peugeot 407

407

Onko kellään kokemuksia pösön 407 takajarrujen vinkunasta ja kitinästä?Minulla 407 ,jossa takaosasta alkaa pitkässä ajossa kuulua kovaäänistä vinkunaa ja samoin joskus kaarteissa ,vaikka en paina jarrua.Huollossa väittävät vinkunan olevan ranskalaisen ominaisuus ei vika.Onko mitään tehtävissä?

5

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko mahdollista?

      Olisiko mahdollista, että noinkin uudessa autossa takajarru laahaa? Vuosia sitten eräässä toisenmerkkisessä autossa alkoi toinen takajarru vinkumaan aina lämmettyään muutaman kilometrin ajon jälkeen.

      Syynä se, että satula ja pala olivat jämähtäneet yhteen ja pala jäi hankaamaan levyä liian raskaasti, vaikkei jarrua painanutkaan. Korjauskeinona palojen irroitus, palan rungon päiden ja satulan välisten liukupintojen puhdistus ja voitelu kuparitahnalla. Laahaaminen oli sen verran voimasta, että vannekin tuntui kuumalta käteen.

      Vinkuna jarrua painettaessa tuppaa olemaan nykyisten asbestittomien jarrupalojen ominaisuus, mutta ei vinkunaa pitäisi kuulua, jos jarrua ei edes paineta!

      • juuso

        Ainakin 406 malleissa sama vika jo uutena. Jarrut laahavat. Vie pajalle takuuhan on mutta kun se pösön huolto on sellaista että jouduin vaihtamaan toiseen merkkiin kun ei toiminut sitten yhtään. Täytyy vain olla lujana.


      • Vikalista 1
        juuso kirjoitti:

        Ainakin 406 malleissa sama vika jo uutena. Jarrut laahavat. Vie pajalle takuuhan on mutta kun se pösön huolto on sellaista että jouduin vaihtamaan toiseen merkkiin kun ei toiminut sitten yhtään. Täytyy vain olla lujana.

        56000km ajettu 407SW Diesel Automaatti 11/04.
        600km kohdalla hävisivät sitten yhtäkkiä kurvissa EPS, ja samalla ABS, syy pyörän anturi mennyt rikki.
        10000-56000 km välillä auton automaatti laatikko on nykinyt kokoajan, on ajettu kokoauton ohjelmistopäivitykset ainoa mihin oli vaikusta niin keskikulutus tippui 6,2ltr/100km, vaihteisto nykii niin kovin että aamulla kun lähtee liikkeelle 1:lta 2:lle vaihtaessa meinaa niskat mennä pois paikaltaan.
        noin 3000km meni ensin kuljettajan ovi toiminta kyvyttömäksi, korjattiin 2 päivää myöhemmin hanttarin ovi samajuttu.
        20000km kohdalla ihmeellistä kolinaa auton etupäässä, aiheuttajaa ei saatu selville.
        30000km kohdalla takaluukun lasin mikrokytkin paskaksi vaihtoivat uuteen mutta se kesti muutaman päivän, samalla huollossa rikottiin alumiini runko suojamuovista.
        40000km kohdalla alkoi jarrujen vinkuminen niin edestä ja takaa, hävettää ajaa uudella autolla joka vinkuu kuin pehmolelu.
        etupään jarrujen sisimmäiset jarrupalat olivat loppuneet, vaihto uusiin mutta ei se mitään auttanut. aikaisempaan 206 laitettiin jotkin pellit jarruihin niin se hävisi.
        Autolla on ajettu noin 40000km pitkää ajoa. ja auto käyttäytyy kuin vikuri varsa, katsoivat iskari sanoivat että ovat täysin kunnossa, sehän on jo vanha auto sanoivat myös, menin katsatus konttoriin, iskaritesti etupää 60%/60% takapää 57%/59%, ei järin hyvät noilla kilometrimäärillä, katsastusmies totesi autossa olevan myös takapään luun jossa on nivel molemmissa päissä aika huonossa hapessa.
        Auto lähtee nyt vaihtoon, olemme ilmoittaneet leasing yhtiöön halumme purkaa sopimus, koska takuun loputtua kellään ei ole varaa pistää tuota paskaa kuntoon.


      • JellOna666
        Vikalista 1 kirjoitti:

        56000km ajettu 407SW Diesel Automaatti 11/04.
        600km kohdalla hävisivät sitten yhtäkkiä kurvissa EPS, ja samalla ABS, syy pyörän anturi mennyt rikki.
        10000-56000 km välillä auton automaatti laatikko on nykinyt kokoajan, on ajettu kokoauton ohjelmistopäivitykset ainoa mihin oli vaikusta niin keskikulutus tippui 6,2ltr/100km, vaihteisto nykii niin kovin että aamulla kun lähtee liikkeelle 1:lta 2:lle vaihtaessa meinaa niskat mennä pois paikaltaan.
        noin 3000km meni ensin kuljettajan ovi toiminta kyvyttömäksi, korjattiin 2 päivää myöhemmin hanttarin ovi samajuttu.
        20000km kohdalla ihmeellistä kolinaa auton etupäässä, aiheuttajaa ei saatu selville.
        30000km kohdalla takaluukun lasin mikrokytkin paskaksi vaihtoivat uuteen mutta se kesti muutaman päivän, samalla huollossa rikottiin alumiini runko suojamuovista.
        40000km kohdalla alkoi jarrujen vinkuminen niin edestä ja takaa, hävettää ajaa uudella autolla joka vinkuu kuin pehmolelu.
        etupään jarrujen sisimmäiset jarrupalat olivat loppuneet, vaihto uusiin mutta ei se mitään auttanut. aikaisempaan 206 laitettiin jotkin pellit jarruihin niin se hävisi.
        Autolla on ajettu noin 40000km pitkää ajoa. ja auto käyttäytyy kuin vikuri varsa, katsoivat iskari sanoivat että ovat täysin kunnossa, sehän on jo vanha auto sanoivat myös, menin katsatus konttoriin, iskaritesti etupää 60%/60% takapää 57%/59%, ei järin hyvät noilla kilometrimäärillä, katsastusmies totesi autossa olevan myös takapään luun jossa on nivel molemmissa päissä aika huonossa hapessa.
        Auto lähtee nyt vaihtoon, olemme ilmoittaneet leasing yhtiöön halumme purkaa sopimus, koska takuun loputtua kellään ei ole varaa pistää tuota paskaa kuntoon.

        Toi katsastus konttorien iskari testi on kyllä silkkaa kusetusta. monilla autoilla se on lähinnä suuntaa antava ja joillain jopa käyttökelvoton. Esim joissain microissa ei saa mitään lukuja takaa 0% näyttää, vaikka on ihan uudet ja ehdat iskarit. Kyse on iskarin/alustan rakenteesta. Testerin liike on niin lyhyt ja terävä, ettei iskari vielä ala edes vaimentaa varsinaisesti. joissain jenkki autoissa sama juttu.


      • tyytyväinen taas tuleva pös...
        juuso kirjoitti:

        Ainakin 406 malleissa sama vika jo uutena. Jarrut laahavat. Vie pajalle takuuhan on mutta kun se pösön huolto on sellaista että jouduin vaihtamaan toiseen merkkiin kun ei toiminut sitten yhtään. Täytyy vain olla lujana.

        Olen ajanut jos minkä merkkisellä autolla, enkä vielä tänäpäivänäkään ole törmännyt sellaiseen tehtaaseen, joka korvaisi jarrupaloja takuuna huollon puutteen takia. jarruthan pitää ottaa vähintään kerran vuodessa auki ja putsata, jotta satulat ja palat liikkuu herkästi. yleensä ihmiset on vaan liian pihejä teettämään ko. huoltoa ja sitten jarrut jumittuu ja hölmlt vinkuu työnjohtajalle "siis eiks tää meekkää takuusee, ompa paska auto". itselläkin oli pösö 406, jossa ostaessa jarrut laahasi. huoltomies sanoi, että on sen näköset jarrut, ettei oo varmaan palojen vaihtoa lukuunottamatta auottu kertaakaan. Joka vuosi jarruhuollon teetin, sen jälkeen ei ole ongelmaa ollut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81
      1122
    Aihe