Miksi edellisillan kovan rakastelun jälkeen on aamulla muisti huonontunut ?
(Voihan tästä vitsiäkin vääntää,mutta asia on todellinen)
Olisiko verenkierrolla yhteyttä asiaan?
Esim kaulaverisuonien ahtaus ?
Isälläni on kaulaverisuonien ahtautta ja hän mm. pyörtyi kymmenisen vuotta sitten ravintolassa (stressitilanne > jännittyneisyyttä > lihakset puristavat kaulasuonia vieläkin ahtaammalle > verenkierto aivoihin heikkenee > pyörtyminen)
Viisi vuotta senjälkeen hänellä alkoi ilmetä alzheimerin taudin oireita.(Hänen setänsäkin sairasti alzh. tautia)
Onko mitään epäilyjä esitetty siitä ,että verenkierrolliset seikat saattaisivat olla edistämässä dementian syntymistä ?
seksi ja dementia
2
1347
Vastaukset
- juuri yksi syy
esim. aivoinfarkti ja sen aiheuttama aivoverenkierron häiriö on yksi dementia tyyppi :
Verisuoniperäinen dementia. Oireita on useita,esim.lyhyt ja töpöttävä kävely. - --------
Testosteroni arvojen lasku kovan rakastelun jälkeen on kuulemma huonomuistisuuden syy, testosteronilla on tutkijoiden mukaan yhteys muistitoimintoihin.Näin ainakin miehillä en tiedä miten naisilla.
Dementia sairauden alkuvaiheisiin etenkin frontaalilohkodementiassa jolloin pidäkkeet ja estot löystyy, joissakin henkilöissä ilmenee yliseksuaalisuutta oletetaan että muuttuva aivotoiminta etsii ärsykkeitä ja kanavoituu libido kokemukseen,siinä vastaus seksi ja dementia,kysymykseesi.
Googlaa: vaskulaarinen dementia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003447
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342624- 802413
- 842386
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402066Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221690- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411647