Mies vaimolle kateellinen

Menestyneempi osapuoli

Voiko olla totta, että alunperin menestyneempi aviomies on niin kateellinen vaimonsa menestyksestä, että on valmis melkein vaikka mihin tumpatakseen vaimonsa haaveet?

31

12666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan olet

      Mites isosta pankkitilistä unelmoit ahne h...r.? Ahneita h..r.a riittää maailmassa paljon, rahaa ahnehditte. Mä en maksa mitään teille.

      • missä vika

        Siis vastasitko omasta mielestäsi asiaan?Kyseessä oli tasa-arvo asiaa palkasta ja sinä rupeat lapsellisuuksiin.Jonkinlainen korvien välin hoito tai asennetarkastus lienee tarpeen.


      • hoitoon

        tarvit lääkäriä, oikeesti.


    • voi olla

      kateellinen naisen menestyksestä ja se näkyy arjessa kaikenlaisena arvosteluna ja vähättelynä. Miehellä on huono itsetunto silloin kun ei osaa nauttia vaimonsa menestyksestä aidosti. Kokemusta on tästäkin "vaivasta".

      • !!!!!!

        Olen juuri tässä paraikaa miettinyt näitä asioita. Kun lopetin opinnot, olin jonkun aikaa työttömänä. Mies ei varsinaisesti valittanut, mutta oli hiukan nyreissään siitä, että työtä ei ollut. No nyt kun on työtä ja sitä kautta uusia kanavia niin tuntuu että hän iloitsee tästä käänteestä aina silloin kun hänellä menee hyvin. Jos hänellä menee huonommin, hän ei jaksa minunkaan puuhista ilahtua.

        Tarvitaan kai jokin itsetyytyväisyys että voi iloita toisenkin puolesta.

        On vaan hyvin kuluttavaa ja hyvin väärin, että ainoastaan silloin kun itsellä menee hyvin, voi sallia toisellekin jotain hyvää.

        Enkä voi väittää etten olisi sortunut tuohon itsekin :(


      • ei varmastikaan
        !!!!!! kirjoitti:

        Olen juuri tässä paraikaa miettinyt näitä asioita. Kun lopetin opinnot, olin jonkun aikaa työttömänä. Mies ei varsinaisesti valittanut, mutta oli hiukan nyreissään siitä, että työtä ei ollut. No nyt kun on työtä ja sitä kautta uusia kanavia niin tuntuu että hän iloitsee tästä käänteestä aina silloin kun hänellä menee hyvin. Jos hänellä menee huonommin, hän ei jaksa minunkaan puuhista ilahtua.

        Tarvitaan kai jokin itsetyytyväisyys että voi iloita toisenkin puolesta.

        On vaan hyvin kuluttavaa ja hyvin väärin, että ainoastaan silloin kun itsellä menee hyvin, voi sallia toisellekin jotain hyvää.

        Enkä voi väittää etten olisi sortunut tuohon itsekin :(

        rakasta sua aidosti. Ei siinä muutakaan selitystä ole, ei yksin miehen huono itsetunto voi olla vaikuttimena.


    • Angelica1980

      Aivan varmasti voi olla kateellinen. Kokemukseni syvällä rintaäänellä voin sanoa toisen puoliskon olevan kateellinen toiselle vaikka mistä.

      Toisilla pareilla se esiintyy rajummin kuin toisilla, mutta aina on olemassa kateus.
      Surullista, muta totta. Ja yleensä hyvin tiedostamatonta.Tai sitten ei. Anyway.

      Mustasukkaisuuskin on kateutta ja omistushalua.

      • lym

        tiedä toisen ajatuksia ja molemmat ovat itsestään huolehtivia aikuisia ihmisiä, joilla on suurin piirtein samat ongelmat, niin kyllä se tosiaankin se ruoho voi joskus näyttää vähän vihreämmältä aidan toisella puolella ja riippuu vähän siitäkin, millainen kuva siitä halutaan antaa! Mutta kun ymmärrys kasvaa, niin eipä sitä tosiaankaan ole sitä kadehtimista kenenkään kohtalossa, vaan jokainen voi olla tasapuolisesti ihan huolestunut vaan omasta tulevaisuudestaan.
        LYM


      • juttu jatkuu
        lym kirjoitti:

        tiedä toisen ajatuksia ja molemmat ovat itsestään huolehtivia aikuisia ihmisiä, joilla on suurin piirtein samat ongelmat, niin kyllä se tosiaankin se ruoho voi joskus näyttää vähän vihreämmältä aidan toisella puolella ja riippuu vähän siitäkin, millainen kuva siitä halutaan antaa! Mutta kun ymmärrys kasvaa, niin eipä sitä tosiaankaan ole sitä kadehtimista kenenkään kohtalossa, vaan jokainen voi olla tasapuolisesti ihan huolestunut vaan omasta tulevaisuudestaan.
        LYM

        tietenkin, että naisten ei välttämättä tarvitse tehdä niin vaativia ja vaikeita hommia voi vaikuttaa katkeruuteen miesten keskuudessa ja sitäkin kannattaisi vähän ajatella, mutta moni ei sitä varmasti tule koskaan edes ajatelleeksi. Lisäksi
        monta onnetonta tarinaa on ja särjettyä sydäntä, joten kyllä niitä katkeruuden ja koston aiheita löytyy, kun aletaan hakemalla hakemaan ja monethan sitä tekevätkin ihan päätyökseen. Mutta en kirjoita nyt tällä kertaa tämän enempää, että ei mene liian kiinnostavaksi. Voivathan naisetkin olla kateellisia, että miehet ovat isompia ja vahvempia ja niillä on isommat aivot.


      • ---
        juttu jatkuu kirjoitti:

        tietenkin, että naisten ei välttämättä tarvitse tehdä niin vaativia ja vaikeita hommia voi vaikuttaa katkeruuteen miesten keskuudessa ja sitäkin kannattaisi vähän ajatella, mutta moni ei sitä varmasti tule koskaan edes ajatelleeksi. Lisäksi
        monta onnetonta tarinaa on ja särjettyä sydäntä, joten kyllä niitä katkeruuden ja koston aiheita löytyy, kun aletaan hakemalla hakemaan ja monethan sitä tekevätkin ihan päätyökseen. Mutta en kirjoita nyt tällä kertaa tämän enempää, että ei mene liian kiinnostavaksi. Voivathan naisetkin olla kateellisia, että miehet ovat isompia ja vahvempia ja niillä on isommat aivot.

        Jo tästä sinun viestistä näkee, että miehillä on isommat aivot...:)


    • töihin

      Eräs nainen laittoi yrityksen pystyyn. Hän oli ollut aiemmin kotona lapsiansa hoitamassa, puoliso matkusteli ympäri maata oman yrityksensä asioilla.

      Yritys menestyi ja mies oli kiukkuinen, kun vaimo ei ollut enää kotona. Lapset viimeistä lukuun ottamatta täysi-ikäisiä. Nainen sanoi, että ei halua olla enää kotona, kun siellä ei muitakaan ole.

      Kävi niin, että mies alkoi juoda kotona ollessaan (silloin harvoin, kun sattui tulemaan kotiin). En tiedä miten tarina päättyy, mutta miehellä ei ollut valmiuksia antaa tukea vaimon työelämään siirtymiseen. Minusta mies oli kateellinen vaimon menestymiselle.

      • Kokemusta on

        Olin lasteni kanssa kotona hoitovapaan tappiin asti ja kun menin töihin mieheni oli mustasukkainen sekä kateellinen uusista ystävistäni. Hän alkoi juoda, haukkua, viettää öitä muualla. Loppu on selvä. Erosimme.


      • kun lopulta
        Kokemusta on kirjoitti:

        Olin lasteni kanssa kotona hoitovapaan tappiin asti ja kun menin töihin mieheni oli mustasukkainen sekä kateellinen uusista ystävistäni. Hän alkoi juoda, haukkua, viettää öitä muualla. Loppu on selvä. Erosimme.

        tajusitte erota.


    • ja surullista

      Miesten tuntuu olevan vaikea kestää puolisonsa (avo/avio) mmenestystä, oli kyse sitten opinnoista, työstä tai palkasta. En tiedä sitten onko kyse jollain tavalla surkean itsetunnon pönkittämisestä vai mistä. Nimimerkki "kokemusta asiasta on" (myös usealla tuttavalla ja kyse ei ole siitä että me naiset olisimme toisimme jollain tavalla parempaa menestymistämme esille. Toisaalta, jos menestyy niin miksei siitä saisi nauttia?

    • Naaraskarhu

      No, minun ex mieheni ei sietänyt minun menestystä koulussa! Siitä sai kuulla jatkuvasti, miten on muuttunut kielikin niin "hienoksi" ettei hän sitä enää ymmärrä!

      Hän kosti minulle tämän menestymisen sillä, että alkoi juosta vieraissa. Se oli hän ainoa keino kostaa minulle menestymiseni ja omasta mielestään ainoa keino päteä.

      20 vuotta kestänyt avioliitto meni ja yritys samassa rytinässä kankkulan kaivoon. Joten jos nainen alkaa menestyä, hänen pitää olla menestyksestään ihan hiljaa tai kukaan ei saa kehua naisen miehelle, että ompa sulla fiksu nainen. Se on jo liikaa!

    • Piia katriina

      On niitä naisia jotka tekee uraa lovee jakamalla. Sitten muka kysytään että mikä sullon beibi.

    • ihmettelen vaan

      VOI VITSI NÄITÄ JUTTUJA! OLETTEKO TE TOSIAAN
      VALINNEET PUOLISONNE/AVOKKONNE NÄIN PÄIN P'''Ä.
      ON AIVAN OIKEIN ETTÄ EROATTE! VAI ETTÄ KATEUTTA
      OMASSA PERHEESSÄ. VOI VENÄJÄ, EN MUUTA SANO.
      MEILLÄ, NO EN VIITSI EDES KERTOA...

      • Helmiorvokki vastaa

        mä valitsin mieheni parikymmentä vuotta sitten, eikä hän silloin ollut tämmöinen. Miehellä oli menestyvä ura nousussa ja minä tämmöinen pikku virkanainen. Pyöräytin siinä lapset, kävin päivätöissä ja hoidin huushollin miehen luodessa loistavaa tulevaisuuttaan. Tämä oli sovittu ennen naimisiinmenoa. Lasten kasvettua jäi minulle luppoaikaa ja rupesin täyttämään vapaa-aikaani hyödyllisesti. Opiskelin, tutkin ja kehitin itseäni. Valmistuin akateemiseen ammattiin ja sain fiksun duunin, jossa etenin osaamisellani, en kyynärpäillä enkä pyrkyryydellä.

        Sitten alkoi mies letkautella, että "sultahan nyt onnistuu mikä tahansa" taikka "hmh", kun innoissani esittelin häneen verrattuna vaatimatonta menestystäni. Sitten alkoi miehen murjotus ja eropuheet. Tsiisus. Nyttemmin on mies löytänyt töistä pikku sihteerikön ja avioero on vireillä. Vielä jaksaa kadehtia sitäkin, että löysin mukavan kodin itselleni ja aloittelen itsenäistä elämääni - vaikka pääsi näin helposti eroon! Olisi onnellinen, muttei osaa koska leikkii nyt pikku marttyyriä eikä soisi, että pärjään hyvin ilman häntä. Ja kyseessä on aikuinen johtoportaan hyvätuloinen mies!


      • omin silmin

        nähnyt olen, kuinka onnellisten ihmisten keskelle pullahtaa kateus. Vaikka muuten rakastetaan ja halutaan elää YHDESSÄ, niin toisen onnistuminen alkaa hiertää.
        Se on valitettavasti luonteen piirre, ominaisuus, jota kaikki ei osaa hallita. Ei osasta iloita siitä oman, läheisen ihmisen menestymisestä. Puuttuu siis empatia taito ja kyky myötäelää.

        Sellainen kumppani jää helposti yksin... On siis hyvä oikeasti opetella ymmärtämään miltä tuntuu toisesta, kun menettää jotakin tai onnistuu jossakin.


    • lupiini

      Joo kyllä osa miehiä, jotka ovat kateellisia puolisoilleen ammatista, rahasta, omaisuudesta, lapsista, (oikeastaan mistä vaan). Sivusta seurannut, kun mies alkoi hallitsee naistaan jo niin, ettei ruokatunnille saanut mennä yksin.
      KAIKKI NAISET, JOITA KOHDELLAAN HUONOSTI:on vain yksi asia: E R O T K A A !!!
      Mitä sitä huonossa suhteessa on? Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa?Aika haavat parantaa!
      Omasta kokemuksesta tiedän että,ei kannata jäädä suhteeseen missä mies on mustasukkainen ja kateellinen kaikesta. Naiset VAATIKAA VAPAUTTA se on meidän oikeus !! Mieheni oli kateellinen kaikesta, ammatistani, omaisuudesta,joka oli huomattava, lapsista.... siitä että osasin käsitellä lapsia oikeudenmukaisesti.Hänestä kehittyi oikea psykopaatti...Onneksi pääsin hänestä eroon ystäväni kautta, joka myös oli kokenut samanlaisia ongelmia.ÄLÄ jÄÄ ROIKKUMAAN HUONOON SUHTEESEEN... Lapset kärsii jos vanhemmat riitelee. 3kuukauden kuluttua huomaat jo kuinka VAPAUS ON V A L T T I A. !! Ei alistusta, ei pelkoa, ei mieliala vaihtelua..... tänään tätä, huomena tota...tai ei sittenkää.
      IHANAA kun SAA ITSE PÄÄTTÄÄ Mitä tekee. vai tekeekö mitään!Sen päätät S I NÄ yksin NAINEN.
      Tee se jo tänään, huomena voi olla liian myöhäistä... ajattele lapsia..........(:

    • rosavita

      Tälläiseksi tää on mennyt! Säälittää miehet, kun vaimo on paremmin palkattu ,paremmassa asemassa, tms.
      Mies voi olla hyvä jossain, niin missä jäin miettii,, no ...
      Kaikki on periaattessa siinä, onko miehellä itsetuntoa..
      Siis jos on itsetuntoa, antaa arvoa naiselle

    • N 61

      on ne vaika oon vaan....

    • miäs71

      Kylläpä ihmetyttää, että puolison työmenestys voi olla kateuden aihe joillekin miehille. Luulisi, että se on hyvä, että rahaa tulee perheeseen enemmän ja sitä riittää myös vähän itsensä ja kumppanin hemmotteluun. Sama kai se on kumpi ne rahat tekee ja vielä hienompaa on jos kumpikin tekee, kunhan vaan pärjätään.

      Kylläpä on joidenkin miesten itsetunto pienestä kiinni. Liekö vielä uskottelevat itselleen, että nainen on miehen kylkiluusta tehty.

      • mies 63

        Kyllä viestisi oli aivan naulan kantaan.Jos perheessä ovat asiat kunnossa ,nimittäin YHDESSÄ toimeen tullaan .Jos näin ei ole .Seurauksena ja oireena tästä tietysti on toisen osapuolen kateuden ilmeneminen!


    • oli kateellinen

      Voi olla. Minun mieheni etsi sitten itselleen blondin, Päivin, joka ei järkeillyt eikä kiroillut. Jätti minut sekä yhteisen lapsemme velkaiseen asuntoon täysin tyhjän päälle. Yritimme myös toista lasta tuohon saumaan enkä tiennyt edes olinko raskaana vain en. Onneksi en. Samalla tuo kehuskeli sutturansa kanssa kuinka lentokentällä odottaa heitä Ferrari Italiassa kun me lapsen kanssa näimme nälkää.
      Pari vuotta myöhemmin hän tunnusti ettei kestänyt sitä että minä sain kaiken ikäänkuin valmiina, osasin kaiken mitä hän oli opetellut vuosikausia. Tein kovasti töitä, sain kiitosta asiakkailta, selätin myyntineuvottelijat ja tinkasin alennukset sujuvalla omintakeisella bliikilla... "etkö tajunnut olla ylpeä siitä että opin kaiken Sinulta ja tahdoin olla hyvä vain Sinun silmissäsi" kysyin.
      Yritys on mennyttä, samoin Päivi. Mies on tuhonnut sen jälkeen monen naisen ja lapsen elämän. Hmmmm...

      • Nuttinen

        Ihme sanoja sinulla.


    • fghj

      Eiköhän parisuhteessa ole ihan kaikenlaiset tunteet mahdollisia.

    • ymmärrä

      Yksi ystäväni on naimisissa ison yrityksen pomona. Mies on narsisti. Nainen ei osaa hoitaa mitään kotona eikä ole minkään arvoinen. Mies mäkättää jatkuvasti kaikesta, koska hän tietää "ihan kaikki maailman asiat". Vaimo vaan ei osaa mitään. Sitten kun tämä maailman fiksuin mies tekee jotain kotona, niin se menee taatusti perseelleen. En tiedä, onko vika narsismissa vai vaimon suuremmassa omaisuudessa ja siinä, että vaimo tosiaan osaa tehdä hommansa. Narsisti kun näkee vian aina toisissa, eikä tajua omia mokiaankan. Saati, että oppisi virheistään..Siinä perheessä eletään ihan sairasta elämää. Jonain päivänä vaimo menee vielä töihin, ihmettelen vaan kuinka ihmiset selviää..

    • lienee

      miesten alkukantainen rooli olla päävastuussa perheen elättämisestä.

    • sen kunnanpampun

      Varmaankin oli kateellinen vaimolleen, joka oli niin menestyvä politiikassa, että oli menossa eduskuntaan.
      Miehet ovat todella kateellisia jos vaimo pärjää paremmin.

      • kotieunokki

        Hyvä aviomies on istuu kotona, hoitaa lapset, siivoaa, valmistaa perheen ruoat. Ihanne mies on kotieunokki joka iloitsee vaimonsa menestyksestä, hänen on kuitenkin maksettava perheen menot jotta vaimo voi iloita omasta palkastaan jonka pitää olla suurempi kun miehellä. Ihanne miehen pitää unohtaa omat mielipiteensä ja halunsa koska vaimo voi pahoittaa niistä mielensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe