millainen kompostori?

Aloittelava kompostoija

Haluaisin ostaa kompostorin johon voisi laittaa sekä keittiö että puutarhajätettä? Mikä olisi suht edullinen malli tähän tarkoitukseen? Taloudessamme on 2 henkilöä joten keittiöjätettä ei tule hurjan paljon mutta meillä on aikas iso piha.Biolanin kompostorit on aikas kalliita. Haluaisin aloittaa jollain huokeemmalla ja ehkäpä sitten joskus voisi ostaa jonkun kalliimman kompostorin.

1

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksin aina kaunihimpi

Itselläni aivan sama tilanne: 2 henkilöä ja iso piha. Mietin samaa asiaa ja päätin laittaa kummallekin jätteelle eri astiat. Keittiöjätettä varten 60 euron muovikompostori (jäätyy talvella, mutta on käytössämme aivan riittävä, tullut jo pari kertaa hyvää multaa) ja puutarhajätettä varten iso 1,5 x 2 x 1 m komposti, jonka lataan syksyllä aivan täyteen. Kesällä sekoitan noiden kummankin tuotokset yhteen ja hyvää tulee.
      Tosin nyt alan kaivata lehtikomposti rinnalle toista hiemna pienempää, johon kompostin kääntäminen onnistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3572
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3365
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2601
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2298
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1819
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1719
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      182
      1688
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1417
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      26
      1201
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1068
    Aihe