Kävipä auto (1.6 GS) sitten huollossa ja latasivat uudet ohjelmat moottorin ohjaukseen.
Kulutus nousi samantien noin 1-1.5l/100km maantieajossa ja 1.5-2l/100km kaupunkiajossa.
Tutkailin syytä kulutuksen kasvuun ja näyttäisi, että moottorijarrutuksessa polttoaineen syöttö ei katkea niin nopeasti kuin aikaisemmin. Pienellä nopeudella ja suurella vaihteella ei ollenkaan (4. vaihde kaupungissa 50kmh, 5. vaihde maantiellä alle 70kmh).
Onko vastaavia kokemuksia?
Alkuperäinen syy uudelleenohjelmointiin oli sammuminen 1. startissa, kun auto seissyt nyt kuumalla kelillä pitkään.
Uudelleen ohjelmointi
12
2239
Vastaukset
- täälläkin
Vaihdettaessa kulutuksen huippu käy 25l/100km ja palautuminen inhimillisiin lukemiin kestää 4-5 sekunttia(8l/100). Onkos moinen yleistä? Meganessa vm-00 palautuu hetkessä...
- mja
Minulla on lyhytperäinen 2.0 L automaatti (-04) ja sen hetkellinen kulutus nousee ihan kevyessä lähtökiihdytyksessä tollaaseen 20-25 l/100 km ainakin ekan vaihteen ajan. Samoin ylämäessä 30-40 km/h kylmällä koneella antaa 15-20 L/100. Ohjelmointi on varmasti alkuperäinen, koska tässä kulutus menee 0.0 :ksi heti kun kaasupolkimen nostaa. Kokonaiskulutuksen noilla hetkellisillä piikeillä ei ole paljon merkitystä.
Yhdistelmänä omani on epäilemättä lähes janoisin mahdollinen, mutta ei tullut yllätyksenä, sillä jo ennen tilaamista olin liukenut esitteestä kaupunkikulutukseksi 11.8 L/100. Omani kuluttaa kesäaikaan kaupungissa n.10 ja talvella 11.5 sataselle. Kaupunki/maantie seka-ajossa menee vähemmän, mutta harvoimpa tankkausvälillä pääsee alle 9 litran. Maantiekulutukseksi sama esite antaa yhdistelmälleni 6,7 L/100 km. Totta, mutta vain, jos ajaa koko ajan alle 80 km/h.
Toisaalta, 2 litran koneella on etunsakin,vääntöä riittää motarinopeuksissa. Renulla ohittaessa ei tosiaan tarvitse jäädä ihmettelemään, jos ohitettava suomalaiseen tapaan alkaa kiihdyttää heti kun näkee takana tulevan peilissään.
Btw, miksi ne sitten ohjelmoivat ruiskusi uudelleen, oliko ohjaimessa vika? - vika oli
mja kirjoitti:
Minulla on lyhytperäinen 2.0 L automaatti (-04) ja sen hetkellinen kulutus nousee ihan kevyessä lähtökiihdytyksessä tollaaseen 20-25 l/100 km ainakin ekan vaihteen ajan. Samoin ylämäessä 30-40 km/h kylmällä koneella antaa 15-20 L/100. Ohjelmointi on varmasti alkuperäinen, koska tässä kulutus menee 0.0 :ksi heti kun kaasupolkimen nostaa. Kokonaiskulutuksen noilla hetkellisillä piikeillä ei ole paljon merkitystä.
Yhdistelmänä omani on epäilemättä lähes janoisin mahdollinen, mutta ei tullut yllätyksenä, sillä jo ennen tilaamista olin liukenut esitteestä kaupunkikulutukseksi 11.8 L/100. Omani kuluttaa kesäaikaan kaupungissa n.10 ja talvella 11.5 sataselle. Kaupunki/maantie seka-ajossa menee vähemmän, mutta harvoimpa tankkausvälillä pääsee alle 9 litran. Maantiekulutukseksi sama esite antaa yhdistelmälleni 6,7 L/100 km. Totta, mutta vain, jos ajaa koko ajan alle 80 km/h.
Toisaalta, 2 litran koneella on etunsakin,vääntöä riittää motarinopeuksissa. Renulla ohittaessa ei tosiaan tarvitse jäädä ihmettelemään, jos ohitettava suomalaiseen tapaan alkaa kiihdyttää heti kun näkee takana tulevan peilissään.
Btw, miksi ne sitten ohjelmoivat ruiskusi uudelleen, oliko ohjaimessa vika?Kuten 1. viestissä sanoin:
"Alkuperäinen syy uudelleenohjelmointiin oli sammuminen 1. startissa, kun auto seissyt nyt kuumalla kelillä pitkään."
Mutta naytti että uudelleenohjelmointi oli arvaus korjata ongelma. Vika on jatkunut ja nyt tulee esiin aina "kylmää" konetta startatessa. Kuulostaa traktorilta eikä käynnisty. Joskus vaatii 3. käynnistys kerran ennenkuin jää käyntiin. Sitten käy ihan nätisti. Aivan kuin kone ei saisi bensaa ollenkaan 1. startissa. - mja
vika oli kirjoitti:
Kuten 1. viestissä sanoin:
"Alkuperäinen syy uudelleenohjelmointiin oli sammuminen 1. startissa, kun auto seissyt nyt kuumalla kelillä pitkään."
Mutta naytti että uudelleenohjelmointi oli arvaus korjata ongelma. Vika on jatkunut ja nyt tulee esiin aina "kylmää" konetta startatessa. Kuulostaa traktorilta eikä käynnisty. Joskus vaatii 3. käynnistys kerran ennenkuin jää käyntiin. Sitten käy ihan nätisti. Aivan kuin kone ei saisi bensaa ollenkaan 1. startissa.Kuulostaa ihan samalta kuin lohkolämppäriongelmat. Talvella se menee ihan sekaisin kun moottori on lämmitetty lohkolla mutta osa koneesta on kylmänä. Meinaa 1. käynnistyksellä sammua, mutta yleensä auttoi kun antoi varovasti kaasua.
Minulla on sellainen teoria että ruiskun tyhjäkäyntimoottori tms ei ehdi kääntyä oikeaan asentoon sen alle sekunnin aikana mikä kuluu virran päälle menemisestä käynnistämiseen. Kokeilin joskus niin että pistin virrat etukäteen päälle (start pedali painamatta) ja käynnistin muutaman sekunnin kuluttua. Arvelin että systeemi aktivoituu kun virta on päällä. Ja tosiaan, jos teki näin, niin ei käynistäessä nikotellut koskaan.
Lohkolämmityskauden ulkopuolella ei ole ollut käynnistysongelmia, eikä myöskään talvella silloin kun lohko ei ollut päällä. Sen sijaan se nikotteli joskua silloinkin kun lämmin auto oli seissyt P-hallissa vajaan tunnin. Tässäkin epäilen että autoa sammutettaessa sillä on vielä tieto, että ulkona on pakkasta ja kun tunnin päästä käynnistää, se ei ehdi säädellä itseänsä tarpeeksi nopeasti siihen että nyt ollaankin 15 asteisessa hallissa. - rapidsharessa
mja kirjoitti:
Kuulostaa ihan samalta kuin lohkolämppäriongelmat. Talvella se menee ihan sekaisin kun moottori on lämmitetty lohkolla mutta osa koneesta on kylmänä. Meinaa 1. käynnistyksellä sammua, mutta yleensä auttoi kun antoi varovasti kaasua.
Minulla on sellainen teoria että ruiskun tyhjäkäyntimoottori tms ei ehdi kääntyä oikeaan asentoon sen alle sekunnin aikana mikä kuluu virran päälle menemisestä käynnistämiseen. Kokeilin joskus niin että pistin virrat etukäteen päälle (start pedali painamatta) ja käynnistin muutaman sekunnin kuluttua. Arvelin että systeemi aktivoituu kun virta on päällä. Ja tosiaan, jos teki näin, niin ei käynistäessä nikotellut koskaan.
Lohkolämmityskauden ulkopuolella ei ole ollut käynnistysongelmia, eikä myöskään talvella silloin kun lohko ei ollut päällä. Sen sijaan se nikotteli joskua silloinkin kun lämmin auto oli seissyt P-hallissa vajaan tunnin. Tässäkin epäilen että autoa sammutettaessa sillä on vielä tieto, että ulkona on pakkasta ja kun tunnin päästä käynnistää, se ei ehdi säädellä itseänsä tarpeeksi nopeasti siihen että nyt ollaankin 15 asteisessa hallissa. - Villeeeeee
rapidsharessa kirjoitti:
Siis pitikö tuon olla bensakone? Tuo ensimmäinen startti kuulosti aivan dieseliltä. Nakutti niin pirusti.
Jos tuo bensakone on niin tuo pitää korjata ennen kuin jotain isompaa hajoaa. - mja
Villeeeeee kirjoitti:
Siis pitikö tuon olla bensakone? Tuo ensimmäinen startti kuulosti aivan dieseliltä. Nakutti niin pirusti.
Jos tuo bensakone on niin tuo pitää korjata ennen kuin jotain isompaa hajoaa.Painoinpa mitä nappulaa hyvänsä, niin kyseinen Rapidshare-saitti tyrkyttää minulle jotain maksullista tiliä tms. Saako tämän GSstart.wma (349 KB) tiedoston jostain ulos ilman että tarvitsee rekisteröidä itsensä tai tilata jostain jotain..?
- ja syötä koodi
mja kirjoitti:
Painoinpa mitä nappulaa hyvänsä, niin kyseinen Rapidshare-saitti tyrkyttää minulle jotain maksullista tiliä tms. Saako tämän GSstart.wma (349 KB) tiedoston jostain ulos ilman että tarvitsee rekisteröidä itsensä tai tilata jostain jotain..?
ja homma toimii
- mutta
Villeeeeee kirjoitti:
Siis pitikö tuon olla bensakone? Tuo ensimmäinen startti kuulosti aivan dieseliltä. Nakutti niin pirusti.
Jos tuo bensakone on niin tuo pitää korjata ennen kuin jotain isompaa hajoaa.arvailuksi taitaa mennä.
- mja
[email protected] kirjoitti:
Laita meili niin laitan filen.
Onnistui jo imuroiminen. En kyllä kuullut ääninäytteessä mitää dieseliä, vaan pikemminkin koneen prutkutus kertoi äänitysolosuhteista. Dieselistä kuuluu ihan eritavalla, se nakuttaa, tuo ei. Sisältäkö tuo oli nauhoitettu, joku humina kuuluu taustalla?
Lue tässä samassa ryhmässä aloittamani ketju "Koliseva moottori". 2.0 L moottori pitää (vain) kuormitettaessa dieselmäistä kolinaa ja silti se oli Bilian mukaan normaali. Juttuun voisi lisätä sen verran, että lähetin myöhemmin Biliaan huoltopalautetta, kun kerran pyysivät. Tj soitti seuraavana päivänä. Oli kuulemma mekaanikko ajanut Bilian ramppia ylös ja piti moottorin ääntä normaalina. Kysyin, oliko öljynpaineet mitattu. No ei ollut ja ymmärsin että homma olisi aika työläs. Varmaan onkin, jos öljykello pitää kaivaa esiin ja rakentaa sille T-haara ja ottaa lukemia. Parempi vaan todeta että ääni "ei poikkeava".
Toi ääninäytteiden vertailu voisi olla ihan hyvä, mutta jollain vähemmän hankalalla saitilla. - rellugs16vm05
mja kirjoitti:
Onnistui jo imuroiminen. En kyllä kuullut ääninäytteessä mitää dieseliä, vaan pikemminkin koneen prutkutus kertoi äänitysolosuhteista. Dieselistä kuuluu ihan eritavalla, se nakuttaa, tuo ei. Sisältäkö tuo oli nauhoitettu, joku humina kuuluu taustalla?
Lue tässä samassa ryhmässä aloittamani ketju "Koliseva moottori". 2.0 L moottori pitää (vain) kuormitettaessa dieselmäistä kolinaa ja silti se oli Bilian mukaan normaali. Juttuun voisi lisätä sen verran, että lähetin myöhemmin Biliaan huoltopalautetta, kun kerran pyysivät. Tj soitti seuraavana päivänä. Oli kuulemma mekaanikko ajanut Bilian ramppia ylös ja piti moottorin ääntä normaalina. Kysyin, oliko öljynpaineet mitattu. No ei ollut ja ymmärsin että homma olisi aika työläs. Varmaan onkin, jos öljykello pitää kaivaa esiin ja rakentaa sille T-haara ja ottaa lukemia. Parempi vaan todeta että ääni "ei poikkeava".
Toi ääninäytteiden vertailu voisi olla ihan hyvä, mutta jollain vähemmän hankalalla saitilla.Mielestäni ekan startin metallinen kolina ja epäonnistunut käynnistyminen ei ole normaalia. Toisen startin jälkeen kone käy kyllä "normaalisti".
Äänitetty konepelti auki ulkona, pienoinen tuuli oli ulkona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1021670- 2101517
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos591010Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31990Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K58825Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49775En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k49771Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36725The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5722Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉55715