Pehmeä ja kova aski

Marbo

Mitä eroa näillä on ?Miksi on pehmeenä ja kovana askina tupakkaa ?Onko tällä joku merkitys ?

Ihan mielenkiinnosta kyselen....

23

31345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selitys on

      Pehmeässä askissa oleva tavara vaihtuu nopeammin, ts. sitä myydään enemmän. Näin ollen on luultavasti ihan totta nämä jutut, että pehmeässä askissa Mallu on parempaa (tuoreempaa, kosteampaa) kuin kovassa askissa.

      • ajattelinkin

        Joo jotain tälläistä vähän ajattelinkin .Ostin kovan askin nyt mutta ensi kerralla pehmeän niin katsastan itsekin eroa .


    • R.T

      Niin ei kai askeilla lähtökohtaisesti merkitsevää eroa ole.Samaa tupakkaahan se on.Kai ne askit(kova ja pehmeä) sopivat erilaisiin paikkkoihin,esim povitasku,farkkujen taskut jne jne...
      Ei kaikilla merkeillä nykyään olekaan tarjolla kumpaakin vaihtoehtoa,kyse lienee perinteistäkin jonkin verran.Esim chesterfieldiä,belmontia,kentiä,L&M:ää,barclayta saa vain kovassa askissa.Lyhytfiltteristä Norttia vain pehmeässä

      • tupakkipoika

        Oon nähny lyhyt filtterillistä chesterfieldiä pehmeässä askissa


      • Odium
        tupakkipoika kirjoitti:

        Oon nähny lyhyt filtterillistä chesterfieldiä pehmeässä askissa

        Jep, yleensä tuntuu maailmalla olevan niin että filtterittömät ja lyhytfiltteriset tupakat myydään pehmeissä askeissa. Myönnetään että pääasiallinen tietolähde tähän väitteeseen ovat amerikkalaiset elokuvat :) ( Seitsemän -> Johny Depp polttaa filtterittömiä Lucky Strikeja pehmeistä askeista, Secret Window -> Depp taas polttaa filtterittömiä Pall Malleja pehmeistä askeista yms.)

        Yleensä tuntuisi olevan että vahvemmat tupakat poltellaan pehmeistä (täysin naurettava väite periaatteessa mutta pointti tullee selväksi). Poikkeuksen muodostavat valkoinen Malrboro ja Barclayn original Brown sekä ja Armiro.

        Mene ja tiedä, kuten R.T totesikin mitään logiikkaa tästä on vaikea löytää.

        Mutta se tosiasiahan on että pehmeillä askeilla sitä vasta saa naisia. Kun baarissa tulee keskustelun edetessä tarve tarvita savuke sen voi näppärästi näpäyttää pehmeästä askista eikä tarvitse ronkkia hiiirveän epäseksikkään kovan askin kanssa. Jepjep.

        Tästäkin huolimatta hyvää juhannusta kaikille polttelijoille, lopettaville ja lopettaneille!

        -Odium


      • R.T
        tupakkipoika kirjoitti:

        Oon nähny lyhyt filtterillistä chesterfieldiä pehmeässä askissa

        Mahdollista kyllä,mutta jonkin sortin harvinaisuus."normaalimyynnistä" lyhytfiltterillisiä savukkeita saanee enää vain armiroa,north statea ja klubia,joka sekin vain? R-kioskeissa.


      • R.T
        Odium kirjoitti:

        Jep, yleensä tuntuu maailmalla olevan niin että filtterittömät ja lyhytfiltteriset tupakat myydään pehmeissä askeissa. Myönnetään että pääasiallinen tietolähde tähän väitteeseen ovat amerikkalaiset elokuvat :) ( Seitsemän -> Johny Depp polttaa filtterittömiä Lucky Strikeja pehmeistä askeista, Secret Window -> Depp taas polttaa filtterittömiä Pall Malleja pehmeistä askeista yms.)

        Yleensä tuntuisi olevan että vahvemmat tupakat poltellaan pehmeistä (täysin naurettava väite periaatteessa mutta pointti tullee selväksi). Poikkeuksen muodostavat valkoinen Malrboro ja Barclayn original Brown sekä ja Armiro.

        Mene ja tiedä, kuten R.T totesikin mitään logiikkaa tästä on vaikea löytää.

        Mutta se tosiasiahan on että pehmeillä askeilla sitä vasta saa naisia. Kun baarissa tulee keskustelun edetessä tarve tarvita savuke sen voi näppärästi näpäyttää pehmeästä askista eikä tarvitse ronkkia hiiirveän epäseksikkään kovan askin kanssa. Jepjep.

        Tästäkin huolimatta hyvää juhannusta kaikille polttelijoille, lopettaville ja lopettaneille!

        -Odium

        Mielestäni olen itsekin muka havainnoinut tuon sumean logiikan vahvat savukkeet--> pehmeä aski.
        Kyllä se niin tuntuu,että filtterittömät/lyhyt filtteriset ovat useasti pehemeässä askissa.
        Poikkeuksen muodostavat ranskalaiset filtterittömät(sekä jotkin lyhyt filtteriset) Gitanes savukkeet,jotka muistaakseeni ovat poikkeuksetta "lipastonlaatikko"-askissa.

        Jos tuohon vahvat=pehmeä ja miedot=kova-aski juttuun jotain logiikkaa haluaa,niin mieleen tulee,että vahvemmat lajit ovat peruja vanhemmalta ajalta,jolloin ei ollut tätä nykyistä mallia kovasta askista,vain "lipastonlaatikko"-kova ,pehmeä aski,ja "arkku-malli" josta kansi nostetaan kokonaan avatessa joitain vähemmän käytettyjä malleja.

