitten.
- ke-ke
Nykyiset maalit ovat erittäin heikkoja. Uuden auton omistajan kannattaa ehdottomasti (etenkin musta) antaa auton vahaus jollekkin fiksaus firmalle. Kesto vaha takuu 2 vuotta hinta 100-150€. Suojaa naarmuilta,auringonvalolta, ja pieniltä kiven hakkaamilta. Erittäin helppo pitää puhtaana. Ei harjapesua vain käsi ja sieni ja lopuksi kuivaus.Itselläni jo toinen auto johon suoritettu maalipinnan käsittely! Suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027661Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855989Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673548Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322007Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921885Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san201733- 361599
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan661406