Voiko lehtokotiloa ottaa luonnosta lemmikiksi?
Voiko niitä kasvattaa? Mulla ei olisi mitään terraariota niille koska vanhemmat ei anna hommata! Vaan joku 2½ litran laatikko..en ole ihan varma onko se minkäkokoinen mutta jotain vähä yli litran loota se on. Voiko siellä pitää ja kasvattaa lehtokotiloita? Mitä pitää laittaa laatikon pohjalle? Mitä ne syövät?
Lehtokotilo
7
769
Vastaukset 7
- kotilo-ja-gekkofani
Kyllä, lehtoja voi ottaa luonnosta lemmikiksi.
Ja niitä voi kasvattaa. Ja tuohon lootaasi voi ottaa varmaankin 1-3 lehtoa..Kasvatukseen kannattaisi hankkia isompia terroja..Pohjalle sammalta, lannoittamatonta turvetta tai -multaa..Ja lehdot syövät kaikkea yleensä mitä aksutkin (ks. sivuni: http://www.freewebs.com/tamanaks ) - kotilo-kaktusfani
Voi ottaa lemmikiksi.Voi kasvattaakkin.Tuossa laatikossa voi pitää korkeintaan kahta lehtoa.Jos laatikossa ei ole ilmareikiä niin tee ne itse.Laita terran pohjalle lannoittamatonta turvetta jota saa esimerkiksi puutarhaliikkeistä.Lehdot syövät:kurkkua,salaattia,omenaa,kaalia,appelsiinia,perunaa, ja suolatonta raakaa vähärasvaista jauhelihaa.Sinun pitää ostaa kotiloillesi myös kalkkia joka on välttämätöntä kotilolle.Paras ja halvin vaihtoehto on eläinkaupoista saatava seepiansuomu.
- kotilo-fani
- Voiko lehtokotiloa ottaa luonnosta lemmikiksi?
Voi!
- Voiko niitä kasvattaa?
Voi!
- Mulla ei olisi mitään terraariota niille koska vanhemmat ei anna hommata! Vaan joku 2½ litran laatikko..en ole ihan varma onko se minkäkokoinen mutta jotain vähä yli litran loota se on. Voiko siellä pitää ja kasvattaa lehtokotiloita?
Voi mutta jos se on tuo 2½l sinne ei mahdu montaa lehtoa.
- Mitä pitää laittaa laatikon pohjalle?
Lannoittamatonta turvatta, multaa tai talouspaperia (huono vaihtoehto).
- Mitä ne syövät?
Kasviksia ja kalkkia on tarjottava! - Kotilo4ever
Ne syövät myös kurkkua ja voi antaa salaattia omasta jääkaapista mutta sitä pitää jäädyttää hetken vaikka tiskipöydällä :3 Itelläniki on 1 kotilo c--; Mulla ei silä oo multaa eikä muuta mut vettä oon laittanu ja nyt laitan multaa ku pääsen äidin luo
- Jemelin kotilot
KÄYKÄÄ JEMELIN KOTILOT SIVULLA SIELLÄ JUTTUA KOTILOISTA
- kotilo128
yksi lehtokotilo tarvii vain 1l -2l terra tilaa joten pari lehtoo sinne mahtuu lehto kotilot on kaikkiruokaisia ja syö : kurkku
salaatti
bataatti
voikukanlehtiä
meloonia
kerran kuukaudessa lihaa jauhenlihaa raakana XD - Nipan muistolle
nipan muistolle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.851190Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27759- 12734
- 90695
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30687- 46658
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14655Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.68639Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27607- 56600
- 60573
- 41571
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan83569Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?46540- 43534
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129517Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa52503Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13502Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31465Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27457