cipralex+haittavaikutuksia?

Mulla on ollut käytössä cipralex 10mg/vrk. Nyt on ollut käytössä 3 kuukautta, joista viimeisen kuukauden aikana on ilmennyt seuraavanlaista oiretta:
Lisääntynyt hikoilu ja peukaloissa "elohiiri", eli peukaloiden, varsinkin vasemman tahaton nykiminen, joka ilmenee pienenä sormen liikkumisena päivittäin kymmeniä kertoja päivässä aina jonkun aikaa. Samoin jalkani nytkähtävät aina silloin tällöin, kun joku lihas nytkähtää hieman tahattomasti.
Ei häiritse oikeastaan, mutta voisiko olla niinkin vakavasta kyse, kuin serotoniinioireyhtymästä. Nyt on juhannus tulossa, joten en oikein pääse työpaikkalääkärilleni kyselemään, joten olisiko jollakin neuvoja. Ei viitsisi lopettaa lääkitystä ilman lääkärin lupaa, vaikka psyykkiset oireet ovat jo parantuneetkin. En käytä muita lääkkeitä.
Onko tosiaankin niin, että cipralexia pitäisi käyttää puolivuotta, että ahdistuneisuus ei palaisi. Olin tosi pahasti ahdistunut ja ehkä vähän masentunutkin, mutta nyt tuntuu muuten normaalilta, mutta nämä oireet hieman arveluttavat. hieman ollut myös päänsärkyjä normaalia useammin.
2460
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Samoja oireita minullakin oli. Nyt olen käyttänyt vajaan vuoden ja aion jatkaa vielä yhden vuoden. Pätevä lääke. Kannattaa käyttää niin tarpeeksi kauan. Sehän toimii hyvin. Ahdistus on tipotiessään.

En siis kovasti huolestuisi. Hikoilu on kiistämättä hieman ikävää, ei muuta kuin dödöä kainoloihin. ;)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


repe77 kirjoitti:

Mulla on ollut käytössä cipralex 10mg/vrk. Nyt on ollut käytössä 3 kuukautta, joista viimeisen kuukauden aikana on ilmennyt seuraavanlaista oiretta:
Lisääntynyt hikoilu ja peukaloissa "elohiiri", eli peukaloiden, varsinkin vasemman tahaton nykiminen, joka ilmenee pienenä sormen liikkumisena päivittäin kymmeniä kertoja päivässä aina jonkun aikaa. Samoin jalkani nytkähtävät aina silloin tällöin, kun joku lihas nytkähtää hieman tahattomasti.
Ei häiritse oikeastaan, mutta voisiko olla niinkin vakavasta kyse, kuin serotoniinioireyhtymästä. Nyt on juhannus tulossa, joten en oikein pääse työpaikkalääkärilleni kyselemään, joten olisiko jollakin neuvoja. Ei viitsisi lopettaa lääkitystä ilman lääkärin lupaa, vaikka psyykkiset oireet ovat jo parantuneetkin. En käytä muita lääkkeitä.
Onko tosiaankin niin, että cipralexia pitäisi käyttää puolivuotta, että ahdistuneisuus ei palaisi. Olin tosi pahasti ahdistunut ja ehkä vähän masentunutkin, mutta nyt tuntuu muuten normaalilta, mutta nämä oireet hieman arveluttavat. hieman ollut myös päänsärkyjä normaalia useammin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu