Lehtokotilo

......

Voiko lehtokotiloa ottaa luonnosta lemmikiksi?
Voiko niitä kasvattaa? Mulla ei olisi mitään terraariota niille koska vanhemmat ei anna hommata! Vaan joku 2½ litran laatikko..en ole ihan varma onko se minkäkokoinen mutta jotain vähä yli litran loota se on. Voiko siellä pitää ja kasvattaa lehtokotiloita? Mitä pitää laittaa laatikon pohjalle? Mitä ne syövät?

7

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

      Kyllä, lehtoja voi ottaa luonnosta lemmikiksi.
      Ja niitä voi kasvattaa. Ja tuohon lootaasi voi ottaa varmaankin 1-3 lehtoa..Kasvatukseen kannattaisi hankkia isompia terroja..Pohjalle sammalta, lannoittamatonta turvetta tai -multaa..Ja lehdot syövät kaikkea yleensä mitä aksutkin (ks. sivuni: http://www.freewebs.com/tamanaks )

    • kotilo-kaktusfani

      Voi ottaa lemmikiksi.Voi kasvattaakkin.Tuossa laatikossa voi pitää korkeintaan kahta lehtoa.Jos laatikossa ei ole ilmareikiä niin tee ne itse.Laita terran pohjalle lannoittamatonta turvetta jota saa esimerkiksi puutarhaliikkeistä.Lehdot syövät:kurkkua,salaattia,omenaa,kaalia,appelsiinia,perunaa, ja suolatonta raakaa vähärasvaista jauhelihaa.Sinun pitää ostaa kotiloillesi myös kalkkia joka on välttämätöntä kotilolle.Paras ja halvin vaihtoehto on eläinkaupoista saatava seepiansuomu.

    • kotilo-fani

      - Voiko lehtokotiloa ottaa luonnosta lemmikiksi?
      Voi!

      - Voiko niitä kasvattaa?
      Voi!

      - Mulla ei olisi mitään terraariota niille koska vanhemmat ei anna hommata! Vaan joku 2½ litran laatikko..en ole ihan varma onko se minkäkokoinen mutta jotain vähä yli litran loota se on. Voiko siellä pitää ja kasvattaa lehtokotiloita?
      Voi mutta jos se on tuo 2½l sinne ei mahdu montaa lehtoa.

      - Mitä pitää laittaa laatikon pohjalle?
      Lannoittamatonta turvatta, multaa tai talouspaperia (huono vaihtoehto).

      - Mitä ne syövät?
      Kasviksia ja kalkkia on tarjottava!

    • Kotilo4ever

      Ne syövät myös kurkkua ja voi antaa salaattia omasta jääkaapista mutta sitä pitää jäädyttää hetken vaikka tiskipöydällä :3 Itelläniki on 1 kotilo c--; Mulla ei silä oo multaa eikä muuta mut vettä oon laittanu ja nyt laitan multaa ku pääsen äidin luo

    • Jemelin kotilot

      KÄYKÄÄ JEMELIN KOTILOT SIVULLA SIELLÄ JUTTUA KOTILOISTA

    • kotilo128

      yksi lehtokotilo tarvii vain 1l -2l terra tilaa joten pari lehtoo sinne mahtuu lehto kotilot on kaikkiruokaisia ja syö : kurkku
      salaatti
      bataatti
      voikukanlehtiä
      meloonia
      kerran kuukaudessa lihaa jauhenlihaa raakana XD

    • Nipan muistolle

      nipan muistolle

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe