huimaus ja voimakas pahoinvointi

huolissaan!

Voiko huimaus (lievä) ja pahoinvointi liittyä siihen, jos niskat on jumissa? Kuukauden ajan jatkunut tällainen inhottava, väsynyt olo, kuvottaa (en kuitenkaan oksenna) ja vähän huimaa

15

30913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipi...

      kyllä. huimaus ainakin aiheutuu usein niskojen jäykkyydestä.

      ja siihen voi myös liittyä pahoinvointia.

      • huolissaan!

        Huomenna onneksi hierojalle, katsotaan auttaako. Tietääkö muuten kukaan, kuinka nopeasti hieronta auttaa? Eli helpottaako oireet nopeasti? Olo on meinaan todella huono...


      • aiemmin vastannut
        huolissaan! kirjoitti:

        Huomenna onneksi hierojalle, katsotaan auttaako. Tietääkö muuten kukaan, kuinka nopeasti hieronta auttaa? Eli helpottaako oireet nopeasti? Olo on meinaan todella huono...

        pieni varoituksen sana, mulla kerran iski kamala pahoinvointi hierojalla käynnin jälkeen, että varaudu siihen!!! olen kuullut monelle muullekkin käyneen niin. niin ja sitten vielä se, että aina kun itse nousen hierojan penkistä niin silmissä pimenee ja saa istua kauan aikaa paikallaan että helpottaa. ja koko loppupäivä on paleleva väsynyt heikko olo.

        no... jos lihakset ovat tosi jumissa hierojalla saa käydä monta kertaa, ennenkö tuloksia alkaa tulla.

        itse kävin fysioterapeutilla 2 kuukauden ajan, mutta se ei auttanut oikeastaan yhtään, koska en antanut avata kahta nikamalukkoa, jotka minulla on niskassa ja lapaluiden välissä.

        kerro miten meni ja helpottiko yhtään :)


      • Äitille myös..
        aiemmin vastannut kirjoitti:

        pieni varoituksen sana, mulla kerran iski kamala pahoinvointi hierojalla käynnin jälkeen, että varaudu siihen!!! olen kuullut monelle muullekkin käyneen niin. niin ja sitten vielä se, että aina kun itse nousen hierojan penkistä niin silmissä pimenee ja saa istua kauan aikaa paikallaan että helpottaa. ja koko loppupäivä on paleleva väsynyt heikko olo.

        no... jos lihakset ovat tosi jumissa hierojalla saa käydä monta kertaa, ennenkö tuloksia alkaa tulla.

        itse kävin fysioterapeutilla 2 kuukauden ajan, mutta se ei auttanut oikeastaan yhtään, koska en antanut avata kahta nikamalukkoa, jotka minulla on niskassa ja lapaluiden välissä.

        kerro miten meni ja helpottiko yhtään :)

        Hierojalla käynnin jälkeinen pahoinvointi ei ole ollenkaan ihmeellistä. Pahoinvointi johtuu siitä, jos alat toimimaan heti sen jälkeen, kun tulet hierojalta tai rasitat lihaksia, joita on juuri hierottu. Äitini kävi hierojalla ensinmäistä kertaa ja kun tuli takaisin oli ihan hyväkuntoinen, mutta aloitti heti puu tarha hommat. Kohta tulee sisälle ja sanoo, että hyi että on huono olo ja joka paikkaa särki. No levolla siitä sitten yön yli ja seuraavana päivänä kuin uusi ihminen :)


    • alkuperäinen...

      Hierojalla kävin siis torstaina, torstai-iltana alkoi kamala päänsärky ja huimasi ja oksetti enemmän kuin koskaan. Nyt kuitenkin tuntuu parin päivän jälkeen jo paremmalta, huimaus vähentynyt samoin kuin pahoinvointikin. Luulenpa siis että nämä oireet johtui hartioista. Hieroja sanoi, että oli pahasti jumissa samoin kuin yläselkäkin. Voikohan outo paineen tunne kaulalla ja tuossa korvien edessä olla myös tästä johtuvaa/seuraus siitä kun veri alkaa kiertää paremmin? Keskiviikkona sitten taas hierojalle ja katsotaan mihin suuntaan lähtee... :)

    • lkkjkljljk

      Jos olet nainen (ja seksuaalisesti aktiivinen), myös raskaus vois olla syynä, eli tee testi vaikka kuukautiset olisivatkin tulleet normaalisti. Ellet siis saa apua hierojalta tai muualta.

    • Nainen -81

      oli vuosia huimausta ja tosi oksettavaa oloa.. ei voinut muuta kuin maata yhessä kohin tai tuntui että ksennus lentää. Otettiin aina vaan verikokeita ja kaikki kunnossa.. ei siis mitään vikaa, näin sanottiin. Sitten kuitenkin sattui muutama vuosi sitten lääkäri, joka otti minut vakavasti kun oli pyörtyillyt. Neurologi kertoi järkyttävän uutisen. Minulla on epilepsia.

