Onko armeijassa itsensä tappaminen miten helppoa? Tuleeko mitään haittaa muille siellä oleville?
Entä mikä muu keino kuin hirttäytyminen tai ampuminen on hyviä? Olen kuullut, että kun imppaa tarpeeksi vahvaa liimaa voi saada nopean äkkikuoleman. Onko totta?
Kiitos.
Onko itsensä tappaminen armeijassa....
17
2825
Vastaukset
- Alfred
Vaikka oletkin akuutti tapaus viettämään seuraavat puolitoista vuotta mielisairaalassa, niin koitan takoa hieman järkeä päähäsi.
Armeija on todella epämiellyttävä paikka, jonne mies PAKOTETAAN vankeusrangaistuksen uhalla. Armeijassa opitaan tappamaan sadististen mielivaltaisten hullujen ohjeilla. Ihmiseltä viedään kaikki arvokkuus pois, häntä kiusataan , haukutaan ,ilkeillään ja yleisilmapiiri on hyvin häijy ja välinpitämätön. Suomessa ,vaikka olisi kuinka rauhantahtoinen, ei saa olla sitä, vaan pitää olla militanttikusipää. Uusnatsia, sarjamurhaajaa, raiskaajaa, psykopaattia jopa, arvostetaan enemmän jos on käynyt armeijan eikä siviilipalvelusta.
No nyt tuli vähän päästettyä höyryjä ulos.
Vakavasti ottaen, hankkikaa tämä nuhjake sinne mielisairaalaan , sillä minun psykologiset taitoni eivät taida riittää.- hjgkfl
Ketä arvostetaan ketä ei? Kuka arvostaa ketäkin?
Armeijassa ns. simputus on kielletty. Armeija kestää vähimmillään vain puoli vuotta. Armeijan kestää jokainen normaali ihminen.
Jos ei hyväksy aseita, niiden käyttöä jne. voi alkaa sivariksi. Silti ei pidä menettää itsekunnioitustaan. Siviilipalvelus on hyvä vaihtoehto armeijalle.
Seuraava, edellisen kommentoijan mielipide ei pidä paikkaansa:
"Uusnatsia, sarjamurhaajaa, raiskaajaa, psykopaattia jopa, arvostetaan enemmän jos on käynyt armeijan eikä siviilipalvelusta"
Käy sitten armeijan tai suorittaa siviilipalveluksen kaikkia ei voi miellyttää, eikä tarvitsekaan. Riittää se, että itse tekee oman valintansa ja on siihen tyytyväinen. - Anonyymi
Tää onh niin vitun totta xd
- 1995
Asia asiana. Itsemurhasta on aina haittaa ja paljon murhetta sekä läsnäolijoille että kaikille sukulaisille, läheisille.
Jos hautoo itsemurhaa kannattaa hankkiutua hoitoon. Terveydenhuollon avun turvin on mahdollisuus onnelliseen elämään tulevaisuudessa. Kasvukipuja tietenkin on kuten kaikilla muillakin. Kukaan ei ole luvannut että elämä olisi aina helppoa. Helpoin, paras vaihe elämästä tulee kokemuksen mukana, iän myötä.- Viestin aloittaja
Jättäkää nuo humanitaariset saarnauksenne ja paneutukaa kysymykseeni mieluummin. Kysyin asiallisesti neuvoja.
Ja Alfredille tiedoksi, että en ole armeijan takia tappamassa. Jos sen takia tappaisin, olisin jo mennyt. Aivan sama minulle missä nyhvään, siksi ei kiinnostakaan lojua täällä. Ajattelin vain, että kun kerran armeijassa on aseita, niin on helpompi mennä. Onko itsensä ampuminen siellä sitten hyvinkään mahdollista vai valvotaanko siellä jokaista niinkuin pikkulasta?
Minä en mihinkään hoitolaan mene, en ole sen tarpeessa. Yksinkertaisesti haluan vain pois. Mitä hiton hoitoa se tarvitsee? - ko hyppää,nii silppua
Viestin aloittaja kirjoitti:
Jättäkää nuo humanitaariset saarnauksenne ja paneutukaa kysymykseeni mieluummin. Kysyin asiallisesti neuvoja.
Ja Alfredille tiedoksi, että en ole armeijan takia tappamassa. Jos sen takia tappaisin, olisin jo mennyt. Aivan sama minulle missä nyhvään, siksi ei kiinnostakaan lojua täällä. Ajattelin vain, että kun kerran armeijassa on aseita, niin on helpompi mennä. Onko itsensä ampuminen siellä sitten hyvinkään mahdollista vai valvotaanko siellä jokaista niinkuin pikkulasta?
Minä en mihinkään hoitolaan mene, en ole sen tarpeessa. Yksinkertaisesti haluan vain pois. Mitä hiton hoitoa se tarvitsee?tulee t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- ei elävien kirjoista
Haluat pois kenties tyhjyydestä tai hyödyttömyysen tilasta tai ehkäpä pahasta olosta. En oikein usko, että tahdot kuitenkaan tappaa itsesi. Mutta ehkä ajattelet päättämällä elämäsi pääseväsi näistä sinussa vellovista tunteista eroon. Näistä tunteista voit päästä eroon muutenkin kuin vain itsesi tappamalla.
Tämä kirjoituksesi kuullosti avunpyynnöltä. Itsemurhakin on avunpyyntö. Kukaan ei taida huomata pahaa oloasi? Olet aivan yksin tämän asian kanssa eikä kukaan ymmärrä sinua. Voisitko kuvitella soittavasi viimeisillä voimillasi mielenterveystoimistoon? Tai paljastaa salaisuutesi jollekin ihmiselle? Ja pyytä apua toisella tavalla (ei itsemurhalla)?
Se on kyllä totta että ihmiset ovat yksin. kukaan ei tiedä miltä sinusta tuntuu. kukaan ei voi mennä sinun päähäsi ja kehoosi ja ymmärtää sinua koskaan. Mutta omien kokemusten kautta voi jotenkin ymmärtää toista.
Sekin on totta, että ihmiset ovat niin keskittyneitä itseensä ja omiin ongelmiinsa etteivät pysty huomaamaan edes toisten pahaa oloa, jos vaikka haluaisivatkin.
Maailma on tällainen, että ihmisen on itse vaadittava apua, vaikka ei jaksaisi. Itse on mentävä ihmisen luota toiselle niin kauan kunnes löytyy joku, joka auttaa. Sinä olet arvokas ihminen ja olet ansainnut kaiken avun, vaikka sinusta tuntuukin siltä ettet ansaitse mitään.
Ajattelet muita, ettei sinusta olisi muille vaivaa.. mutta ehkä ihmiset haluavat nähdä vaivaa sinun eteesi, jos vain ymmärtäisivät olotilasi?
En tiedä mitä muuta sanoa sinulle. mitä toivoisit minun sinulle sanovan? Mitä toivoisit jolatain ihmiseltä?- Viestin aloittaja
Hei, mulla on kavereita joka nurkka täynnä. Yksinkertaisesti jotkut ihmiset eivät löydä syytä elämälleen elää. Ei elämä ole niin mukavaa, mitä sitä yliarvostetaan joka paikassa. Onni tulee muka harrastuksilla ja kavereilla. No olen kai sitten hyvinkin onnellinen? Minulla on tyttöystävä, hänen kanssaan on ajoittain mukavaa, mutta ei niin mukavaa ettäkö en voisi mennä. Mistä tämä sitten johtuu? Tarvitseeko tahto lopettaa itsensä psykiatrisia hoitoja? Ei omasta mielestäni.
Ja apua kyllä pyytäisin jos sitä tarvitsisin.
Ei, en ole yksin. Minulla on ihmisiä jotka kuuntelevat, ehkä se juuri ahdistaakin, että joka paikassa kytätään ja naristaan.
Ja näin vielä lopuksi jokainen omalta osaltaan voisi varmaan kertoa miten perustellaan onnellisuus? - 123
Hei, mulla on kavereita joka nurkka täynnä. Yksinkertaisesti jotkut ihmiset eivät löydä syytä elämälleen elää. Ei elämä ole niin mukavaa, mitä sitä yliarvostetaan joka paikassa. Onni tulee muka harrastuksilla ja kavereilla. No olen kai sitten hyvinkin onnellinen? Minulla on tyttöystävä, hänen kanssaan on ajoittain mukavaa, mutta ei niin mukavaa ettäkö en voisi mennä. Mistä tämä sitten johtuu? Tarvitseeko tahto lopettaa itsensä psykiatrisia hoitoja? Ei omasta mielestäni.
