Kiinalaisten kielitaito

Ope

Miksi kiinalaisten on niin vaikeaa oppia vieraita kieliä? Mistähän kannattaisi aloittaa naapuriin muuttaneen kiinalaisnuoren suomen kielen opettaminen? Kiitos jo etukäteen.

3

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shanghaista

      Miten niin kiinalaisten on vaikea oppia vieraita kielia?

      Tunnen monta kiinalaista, jotka puhuvat esim. erittain hyvaa englantia tai jopa suomea :-)

      Kiinan kieli on rakenteeltaan niin taysin erilainen kuin mikaan muu "lansimaalainen kieli", joten ehka siina syy. Oppimiskykyhan riippuu taysin ihmisesta. Kiinan kielessa ei esim. ole kielioppia lahestulkoon ollenkaan, sen takia eri aikamuodot, sijapaatteet verbeissa ym, ovat kiinalaisille ehka vaikeampia muistaa, samallalailla kuin suomalaiselle prepositiot, koska niita meidan kielessa ei ole.

      • Tuomas_Sh

        Minkä vuoksi vastaavasti suomalaisille on niin hankala oppia kiinaa?

        Itse olen lukenut Kiinaa nyt 5 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti paikan päällä kyykkäillessä, ja vasta viimeaikoina käytännön kielitaito on alkanut nousta käyttökelpoisen toimistokiinan tasolle.

        Ehkä kielien kaukaisuus vaikuttaa asiaan. Kiinalaiset kyllä oppivat esimerkiksi Japania tai koreaa halutessaan hyvinkin nopeasti.

        Totuus on, että kieltä kun kieltä kyllä oppii, jos omaa hyvät istumalihakset ja niin vähän älliä ettei tajua lopettaa ihan vähästä. :-)


      • Pekingistä
        Tuomas_Sh kirjoitti:

        Minkä vuoksi vastaavasti suomalaisille on niin hankala oppia kiinaa?

        Itse olen lukenut Kiinaa nyt 5 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti paikan päällä kyykkäillessä, ja vasta viimeaikoina käytännön kielitaito on alkanut nousta käyttökelpoisen toimistokiinan tasolle.

        Ehkä kielien kaukaisuus vaikuttaa asiaan. Kiinalaiset kyllä oppivat esimerkiksi Japania tai koreaa halutessaan hyvinkin nopeasti.

        Totuus on, että kieltä kun kieltä kyllä oppii, jos omaa hyvät istumalihakset ja niin vähän älliä ettei tajua lopettaa ihan vähästä. :-)

        Olen kielen oppimisesta hieman eri mieltä..eihän sitä kirjoista opi vaan käyttämällä ja keskustelemalla ihmisten kanssa.
        Itse olen opiskellut kiinaa alle vuoden ja kyllä ihmisten kanssa pystyy keskustelemaan vaivatta, jos aihe ei ole kovin tieteellinen.
        Kyse on siitä, että ei pelkää virheitä vaan puhuu, vaikka ei osaisikaan.
        Joku viisas on sanonut, että oppiakseen kielen on tehtävä miljoona virhettä joten paras alkaa tekemään niitä nyt niin kielen oppii nopeammin ;=)
        Tsemppiä opintoihin!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe