Olemme ajatelleet laittaa kuoriketta/haketta katteeksi taimien juurille, jotta niiden ympäristö olisi siistimpi eikä rikkaruohot ympärillä rehoittaisi. Istutuspaikka on kuitenkin rinne, joka on ajoittain aika jyrkkä. Miten saamme hakkeen pysymään rinteessä, jotta se ei ensimmäisen sateen myötä valu rinteä alas? Yleisillä paikoilla näkee usein rinteissäkin käytetyn haketta. Kuinka ne saa sen pysymään?
Kuorike
3
5962
Vastaukset
- pms68
tietysti jos laittaa hakkaan tyyppistä ihan siloisen kuorikkeen sijaan niin se pysyy vielä paremmin. Katteet on kuitenkin aika karkeita ja kastuessa kun puun karvat nousee pystyyn niin vielä karkeampaa. Nuo värjätyt lisut voi valua, mutta ei kai niitä kukaan ihan esiin laita?
Jyrkkään kohtaan olen itse laittanut niin että yläkautta kippaan sen katteen siihen jolloin se jää paikalleen omia aikojaan ja kasaantuu. Toki aivan älyttömällä sateella kate lähtee, mutta lähtisi sillä sateella jo mullatkin rinteestä..- juzu
..lisänä vielä jos tuo hakkeen/kuorikkeen kerrosvahvuus on riittävä niin kyllä pysyy ja jos alalaidassa on vielä jotain ns. pönkkää mitä vasten se tulee niin luulis pysyvän. Silloin jos tuo hake on jonkunlaisen katekankaan päällä tarpeeksi jyrkässä rinteessä saattaa rankkasateella tulla alas mut kyllä ne tavallaan tekeytyy siihen rinteeseen siten että pysyy.
- halpaa kuoriketta
juzu kirjoitti:
..lisänä vielä jos tuo hakkeen/kuorikkeen kerrosvahvuus on riittävä niin kyllä pysyy ja jos alalaidassa on vielä jotain ns. pönkkää mitä vasten se tulee niin luulis pysyvän. Silloin jos tuo hake on jonkunlaisen katekankaan päällä tarpeeksi jyrkässä rinteessä saattaa rankkasateella tulla alas mut kyllä ne tavallaan tekeytyy siihen rinteeseen siten että pysyy.
hei ukkolanbioenergiasta saa neuvoja ja edullista kateainetta .moneen lähtöön .palvelu reipasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342625- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732229Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512171Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 621894
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191783- 861622