Ei, en ole yksin. Minulla on ihmisiä jotka kuuntelevat, ehkä se juuri ahdistaakin, että joka paikassa kytätään ja naristaan.
Ja näin vielä lopuksi jokainen omalta osaltaan voisi varmaan kertoa miten perustellaan onnellisuus?Sanot, että ahdistaa kun kytätään ja naristaan. Onko sulla suorituspaineita, vaatiiko suku sulta jotakin ja liikaa? Haluatko sukua ja tyttöystävää karkuun? Mikä on sun ongelma, se, joka aiheuttaa nämä itsaripuheet?
Onnellisuus on sitä, että elää omaa elämäänsä sekä itseä että muita kunnioittaen, itseä ja muita huomioiden erilaiset ylä- ja alamäet hyväksyen.
Onnellisuus on voileipä ja mehu silloin kun on kova nälkä, tuoppi kaljaa silloin kun sitä tekee mieli, kotiintulohetki rankan työpäivän jälkeen, sauna kun on likainen olo, rento olo lenkin jälkeen, kesäilta, auringonnousu, hyvän elokuvan näkeminen jne. jne. jne miljoona pientä asiaa.
Nuorena onnellisuuden kokemukset voi olla ajoittain harvassa, sanotaanhan, että nuoruus on vaikeaa. Vähän vanhempana, kypsempänä ihminen nauttii elämästä enemmän, kokee onnen tunteita enemmän ja useammin, ymmärtää elämää enemmän.
Hyväksyn itsemurhan jos ihmisellä on niin paha olo, ettei lääketiede mitenkään pysty auttamaan, oloa helpottamaan. Sinun tilasi on kaukana siitä.
Itsemurha muista syistä on tyhmää, itsekästä ja muista piittaamattomuutta. Se on väkivaltaa itseä kohtaan. Se on väkivaltaa muita, sekä sukulaisia että ystäviä, tuttavia ja paikalla olijoita kohtaan. Itsemurha aiheuttaa kaikille näille henkilöille vakavia psyykkisiä ongelmia, toisille koko elämän ajaksi.
Jos sua ei kiinnosta elämä täällä, vaihda maisemaa, muuta vaikka ulkomaille tai tee jokin muu muutos elämääsi, tee omasta elämästäsi itsesi näköinen. Ei haittaa vaikka suku ei tykkää. Jos et välitä tyttöystävästäsi eroa hänestä, tee se kuitenkin fiksusti häntä kohtaan. Tee koko elämäsi ajan projektiksi oman elämäsi itsesi näköiseksi tekeminen. Siihen sinulla on monta sellaista keinoa, jotka ei vahingoita ketään toista. - ei kuule suomen sanaa
Ja näin vielä lopuksi jokainen omalta osaltaan voisi varmaan kertoa miten perustellaan onnellisuus?se helpottaa t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- olosta 2
Ja näin vielä lopuksi jokainen omalta osaltaan voisi varmaan kertoa miten perustellaan onnellisuus?Et ilmeisesti ole sellaista kokenut, kun kysyt sitä? Onnellisuus on varmastikin subjektiivinen kokemus jokaiselle meistä. Se mikä olisi sinulle onni, tiedät sinä itse parhaiten. Jos uskallat itseesi mennä.
Jos et tunne aitoa itseäsi, et varmastikaan tiedä mikä on sinun syysi elää tässä maailmassa. Tutustu itseesi kunnolla. Ja kehitä itseäsi (Kirjoja: pidä huolta itsestäsi, Phillip McGraw. echart tolle, läsnäolontaito, myötäelämisen taito en muista kirjailijaa). Ensimmäinen kirja on sellainen joka opastaa kädestä pitäen miten voit tutustua itseesi enemmän. se vaatii työtä.
Itse kyselin tätä samaista kysymystä vuosia. MIkä on elämäntarkoitus? Miksi ylipäätänsä olemme tässä maailmassa. En saanut siihen vastausta piiitkiin aikoihin ja elämä tuntui aivan turhalta. Oli aivan käsittämätöntä, että ihmiset vain nukkuivat ja nousivat ja söivät jä kävivät jossain ja tekivät taas saman uudestaan. Ajattelin että olisi mukava päästä vain tästä pois.
Nukuin siis yön yli ja sitten seuraavan yön yli jne vuosia tein. En tiedä miksi. Ehkä uskoin että vielä joskus löydän sen mitä etsin. Eli itseni.
Ehkä sinä elät sellaista elämää, joka todella ei ole sinulle tarkoitettu? Eli elämää joka ei sinusta tunnu mielekkäältä? Ei ihme ettet ole silloin onnellinen! Jos et tiedä mitä haluat ja mistä nautit niin ota siitä selvää!
Voin kertoa, että itse etsin kymmenen vuotta sitä kuka olen. sitten kun pääsin siihen pisteeseen että tiesin jo tarpeeksi löysin sen mitä minun tulee elämälläni tehdä. Siltikään elämäni ei ole auvoista onnea kokoaajan.
Mutta nyt elän sentään enkä kävele ympäriinsä "zombiena" kuten vuosia tein! Ja osaan nauttia kokoajan enemmän elämästä. Ihan varma en ole elämän tarkoituksesta tässä maailmasta (miksi maailam on olemassa), mutta tiedän nyt kuitenkin oman paikkani. Vaikka luulin, etten ole missään erityisen hyvä, eikä minua missään tarvita. Huomasin että minua tarvitaankin paljon.
Ennen kuin tapat itsesi niin kokeile asioita mitä haluat kokeilla! Tee lista ja ala toteuttaa listalla olevia asioita!
Ja jos/kun aiot tappaa itsesi niin sinullahan ei ole mitään menetettävää silloin! Voit laittaa itsesi likoon!
oletko esimerkiksi koskaan "antautunut" kenellekään ihmiselle täysin? Eli näyttänyt haavoittuvuutesi ja heikkoutesi ja maannut toisen sylissä täysin avuttomana?
Tällainen tietysti vaatii sitä, että tämä toinen ihminen hyväksyy sinut sellaisenaan eikä "kyttää" eikä "marise" sinulle tai käske ryhdistäytymään.
Aíka harvalle ihmiselle tällainen tilaisuus tarjoutuu elämänaikana. Se on kaikessa kamaluudessaan upea tunne. Se helpottaa kummasti oloa, kun on joku jolle ei tarvitse mitään esittää enää.
Ehkä sinun kaverisuhteesi ei sinua tyydytä kaikilla tasoilla? Ehkä et ole löytänyt omaa lajiasi harrastuksista?
tuota elämäniloa ei tule tuosta noin vain. Sen eteen pitää tehdä töitä. ja onhan se epäreilua. Josko olet syntynyt sellaiseen perheeseen, jossa sinun lähtökohtasi eivät ole antaneet sinulle niin hyviä eväitä, että tietäisit nyt miten elää. Mutta usko pois. Aika harvalla meistä on hyvät lähtökohdat.
Monet ihmiset elävät kuten sinä, jonkun toisen elämää. tai jonkuin yleisen mielipiteen mukaan eivätkä tee niin kuin todella itse haluavat. miten he voisivatkaan, kun eivät itseään tunne. - juu hyvää
olosta 2 kirjoitti:
Et ilmeisesti ole sellaista kokenut, kun kysyt sitä? Onnellisuus on varmastikin subjektiivinen kokemus jokaiselle meistä. Se mikä olisi sinulle onni, tiedät sinä itse parhaiten. Jos uskallat itseesi mennä.
Jos et tunne aitoa itseäsi, et varmastikaan tiedä mikä on sinun syysi elää tässä maailmassa. Tutustu itseesi kunnolla. Ja kehitä itseäsi (Kirjoja: pidä huolta itsestäsi, Phillip McGraw. echart tolle, läsnäolontaito, myötäelämisen taito en muista kirjailijaa). Ensimmäinen kirja on sellainen joka opastaa kädestä pitäen miten voit tutustua itseesi enemmän. se vaatii työtä.
Itse kyselin tätä samaista kysymystä vuosia. MIkä on elämäntarkoitus? Miksi ylipäätänsä olemme tässä maailmassa. En saanut siihen vastausta piiitkiin aikoihin ja elämä tuntui aivan turhalta. Oli aivan käsittämätöntä, että ihmiset vain nukkuivat ja nousivat ja söivät jä kävivät jossain ja tekivät taas saman uudestaan. Ajattelin että olisi mukava päästä vain tästä pois.
Nukuin siis yön yli ja sitten seuraavan yön yli jne vuosia tein. En tiedä miksi. Ehkä uskoin että vielä joskus löydän sen mitä etsin. Eli itseni.
Ehkä sinä elät sellaista elämää, joka todella ei ole sinulle tarkoitettu? Eli elämää joka ei sinusta tunnu mielekkäältä? Ei ihme ettet ole silloin onnellinen! Jos et tiedä mitä haluat ja mistä nautit niin ota siitä selvää!
Voin kertoa, että itse etsin kymmenen vuotta sitä kuka olen. sitten kun pääsin siihen pisteeseen että tiesin jo tarpeeksi löysin sen mitä minun tulee elämälläni tehdä. Siltikään elämäni ei ole auvoista onnea kokoaajan.
Mutta nyt elän sentään enkä kävele ympäriinsä "zombiena" kuten vuosia tein! Ja osaan nauttia kokoajan enemmän elämästä. Ihan varma en ole elämän tarkoituksesta tässä maailmasta (miksi maailam on olemassa), mutta tiedän nyt kuitenkin oman paikkani. Vaikka luulin, etten ole missään erityisen hyvä, eikä minua missään tarvita. Huomasin että minua tarvitaankin paljon.
Ennen kuin tapat itsesi niin kokeile asioita mitä haluat kokeilla! Tee lista ja ala toteuttaa listalla olevia asioita!
Ja jos/kun aiot tappaa itsesi niin sinullahan ei ole mitään menetettävää silloin! Voit laittaa itsesi likoon!
oletko esimerkiksi koskaan "antautunut" kenellekään ihmiselle täysin? Eli näyttänyt haavoittuvuutesi ja heikkoutesi ja maannut toisen sylissä täysin avuttomana?
Tällainen tietysti vaatii sitä, että tämä toinen ihminen hyväksyy sinut sellaisenaan eikä "kyttää" eikä "marise" sinulle tai käske ryhdistäytymään.
Aíka harvalle ihmiselle tällainen tilaisuus tarjoutuu elämänaikana. Se on kaikessa kamaluudessaan upea tunne. Se helpottaa kummasti oloa, kun on joku jolle ei tarvitse mitään esittää enää.
Ehkä sinun kaverisuhteesi ei sinua tyydytä kaikilla tasoilla? Ehkä et ole löytänyt omaa lajiasi harrastuksista?
tuota elämäniloa ei tule tuosta noin vain. Sen eteen pitää tehdä töitä. ja onhan se epäreilua. Josko olet syntynyt sellaiseen perheeseen, jossa sinun lähtökohtasi eivät ole antaneet sinulle niin hyviä eväitä, että tietäisit nyt miten elää. Mutta usko pois. Aika harvalla meistä on hyvät lähtökohdat.
Monet ihmiset elävät kuten sinä, jonkun toisen elämää. tai jonkuin yleisen mielipiteen mukaan eivätkä tee niin kuin todella itse haluavat. miten he voisivatkaan, kun eivät itseään tunne.juhannusta,juu se irtipääsy yhteisöstä ja jonku tavoista voi aiheuttaa riitoja,mut ne on itsenäisyystaistelua t:¤¤¤¤¤¤¤¤timantti¤¤¤¤¤¤¤¤¤
- Viestin aloittaja
123 kirjoitti:
Sanot, että ahdistaa kun kytätään ja naristaan. Onko sulla suorituspaineita, vaatiiko suku sulta jotakin ja liikaa? Haluatko sukua ja tyttöystävää karkuun? Mikä on sun ongelma, se, joka aiheuttaa nämä itsaripuheet?
Onnellisuus on sitä, että elää omaa elämäänsä sekä itseä että muita kunnioittaen, itseä ja muita huomioiden erilaiset ylä- ja alamäet hyväksyen.
Onnellisuus on voileipä ja mehu silloin kun on kova nälkä, tuoppi kaljaa silloin kun sitä tekee mieli, kotiintulohetki rankan työpäivän jälkeen, sauna kun on likainen olo, rento olo lenkin jälkeen, kesäilta, auringonnousu, hyvän elokuvan näkeminen jne. jne. jne miljoona pientä asiaa.
Nuorena onnellisuuden kokemukset voi olla ajoittain harvassa, sanotaanhan, että nuoruus on vaikeaa. Vähän vanhempana, kypsempänä ihminen nauttii elämästä enemmän, kokee onnen tunteita enemmän ja useammin, ymmärtää elämää enemmän.
Hyväksyn itsemurhan jos ihmisellä on niin paha olo, ettei lääketiede mitenkään pysty auttamaan, oloa helpottamaan. Sinun tilasi on kaukana siitä.
Itsemurha muista syistä on tyhmää, itsekästä ja muista piittaamattomuutta. Se on väkivaltaa itseä kohtaan. Se on väkivaltaa muita, sekä sukulaisia että ystäviä, tuttavia ja paikalla olijoita kohtaan. Itsemurha aiheuttaa kaikille näille henkilöille vakavia psyykkisiä ongelmia, toisille koko elämän ajaksi.
Jos sua ei kiinnosta elämä täällä, vaihda maisemaa, muuta vaikka ulkomaille tai tee jokin muu muutos elämääsi, tee omasta elämästäsi itsesi näköinen. Ei haittaa vaikka suku ei tykkää. Jos et välitä tyttöystävästäsi eroa hänestä, tee se kuitenkin fiksusti häntä kohtaan. Tee koko elämäsi ajan projektiksi oman elämäsi itsesi näköiseksi tekeminen. Siihen sinulla on monta sellaista keinoa, jotka ei vahingoita ketään toista."Hyväksyn itsemurhan jos ihmisellä on niin paha olo, ettei lääketiede mitenkään pysty auttamaan, oloa helpottamaan. Sinun tilasi on kaukana siitä."
Hahah, oletkin hyvä puhumaan oikein kokemuksen rinta äänellä kun kerran jaksat auttaakin. Olen kokenut ikäisekseni yhtä sun toista, joista sinä et tiedä puoliakaan, eikä sinun pidäkään tietää. Jos tietäisit, muuttaisit ääntäsi nopeasti kellossa.
Olen kokeillut mielialalääkkeitä laidasta laitaan. - 123
"Hyväksyn itsemurhan jos ihmisellä on niin paha olo, ettei lääketiede mitenkään pysty auttamaan, oloa helpottamaan. Sinun tilasi on kaukana siitä."
Hahah, oletkin hyvä puhumaan oikein kokemuksen rinta äänellä kun kerran jaksat auttaakin. Olen kokenut ikäisekseni yhtä sun toista, joista sinä et tiedä puoliakaan, eikä sinun pidäkään tietää. Jos tietäisit, muuttaisit ääntäsi nopeasti kellossa.
Olen kokeillut mielialalääkkeitä laidasta laitaan.Niinpä.
- ....
Ihan yhtä helppoa se on siellä kuin missä tahansa muuallakin. Ei siitä niille muille muuta haittaa tule kuin se henkinen järkytys, joka itsemurhan tehneen läheisille ja kuolemantapauksen todistajille aina tulee.
- siltikin
sillä esim. ampumaharjoituksissa (en tiedä onko oikeita panoksia) valvova henkilö joutuu tiukkaan paikkaan ja kovaan kuulusteluun. Jos teet sen, tee niin, että jätät selkeän viestin ja mieluiten niin, ettet aseta armeijan henkilökuntaa tukalaan tilanteeseen.
Ja miettisit myös sillä mielellä, että kannattaako kuitenkaan. Mä yritin tappaa itseni kolme ja puoli vuotta sitten ja lähes onnistuinkin, mutta tänään olen iloinen, että elän.
- itses,kadehtiiko joku
oma sukuko,vai naapurit,elä itselles t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849