kärhön juuret

kärhöön hurahtanut

Istutin viime syksynä myöhään kärhön,ensimmäisiäni.
Tänä vuonna se ei lainkaan lähtenyt alkuun.Kaivoin maasta ylös ja juuret näytti vaalean ruskeilta ja terveiltä,mutta juurenniska oli ehkä paleltunut.
Mahtaako se vielä tehdä silmuja,istutin sen takaisin,muttei alkuja ainakaan vielä näy.

2

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keväällä

Ehkä istutit kärhösi liian myöhään, ei ehtinyt kunnolla juurtua ja kuoli. Itse en koskaan istuttele syksyllä, kevät on varmempaa aikaa,silloin ehtii juurtumaan ja näkee ainakin sen yhden kesän, elääkö vai kuoleeko.

• kärhöjen

kanssa.
        Itse löysin eilen kärhön, jonka luulin kuolleen jo kaksi vuotta sitten.

Niin vain oli vartta tehnyt salaa maahumalan joukkoon. Kitkiessä sen löysinkin ja aiemmin ei maahumala tähän asti yltänyt. En siis aiempina vuosina ole kärhöä vahingossa kitkenyt.

Tänä vuonna olen kastellut aika runsaasti ja siitä syystä kärhökin jaksoi nyt nousta ylös.

Aika monetkin kasvit elävät hiukan kituen niukin naukin kun eivät saa tarpeeksi vettä.

Kastelua peliin ja antakaa niiden kasvien paakkujen olla maassa.
        Minulla oli myös punahattu hukassa viime vuonna mutta tänä kesänä se kukkii, ihan kohta.

Joskus kärhöt lähtevät kasvuun hyvin myöhäänkin. Eräänä kesänä kärhön silmut aukeili vasta kesäkuun puolen välin jälkeen. Kyseessä oli ihan reippaan kokoinen kasvi.

Malttia ja vettä. Varsinkin tänä kesänä vettä pitää antaa viikoittain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      85
      7681
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      75
      7605
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      166
      6089
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      55
      4996
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4169
    6. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3900
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      3632
    8. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3547
    9. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      23
      3472
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      104
      3252
    Aihe