millaiseen hommaan kannattaisi hakea, kun koulutukseltani olen merkonomi (markkinoini ja asiakaspalvelu puolelta, keskiarvo 4, mahtaakohan olla mitään merkitystä)?? valmistuin ed keväänä ja iältäni vasta 20. nyk palkkani ei tod ole hyvä, käteen 950-1050 €... nöryyttävää... vaikka tuon koulun kävinkin, en vieläkään ole selville millä noilla papereilla ylipäätään voi hakea. olisin todella kiitollinen jos joku osaisi neuvoa.
nyt tosissaan
21
6647
Vastaukset
- Jago
950-1050 € käteen, elikkä joku 1250-1300e/kk brutto. Ihan hyvä liksahan tuo on, vai odotitko jotain 2000e/kk bruttopalkkoja pelkillä merkonomipapereilla?
- apua
eli toi ON kyl HUONO palkka, ja todella moni saa parempaa, ILMAN MINKÄÄNLAISIA papereita. mikä vittu mun oikein pitäis olla et edes 1500 jäis käteen..? ihan vaan kysyn.
- Jago
apua kirjoitti:
eli toi ON kyl HUONO palkka, ja todella moni saa parempaa, ILMAN MINKÄÄNLAISIA papereita. mikä vittu mun oikein pitäis olla et edes 1500 jäis käteen..? ihan vaan kysyn.
a) hankkia niitä koulupapereita
b) hankkia sitä työkokemusta
Eipä Suomessa kauheen montaa ihmistä ole jolle jää 1500e/kk käteen ilman minkäänlaisia papereita. - Paskanomi
Jago kirjoitti:
Eipä Suomessa kauheen montaa ihmistä ole jolle jää 1500e/kk käteen ilman minkäänlaisia papereita.Merkonomi = paska ammatti! Hanki parempi koulutus, niin minäkin tein!
- vaan osaamisesta
Paskanomi kirjoitti:
Merkonomi = paska ammatti! Hanki parempi koulutus, niin minäkin tein!
Onhan meillä suomessa ollut merkonomeja jopa puhemiehenäkin, niin miksi ei sitten muihin hommiin kykenisi. Itse tunnen useita johtaja merkonomeja ja keskijohdossa on laumoittain. Sonerassakin oli pääjohtajana merkonomi jokin aikaa sitten. On nykyisin vastaavanlaisissa tehtävissä jossain ulkomaisessa yrityksessä.Pankinjohtajia, viinakaupanjohtajia, kaupassa ja hallinnossa on asiantuntijatehtävissä "hyry mykket" merkonomeja. On se niin laaja-alainen koulutus, että kyllä sillä sinänsä pärjää, mutta osaamisestahan se onkin kiinni. Mitä osaat tehdä ja kuinka hyvin.
- kirjoitustyylistäsi
Paskanomi kirjoitti:
Merkonomi = paska ammatti! Hanki parempi koulutus, niin minäkin tein!
Sinulla on ollut onnea. Tuolla asenteella ja kielenkäytöllä harvalle on annettu lahjoja, joilla pääsee kovin pitkälle.
- Kysyjä...
apua kirjoitti:
samoja hommia kuin ne jotka saa paremmin ilman minkäänlaisia papereita.
Jos kaupallisella alalla haluat ansaita hyvin, niin lue kauppatieteiden maisteriksi tai ala edustajaksi. - Ilmeisesti yksi harvoista
Jago kirjoitti:
Eipä Suomessa kauheen montaa ihmistä ole jolle jää 1500e/kk käteen ilman minkäänlaisia papereita.Jago Jago... kyllä suomessa on paljonkin nuoria jotka työllä pääsevät lyhyelläkin aikavälillä paremmille palkoille tai parempaan asemaan kyllähän sinäkin sen tiedät ettet vaan olisi hätiköinyt noilla kommenteillasi...? Olen hyvä esimerkki itsekin kun on ajoneuvoasentajan paperit eli ei kovin mairitteleva tutkinto jos ei alalle aio niinkuin minä. Tällä hetkellä olen töissä yhdessä pohjoismaiden suurimmassa maahantuonti ketjussa teknisenä myyjänä ja palkka 3000€/kk bonukset elikkä mielestäni ihan hyvin kaksi vuotta työelämässä olleelle eikös vain.
- kohotettua tuota
itsetuntoa. Olet merkonomi ja hyvillä papereilla valmistunut. On sinusta itsestäsi kiinni mihin haet. Älä ole liian vaatimaton. Kyllä sinulle vielä ura urkenee ja saat kykyjäsi vastaavan paikan ja palkan. Merkonomin tutkinto on nykyisin hyvinkin pätevä moneen tehtävään. Ennen päästiin 2-vuotisella tutkinnolla arvostettuihinkin paikkoihin ja vieläpä 1-vuotisella Yo-merkonomin tutkinnollakin. Nykyinen 3-vuotinen tutkinto on vahva pohjakoulutus jolla on hyvä ponnistaa mihin vain, kunhan itse arvostaa sitä ja hankkii jonkin erityisosaamisen. Oletko kielissä hyvä ja osaatko atk;n hyvin, kirjoitatko hyvin. Myös ihmisten kanssa pärjääminen on etu. Onnea sinulle pyrkimyksissäsi, äläkä lannistu jos et heti löydä mieleistäsi työtä. Sinulla on elämä vielä edessäsi.
- uyturt
Turhaan hehkutat merkonomin tutkintoa. Nykyään ei ole helppo olla merkonomi, kun maistereita ja tradenomeja on työttömänä. Suosittelen alan vaihtoa tai tyytymistä hyllytyshommiin.
- apua...
kiitos kaikille jotka osasivat minulle ASIALLISESTI vastata. totta kai kielenkäyttöni on huonoa jos joku heti ensimmäisenä haukkuu pystyyn. tiedän mistä puhun, parempaa voin todella saada, ja IHAN näillä papereilla... !!!
sinä taisit nähdä hyvin lävitseni... :) olen ujo, omalla tavallaan. nyt kun olen ollut jo jonkin aikaa hommissa, on uskoa omaan itseen tullut jo lisää. lisäksi hyviä puoliani on asiallisuus, täsmällisyys, vastuuntuntoisuus ja asiakaspalveluhenkisyys. iloisia asiakkaita kun olen töissä ja jopa hyvää palautetta. tietty ei sitä kaikkia voi miellyttää. ja käden taitoja on sekä erittäin hyvä suhteellisuudentaju. huonoa: en luota täysin itseeni enkä koulutukseni "voimaan", lisäksi yleiset tilanteet vetää joskus lukkoon, pientä panikkihäiriötä... kyl se tästa!! :)en oikeasti keksi mitään tosi huonoja puolia, aina ollu "fiksu" eli koulut menny "huutelemalla" läpi. ei pal tarvii lukea. ehkä menis viel jonneki kouluun... ? ei vaan maistunu tohon enää mitään kouluja, kyl työki kelpaa!! lisää mielipiteitä, turha enää haukkua merkonomeja, tiedän pal turhempiakin... - arvostetaan, se on
apua... kirjoitti:
kiitos kaikille jotka osasivat minulle ASIALLISESTI vastata. totta kai kielenkäyttöni on huonoa jos joku heti ensimmäisenä haukkuu pystyyn. tiedän mistä puhun, parempaa voin todella saada, ja IHAN näillä papereilla... !!!
sinä taisit nähdä hyvin lävitseni... :) olen ujo, omalla tavallaan. nyt kun olen ollut jo jonkin aikaa hommissa, on uskoa omaan itseen tullut jo lisää. lisäksi hyviä puoliani on asiallisuus, täsmällisyys, vastuuntuntoisuus ja asiakaspalveluhenkisyys. iloisia asiakkaita kun olen töissä ja jopa hyvää palautetta. tietty ei sitä kaikkia voi miellyttää. ja käden taitoja on sekä erittäin hyvä suhteellisuudentaju. huonoa: en luota täysin itseeni enkä koulutukseni "voimaan", lisäksi yleiset tilanteet vetää joskus lukkoon, pientä panikkihäiriötä... kyl se tästa!! :)en oikeasti keksi mitään tosi huonoja puolia, aina ollu "fiksu" eli koulut menny "huutelemalla" läpi. ei pal tarvii lukea. ehkä menis viel jonneki kouluun... ? ei vaan maistunu tohon enää mitään kouluja, kyl työki kelpaa!! lisää mielipiteitä, turha enää haukkua merkonomeja, tiedän pal turhempiakin...itsestä kiinni:
http://www.hemming.ws/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=9
Sinullahan on kaikkia niitä ominaisuuksia ja vahvuuksia, joita menestymiseen tarvitaan. Eikä ujouskaan ole mikään heikkous.Varmuus lisääntyy vuosien myötä. Koulutuksen voima on sinussa itsessäsi. Miten käytät sitä tietoa ja taitoa mitä olet opiskelusta saanut.
Merkonomeja on mollattu aivan liikaa. Yleensä nämä mollaajat ovat kateellisia ja itse eivät pysty samaan. Yleensä hyvin koulutettu ihminen ei halvenna toista.Nämä on jätettävä omaan arvoonsa. Tsemppiä.
Jatkokoulutus mahdollisuuksiahan merkonomeille on vaikka kuinka paljon. Itse olen opiskellut merkonomiksi iltalinjalla, samoin olen opiskellut tradenomin tutkinnon. Minulla kuitenkin alkaa olla ikää jo niin paljon, että olen lähdössä "putkeen" syksyllä. Olen kyllä vielä halukas jatkamaan työelämässä jos sopivaa työtä löytyy. Toisaalta olisi mielenkiintoista opiskellakin.
Täälläpäin on alkamassa oikeustradenomin tutkinto aikuisille. Se on lähinnä tarkoitettu merkonomeille, mutta kiinnostaisi siitä huolimatta. Olen liikalouden tradenomi.
http://www.oikeustradenomi.info/ - apua...
arvostetaan, se on kirjoitti:
itsestä kiinni:
http://www.hemming.ws/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=9
Sinullahan on kaikkia niitä ominaisuuksia ja vahvuuksia, joita menestymiseen tarvitaan. Eikä ujouskaan ole mikään heikkous.Varmuus lisääntyy vuosien myötä. Koulutuksen voima on sinussa itsessäsi. Miten käytät sitä tietoa ja taitoa mitä olet opiskelusta saanut.
Merkonomeja on mollattu aivan liikaa. Yleensä nämä mollaajat ovat kateellisia ja itse eivät pysty samaan. Yleensä hyvin koulutettu ihminen ei halvenna toista.Nämä on jätettävä omaan arvoonsa. Tsemppiä.
Jatkokoulutus mahdollisuuksiahan merkonomeille on vaikka kuinka paljon. Itse olen opiskellut merkonomiksi iltalinjalla, samoin olen opiskellut tradenomin tutkinnon. Minulla kuitenkin alkaa olla ikää jo niin paljon, että olen lähdössä "putkeen" syksyllä. Olen kyllä vielä halukas jatkamaan työelämässä jos sopivaa työtä löytyy. Toisaalta olisi mielenkiintoista opiskellakin.
Täälläpäin on alkamassa oikeustradenomin tutkinto aikuisille. Se on lähinnä tarkoitettu merkonomeille, mutta kiinnostaisi siitä huolimatta. Olen liikalouden tradenomi.
http://www.oikeustradenomi.info/kiitos kaunis!! puhuit kyllä asiaa!!
ja sen vielä sanon että en ole syntyny kultalusikka suussa, paljon ongelmia perheessä.
en odotakaan vielä huimia palkkoja, kokemusta pitää saada. ja mä pidän mun nykyisestä hommasta todella paljon, palkka vaan on se huono. mut mieluummin paska palkka ku paska työ. näin mulla.
mut loppuelämääni en halua tällaisella palkalla "elää"... :) - ole työttömiä
uyturt kirjoitti:
Turhaan hehkutat merkonomin tutkintoa. Nykyään ei ole helppo olla merkonomi, kun maistereita ja tradenomeja on työttömänä. Suosittelen alan vaihtoa tai tyytymistä hyllytyshommiin.
siksi, että ovat tradenomeja ja maistereita vaan siksi että heille ei henkilökohtaisten kykyjen ja osaamisen/osaamattomuuden takia löydy sopivaa työtä.
En usko että yhtään koulutettua ihmistä on työttömänä sen takia, että he ovat kouluttautuneet johonkin ammattiin tai tutkintoon.
Kun ihminen osaa jonkun asian hyvin, niin varmasti sille löytyy käyttöä. - tyyliin
apua... kirjoitti:
kiitos kaunis!! puhuit kyllä asiaa!!
ja sen vielä sanon että en ole syntyny kultalusikka suussa, paljon ongelmia perheessä.
en odotakaan vielä huimia palkkoja, kokemusta pitää saada. ja mä pidän mun nykyisestä hommasta todella paljon, palkka vaan on se huono. mut mieluummin paska palkka ku paska työ. näin mulla.
mut loppuelämääni en halua tällaisella palkalla "elää"... :)Täysi tyytyväisyys ei johda mihinkään, päinvastoin. Sanoit palkkasi olevan pienen ja pyrit parempiin ansioihin. On aivan oikein, että ihminen pyrkii parempaan. Tuo palkkasi on sitä tasoa jonka useat kaupanalan työntekijät nykyisin saavat.
Meillä esimerkiksi on kassamyyjiä talossa jotka ovat olleet työelämässä jopa 40 vuotta, mutta tekevät osa-aikatyötä 30-34 tuntisilla viikoilla ja palkka ei ole yhtään sinun palkkaasi suurempi. Palkka on usein suhteellinen käsite. Joku voi olla tyytyväinen pienempäänkin palkkaan, kun taas toinen ei ole tyytyväinen mihinkään.
Kulujen hallinta on yksityiselläkin ihmisellä se ratkaisun avain, kuten yrityksessäkin. Kulutushysteriaan ei ole aihetta lähteä mukaan, eikä kerskakulutukseen. Kun tyytyy sen hetkisen tulotason mukaisiin menoihin ja pitää taloutensa tasapainossa, niin mielikin pysyy vakaana eikä pyri hermoilemaan jos ei heti ja nyt saakaan enempää rahaa.
Luottoa kannattaa välttää pienillä tuloilla, ellei se ole esim. asuntoluotto, joka kerryttää omaisuutta eikä mene taivaan tuuliin kuten esim. autoluotossa. Asia meni hiukan sivuun itse asiasta, mutta olen joutunut yhden perilliseni taloutta korjaamaan ja luottoja hoitelemaan, mukaan lukien opintolainat. Kyllä niistäkin selvittiin kuiville.Toivon hänen jotain myös oppineen niistä tiukoista vuosista. Mies on velaton ja tulee nykyisin toimeen omilla tuloillaan. Raha-asioista aina selviää, mutta kun taloudelliset ongelmat tuovat usein myös mukanaan sairautta, niin niiden kanssa on vaikeampi selvitä. Tämäkin on tullut koettua. Itse mainitsit perheen ongelmista.
Eivät suuret tulot, vaan pienet menot. En väitä etteikö työntekijä olisi ansainnut enemmänkin, mutta silloin on aina etsittävä se työnantaja ja sellainen työ josta saa suuremmat tulot. Uuden työpaikankaan löytäminen ei ole helppoa, kuten varmasti tiedätkin. Toivoaan ei kannat missään vaiheessa menettää. Aina on asioita jotka kantavat elämässä eteenpäin. Paistaa se päivä vielä risukasaankin, sanottiin ennen. Pitänee vieläkin paikkansa. Hyvää jatkoa. - palkkajuttuun
tyyliin kirjoitti:
Täysi tyytyväisyys ei johda mihinkään, päinvastoin. Sanoit palkkasi olevan pienen ja pyrit parempiin ansioihin. On aivan oikein, että ihminen pyrkii parempaan. Tuo palkkasi on sitä tasoa jonka useat kaupanalan työntekijät nykyisin saavat.
Meillä esimerkiksi on kassamyyjiä talossa jotka ovat olleet työelämässä jopa 40 vuotta, mutta tekevät osa-aikatyötä 30-34 tuntisilla viikoilla ja palkka ei ole yhtään sinun palkkaasi suurempi. Palkka on usein suhteellinen käsite. Joku voi olla tyytyväinen pienempäänkin palkkaan, kun taas toinen ei ole tyytyväinen mihinkään.
Kulujen hallinta on yksityiselläkin ihmisellä se ratkaisun avain, kuten yrityksessäkin. Kulutushysteriaan ei ole aihetta lähteä mukaan, eikä kerskakulutukseen. Kun tyytyy sen hetkisen tulotason mukaisiin menoihin ja pitää taloutensa tasapainossa, niin mielikin pysyy vakaana eikä pyri hermoilemaan jos ei heti ja nyt saakaan enempää rahaa.
Luottoa kannattaa välttää pienillä tuloilla, ellei se ole esim. asuntoluotto, joka kerryttää omaisuutta eikä mene taivaan tuuliin kuten esim. autoluotossa. Asia meni hiukan sivuun itse asiasta, mutta olen joutunut yhden perilliseni taloutta korjaamaan ja luottoja hoitelemaan, mukaan lukien opintolainat. Kyllä niistäkin selvittiin kuiville.Toivon hänen jotain myös oppineen niistä tiukoista vuosista. Mies on velaton ja tulee nykyisin toimeen omilla tuloillaan. Raha-asioista aina selviää, mutta kun taloudelliset ongelmat tuovat usein myös mukanaan sairautta, niin niiden kanssa on vaikeampi selvitä. Tämäkin on tullut koettua. Itse mainitsit perheen ongelmista.
Eivät suuret tulot, vaan pienet menot. En väitä etteikö työntekijä olisi ansainnut enemmänkin, mutta silloin on aina etsittävä se työnantaja ja sellainen työ josta saa suuremmat tulot. Uuden työpaikankaan löytäminen ei ole helppoa, kuten varmasti tiedätkin. Toivoaan ei kannat missään vaiheessa menettää. Aina on asioita jotka kantavat elämässä eteenpäin. Paistaa se päivä vielä risukasaankin, sanottiin ennen. Pitänee vieläkin paikkansa. Hyvää jatkoa.Tarkoitin palkalla käteen jäävää nettopalkkaa, eli 950-1300 lisineen netto. En tiedä kumpaa sinä tarkoitit APUA, käteen jäävää vai brutto.
- merkonomi
Mä oon myymäläpäällikkönä ihan vaan merkonomin papereilla. Työkokemusta ei ollut kun kyseistä paikkaa hain, ilmeisesti pärjäsin hyvin haastattelussa. Eli työpaikka on aika paljon haastattelusta kiinni.
Käteen jää 1800e/kk, ei mikään hirmu hyvä, mut pärjäilee. - apua...
joo eli tuo on summa mikä käteen jää. kiitos vielä kerran, kyllä te jotkut todella ymmärrätte mihin pyrin...!!!
- Myyntitykki 29 v.
edustajan töihin, joissa on mahdollista tienata jopa 4-5 kertaa enemmän kuin mitä nyt ansaitset ja koulutustaso riittää.
- 23-vuotias myyjä
Mul on pelkkä ylioppilastodistus ja töitä oon tehny 14-vuotiaasta asti. Nyt kiinteä palkka 2600 €/kk vapaa autoetu puhelinetu. Ei nyt mikään hurja, mutta kova ikään ja koulutukseen nähden. Nyt oon amk:ssa sisällä ja luen tradenomin paperitÄlä stressaa sitä koulutusta liikaa. Todella paljon on sun omasta asenteesta kiinni. Sen oon huomannu. Pitää osata luottaa itteensä. Kaveri on 29-vuotias merkonomi ja myyntipäällikkö (3500 €/kk). Et hae ihan semmosiin hommiin kun itestä tuntuu, että oot siihen kykenevä. Haastattelussa näytät sitten kyntes.
- Melkonomi
Merkonomin papereilla pankissa. Kuukausiliksa kiinteänä on yli 5keur bonarit. Ihan hyviin hommiin pääsee jos osaa asiansa. Ei koulutus ole koskaan ollut este uralla etenemiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255