    • kokemuson

      Huimaus ja paha olo voi johtua ,että on soraa .(kristalleja ) sisäkorvan simpukassa,jotka ovat liikkeellä.Ne saadaan kuriin asentoliikkeillä,joita löydät googlen hausta. Myös pitkäaikainen istuma työ jäädyttää niskan, joten veri ei pääse kunnolla aivoihin. Siihenkin on omat liikkeet ja hieronta good luck

    • huimaa huimuria
      • Karin_aivopesula

        Huimaus ja pahoinvointi esiintyvät myös asidoosin yhteydessä.

        Kun veren happamuus on liian alhaalla, asia selviää verikaasuanalyysilla, mutta sen voi kokeilla myös itse kotioloissa, neutraloimalla verenkierrosta virtsahappoja ja tehostamalla niiden poistumista virtsan mukana.

        Ota kaksinkertainen vuorokausiannos kalkki/magnesiumvalmistetta.
        Purista kokonaisen sitruunan mehu 1½ litraan vettä.
        Imeskele 1/4 tl merisuolaa suussasi. Mikään tavallinen ruokasuola ei kelpaa.
        Sekoita 1 tl ruokasoodaa lasilliseen vettä ja juo se.
        Juo sitruunavesi noin tunnin aikana.

        Sooda, kalkki/magnesium ja merisuola neutraloivat veren happamuutta ja sitruuna auttaa munuaisia poistamaan neutraloimattomia virtsahappoja erittäin tehokkaasti.

        Voit myös todeta itse kokeellisesti happojen poistumisen kehosta, mittaamalla ensin virtsasi ph:n. Jos ph happamoituu käsittelyn seurauksena, se todistaa munuaisten poistavan verestä neutraloimattomia virtsahappoja vain, kun sitä autetaan kemiallisesti. Tämä voi olla merkki liiallisesta happokuormituksesta tai munuaisten toimintahäiriöstä, joka voi aiheutua fyysisestä vauriosta, tai kroonisesti kohonneista stressihormonitasoista, jotka ohjaavat munuaisten toimintaa, estämällä niitä poistamasta neutraloimattomia happojäämiä virtsaan.

        Jos virtsa on hapanta (alle 7) jo ennen testiä, munuaisesi poistavat kyllä happoja, mutta niitä tulee liikaa ravinnostasi ja kehon kudosten happokertymistä. Muuta ruokailutottumuksiasi emäksisöivämmiksi ja huolehdi emäksisten mineraalien saannista.

        http://qmies.blogit.fi/


    • ässät27

      mulla on huimausta ja pahoinvointia voiko kyseessä olla raskaus t tuntematon

      • Ylilääkäri J. Ylönen

        Mahdollisesti,varsinkin mikäli olet naispuolinen henkilö. Miehillä raskaus on huomattavasti harvinaisempaa, ei kuitenkaan mahdotonta. Käy ihmeessä kynegologilla tai osta pikatesti. Pikatestit eivät kuitenkaan anna 100 prosenttisesti luotettavaa tulosta koskaan.


    • sama ogelma

      Oliko sulla sillon vaikeuksia syömisen kanssa että et saanu ruokaa alas

    • lote3

      hahhah,, tottahan toki virtsasta tulee hapanta jos syö sitruksia, niissähän on c-vitamiinia jonka ylimäärä erittyy virtsaan, c-vitamiinihan on askorbiinihappo! älkää pliis uskoko kaikkia höpötyksiä täällä!

    • Ex huimaaja

      Moi! Viestisi on jo vanha ja olet varmasti saanut jo avun vaivaasi? Itse kärsin samoista vaivoista jo 4 kuukautta ja ajattelin kaikkea aivokasvaimista alkoholin aiheuttamiin vaurioihin aivoissa, vaikken todellakaan ole mikään rappioalkoholisti. Sain lähetteen fysioterautille niskan jumin takia ja sielläkin kävin 10 kertaa turhaan, annettiin sähköä niskalihaksiin ja söin Sirdaludia jotta lihakset rentoutuisivat.. Sama " huimaus " ja paha olo jatkui välillä parempana ja taas pahempana. no viimeisenä keinona varasin ajan neurologille, joka oli erikoistunut "huimaukseen" vähän yli tunti siinä meni, kun tohtori minua tenttasi ja teki kokeita ja käytiin minun historiaa n.10 vuotta taaksepäin. vähän pelästyin, kun tohtori tiesi kaikki vaivat mitä minulla oli vaikken niistä kaikista edes kerennyt mainita.. "Huimaus" , pään sekavuus, väsymys, muistihäiriöitä, raajojen puutuminen, paha olo, niskan jäykkyys, kuumat aallot, kylmät väreet, kurkun kuivaus ja lisääntynyt virtsauksen tarve. No viimein sain diagnoosin tähän " huimaukseen" se on stressiperäinen paniikkihäiriö..
      Sain siihen lääkkeet ja jo kun lähdin lääkäristä minulla oli parempi olo, kun sain poistettua kaikki kasvaimet jne..pois mielestäni..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2117
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1520
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1165
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe