Fyysisesti vähiten rasittava laji?

kakkoslajiksi?

Moi!
Punttimiehelle etsimässä kakkoslajia,joka ei veisi voimia punttitreeneistä.

BJJ olisi hyvä,mutta taitaa ajaa kehon nopeasti ylikuntoon,jos samaan aikaa yrittää kehittyä punteissa.
Vaihtoehtoina olen ajatellut esim. aikidoa,jujutsua ja krav magaa,mitkä eivät ainakaan teknisesti ajatellen ole liian raskaita mutta niissäkin voi olla omat säätönsä.
Aikidossa on paljon heittoja(väsyttävät kroppaa)ja jujusussa/krav magassa VOI olla hyydyttävät jumpat pitkine vatsoineen ja loputtomine punnerruksineen(=puntti ei kulje).

Mitä kannattaisi lähteä kokeilemaan?Mikä em.lajeista olisi fyysisesti vähiten rasittava,jotta ei menisi verottaisi liikaa voimia punttitreeneistä?

18

3366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule niin

      että se on toi ninjutsu eli bujinkan budo taijutsu, jos vähäistä fyysistä rasitusta etsiskelet.

      • Kallion Shogun

        Riippuu tietysti millä tasolla tahtoo harjoitella mutta ninjutsu, vaikkapa Arashikage tai Togakure ruy ei ole vastaus tiedusteltaessa kovin helppoja lajeja.


    • .........

      Tai Chi

      • hetkinen vielä

        sitä tai chin keveyttä. Esim. tunnin sessio hitaassa liikkeessä, syvissä asennoissa. Sitä maitohapon määrää jaloissa voit vain arvailla. Mahtaakohan olla oikea valinta punttijuntille?


    • ...

      sauvakävely.aerobista kaveri, aerobista. ;-)

    • Laulu keväälle

      Mikäli puhutaan taistelulajeista, niin mielestäni mikään ei osunut lajikuvaukseesi.
      Ensiksikin, että vähiten fyysisesti vaativa... kaikki lajit vaativat fyysisesti sekä henkisesti paljon aikaa ja ajatuksia. Riippuuhan tietenkin joissakin lajeissa toki, ihan että millä periaatteella sitä lähtee treenaamaan, että käykö se kunnon päälle vaiko eikö. Jos laji ei fyysisesti vaadi sinulta mitään, niin mitä järkeä treenata? treenaat silloin todennäköisesti väärin. Vaikkakin monet aikidoseurat eivät treenaa voimalla, tarvitsee tekniikkaan panostaa paljon aikaa ja tämä taas on sinun "ykköslajistasi" poissa jne... Mikäli taas et panosta siihen tekniikkaan, olet pian huomaamattasi salin huithapeli, jonka kanssa kukaan ei halua treenata.
      Toiseksi "kakkoslajiksi" sana tökkii ja pahasti... Mitään taistelu / itsepuolustuslajia ei voida lähteä treenaamaan kakkoslajina. Se on vähintääkin loukkaavaa itse lajia ja treenaajia kohtaan.. toiselle se on elämää tärkeämpi "harrastus" jospa sitä ei voida edes harrastukseksi sanoa vaan elämäntavaksi ja sinä toteat "samapa tuo miten tekniikka sujuu, mä treenaan punttiksella ja käyn täällä hakemassa vähän extratreeniä"... Kaikki, jotka suosittelevat tähän jotakin taistelulajia, ovat pahasti väärillä jäljillä...
      Eli tyydyn suosittelemaan sauvakävelyä tai budopikkiä (kamppailulajien iskut ja potkut yhdistettynä aeropickiin...)

      • kakkoslajiksi?

        No jos sen nimikkeen "kakkoslaji",korvaisi sanomalla "psykofyysistä kokonaisuutta täydentävä laji"?

        Ps.Ei tosiaan ele tarkoitus halveerata mitään lajia,vaan lähinnä välttää ns.alku-/loppulämmittelyyn(joissain seuroissa/lajeissa) liitetyt ziljoona x vatsaa ja punnerrusta,jotka tietysti voivat olla hyväksi monille,mutta eivät niille,jotka yrittävät parantaa tuloksiaan voimailupuolella.
        Ja toisaalta,koska en kilpaile,niin hienosäädön suhteen ei ole niin tarkkaa.Mutta toisaalta kai myönnät,että jotkut lajit voivat olla raskaampia kuin toiset?
        Ja käsittääkseni monet kammppailulajien harrastajat treenaavat keskimäärin 2-3 kertaa viikossa(joka sopisi myös itselleni).Ei kai heitäkään näin "vähäisen" harjoittelun johdosta ohjata "katsomon" puolelle tai peräti ulos koko seurasta?

        PsPs.Eikö myös monet vakavasti taistelulajeja harjoittelevat ole liittäneet ohjelmistoonsa myös kakkos-,kolmos-tai peräti neloslajeja?


      • Nimetön
        kakkoslajiksi? kirjoitti:

        No jos sen nimikkeen "kakkoslaji",korvaisi sanomalla "psykofyysistä kokonaisuutta täydentävä laji"?

        Ps.Ei tosiaan ele tarkoitus halveerata mitään lajia,vaan lähinnä välttää ns.alku-/loppulämmittelyyn(joissain seuroissa/lajeissa) liitetyt ziljoona x vatsaa ja punnerrusta,jotka tietysti voivat olla hyväksi monille,mutta eivät niille,jotka yrittävät parantaa tuloksiaan voimailupuolella.
        Ja toisaalta,koska en kilpaile,niin hienosäädön suhteen ei ole niin tarkkaa.Mutta toisaalta kai myönnät,että jotkut lajit voivat olla raskaampia kuin toiset?
        Ja käsittääkseni monet kammppailulajien harrastajat treenaavat keskimäärin 2-3 kertaa viikossa(joka sopisi myös itselleni).Ei kai heitäkään näin "vähäisen" harjoittelun johdosta ohjata "katsomon" puolelle tai peräti ulos koko seurasta?

        PsPs.Eikö myös monet vakavasti taistelulajeja harjoittelevat ole liittäneet ohjelmistoonsa myös kakkos-,kolmos-tai peräti neloslajeja?

        se vähän riippuu seurasta/ohjaajasta, miten ne painottaa tuota kuntoilu puolta. Mutta nykyään nuo vatsat ja muut lihasharjoitteet tehdään omalla ajalla, mikä on ihan hyvää kehitystä oikeaan suuntaa. Tosin voithan aina jättää väliin nuo raskaat harjoitteet.

        Tuo bjj on kyllä huono vaihtoehto kakkoslajiksi, mikäli sulla on tarkoitus kehittyä tuossa puntissa, sillä lajissa sparrataan erittäin paljon.


    • ihan kirkkaasti

      Magassa jätkät taitaa kuntoilla omalla ajallaan, eli punttimiehelle sopii lienee kuin rystynen sieraimeen.

      • olen

        Syke ei juuri kävelyä vastaavasta tasosta nouse. Ei siis rasita fyysisesti juuri ollenkaan.


      • Magaaja__
        olen kirjoitti:

        Syke ei juuri kävelyä vastaavasta tasosta nouse. Ei siis rasita fyysisesti juuri ollenkaan.

        Jahas, missähän magassa herrat treenavat kun ei syke nouse?

        Kyllä ainakin meillä saa tehdä sen minkä jaksaa.


      • Kamppaaja
        Magaaja__ kirjoitti:

        Jahas, missähän magassa herrat treenavat kun ei syke nouse?

        Kyllä ainakin meillä saa tehdä sen minkä jaksaa.

        Muistaakseni lajiliiton sivuillakin sanotaan että laji ei juurikaan keskity kuntoilemiseen vaan itse tekniikan tekemiseen, jumppailut suoritetaan sitten omalla ajalla. Ideana tässä on se että aika käytetään mahdollisimman tehokkaasti itse tekniikkaan.


      • Magaaja__
        Kamppaaja kirjoitti:

        Muistaakseni lajiliiton sivuillakin sanotaan että laji ei juurikaan keskity kuntoilemiseen vaan itse tekniikan tekemiseen, jumppailut suoritetaan sitten omalla ajalla. Ideana tässä on se että aika käytetään mahdollisimman tehokkaasti itse tekniikkaan.

        No ehkä useampi vuosi sitten oli treenit enemmän tekniikkapainoitteisia mutta nykyään kyllä saa huhkia ihan kunnolla. Tasokokeiden lähestyessä on enemmän tekniikkaa.


    • Keijola

      Onko oikein ideaa ottaa lisäharrastukseksi jotain hippaa, jossa ei oteta kunnolla treeniä.

      Sellaisella "taistelutreenillä" et tee yhtään mitää muuta kuin voit elvistellä olevasi jossakin lajissa. Ja hukkaat aikaasi.

      Jos oikeasti haluat jotain lajia oppia niin suosittelen, että menet johonkin kamppailulajiin missä oppii ottelemaan eikä hippamaan.

      Vain sparraamalla opit.

      Toimiva yhdistelmä olisi vaikka. Bjj nyrkkeily puntti, kaikkia sopivasti.

      Tietysti jos rauta on suuri rakkautesi niin kannattaa keskittyä siihen harrastukseen täysillä ennen kuin harrastaa jotain mikä ei todellisessa tilanteessa toimi koska voimalla pääsee jo pitkälle.

      Siinä mun mielipide josta saa olla erimieltä ;)

      • Nimetön

        "Sellaisella "taistelutreenillä" et tee yhtään mitää muuta kuin voit elvistellä olevasi jossakin lajissa. Ja hukkaat aikaasi. "

        Miten niin se on ajan hukkaa, jos siitä itse saa jotakin irti.

        "Jos oikeasti haluat jotain lajia oppia niin suosittelen, että menet johonkin kamppailulajiin missä oppii ottelemaan eikä hippamaan."



        Kaikki kamppailulaji eivät pohjaudu otteluun, eli sikäli outo heitto sulta.

        "Vain sparraamalla opit. "

        Ennemmin ottelemaan oppii, vain sparraamalla, eikä sparria kaikissa kamppailulajeissa ole.

        "Toimiva yhdistelmä olisi vaikka. Bjj nyrkkeily puntti, kaikkia sopivasti."

        Niin ottelevalle vapaaottelialle, mutta ei välttämät ihmiselle, joka panostaa punttiin. Kaveri etsii kevyttä lajia ja bjj ja nyrkkeily ovat kaikkea muuta kuin kevyttä =D

        "Tietysti jos rauta on suuri rakkautesi niin kannattaa keskittyä siihen harrastukseen täysillä ennen kuin harrastaa jotain mikä ei todellisessa tilanteessa toimi koska voimalla pääsee jo pitkälle."

        Ihmiset ehkä hakevat kamppailulajeilta muutakin, kuin pelkästään, taitoa pärjätä snägäri jonossa.
        Esim aikidoa on hyvä laji ihmiselle, joka ei etsi kontaksia tai matsaamista.


    • Slind

      Wing Tsun(g) ei ole minua ainakaa pahasti rasittanut. Tietysti onhan siinäkin harjoituksia jotka syö voimia, esimerkkeinä pitkät ilmaanlyöntisarjat, patjoihin lyömiset ja potkimiset sekä mattotaistelu, mutta meidän seurassa harvemmin tehdään lihaskuntoa.

    • kotona sohvalla

      Kattelet punttitreenin jälkeen kaiken maailman ninjabukkakejutsu-zuki-opetusvideoita ja makaat sohvalla. Ei punttitreeni kärsi.

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Jeet Kune Do

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe