Miksi kiinalaisten on niin vaikeaa oppia vieraita kieliä? Mistähän kannattaisi aloittaa naapuriin muuttaneen kiinalaisnuoren suomen kielen opettaminen? Kiitos jo etukäteen.
Vastaukset 3
- shanghaista
Miten niin kiinalaisten on vaikea oppia vieraita kielia?
Tunnen monta kiinalaista, jotka puhuvat esim. erittain hyvaa englantia tai jopa suomea :-)
Kiinan kieli on rakenteeltaan niin taysin erilainen kuin mikaan muu "lansimaalainen kieli", joten ehka siina syy. Oppimiskykyhan riippuu taysin ihmisesta. Kiinan kielessa ei esim. ole kielioppia lahestulkoon ollenkaan, sen takia eri aikamuodot, sijapaatteet verbeissa ym, ovat kiinalaisille ehka vaikeampia muistaa, samallalailla kuin suomalaiselle prepositiot, koska niita meidan kielessa ei ole.- Tuomas_Sh
Minkä vuoksi vastaavasti suomalaisille on niin hankala oppia kiinaa?
Itse olen lukenut Kiinaa nyt 5 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti paikan päällä kyykkäillessä, ja vasta viimeaikoina käytännön kielitaito on alkanut nousta käyttökelpoisen toimistokiinan tasolle.
Ehkä kielien kaukaisuus vaikuttaa asiaan. Kiinalaiset kyllä oppivat esimerkiksi Japania tai koreaa halutessaan hyvinkin nopeasti.
Totuus on, että kieltä kun kieltä kyllä oppii, jos omaa hyvät istumalihakset ja niin vähän älliä ettei tajua lopettaa ihan vähästä. :-) - Pekingistä
Tuomas_Sh kirjoitti:
Minkä vuoksi vastaavasti suomalaisille on niin hankala oppia kiinaa?
Itse olen lukenut Kiinaa nyt 5 vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti paikan päällä kyykkäillessä, ja vasta viimeaikoina käytännön kielitaito on alkanut nousta käyttökelpoisen toimistokiinan tasolle.
Ehkä kielien kaukaisuus vaikuttaa asiaan. Kiinalaiset kyllä oppivat esimerkiksi Japania tai koreaa halutessaan hyvinkin nopeasti.
Totuus on, että kieltä kun kieltä kyllä oppii, jos omaa hyvät istumalihakset ja niin vähän älliä ettei tajua lopettaa ihan vähästä. :-)Olen kielen oppimisesta hieman eri mieltä..eihän sitä kirjoista opi vaan käyttämällä ja keskustelemalla ihmisten kanssa.
Itse olen opiskellut kiinaa alle vuoden ja kyllä ihmisten kanssa pystyy keskustelemaan vaivatta, jos aihe ei ole kovin tieteellinen.
Kyse on siitä, että ei pelkää virheitä vaan puhuu, vaikka ei osaisikaan.
Joku viisas on sanonut, että oppiakseen kielen on tehtävä miljoona virhettä joten paras alkaa tekemään niitä nyt niin kielen oppii nopeammin ;=)
Tsemppiä opintoihin!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa761802Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341182Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 50593
- 63551
- 32546
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398