moi, oon 14wee tyttö! ongelmani on, kuten otsikosta näkeekin Akne...!! vittu mikään ei auta, niitä tulee lisää ja lisää koko ajan >:( ei vaikka:
Ammulla, kun herään meen heti suihkuun (naamanpesun vuoksi) ja käytän tavallista saippua kamalan rasvakerroksen poistamiseen ja sitten käytän Herbinan Clear puhdistusgeeliä ja pesen pois... suihkun jälkeen laitan taas Herbinan Clear antiseptistä kasvovettä. Ja vähän myöhemmin Puuöljyä (kuulemma tehoaa)ja illalla TAAS suihkuun peseen naama saippuan ja geelin kanssa ja sen jälkeen taas kasvovettä ja puuöljyä ja laitan viellä lisäksi Skinorenin emulsiovoidetta (tehoaa kuulemma mustiksiin) yön ajaksi! Ja viellä kaikenlisäksi joudun syömään aamuisin Oricycliniä finneihin..!!(2 tablettia joka aamu) ja sinkkiäkin on kokeiltua ja melki ihan kaikenlaista, voitetita,lääkkeitä KAIKKIA...! :o ollaan jopa lääkärilläki asti käyty näyttämässä, joka sit määräs tota Oricycliniä, ja näitäki oon jo syöny 3 kokonaista pulloa!! :o Eikä oo auttanu paskaaka!! Onko mitään muuta keinoo, tai lääkettä millä sais pois? ja luulis että ne nyt jotenki pysyis aisoissa mutta finnejä, kipeitä paiseita, mustikisia tulee koko ajan! Syön terveellisesti ja olen ihan normaalipainoinen (en syö makeaa/rasvasta)
Pliis auttakaa jotenki, tää o ihan hirveetä! x"(
Akne
14
6112
Vastaukset
- minä itse
Ostapa lactacyd-merkkistä vartalonpesunestettä apteekista ja pese sillä kasvosi / vartalosi aamuin illoin. Unohda kasvovesi ja kosteuta ihosi esim. humektanilla tai favoran aloe vera kosteusgeelillä.
Älä käytä markettitavaraa, itselläni nuo liian vahvat tuotteet vain pahentavat tilannetta.
Olet siinä iässä, että saisit jo diane nova-e-pillerit. Käy gynekologilla ja hanki ne. Auttavat ihoon. Sivuvaikutuksina turvotusta ja mielialamuutoksia mahdollisesti, mutta ihoon niiden pitäisi auttaa.
Itselläni tetrasykliinit, vähän vastaavat kuin nuo sinun antibioottisi, mutta näissä on vaikuttavana aineena myös lysiini-nimistä aminohappoa. Nämä antibiootit vaikuttavat paikallisesti ohutsuolen alueella, ei siis paksusuolen alueella, mikä helposti aiheuttaa vatsavaivoja tms.
Käy keskustelemassa ihotautilääkärin pakeilla, mikäli epäröit yhtään ja tilanteesi tuntuu kiusalliselta.- §GirL§
Kiitos toodella paljon vastauksestasi/neuvostasi! :)
- mielialavaihteluita ja liho...
Itselleni puhkesi vaikea akne 13-vuotiaana, johon hain apua ihotautilääkäriltä. Sain Roaccutan nimistä lääkevalmistetta, joka lopulta paransi ihoni.
n. 15-vuotiaana aloin syömään e-pillereitä, jotka pitivätkin aknen poissa niin kauan kuin niitä söin. Sain kuitenkin tosi voimakkaita mielialavaihteluita ja saatoin yhtenä hetkenä itkeä lohduttomasti ja seuravana suuttua ihan raivohulluksi. Vaihdoin e-pillerimerkkiä, mutta seuraava merkki lihotti minut, alle 60 kiloisen tytön päälle 70 kiloiseksi. Lopetin pillereiden syönnin ja kilot lähtivät alle puolessa vuodessa pois.
E-pillerit ovat aiheuttaneet juuri samoja vaivoja myös monille ystävilleni ja tutuilleni. Tiedänpä myös muutamien parisuhteidenkin kariutuneen siihen, että ehkäisy pillerit ovat ehkäisseet vähän liiankin hyvin -nainen on menettänyt mielihalunsa seksiin. Yleensä vaan nämä haittavaikutukset kestetään hammasta purren ja kiukkua niellen.
Ellei e-pillereitä vielä tarvitse niinkään ehkäisykeinona vaan ennemminkin aknehoitona, niin kyllä sen aknen saa muutenkin hoidettua pois.
- minä itse
Siihen ihon kuntoon pystyt myös vaikuttamaan, paitsi ihon pesulla aamuin illoin, kuin myös niillä hoitotuotteilla ja ravinnolla.
Runsaasti vettä ja kasviksia.
Vaaleat leivät, pastat, perunat, karamellit, keksit, rasvaiset juustot ynnä muut herkut pois. Kun elimistösi saa vähemmän hiilihydraatteja, niin vaikutus on selvä ongelmaiseen ihoon.
Noita Humektanin ja Favoran kosteusvoiteita saat siis apteekista, ja tuo lactacyd on hapanta vartalon pesunestettä. Tavallinen palasaippua on emäksistä ja kuivattaa ihon pintaa liikaa, jolloin ihon tuottama rasva ei pääse ihon pinnalle vaan jää finnejä aiheuttamaan ihohuokosiin ja ihon alle.
Kohtuu auringonotto myös tasoittaa ja kuivattaa epäpuhtauksia, mutta palamista kannattaa välttää, samoin kuin liiallista auringonottoa. Louis Widmerin sunblock 10 aurinkovoide ei tuki ihoa, ja sopii allergisillekin.- ....
Pese ihmeessä ihoasi vähemmän. Se ei ole likainen vaikka sinusta siltä tuntuukin. Liika pesu juuri saa sen rasvoittumaan niin paljon..
- mistä??
mistä tuota Louis Widmerin sunblock 10:ä saa? Olen käymyt muutamassa apteekissa kysymässä eikä ole ollut/eivät ole tienneet tuotetta!
- laita ekaksi
perushoito kondikseen.Toi herbina ei oo kummoinen. Esim sebamedin pesupalalla pesu ja sitten kevyt kosteusvoide. Illalla se skinoren pesun jälkeen. Toiset on noin pärjänneet. Mä en tykännyt skinorenista ollenkaan. Mulla on tetralysal kuuri (antibiootti myös) ja käytän dr.hauschkan sarjaa joka on ollut tosi hyvä, tosin kallis. Perushoito kuntoon, älä rasita ihoa liikaa tai käytä huonoja pesuaineita (mm tavallinen saippua) ja muista kosteuttaa. Jos ei auta niin lääkärille ja kokeile esim avitcidia ja tetralysalia, myös dalacin liuos on hyvää. Myöhemmin kun ikää lisää, roaccutan peliin jos ei auta
- siltä
että kuivatat ihoa hirveästi. Sekin syy, että tulee aknea tai ei lähde pois. Ei ihoa kuivattamalla mitään saa aikaseks. Kärsivällisyyttä, pesua ja kosteuttamista.
- piik
mitä voit tehä iholle on just käyttää paljon eri sarjan erilaisia tuotteita koska se vaan ärsyttää ja kuivattaa sun ihoo lisää ja sit niit finnei vast lisää tuleeki :( ja muutenki liika peseminen tai hoitaminen ei oo hyväst eli anna ihon rauhottuu ja koita vaik olla pahemmin pesemättä sitä muut ku jos on pakko..
- hirviö
Musta tuntuu, että sä peset kasvojasi suorastaan vähän liikaakin, ainakin väärillä tuotteilla. Kun kävin ihotautilääkärillä, se käski jättää kaiken maailman marketti-geelit, -kasvovedet ja -rasvat pois kokonaan. Jopa kosmetologin antaman kasvomaidon ja kosteusvoiteen. Käski pestä saippualla (mitä kyllä vähän ihmettelin, koska sehän kuivattaa, mutta kaipa lääkäri sen paremmin tietää). Ja jos tosiaan ei auta, niin varmaan kannattaa vaihtaa vahvempaan lääkkeeseen kunhan olet riittävän vanha.
- gaa
Ite pahensin naamaani liiallisella pesulla, jonka tajuamiseen meni kauan!
- on sama
gaa kirjoitti:
Ite pahensin naamaani liiallisella pesulla, jonka tajuamiseen meni kauan!
kuin tetracyclin, vaikuttava aine on se tetrasykliini....
- Kiukustunut
Moi,
Olen itse kärsinyt aknesta 13-vuotiaasta lähtien. Aluksi taistelin huonoa ihoa vastaan kaikilla mahdollisilla puhdistusgeeleillä ja muilla ihonhoitotuotteilla -tuloksetta.
15-vuotiaana ihoni alkoi näyttä todella pahalta ja itsetuntoni oli ihan maassa. Hakeuduin hoitoon ihotautilääkärille, joka määräsi Roaccutan nimisen lääkevalmisteen, jonka pitäisi nujertaa akne normaalisti 3-6 kuukauden kuluessa.
Söin silloin lääkettä alkuun aivan liian pieniä päiväannoksia (10-20mg), ja tauti lähti paranemaan vasta kun annostusta kasvatettiin. Söin viimeiset kuukaudet 50-60mg päivässä, ja oikeastaan vasta silloin esim. hiusteni rasvoittuminen loppui ja iho kuivui todella paljon. Hoitojakso kesti kaikkiaan vuoden päivät, ja oli kyllä tosi rankka kokemus siksi, että näkyvien tulosten saaminen kesti niin kauan. Minulla kävi kuitenkin tuuri siinä mielessä, että mitään arpia akne ei ole jättänyt ihooni, ei kasvoihin eikä vartalolle.
Itselläni on sen tyyppinen iho, että akne uusiutuu jatkuvasti. Puhdistan ihoni hyvin ja syön monien tuttujeni mielestäni jopa liian terveellisesti, ja silti akne vain tulee takaisin. Söin viime keväänä 20-vuotiaana jo kolmannen Roaccutan kuurini ja eilen kävin lääkärissä jälleen aknen uusiutumisen takia. Nyt 21-vuotiaana syön siis jo neljättä kuuriani. Nykyään kuurit kuitenkin kestävät n. kolme kuukautta, koska akne ei enää ilmaannu ihan niin pahana kuin silloin 13-15-vuotiaana.
Käy ihmeessä ihotautilääkärillä, sillä hän osaa arvioida hoidon tarpeesi. Huom! Tavalliset yleislääkärit eivät saa edes määrätä mainitsemaani lääkekuuria, vaan sen saamiseksi on mentävä nimenomaisesti ihotautilääkärille. Normaalisti ensimmäisenä hoitokeinona on antibiootit erilaiset kasvojen puhdistustuotteet, mutta todella vaikeaan akneen tehoaa usein vain Roaccutan. Kyseinen lääkekuuri on rankka ja kohtalaisen kallis, mutta ihotautilääkäri varmasti kertoo siitä siitä sinulle lisää. Ja tosissaan, useimmiten akne saadaan tällä kuurilla nujerrettua lopullisesti. - beentheredonethat
Hei, nyt mene googleen ja kirjoita your last acne solution!!!! tilaa opus koneellesi ja ala noudattamaan ohjeita. Ton jälkeen et enää koskaan, ikinä edes unissasi tarvitse mitään acne lääkistystä!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803