        Nöösi nykyaika.Kaiken pitää olla niin kevyttä ja mitäänsanomatonta.Itse järkytyin tässä taannoin kun erään ison ja suositut ketjun valikoimiin ei kuulu täysmaito.Jäi maidot ostamatta.


      • baarijannu
        Odium kirjoitti:

        Jep, yleensä tuntuu maailmalla olevan niin että filtterittömät ja lyhytfiltteriset tupakat myydään pehmeissä askeissa. Myönnetään että pääasiallinen tietolähde tähän väitteeseen ovat amerikkalaiset elokuvat :) ( Seitsemän -> Johny Depp polttaa filtterittömiä Lucky Strikeja pehmeistä askeista, Secret Window -> Depp taas polttaa filtterittömiä Pall Malleja pehmeistä askeista yms.)

        Yleensä tuntuisi olevan että vahvemmat tupakat poltellaan pehmeistä (täysin naurettava väite periaatteessa mutta pointti tullee selväksi). Poikkeuksen muodostavat valkoinen Malrboro ja Barclayn original Brown sekä ja Armiro.

        Mene ja tiedä, kuten R.T totesikin mitään logiikkaa tästä on vaikea löytää.

        Mutta se tosiasiahan on että pehmeillä askeilla sitä vasta saa naisia. Kun baarissa tulee keskustelun edetessä tarve tarvita savuke sen voi näppärästi näpäyttää pehmeästä askista eikä tarvitse ronkkia hiiirveän epäseksikkään kovan askin kanssa. Jepjep.

        Tästäkin huolimatta hyvää juhannusta kaikille polttelijoille, lopettaville ja lopettaneille!

        -Odium

        Tuossa taannoin, noin kuukausi sitten, pääsi tupakka loppumaan kesken baari-illan. No siinä vaiheessa iltaa aloin olla jo niin tukevassa kunnossa, että rahanmeno ei enää paljon pelottanut. Tilasin siis tiskiltä "punaisen L&M:n" ja sain sen pehmeässä askissa. Muistan vain, että poimin tupakat käteeni juurikin tuolla näpäyttämismenetelmällä. Se oli niin hieno kokemus, että melkein haluaisin kokea uudelleen. Eipä vaan ole kaupassa tullut vastaan pehmeässä rasiassa ja tuo on jotenkin semmoinen merkki johon olen jämähtänyt. Ainakin punaista sen olla pitää.


    • kova valkoinen mallu on kuivempaa ku pehmeän askin. en tiedä miksi, mutta näin on. =)

      • Polttelija323

        Pehmeä aski on käytännöllisempi, askin kulmat eivät törrötä taskusta niin kuin kovassa askissa. Pehmeästä askista on myös helpompi napata se savuke, ja näyttää coolimmalta kun ei tarvitse ronkkia tupakkia niin kuin kovan askin kanssa yleensä on pakko tehdä. Pehmeä aski for the win!


    • En tiedä miksi

      Pehmeä aski on pehmeämpi maultaan, ainakin LM:ssä. Harmittaakin etten löydä enää oikein mistään pehmeäaskista LM:ää nykyään. Kova-askinen versio on jotenkin kuivaa. Ihan eri tupakasta jopa kyse.

    • cancer fun

      Kovasta askista kovempi syöpä.

    • sadsadsadsadsdasad

      JES! Paikalliseen S-Markettiin on ilmestynyt Lämän pehmeitä askeja. Jotenkin paljon mukavamman tuntuinen tuollainen pehmyt aski.

    • savullinen

      Joku viisaampi voisi listata nykyisin pehmeissä askeissa (Suomessa) saatavat merkit. Eli onko noita Nortin lisäksi paljonkin muita?

    • ploppoo

      kaipaisin kans itse tietoo, myydäänkö ärrällä mitään tollasta ns perusröökii lm tai mallu yms pehmeenä? olis paljon kätevämpi pehmee aski kun sen esimerkiks sais taskuun tai taskusta pois ilman suurensuurii vaikeuksia

      • Pehmee=pehmeämpää

        Mallua myydään valkosta ja punasta ja sit tais olla coltin punasta ja norttia


    • vihreetä

      Tietääkö kukaan onko tällä hetkellä myynnissä menthol-savukkeita pehmeissä askeissa? Joskus oli ainakin mallua.

    • Pebaan

      Kova kanki tuntuu takaapäin hyvältä

    • Anonyymi

      Winstonin sininen pehmeä kyllä uskomattoman hyvää ja tuoretta eikä niinkuin kovissa askeissa että palaa itsekseen kun niin kuivaa.

    • Anonyymi

      Pari vuotta sitten Suomessa pakattaviin savukkeisiin lisättiin paloturvallisuuden takia jotain ainetta etteivät ne pala itsekseen enää kuin hetken.
      Se sama aine aiheutti sen, että poltettaessa helposti karisee tuhkaa pitkin pöytiä ja lattioita.

      Tuontitupakoissa Venäjältä ei ole tätä lisäainetta. Tilastot heilahti niin, että nykyisin tupakan takia syttyy kuolemaan johtavia tulipaloja lähes vain omakotitaloissa ja Itä-Suomessa.
      Ts. tuontitupakoista maataloissa itärajan pinnassa.

    • Anonyymi

      Kovan askin tupakat ovat tiukemmin kuin pehmeän se on ainoa syy

    • Anonyymi

      Tiukemmin käännetty kova kuin pehmeän askin tupakit ja tämä on fakta

    • Anonyymi

      Old good days💔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe