Kuinka suhtautua..

sairaanhoitajaan..

,joka väittää 80-vuotiasta muistihäiriöistä potilasta ilkeäksi ja valehtelee vääriä tietoja mm. geriatrian poliklinikalle ?
Eli väitteet voidaan todistaa vääriksi.
Sairaanhoitaja on ikään kuin päättänyt ottaa vallan yhdestä ihmisestä ja toimittaa hänet dementikkojen joukkoon, jossa 80-vuotias todennäköisesti menettää viimeisenkin toimintakykynsä.

5

1083

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhukselle

Tällä tavoin sairaanhoitoalalla päästään hallinnoimaan vanhusten perintörahoja.
      Lääkärit yleensä uskovat ahneita hoitajia.

• Pihla-67

...ottaa yhteyttä hoitavaan lääkäriin ja kenties muuhun henkilökuntaan, joka voisi ehkä kumota näitä yhden ihmisen esittämiä lausuntoja?

Ihmettelen, vaikka tottahan se voi olla, että yhdellä hoitajalla on niin suuri valta yhden ihmisen osalta.

Hanki lausunto, joka siis kumoaa tämän hoitajan väitteet, jos voit.
      Tsemppiä...

• Nasse--

Sairaanhoitajana haluan antaa ajatuksia kysymyksiisi..

Tietenkään ei voida yleistää, mutta itse olen törmännyt lukuisia kertoja seuraavaanlaiseen:

Olen töissä vanhusten osastolla kunnallisessa terveyskeskussairaalassa. Osasto on täynnä vanhuksia, erilaisia ja erilaisita ongelmista ja sairauksista kärsiviä. Potilaat ovat siellä ympärivuorokautisesti, hoidamme heitä 24h/vrk.

Jotkut dementoituneet potilaat todella ovat pahasuisia ja jopa ilkeitäkin hoitohenkilökuntaa (ei aina, mutta aika-ajoin. Tai sitten jotkut potilaat ovat sitä AINA.) kohtaan. He eivät ehkä itse edes muista, että edellisellä kerralla kun olen käynyt huoneessa, hän on huoritellut minut ja jopa lyönytkin. Muisti kun ei pelaa, niin ei muista mitä on tehnyt/sanonut. Enhän minä sitä pahalla ota, ymmärrän kyllä että hän on vanhus ja huonomuistinen.

Vanhuksetkin voivat olla väkivaltaisia! En tuomitse heitä lainkaan, mutta hoidon kannalta täytyy miettiä paras mahdollinen ratkaisu - mikä olisi potilaalle itselleen parasta!

Omaisille tietenkin kerrotaan myös kuulumiset, että kuinka vanhus voi ja millainen hän on. Monet omaiset eivät voi uskoa korviaan, kun heille kerrotaan jos oma äiti on esim ilkeä, liian vaativa tai jopa väkivaltainen. Potilas ei ehkä itse tiedosta omaa tilaansa, mutta en usko, että kukaan hoitaja omaa ilkeyttään antaa VÄÄRIÄ tietoja yhtään mihinkään. Kyllä niitä hoitopäätöksiä tehdään yksikössä yhteistyössä hoitohenkilökunnan kanssa, ei niistä asioista yksin päätetä.

Tässä oli vain esimerkkejä meidän osastolta, kuinka menetellään.

• sairaanhoitaja..

joka hoitaa vanhusta, vaan vanhuksen lähellä oleva tuttu, joka yrittää kostaa avuttomassa tilassa olevalle vanhukselle. Siis kokenut sairaanhoitaja HUS:ista, joka yrittää kiusata toisessa sairaalassa olevaa vanhusta vaikuttamalla suhteiden kautta hoitajiin ja lääkäreihin sekä tietysti kotisairaanhoitoon.
        Hän esimerkiksi kirjoittaa kirjeitä, joista näkyy heikko kirjoitustaito ja soittelee puhelimella sekä väittää asioita, jotka voi helposti todistaa vääriksi.

• Heinäpaali ja lapaset
        sairaanhoitaja.. kirjoitti:

joka hoitaa vanhusta, vaan vanhuksen lähellä oleva tuttu, joka yrittää kostaa avuttomassa tilassa olevalle vanhukselle. Siis kokenut sairaanhoitaja HUS:ista, joka yrittää kiusata toisessa sairaalassa olevaa vanhusta vaikuttamalla suhteiden kautta hoitajiin ja lääkäreihin sekä tietysti kotisairaanhoitoon.
        Hän esimerkiksi kirjoittaa kirjeitä, joista näkyy heikko kirjoitustaito ja soittelee puhelimella sekä väittää asioita, jotka voi helposti todistaa vääriksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000084&posting=22000000017756649

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      340
      2705
    2. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      176
      2035
    3. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      34
      1722
    4. Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!

Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1547
    5. Oot sä aika nuorekas...

Vaikka oot niin vanha!
      Ikävä
      53
      1075
    6. Rasismi ahdistaa.

Tapasin baarissa oikein lupsakan oloisen miehen, mutta arvomaailma on hyvin erilainen omani kanssa. Hän käyttää n-sanaa
      Sinkut
      269
      912
    7. Martina ja Muhis

Aamulenkillä yhdessä valmistautumassa suuren päivään,toivottavasti heräsivät toistensa viekusta.Ihana pariskunta❤
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      786
    8. Näin sut.

olitpas vanhentuneen näköinen. 😆 mieheltä naiselle
      Ikävä
      59
      683
    9. Oot pelkkä naurun aihe

🤣🤣🤣🤣🤣 m-n
      Ikävä
      40
      565
    10. Olenkohan tunteideni kanssa yksin?

Salaa toivon, että sinä nainen luotat minuun niin paljon, että uskaltaisit lähentyä kanssani, vaikka tämä on vähän kiell
      Ikävä
      46
      551
    Aihe