lakritsi

miten on?

Voiko lakua syödä huoletta kun se on ainoo millä saan mahan toimiin ja kun verenpaine on normaali vaikka syön joka päivä pussillisen 300grammaa pandan lakuja..ja maha toimii..voiko olla haittaa?

8

1157

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • odottaja1

kyllä sais, mulle sanottiin että korkeintaan 50g päivässä. se vaikuttaa verenpaineeseenki, ku paljo syö lakua ja salmiakkia, kai siinä jotai muutaki haittaa oli.. Minäki hirvee salmiakki hirmu ja oli kyllä alux hankala pitää 50g:ssa.

Pitää syyä paljon kuitupitosta ja luumua ym.

• Täh..eikai vauvalle

oo nyt sattunu mitään..eikai se aiheuta turvotusta kun kerta verenpaine nousee..? Kaikki hyvä kielletään:(:(

• ::::::::::::
        Täh..eikai vauvalle kirjoitti:

oo nyt sattunu mitään..eikai se aiheuta turvotusta kun kerta verenpaine nousee..? Kaikki hyvä kielletään:(:(

Näin kyllä valitettavasti on, että 50g päivässä korkeintaan saa syödä. Enpä usko että vauvallesi mitään on sattunut, mutta älä nyt enää syö 300g päivässä. ja onhan noita kaikennäköisiä ulostulääkkeitä mitä voi ottaa vaikka on raskaana,että ei kai se laku nyt ainoa keino voi olla?

• mk06
        Täh..eikai vauvalle kirjoitti:

ainakin olen syönyt lakua ja salmiakkia. Se on kielletty sen takia että saattaa nostaa verenpainetta, ja jos näin on että nostaa niin siitä saattaa olla haittaa. Eli jos verenpainetta on niin sitä ei kannata syödä. 50g on lapuissa sanottu se "suositeltu" määrä päivää kohti, joten ehkä en joka päivä kuitenkaan menisi sitä 300g syömään. Googleta hakusanalla lakritsi tai salmiakki ja raskaus, sieltä saat ainakin tietoa. Mä söin tossa alkuraskaudessa aika paljon salmiakkia, mutta mulla alko oleen tosi paljon supistuksia ja mahakipuja, jätin salmiakin melkein kokonaan pois ja mahakivut ja supistelut loppuivat tai ainakin vähenivät...

• siksi
        mk06 kirjoitti:

ainakin olen syönyt lakua ja salmiakkia. Se on kielletty sen takia että saattaa nostaa verenpainetta, ja jos näin on että nostaa niin siitä saattaa olla haittaa. Eli jos verenpainetta on niin sitä ei kannata syödä. 50g on lapuissa sanottu se "suositeltu" määrä päivää kohti, joten ehkä en joka päivä kuitenkaan menisi sitä 300g syömään. Googleta hakusanalla lakritsi tai salmiakki ja raskaus, sieltä saat ainakin tietoa. Mä söin tossa alkuraskaudessa aika paljon salmiakkia, mutta mulla alko oleen tosi paljon supistuksia ja mahakipuja, jätin salmiakin melkein kokonaan pois ja mahakivut ja supistelut loppuivat tai ainakin vähenivät...

että salmiakissa ja lakritsissa on sitä jotain "myrkkyä" mitä pienen ihmisen maksa/elimistö ei pysty suodattamaan kunnolla ja jää liian suuret pitoisuudet tms..
        Verenpaineet yms. lisäsyy.
        Että lapsen parhaaksi todella kannattaa noudattaa suosituksia.....

• mk06
        siksi kirjoitti:

että salmiakissa ja lakritsissa on sitä jotain "myrkkyä" mitä pienen ihmisen maksa/elimistö ei pysty suodattamaan kunnolla ja jää liian suuret pitoisuudet tms..
        Verenpaineet yms. lisäsyy.
        Että lapsen parhaaksi todella kannattaa noudattaa suosituksia.....

tuossa ensimmäisessäkään lapsessa mitään vikaa ollut vaikka salmiakkia ja lakritsia odotusaikana söinkin, joten tämäkin lienee kuuluu niihin harvinaisiin tapauksiin jos jotain jollekkin joskus on tullut. Eikä niitä nyt aina 100% voida edes tietää mikä aine on mitäkin aiheuttanut jos jotain vauvassa on vikana ollut. Mutta en siltikään vaikka edellä mainittuja jonkin verran syönkin niin en niitä joka päivä 300g syö, mutta ei niitä voi kukaan syömästä kieltääkään...

• Olen syönyt

lakuja paljon,enkä ole määriä laskenut.
      Tekee mieli niin tekee..
      Mulla verenpaine erittäin matala,ei ainakaan ole sitä nostanut!

• moikkis

Kannattaa ehkä kysyä neuvolasta, jos joudut säännöllisesti syömään noin suuria määriä... Lakussa ja salmiakissa on paljon glykyrritsiiniä, mikä voi aiheuttaa turvotusta ja verenpaineen nousua ja voi olla yhteydessä lapsen ennenaikaiseen syntymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      304
      7562
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      80
      5905
    3. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      159
      3825
    4. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3494
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1927
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1836
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1464
    8. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      15
      1405
    10. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1396
    Aihe