Toiminimen perustaminen

Tietoa_haluava

Mistä saisi tietoa toiminimen perustamisesta? Nimenomaan rakennusalan..Omaan vankan kokemuksen käytännön työstä, mutta paperihommat hakusessa. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

11

13087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäjä oli....

      maistaraattiin ja sanot että haluat rekisteröidä toiminimen! Maksoikohan jotain 80 euroa, en muista? Ei siinä kummempaa, neuvovat kyllä siellä kaavakkeitten täytön. Mutta muista että siinä on muutakin kuin "perustaminen", esim. Ilmoitukset verottajalle, kirjanpitovelvollisuus jne... Loppupeleissä ei kannata "yhden miehen" firma rakennusalalla(itse 3v firman omistaneena) voin sanoa.

      • Tietoa_haluava

        Siis yhden miehen firma ei kannata miksi?


      • ja kannattaa
        Tietoa_haluava kirjoitti:

        Siis yhden miehen firma ei kannata miksi?

        Voi silläkin elää, riippuu tehtävistä.

        Jos myy yrittäjänä vain omaa työtään, sitä ei koskaan pysty tarjoamaan niin halvalla kuin työntekijöitänsä tarjoava yrittäjä. Ne menot näjetsen:

        . yel 21% ilmoitetusta tulotasosta
        . ennakkovero yritysvoitosta 20-30%
        . alv 22% itse laskutetusta työstä miinus toisille maksettu alv
        . kaikki muut kulut...

        Kun ottaa huomioon tarjousten teon, materiaalihankinnat ja byrokratian varsinaisen työn, niin yrittäjä tekee väkisinkin enemmän työtunteja / neliö, metri tai kpl kuin palkkaduunari. Silti laskuttaa ei voi enempää kuin muut. Kannattavuutta voi korjata jos uskaltaa palkata työntekijöitä.

        Asia voi olla toinen jos on jonkun harvinaisemman alan taitaja.


      • Julli K

        Kyllä se rekisteröidään verohallintoon eikä maksa mitään. Jos haluat rekisteröityä kaupparekisteriin, niin se maksaa sen 80e. Siis jos haluat rekisteröidä jonkun kivan nimen firmalle, mutta jos teet vain Tmi Oma Nimi, niin ilmaista on. Maistraattiin ei tarvi ilmoittaa mitään.
        Mutta mikähän yleistys tuo on ettei yhden miehen firma kannata? Kyllä niitä vaan löytyy ja kannattaakin. Kannattavuus on ihan maineesta kiinni eikä henkilöluvusta.


      • mainetta on
        Julli K kirjoitti:

        Kyllä se rekisteröidään verohallintoon eikä maksa mitään. Jos haluat rekisteröityä kaupparekisteriin, niin se maksaa sen 80e. Siis jos haluat rekisteröidä jonkun kivan nimen firmalle, mutta jos teet vain Tmi Oma Nimi, niin ilmaista on. Maistraattiin ei tarvi ilmoittaa mitään.
        Mutta mikähän yleistys tuo on ettei yhden miehen firma kannata? Kyllä niitä vaan löytyy ja kannattaakin. Kannattavuus on ihan maineesta kiinni eikä henkilöluvusta.

        no joo. jos sulla on noidan maine, sä saat kyl duunii. tai sitten sun joku esim yksi työn antaja jolle sä teet ali urakointia kiertää kiinteitä kuluja. se maksaa sun palkan lisäks sulle just niin paljon ku se maksais sotu maksuja susta jos sä olisit sen kirjoilla mut jos sä oot saikul niin se on sun ongelmas. etu on siis sua isommalla yrittäjällä. se voi tänään sanoo sulle et huomen sun ei tarvi tulla.sä et sillon mee, sul ei oo siel töitä. toiminimi yhdellä miehellä kannattaa joissain tapauksissa mut ei aliurakointina raksoilla. mieti, sä lasket, että toi alkaa ens viikon maanantaina ja mä teen sitä viikon, mä voin luvata ton toisen seuraavalle viikolle. ekan paikan alotus viivästyy 2viikkoo toisen vaan viikon. miten sä ne yksin hoidat, et kolmaskin työn antaja pysyy siinä uskossa et sä oot säntillinen työntekijä. siihen ei vuorokauden tunnit enää riitä. ja yleistäminen johtuu vaan siittä että yksi mies firmassa on liian vähän. tosin tiedän joitain vanhoja toiminimi heeboja jotka oli joskus kovia äijiä mut ny on oy vetosia ja nimi on säilyny. toiminimenä toi teki hyvää jälkee. mut ny se ukko on jo guppe ja hienomies ei itse enää tee niitä töitä, jos sillä on joku ukko roketissa ja mestarit soittaa sille, se vaan sanoo et vitunko mä sille voin että ukot dokaa.en tiiä, on kai osannu hoitaa hommansa oikein. vielä sulle kysymys. kuinka paljon sun vuositulot on ja kuinka vanha olet? nämä kyselyt on mun gradua varten. teen väittelyn pk-firmojen kannattavuudesta suhteessa työntekijöiden määrään alana rakennus. olisi kiva jos viitsit vastata


      • toi nyt tarkottaa
        mainetta on kirjoitti:

        no joo. jos sulla on noidan maine, sä saat kyl duunii. tai sitten sun joku esim yksi työn antaja jolle sä teet ali urakointia kiertää kiinteitä kuluja. se maksaa sun palkan lisäks sulle just niin paljon ku se maksais sotu maksuja susta jos sä olisit sen kirjoilla mut jos sä oot saikul niin se on sun ongelmas. etu on siis sua isommalla yrittäjällä. se voi tänään sanoo sulle et huomen sun ei tarvi tulla.sä et sillon mee, sul ei oo siel töitä. toiminimi yhdellä miehellä kannattaa joissain tapauksissa mut ei aliurakointina raksoilla. mieti, sä lasket, että toi alkaa ens viikon maanantaina ja mä teen sitä viikon, mä voin luvata ton toisen seuraavalle viikolle. ekan paikan alotus viivästyy 2viikkoo toisen vaan viikon. miten sä ne yksin hoidat, et kolmaskin työn antaja pysyy siinä uskossa et sä oot säntillinen työntekijä. siihen ei vuorokauden tunnit enää riitä. ja yleistäminen johtuu vaan siittä että yksi mies firmassa on liian vähän. tosin tiedän joitain vanhoja toiminimi heeboja jotka oli joskus kovia äijiä mut ny on oy vetosia ja nimi on säilyny. toiminimenä toi teki hyvää jälkee. mut ny se ukko on jo guppe ja hienomies ei itse enää tee niitä töitä, jos sillä on joku ukko roketissa ja mestarit soittaa sille, se vaan sanoo et vitunko mä sille voin että ukot dokaa.en tiiä, on kai osannu hoitaa hommansa oikein. vielä sulle kysymys. kuinka paljon sun vuositulot on ja kuinka vanha olet? nämä kyselyt on mun gradua varten. teen väittelyn pk-firmojen kannattavuudesta suhteessa työntekijöiden määrään alana rakennus. olisi kiva jos viitsit vastata

        taitaa sulla jäädä gradu tekemättä tolla kielen käytöllä. yrittäminen on vähän sellasta juu. armeijassa ollu viimeksi sairaslomilla nyt 32. eipä oo tarvinu paljon pidellä.


      • sittenii
        mainetta on kirjoitti:

        no joo. jos sulla on noidan maine, sä saat kyl duunii. tai sitten sun joku esim yksi työn antaja jolle sä teet ali urakointia kiertää kiinteitä kuluja. se maksaa sun palkan lisäks sulle just niin paljon ku se maksais sotu maksuja susta jos sä olisit sen kirjoilla mut jos sä oot saikul niin se on sun ongelmas. etu on siis sua isommalla yrittäjällä. se voi tänään sanoo sulle et huomen sun ei tarvi tulla.sä et sillon mee, sul ei oo siel töitä. toiminimi yhdellä miehellä kannattaa joissain tapauksissa mut ei aliurakointina raksoilla. mieti, sä lasket, että toi alkaa ens viikon maanantaina ja mä teen sitä viikon, mä voin luvata ton toisen seuraavalle viikolle. ekan paikan alotus viivästyy 2viikkoo toisen vaan viikon. miten sä ne yksin hoidat, et kolmaskin työn antaja pysyy siinä uskossa et sä oot säntillinen työntekijä. siihen ei vuorokauden tunnit enää riitä. ja yleistäminen johtuu vaan siittä että yksi mies firmassa on liian vähän. tosin tiedän joitain vanhoja toiminimi heeboja jotka oli joskus kovia äijiä mut ny on oy vetosia ja nimi on säilyny. toiminimenä toi teki hyvää jälkee. mut ny se ukko on jo guppe ja hienomies ei itse enää tee niitä töitä, jos sillä on joku ukko roketissa ja mestarit soittaa sille, se vaan sanoo et vitunko mä sille voin että ukot dokaa.en tiiä, on kai osannu hoitaa hommansa oikein. vielä sulle kysymys. kuinka paljon sun vuositulot on ja kuinka vanha olet? nämä kyselyt on mun gradua varten. teen väittelyn pk-firmojen kannattavuudesta suhteessa työntekijöiden määrään alana rakennus. olisi kiva jos viitsit vastata

        Tosiaan ärsytti toi ilmaisu, mutta siitä huolimatta puhuu ASIAA. Näin se homma vaan etenee.


      • Raxallako?
        sittenii kirjoitti:

        Tosiaan ärsytti toi ilmaisu, mutta siitä huolimatta puhuu ASIAA. Näin se homma vaan etenee.

        Kyllä ahkera hyvän tilin tekee. ja onhan siinä tekemisen vapaus. sehän on selvää että kaikki eivät uskalla yrittää. riskejähän on, mutta toiminimessä pienet.

        http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2008-02-14,104:2:518727,1:0:0:0:0:0:

        lukekaa tuolta.
        ei se ole helppoa työmiehen herrain rattaissa keskellä arjen kiirettäkään. kiire kiire!!


      • hdjdhfjjfl
        mainetta on kirjoitti:

        no joo. jos sulla on noidan maine, sä saat kyl duunii. tai sitten sun joku esim yksi työn antaja jolle sä teet ali urakointia kiertää kiinteitä kuluja. se maksaa sun palkan lisäks sulle just niin paljon ku se maksais sotu maksuja susta jos sä olisit sen kirjoilla mut jos sä oot saikul niin se on sun ongelmas. etu on siis sua isommalla yrittäjällä. se voi tänään sanoo sulle et huomen sun ei tarvi tulla.sä et sillon mee, sul ei oo siel töitä. toiminimi yhdellä miehellä kannattaa joissain tapauksissa mut ei aliurakointina raksoilla. mieti, sä lasket, että toi alkaa ens viikon maanantaina ja mä teen sitä viikon, mä voin luvata ton toisen seuraavalle viikolle. ekan paikan alotus viivästyy 2viikkoo toisen vaan viikon. miten sä ne yksin hoidat, et kolmaskin työn antaja pysyy siinä uskossa et sä oot säntillinen työntekijä. siihen ei vuorokauden tunnit enää riitä. ja yleistäminen johtuu vaan siittä että yksi mies firmassa on liian vähän. tosin tiedän joitain vanhoja toiminimi heeboja jotka oli joskus kovia äijiä mut ny on oy vetosia ja nimi on säilyny. toiminimenä toi teki hyvää jälkee. mut ny se ukko on jo guppe ja hienomies ei itse enää tee niitä töitä, jos sillä on joku ukko roketissa ja mestarit soittaa sille, se vaan sanoo et vitunko mä sille voin että ukot dokaa.en tiiä, on kai osannu hoitaa hommansa oikein. vielä sulle kysymys. kuinka paljon sun vuositulot on ja kuinka vanha olet? nämä kyselyt on mun gradua varten. teen väittelyn pk-firmojen kannattavuudesta suhteessa työntekijöiden määrään alana rakennus. olisi kiva jos viitsit vastata

        Kaveri tekee kradua eikä osaa kirjoittaa 😊lehmätkin lentää


    • Kuutamoa

      Kannattaa vain hämärissä työskennellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe