ulkona

naimisiin?

Heipä hei,

mielelläni kuulisin teitä jotka olette olleet ulkona pidettävissä häissä, joko vieraina tai itse morsiusparina?

Itse en ole vielä edes kihloissa, mutta mikäs estää jo häistä haaveleimisen! :)
Itse en halua uskonnollista vihkimistä, joten ei kirkkohäitä, maistraatti on vähän 'kylmä' ja ulkohäistä jo jonkin aikaa haaveillut.

Minkälaista oli? Oliko ruoka tms tarjoulu jossain muualla? Mikä paikka oli valittu?

3

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Charles

      Meidän hääjuhlamme oli ulkona. Paikkana oli morsiamen vanhempien maatila, jossa oli tarkoitukseen sopiva piha. Vanha navetta oli pistetty uusiin puihin, eli se oli kunnostettu ja koristeltu juhlan vaatimalla tavalla. Sisätilaa oli varattu niin, että jos olisi alkanut satamaan, olisi juhlat voitu pitää sisällä.

      Ruoka oli tarjolla ulkona katoksissa. Ulkona tarjoilussa on se ongelma, että ruoka jäähtyy nopeasti. Pilaantuvia tuotteita ei saa jättää aurinkoon. Hiilihappojää on hyvä aine ruokien ja juomien pitämiseen kylmänä.

      Semmoinen juttu, että vihkiminen ei välttämättä ole sama asia kuin häät. Vihkiminen tarkoittaa sitä virallista toimitusta ja häät ovat juhlat, joilla tapahtumaa juhlistetaan. Vihkiminen voi hyvin olla eri päivänä kuin itse juhla.

    • varasuunnitelma

      kaikkien unelmien hääpäivänä paistaa aurinko ja linnut laulaa tai keli on jokatapauksessa paras mahdollinen (oli vuodenaika mikä tahansa). Usein todellisuus on kuitenkin toisenalainen. Jos siis päädytte ulkoilmajuhliin, muistakaa varasuunnitelma. Hääväki kesähepenissä kaatosateessa / raekuurossa ei ole nätti näky - projekti pitää olla helposti siirrettävissä vaihtoehtoiseen paikkaan tarpeen vaatiessa.

    • _vieras

      Olin helmikuussa talvihäissä, joissa vihkiminen oli ulkona. Kyseessä oli siviilivihkiminen ja maistraatin täti oli paikan päällä. Morsiamen isä saattoi morsiamen rantasaunalta juhlapaikan pihalla olevaan katokseen, jossa sulhanen odotti. Vihkiminen oli nopea toimitus ja vanhempia vieraita varten oli varattu penkkejä, joilla oli vilttejä. Suurin osa vieraista seisoi ulkovaatteissaan ja morsiamella oli lämmikkeenään karvareunuksinen viitta. Vihkimisen jälkeen mentiin sisään (juhlat olivat vanhassa kartanossa), missä oli tarjolla lämmin kaakao-alkumalja ja häät jatkuivat sen jälkeen niinkuin "normaalit häät". Kutsukortissa luki jo etukäteen, että vihkiminen on ulkona ja viitattiin siinä yhteydessä sopivasta vaatetuksesta. Oli oikein onnistunut ja persoonallinen seremonia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe