Onkohan enneunia sittenkin

epäilijä vieläkin

Mä oon nähnyt unen yellowstonen (jättitulivuoren purkauksesta) joka purkautuis meidän elinaikana. Näin samassa selkeän uutiskuvan tsunamista joka tapahtuisi jossain päin aasiaa, mikä ei kuitenkaan liittynyt siihen tapaninpäivään, muistan nähneeni siinä jonkun aasialaisen miehen sini t-paitaisen juoksevan tsunamiaaltoa pakoon, jollain niin kuin slummialueella. Luulen et oon ennekin nähnyt enneunia, esim. kaverin muutosta joka kanssa muutti, moni ei varmaankaan uskois tätä en osaa itsekkään uskoa mut tää palsta tuntui sopivalta keskustelu alueelta. Jos tääl päin nyt samanhenkisii enneunien nähneitä oikeesti pyörii. Unessa oli sekin hassupuoli et sinne samoihin aikoihin oltiin rakentamas junarataa. Sana magma toistui unessa koko ajan. Näin joitai tyyppejä varmaan tiedemiehiä siellä jossain lähellä. Jonkun äijän muistan selvästi: sellasen sil oli sininen liivi, silmälasit, harmaat lyhyet hiukset, sellanen pitkä, ja laiha, sellanen liivin alla tumma paita, ehkä farkut. Ite en oo ikin ollutkaan missään päin aasiaan enkä yellowstonella mitä nyt nähnyt telsusta ne ohjelmat mitä tuli viime aikoina. Saattaahan ne liittyy siihenkin. Tuli vain mieleen et näin kerran kanssa unen laivan uppoamisesta, jossa joku tyyppi huusi ja kiljui apua, itkien tyhjässä huoneessa jossa oli paljon vettä ja jonne valui sitä koko ajan, sitte seuraavana aamuna havahduin kun kuulin uutisista salakuljettaja-aluksen uppoavan, ennen uutista en ollut muistanut koko unta.

73

22251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silja Line

On tietenkin mahdollista sekin, että olet katsonut dokumentteja em. aiheista ja miettinyt niitä alitajuntaisesti. Unessahan käsitellään tunteita - pelkojakin.

Itse kyllä uskon enneuniin, sillä näen aina kun lähiystävät sairastuvat tai joku läheinen kuolee. Vielä kun ne pystyisi estämäänkin, mutta ei aina. ;( . Sitten ovat ne edellisistä elämistä kertovat unet, joissa olen huomannut erikoisen "kaavan": toistan joka elämässä samat virheet, enkä taaskaan opi niistä mitään...

• Nimetön

Minä koen usein aivan pienistä aisoista dejavu kokemuksia, aivan kuin olisin unessa ennemminkin nähnyt. Ei tästä en enempää, mutta enneunista sen verran, että uskon näkeväni enne unia mutten pysty muistamaan niitä ennen kuin ne tapahtuu jolloin tulee dejavu tunne.

No, tässä nuorempana näin oikean enneunen, se jos mikä sai minut uskomaan enneuniin :D
        Näin unta, että vakioruokailupaikassani olevassa rahapelikoneessa voisin 11 euroa ja loppu summa näkyi sumeana. No, seuraavana päivänä kokeilin piruuttani ja pahus vie, voitin sen 11 euroa mutten yllätys yllätys muista senttejä :D

Eli suosittelen, että jos näette vaikka lottorivin tai muuta niin kokeilkaa ihmeessä :D Ette te siinä mitään häviä :D :D

• niin..
        Nimetön kirjoitti:

Minä koen usein aivan pienistä aisoista dejavu kokemuksia, aivan kuin olisin unessa ennemminkin nähnyt. Ei tästä en enempää, mutta enneunista sen verran, että uskon näkeväni enne unia mutten pysty muistamaan niitä ennen kuin ne tapahtuu jolloin tulee dejavu tunne.

No, tässä nuorempana näin oikean enneunen, se jos mikä sai minut uskomaan enneuniin :D
        Näin unta, että vakioruokailupaikassani olevassa rahapelikoneessa voisin 11 euroa ja loppu summa näkyi sumeana. No, seuraavana päivänä kokeilin piruuttani ja pahus vie, voitin sen 11 euroa mutten yllätys yllätys muista senttejä :D

Eli suosittelen, että jos näette vaikka lottorivin tai muuta niin kokeilkaa ihmeessä :D Ette te siinä mitään häviä :D :D

Mulla on sama juttu.Näen unta jostain,mutta koska se on vain uni niin annan sen olla mutta jonkin ajan päästä tapahtuu aivan uneni mukaan mikä on aika pelottavaa.Näin on sattunut monta kertaa.

• pikonen
        niin.. kirjoitti:

Mulla on sama juttu.Näen unta jostain,mutta koska se on vain uni niin annan sen olla mutta jonkin ajan päästä tapahtuu aivan uneni mukaan mikä on aika pelottavaa.Näin on sattunut monta kertaa.

Olen samaa mieltä pelottavuudesta. Uneni ovat toteutuneet, jopa puheet sanat täysin samoin. On myös unia jotka ovat olleet kuin vertauskuvina. Kahden viikon sisään ymmärsin tarkoituksen. Oli aika jolloin pelotti mennä nukkumaan. Nyt ovat hieman muuttuneet vähäisemmiksi. Mutta merkitys ja ymmärtäminen ovat kuin ennenkin. Ehkä toiveeni saada ne häviämään ovat auttaneet, kun ovat vähenneet.

• paksuse
        Nimetön kirjoitti:

lotto numerot olen nähnytr ja kirjannut ylös=) koska en muista unessa koska saan sen pää voiton=) pienempiä voittoja on tullut...:)

• mitään...

Näen toistuvasti unen, jossa avioidun ihastukseni kohteen kanssa. Miksi mitään ei kuitenkaan tapahdu?
        Tämä kohde on naimisissa. Silti välillämme on jotain....

• totisesti
        mitään... kirjoitti:

Näen toistuvasti unen, jossa avioidun ihastukseni kohteen kanssa. Miksi mitään ei kuitenkaan tapahdu?

Toivo totisesti, että ihastuksesi voisi pysyä avioliitossaan. Avioliitto kun tulee kuitenkin kummittelemaan suhteessanne, jos suhteeseen päätyisitte.

• kuroi-bara
        mitään... kirjoitti:

Tässä ei ole kyse enne unesta. Useimmiten siis ihastuksistaan unta näkeminen ei liity enneuniin. Tosin sanotaan, että jos unen näkee kolmesti se toteutuu. En usko tuohon, mutta siis haluan nyt vastata kysymykseen.

Eli jos näet ihastuksestasi unia, se ei välttämättä tarkoita mitään muuta kuin, että olet todella ihastunut. Joskus unissaan on hyvä huomioida, että usein edellisen päivän tapahtumat tulevat uniin. On siis syytä olla tarkkana, ettei turkitse joka toista untaan enneuneksi.

Minua on muuten huvittanut, kun olen unissa nähnyt ihmisiä (taitaa olla ollut aina ikäisiäni nuoria miehiä) ja vaikka näen heidät slevästi, niin että voisin vaikka tunnistaa kadulla jos tulisi vastaan niin en ole heistä koskaan ketään tavannut tai tuntenut. Se on mielestäni hirmu hassua :) Mistähän ne tulevat uniini? :D :D

• GinGurifin
        kuroi-bara kirjoitti:

Tässä ei ole kyse enne unesta. Useimmiten siis ihastuksistaan unta näkeminen ei liity enneuniin. Tosin sanotaan, että jos unen näkee kolmesti se toteutuu. En usko tuohon, mutta siis haluan nyt vastata kysymykseen.

Eli jos näet ihastuksestasi unia, se ei välttämättä tarkoita mitään muuta kuin, että olet todella ihastunut. Joskus unissaan on hyvä huomioida, että usein edellisen päivän tapahtumat tulevat uniin. On siis syytä olla tarkkana, ettei turkitse joka toista untaan enneuneksi.

Minua on muuten huvittanut, kun olen unissa nähnyt ihmisiä (taitaa olla ollut aina ikäisiäni nuoria miehiä) ja vaikka näen heidät slevästi, niin että voisin vaikka tunnistaa kadulla jos tulisi vastaan niin en ole heistä koskaan ketään tavannut tai tuntenut. Se on mielestäni hirmu hassua :) Mistähän ne tulevat uniini? :D :D

Harvoin näen unia kahdesti, mutta minulla jo yhdenkin kerran uni jo toteutuu melko samanlaisesti. Toisen kerran jos näen unen, se tapahtuu kaavan mukaan, mutta voin itse vaikuttaa siihen, jos mahdollista.

Kerran näin unta, että riitelin isosiskoni kanssa ja me emme sen jälkeen oltaisi puheväleissä. Muutaman päivän päästä riitelin isosiskon kanssa ja hupsista... muistin unen ja päätin lopettaa jankkaamisen. Vähän ajan kuluttua kysyin isosiskolta, että jos olisimme jatkaneet, olisimmeko olleet enää väleissä ja hän vastasi myönteisti. Edelleen ollaan puheväleissä ja onneksi otin varoituksesta vaaria muuten olisi käynyt huonosti

• En vastusta enneunia

Olen nähnyt monta kertaa anoppini kuolevan unessa, ainakin viitisenkymmentä kertaa viimesen 20 vuoden aikana. Anoppi elää eikä edes ole sairastellut. Appiukko kyllä kuoli pari vuotta sitten mutta siitä en nähnyt enne unta. En ole kuitenkaan menettänyt uskoani enneuniin vaan päinvastoin,, olen jopa lähes varma että Anoppi kuolee ennenpitkää, niin vahvoja ovat nuo nähdyt unet olleet.

• paksuse

Mä dianan kuoleman näin unessa päivää aikaisemmin. ja muutaman kaverin kuoleman näin joktenka uskon tuohos sun asiaasi täysin=)

• treewa

ei liity enne uniin, mutta mun exä väittää, että on ollut mummoja, jotka piti lipaston lukossa ajatuksen voimalla. Lipasto aukesi, kun mummo lakkasi ajattelemasta asiaa. Avaimet ei auttaneet. Oltiin ostamass eron jälkeen muksulle kouluvaatteita. Kassalla hälytinnappi ei irronnuut, myyjä kävi vaihtamassa housutkin, mutta nappi ei lähetenyt. Kaksi muutakin myyjää kävi koettamassa, ei tulosta. Lopulta nappi lähti ja exä mesosi, että hän sen piti paikoillaan ajatuksiensa voimalla, oli kettuuntunut erosta. Lisäsi vielä että samalla tavalla hän pystyy pitämään minut ottessaan ja vasta kun lakkaa ajattelemasta minua, mä vapaudun. Eikä tässä kaikki:"Ja se voima on Jumalan voimaa" vaikkei hän uskovainen olekaan eikä fanaatikko". Myöhemmin manasi meidät alimpaan helvettiin ja kaikki ongelmat päälle. Pelottavaa on se, että mulle on tullut vastoinkäymisiä, mm. sairastuminen diabetekseen, lesboihailijatar, poika meinattiin huostaanottaa, vaikka olen ihan töissä, en juuri juo enkä käytä huumeita ym.Lisäksi teinit alkoi lintsailemaan koulusta ja jouduin selvittelemään niiden asioita. Rahaa ei juuri ole. Mä haluaisin elää rauhallisesti ja hiljakseen, mutta aina on joku tornado joka alkaa pyörittää...Olen yrittänyt pitää järjen päässä, mutta kun joskus oikein väsyttää, niin miettii kaikkea tapahtunutta, eikä yksinään jaksa olla aina ihan rationaalinen.

• Myös vaikeassa elämäntilant...
        treewa kirjoitti:

ei liity enne uniin, mutta mun exä väittää, että on ollut mummoja, jotka piti lipaston lukossa ajatuksen voimalla. Lipasto aukesi, kun mummo lakkasi ajattelemasta asiaa. Avaimet ei auttaneet. Oltiin ostamass eron jälkeen muksulle kouluvaatteita. Kassalla hälytinnappi ei irronnuut, myyjä kävi vaihtamassa housutkin, mutta nappi ei lähetenyt. Kaksi muutakin myyjää kävi koettamassa, ei tulosta. Lopulta nappi lähti ja exä mesosi, että hän sen piti paikoillaan ajatuksiensa voimalla, oli kettuuntunut erosta. Lisäsi vielä että samalla tavalla hän pystyy pitämään minut ottessaan ja vasta kun lakkaa ajattelemasta minua, mä vapaudun. Eikä tässä kaikki:"Ja se voima on Jumalan voimaa" vaikkei hän uskovainen olekaan eikä fanaatikko". Myöhemmin manasi meidät alimpaan helvettiin ja kaikki ongelmat päälle. Pelottavaa on se, että mulle on tullut vastoinkäymisiä, mm. sairastuminen diabetekseen, lesboihailijatar, poika meinattiin huostaanottaa, vaikka olen ihan töissä, en juuri juo enkä käytä huumeita ym.Lisäksi teinit alkoi lintsailemaan koulusta ja jouduin selvittelemään niiden asioita. Rahaa ei juuri ole. Mä haluaisin elää rauhallisesti ja hiljakseen, mutta aina on joku tornado joka alkaa pyörittää...Olen yrittänyt pitää järjen päässä, mutta kun joskus oikein väsyttää, niin miettii kaikkea tapahtunutta, eikä yksinään jaksa olla aina ihan rationaalinen.

Tuskinpa entisellä miehellä mitään yliluonnollisia voimia on. Henkinen yliote susta kylläkin, ei ole mitenkään harvinaista. Ongelmasi kuulostaa ihan tavallisilta vastoinkäymisiltä mitä elämässä tulee vastaan, ei niihin mitään kirousta liity. Kukin selviytyy niistä miten parhaiten taitaa. Ajan ja energianhukkaa murehtia jotain kirouksia.

• Vielä lisäys
        Myös vaikeassa elämäntilant... kirjoitti:

Tuskinpa entisellä miehellä mitään yliluonnollisia voimia on. Henkinen yliote susta kylläkin, ei ole mitenkään harvinaista. Ongelmasi kuulostaa ihan tavallisilta vastoinkäymisiltä mitä elämässä tulee vastaan, ei niihin mitään kirousta liity. Kukin selviytyy niistä miten parhaiten taitaa. Ajan ja energianhukkaa murehtia jotain kirouksia.

Ja vielä piti kysyä että mikä siitä lesboihailijattaresta niin suuren ongelman ja vastoinkäymisen teki, sekö vaan että oli nainen. Onko siinä joku ero miesihailijaan?

• hyvä ihminen
        treewa kirjoitti:

Voit päästä kirouksesta, kun hiljennyt joskus sopivaan aikaan sopivassa paikassa ja pyydät hiljaa enkeleitä apuun ja pyydä heitä neuvottelemaan tämän kirouksen langettajan suojelusenkelin kanssa ja toivo että tämän langettajan ajatukset sinua kohtaan loppuisivat. Tulet huomaamaan kuinka olosi alkaa kohentua ja elämä alkaa taas hymyillä, sillä enkelit pystyvät kommunikoimaan toisten ihmisten enkeleiden kanssa ja he pystyvät ihmeellisiin tekoihin.

• ....

Olen nähnyt enneunia. Joskus menee kauankin ennenkuin ne toteutuvat ja joskus vähemmän aikaa, mutta jotenkin vain tiedän mitkä ovat enneunia ja mitkä ei.
      Unimaailma tosin on erilainen kuin todellinen, mutta asia on unissa sama kuin oikeastikin. Myös dejavu-kokemuksia on ollut paljon. Luulen että ne ovat enneunia, joita en muista kun vasta sitten kun se tapahtuu.
      Uniini on myös ilmestynyt kuolleita sukulaisiani kuolemansa jälkeen kertomaan että ovat hyvässä paikassa.

• HauskaHerra

Enne unien näkeminen on lahja..ainakin luulen niin. Itse olen säästynyt monelta harmilta nähdessäni unessa ennalta tilanteet mihin olen joutunut. Olen myös nähnyt unissa asioita tuttavapiiristäni mitkä ovat tapahtuneet...tätä minulle on tapahtunut 12 vuotiaasta asti. Nyttemmin näen ennalta asiat jo usein tilanteessa ollessani. Esim. keskustelut pystyn usein ennakoimaan. Sitten mitä olen eniten säikähtänyt..se että näen usein asioita jos kosken jotakuta vaikka vahingossa...tästä vain ei parane puhua muille..sillä nykyään saa helposti hullun leiman..toistaiseksi siltä välttynyt.

• Näkijä ja kokija

Itse olen nähnyt monia enneunia mitkä tapahtuu maailmalla muualla, eli näin ollen ennen en ole pystynyt mitenkään estämään tai vaikuttamaan asiaan...Ja siksi olen ihmetellyt miksi näen näitä, jos en kerta pysty asialle mitään.Jos se on sinusta lahja, niin mielelläni antaisin sen kyllä pois sen lahjan...Itse koen enneminkin sen kiroukseksi nähdä ikäviä asioita ennalta ja tuntea se kauhu ja ahdistus, koska unessa olen aina itse kyseisen tilanteen kokija , en sivusta katselija...Myös sellaisia tilanteita on jotka ovat aivan merkityksettömiä..joita minun ei pitäisi tietää, mutta jostain vaan päähäni "tulee tieto"..Esim.kun entinen työkaverini sai 3:n pojan jälkeen kauan odotetun tytön..."sain tiedon" ja olin juuri huutamassa muille työkavereilleni iloissani että nyt se Anu sai sitten sen tytön, kun tajusin että Apua, mistä minä sen tiedän...ja miten sen selitän muille....Mutta tunne ja "tieto" oli niin voimakas, etten edes epäillyt eikö asia näin ole...Meni puoli tuntia kun eri kerroksessa oleva palkanlaskija tuli samoilla sanoilla ilosanoman kertomaan...Ja viime vkl:na kavereitten kanssa ulkona ollessani, tunsin ykskaks tarvetta kääntyä ja kysyä Mitä J......n kuuluu?? Hänen leukansa loksahtaessa että " Ihan hyvää, mutta mistä sinä voit tietää mistä olen, kun emme ole koskaan edes nähneet????" Mitäs siihen voi vastata..Enpä mä voi tietääkkään, Mutta kun TIEDÄN....
        Mutta sitä en tiedä miksi minun piti kysyä se....?
        Noh, meillä treffit tiedossa , ehkä se joskus selviää..miksi... :)
        Nämä nyt vain pari esimerkkiä lukemattomien seasta..olisi kiinnostavaa vaihtaa ajatuksia jonkun samoja kokevan ihmisen kanssa ja mietiskellä Miksi?? näitä unia näkee ja miksi?? asioita joskus vaan tietää....mitä ei pitäisi..

• TuulenTytär
        Näkijä ja kokija kirjoitti:

Itse olen nähnyt monia enneunia mitkä tapahtuu maailmalla muualla, eli näin ollen ennen en ole pystynyt mitenkään estämään tai vaikuttamaan asiaan...Ja siksi olen ihmetellyt miksi näen näitä, jos en kerta pysty asialle mitään.Jos se on sinusta lahja, niin mielelläni antaisin sen kyllä pois sen lahjan...Itse koen enneminkin sen kiroukseksi nähdä ikäviä asioita ennalta ja tuntea se kauhu ja ahdistus, koska unessa olen aina itse kyseisen tilanteen kokija , en sivusta katselija...Myös sellaisia tilanteita on jotka ovat aivan merkityksettömiä..joita minun ei pitäisi tietää, mutta jostain vaan päähäni "tulee tieto"..Esim.kun entinen työkaverini sai 3:n pojan jälkeen kauan odotetun tytön..."sain tiedon" ja olin juuri huutamassa muille työkavereilleni iloissani että nyt se Anu sai sitten sen tytön, kun tajusin että Apua, mistä minä sen tiedän...ja miten sen selitän muille....Mutta tunne ja "tieto" oli niin voimakas, etten edes epäillyt eikö asia näin ole...Meni puoli tuntia kun eri kerroksessa oleva palkanlaskija tuli samoilla sanoilla ilosanoman kertomaan...Ja viime vkl:na kavereitten kanssa ulkona ollessani, tunsin ykskaks tarvetta kääntyä ja kysyä Mitä J......n kuuluu?? Hänen leukansa loksahtaessa että " Ihan hyvää, mutta mistä sinä voit tietää mistä olen, kun emme ole koskaan edes nähneet????" Mitäs siihen voi vastata..Enpä mä voi tietääkkään, Mutta kun TIEDÄN....
        Nämä nyt vain pari esimerkkiä lukemattomien seasta..olisi kiinnostavaa vaihtaa ajatuksia jonkun samoja kokevan ihmisen kanssa ja mietiskellä Miksi?? näitä unia näkee ja miksi?? asioita joskus vaan tietää....mitä ei pitäisi..

itsekin olen nähnyt enneunia ja saanut enteitä myös valveilla. Kerran palatessani yöllä kotiin polkupyörällä jokin ikään kuin "voima" vain pakotti minut väkisin käyttämään kiertotietä jota en muuten olisi mennyt ja minua rupesi pelottamaan ihan jumalattomasti. Hyvä kuitenkin että käytin, sillä muuten en olisi löytänyt ojaan autolla ajanutta miestä, eikä välttämättä kukaan muukaan. Eräänä yönä tässä hiljattain näin unta että ystäväni jonka luokse minun piti mennä seuraavana päivänä pyysi minua ottamaan vasaran mukaan sillä hänellä oli pudonnut taulu seinältä. Muistin unen vasta kun seuraavana päivänä menin paikalle ja siellä todella oli pudonnut yön aikana ilmoitustaulu seinältä ja vasaraa olisi tarvittu.
        Lapsena osasin myös kertoa kuka ystävistäni kohta soittaa, vaikka puhelin ei ollut vielä edes soinut. Vanhan kansan keskuudessa tällaiset ennaltatietämiset ja muut tuntuivat olevan pitkälle arkipäivää. Esimerkiksi isopapan kuollessa oli kuulemma ovelta kuulunut koputus, ja kun talossa olleet naiset olivat menneet avaamaan oven, näkyi isopapan hahmo kävelevän pois käsi kädessä jonkun tuntemattoman kanssa polun päässä ja juuri sillä hetkellä hän oli kuollut.
        Itse luulen että jokaisella on jonkinlainen näkemisen kyky, mutta nykyajan elämäntyyli ja informaatioähky hukuttavat sen usein alleen.

• joskus on parasta
        Näkijä ja kokija kirjoitti:

uskoa, koska luullakseni pelastin erään masentuneen itsemurhalta, koska sain käskyn ottaa yhteyttä HETI!

• isän tyttö

Olen sitä mieltä että enneunia on ainakin tunnetasolla. Kun näkee unen missä kokee jokin voimakaan tunteen; pelko, suru, ilo tai onni, mikä esiintyy niin voimakkaana että sen muistaa, huomaa usein lähiaikoina että sama tunne toistuu jossain realielämän tilanteessa ja jokin unen fakta toteutuu. Tällöin tulee tietysti tunne unen toteutumisesta.
      Minulle kävi aijemiin usein että kauan sitten kuollut isäni kävi unessa kertomassa tulevia tai esim. kerran kaahasi autolla pihaan, veivasi ikkunan auki ja pyysi äitiäni lähtemään mukaan. Äiti oli jo melkein menossa kun sanoin että et kyllä lähde. Äitinikin totesi että ei hän nyt ehdi kun on kaikenlaista hommaa kesken.
      Kuinka ollakkaan, seuraavana päivänä tuli soitto sairaalasta että äitini oli saanut vakavan sairaskohtauksen. Toipui kyllä.
      Lopulta hermostuin näihin isän kertomuksiin ja kun hän taas kerran seurasi minua unessa lapsuuteni maisemissa, sanoin hänelle että nyt en halua enää kuulla mitään uutisia etukäteen. Ja niinpä loppui isän unissa vierailut. Melkein tulee ikävä, voisihan hän käydä kertomassa edes ne iloiset uutiset...

• treewa

Minun unissa olen menossa isän ja seän luo(ovat jo kuolleet) ja säikähdän kun tulevat vihaisina sanomaan, ettei mun pitäisi olla siellä, vaikka heidän elinaikanaan olin oikea lempilapsi kummallekin.
        Minulla on paha astma ja mietinkin, onko minulle tullut hengityskatkoksia nukkuessani, koska olen toistaiseksi herännyt hätkähtäen kun alkavat ajaa minua luotaan?

• paksuse

Näin muutama vuosi sitten unen jossa kaverini kuoli=) en kerennyt varoittamaan häntä=( tuli hirveä syylisyyden tunne!

• -miuku vaa-

Mäkin oon nähny aina sillon tällön jotain unia, joissa on tapahtunu jotai melkei mitä vaa, joku pieni pätkä siitä unesta tulee sit päivällä tai vaikka kahdenkin päivän päästä mieleen kun jotain vastaavaa on oikeasti tapahtunu.. Mulla se käy aina noin et se juttu,mikä onkaan, ei sinällään tapahdu mutta sama ydin siinä säilyy sillon kun se toteutuu... Ja onneks ne on aina ollu neutraaleita/pikkujuttuja jotka on toteutunu eri muodos eikä jotai ahdistavia,isoja asioita...
      Pidin itteäni outona ku kukaan tuttu ei oo puhunu vastaavasta et sellast tapahtus, mutta onhan meitä muitakin. :)

• sama

oon kans huomannu saman, oon nähny unia ihan arkipäiväisistä asioista, ja myöhemmin huomannu niiden toteutuvan. esimerkiksi kerran näin unta että tapaan vanhan tuttuni, jonka kanssa en ollu puhunu pitkään aikaan, ja seuraavana päivänä hän soitti ja pyysi kahville, niinku unessakin. oon pitkään miettiny et seon vaan yhteensattuma, mut se on tapahtunu niin usein, niin erikoisistakin asioista välillä, ettei se voi enää olla pelkkää yhteensattumaa.

• uskoa

En oo ennen uskonut enneuniin, mutta pari yötä ennen tsunamia näin unen valtavasta tulvasta ja vedenpaisumuksesta. Paikka oli tuttu suomalainen järvi, mutta siellä uiskenteli delfiinejä...
      Muistin unen samantien kun kuulin tsunamiuutisen.

• JJ-1

Luin läpi vastaukset. Joukossa oli melkoisia ennustajia, jos nyt niin voi sanoa. Itse muistan elävästi kouluaikana (vv. 65-70) tapahtuneet jutut. Ensin uni ja parin kuukauden päästä tapahtuma. Muutoin noita enneunia on ollut varsin vähän.

Uni alkoi jysähdyksellä päähäni. Sitten en muista mitä kaikkea unessa tapahtui, mutta loppuhuipennus on kirkkaana mielessäni.

Tapahtuma meni näin: oli talvi ja iltapäivällä oli jääkiekkoa urheilutunnilla. Kaukalolle oli koululta n. 1 km. Ehdimme sinne välkän aikana ennen opettajaa. Olin kolmas jäällä. Lähdin kuljettamaan kiekkoa ja löin, mutta meni vähän yli ja kiekko meni kaukalon kulmaan. Katsoin taakseni. Ne kaksi ensin ehtinyttä tulivat kohti samaa maalia kiekkoineen. Siispä kiersin maalin takaa. Juuri kun olin saamassa kiekkoni lapaan, päässä jysähti (uni alkaa) ja olin pikku hetken "pihalla". Ensin tajusin, että polviini koskee, sitten, että olen polvillani jäällä - ahaa näillä on syy-yhteys. Sitten ne kaksi näkemääni kaveria tulivat hätiin, nostivat minut tolpilleni ja rupesivat viemään minua ulos kaukalosta. Polvet kumia ja maila pysyi kädessä nippa nappa. Istuin penkille ja nojasin päätä käsiin. Tiesin, että luokkakaverini Juha tulee eteeni ja kysyy: "Kuis sun kävi, sattuks sua pahasti?" Ja Juhahan tuli siihen ja lausui tuon repliikin! Enkä tasan tarkkaan nähnyt häntä jäällä. Se jysäys oli kieppuva koholyönti. Onnekseni lätkä osui lappeellaan eikä reuna edellä. Osumat tulivat poskiluuhun, nenään ja silmäkulmaan. Oli aika tuuria pojalla.

• enneunia

Unet kertoo sinulle usein paljon enemmän kuin jotkut lehdet ja muut uutiskanavat. Uutiset kertoo asioita katos jälkikäteen, mutta jos sinä olet avoin, voit nähdä monia asioita etukäteen.

Käy sivuillani: http://www.freewebs.com/marianneaalto

Siellä on esimerkkejä enneunistakin.

Mukava lukea tällaista sinun tyyppisen ihmisen kokemusta. Miten vanha olet ?

Tsemppiä jatkossa.

• Enteilijä....

En tiedä moniko uskoo, mutta eilen aamulla sanoin äidilleni riidan päätteeksi, että "hyviä hoitovirheitä" (hän on töissä hoitoalalla), ja tänään sain kuulla, että äiti oli eilen jakanut väärät lääkkeet jolle kulle... Tunnen olevani vastuussa tapahtuneesta... muitakin vastaavia tapauhtuneita "sattumia" on...

Pelottavia...

• Nimetön

Mun mielestä enneunia voi olla koska näin monta kuukautta sitten unta junanveturista ja 2 viikkoo sen jälkeen mun täti teki itsemurhan jäämällä junan alle. pelottavaa

• yksvaan2

Mielestäni enneunet voidaan todistaa oikeaksi vain silloin kun kerrot ne jollekkin ennen unen toteutumista.
      Itselläni kävi pari kertaa näin ja lukemattomia kertoja olen jälkeenpäin muistanut että tuonhan olen nähnyt unessa.
      Jos joku ei muista koskaan ennen unen toteutumista unesta mitään niin veikkaan että kyseessä on jonkinlainen heijastuma tapahtuneesta eikä mikään enneuni.
      Kirjoittakaa vaikka paperille unet ja katsokaa sitten toteutuuko ne.

• oon uskokmuksessa

että kerrottu ei toteudu!!! siks usein jätän, ainakin kivat unet kertomatt- toiseksi , ei niitä todella muista ennenkö se tapahtuu monestikaan.
        mun unissa on aina tietty paikka missä tää juttu tulee. sama paikka ja päättelen sitten ilmansuunnasta missä päin maailmaa se rysäys tulee.

• kokenut

Onpa näitä itelläkkin.Joskus vaan tulee kuvia jostain asiasta ja kappas! Radiosta tulee seuraavana päivänä samasta asiasta uutisia minkä jo näki aiemmin.Joskus kun kävelee kadulla ja kattelee ihmisiä niin niistä näkee vaan heidän tulevaisuutensa.Mummolla oli sama kyky.

• dreamtaker

mielenkiintoisinta unissa on se, että voi käydä paikoissa, joissa ei ole koskaan aiemmin ollut. näin on minulle käynyt usein. olen ennen matkojani käynyt jo unissani paikoissa, jotka tulevat vastaan ihan oikeassa elämässä vasta perillä kohteessa. se on hienoa, kun havahtuu... "tämä on se paikka...täsmälleen!"

onko jollekin muulle käynyt näin?

• matkalainen

Sama vika Rahikaisella. Olen nähnyt paikkoja etukäteen mihin olen sitten törmännyt ulkomailla.
        Hauska puoli tässä on että tiedän nyt etukäteen ainakin kahden ulkomaanmatkan toteutuvan tulevaisuudessa. Toisella kerralla on pikkuveli mukana ja kohde on New York, toista kohdetta en kyennyt tunnistamaan... matkaseuran tunnistin kyllä toisessakin unessa. Ja unet näyttävät olevan toistuvia, mutta sitten kun siellä paikassa on käyty, ne loppuvat.

• täällä

Mielenkiintoista, juuri näin on käynyt minullekin... Ja muutenkin olen nähnyt enneunia.Toivon silti etteivät ainakaan kielteiset sellaiset toteutuisi enää...

• everyday

Enneunia on joskus ollut, mutta selvempiä enteitä tulevista olen nähnyt hereillä ollessani, aivan kuin saisin hetken ajan kurkistaa tulevaan. Saatan nähdä tulevan tilanteen valokuvamaisena otoksena, tai sitten vain aavistaa tulevan tapahtuman. Näin on käynyt useaan otteseen. Selvimpinä ja merkittävimpinä olen nähnyt joidenkin ihmisten saapumisen paikalle, vaikken ole sitä etukäteen mitenkään tiennyt. Sekä myös näin aikoinaan nykyisen avomieheni pitelemässä sylissään kahta lasta, jotka jotenkin tunnistin myös omakseni. Tuolloin emme vielä olleet edes kavereita.

Mietin tuossa, että onkohan horoskooppimerkillä mitään vaikutusta enneunien tai enteiden näkemiseen? Itse olen kalat.

• epäilijävieläkin

Mulle on sanottu et enneunet ilmaantuvat vain herkille ihmisille.Itse tääll yli herkkä.

• Enne

Mä olen nähnyt vaan enneunia ollessani n. 9-11-vuotias.
      Olin unessa sairaalassa ja lääkäri sanoi unessa, että minun selässä on syöpä ja se täytyy heti amputoida. Vanhempani olivat samassa huoneessa katsomassa,kun selkäni amputoitiin.
      Seuraavana aamuna jouduin lääkäriin kipeän ja turvonneen polveni takia.

Outoa eikö totta?

• kuulu enteisiin, mutta..

Jos naimaton ikäneito näkee usein unta sormuksesta, voiko se tarkoittaa toivottavaa asiaa. Siis kihlautumista tai häitä??
        Sulhasta vain ei vielä ole?

• Rommaani Porista

Katos kun on seuraavat ravit tai markkinat, ni järjestetään Sulle oma kioski. Mie voin toimii kasöörinä yhden porsentin voitolla.

• Valkokaulus

Tämä palsta ei ole markkinavoimien käytössä. Täällä ei saa mainostaa. Laita hevosesi myyntiin vertaa.fi tai nettiauto-sivustoilla.

• miina

Joo Minä näen, valkoisen suden 3 kestaa tapaturman edeltävänä päivänä sen on muuten totta.Vimeisin tapaturma vähällä piti hyvä ku ei henki mennyt.jouduin vielä lisäksi keskussairaalaan tarkailtavaksi.Nyt en nähnyt 2 vuoteen onneks.

• paitsi

mun uneni ovat suurin osa läheisiä koskevia. ei mitään maailman laajuista dramatiikkaa.

mulla esim. tällä paikkakunnalla millä asumme, näin unen että maapalloa kohti tulee aurinko, koko ajan vain lähemmäs ja lähemmäs, ja alkaa olla jo tukalaa, vesi on kaikkialta loppunut ja kaikki jo hourailee kun on niin tukala, ja no yms.

sitten mieheni pitää lähteä pitkälle veden haku matkalle, seuraavalla viikolla vedet katkaistiin melkein kolmeksi päiväksi. juomaveteen oli päässyt liikaa lipeää, sitä ei saanut juoda.
      tässä vain yksi esimerkki, oon nähnyt myös läheisteni terveyttä koskevia, syntyvien lasten sukupuolia, kuolemia, pettämisenkin jopa. outo olo on kyllä nykyään, mulla suurin osa näistä unista on alkanut ihan vasta. aijemmin en ainakaan muista näitä nähneeni.

• nähnyt

Jep, olen nähnyt enneunia, ja ennustanut erään tuttavani kuoleman.
        Ja muitakin yliluonnollisia asioita on minulle tapahtunut.
        Tässä eräitä: Kävelin kaupungilla, ja tunsin kuinka joku koski minua selkään, ketään ei kuitenkaan ollut lähettyvillä, illalla sain tiedon että setäni on kuollut Ruotsissa, sitten ymmärsin ja tiedän että se oli setäni joka koski minua selkään, hän antoi minulle jonkin viestin.
        Eräänä yönä näin unta vanhasta naisesta joka kuoli, samana yönä oli kuollut isäni vanhin täti.
        Sitten tässä jokin viikko sitten näin yöllä omituista unta, joka liittyi tuttavaani, aamulla herätessäni tiesin ja olin varma että tämä tuttavani on kuollut, parin tunnin kuluttua meille soitettiin ja ilmoitettiin että näin on tapahtunut.
        Kovin monelle en näitä ole kertonut, kun eivät kaikki usko, mutta joillekin hyville kavereille olen kertonut.
        Uskon näihin siis sataprosenttisesti.

• jj8
        nähnyt kirjoitti:

Tässä eräitä: Kävelin kaupungilla, ja tunsin kuinka joku koski minua selkään, ketään ei kuitenkaan ollut lähettyvillä, illalla sain tiedon että setäni on kuollut Ruotsissa, sitten ymmärsin ja tiedän että se oli setäni joka koski minua selkään, hän antoi minulle jonkin viestin.
        Eräänä yönä näin unta vanhasta naisesta joka kuoli, samana yönä oli kuollut isäni vanhin täti.
        Sitten tässä jokin viikko sitten näin yöllä omituista unta, joka liittyi tuttavaani, aamulla herätessäni tiesin ja olin varma että tämä tuttavani on kuollut, parin tunnin kuluttua meille soitettiin ja ilmoitettiin että näin on tapahtunut.
        Kovin monelle en näitä ole kertonut, kun eivät kaikki usko, mutta joillekin hyville kavereille olen kertonut.

Kyllä, itsellä käynyt tilanne pari kertaa.
        Muistan kun koulukaveri hehkutti kuinka hän lähtee aikaisemmin koulusta tänään.
        Sanoin sitten että "niin meet ostaan uutta koulupöytää"
        pikkasen kaveri ihmetteli että mistä helevetistä mää sen tiesin.
        Näin sen osto tilanteen unessa aivan selvästi..

• ja unen välimuoto
        nähnyt kirjoitti:

jonkinlainen ilmoitus oli se kun n. viikkoa ennen erään tuttavan kuolemaa näin hänet siinä paikassa, jossa hän tuli sitten kuolemaan eli rappukäytävässä ja siitä käytävästä avautui ovi parempaan maailmaan. Olin kade.

• tietämisen tunne
        ja unen välimuoto kirjoitti:

jonkinlainen ilmoitus oli se kun n. viikkoa ennen erään tuttavan kuolemaa näin hänet siinä paikassa, jossa hän tuli sitten kuolemaan eli rappukäytävässä ja siitä käytävästä avautui ovi parempaan maailmaan. Olin kade.

vaikka sen voi haudata mielestä, koska se voi olla omasta mielestä liian epätodennäköistä eikä sitä käsitä tarpeeksi selvästi vaikka käsittääkin.

• niin, että tuo
        tietämisen tunne kirjoitti:

vaikka sen voi haudata mielestä, koska se voi olla omasta mielestä liian epätodennäköistä eikä sitä käsitä tarpeeksi selvästi vaikka käsittääkin.

henkilö raukkamaisesti menee kuolemaan varmaan tahallaan ja on muka jotenkin parempi kun menee ensin siitä ovesta, vaikka kyseessä oli veritulppa.

• koulukaverin kuoleman
        niin, että tuo kirjoitti:

henkilö raukkamaisesti menee kuolemaan varmaan tahallaan ja on muka jotenkin parempi kun menee ensin siitä ovesta, vaikka kyseessä oli veritulppa.

aamulla bussipysäkillä seistessäni. Hän oli pururadalla juoksemassa ja kuoli liialliseen pakkolaihdutukseen. Olis se luuviulu nuorempana, johon hän pyrki. Turhaa. Ei se niin hehkeää ole olla niin laiha, ettei ole muotoja. Turhia ongelmia.

• Red Indian

Huomasin taannoin, että jos syö liharuokaa ennen nukkumaan menoa, silloin näkee unia. Kasvisruokaa en ole kokeillut, mutta jätin iltasyömisen pois, niin ei tullut mitään unia häiritsemään valvomistani.

• jonka valitsin

joku uni tämä oli: tein sen valinnan, että päätin syntyä aikana, jolloin maailma/taivas pimenee. Voisi olla ehkä Yellowstone toivottavasti ei ihan tai joku muu tulivuorenpurkaus tai ydinpommi. Olen siellä toisten tukena ja että jonkun toisen ei tarvitse elää siinä ajassa. Oli vasrmaan vaan joku painajaisen tapainen.

• 100 prosenttinen enneuni

ilmastonmuutosuneni oli selkeä enneuni, koska siinä selvästi ilmoittiin ajanjaksot ja aivan päinvastainen maailmankehityskuva kuin olin ajatellut ja tutkittuani asioita totesin sen olevan todennäköisempi kuin omat näkemykseni.

• boy_-90

voitosin olla että unessa vain käsittelit asioita joita olet päivänaikana nähnyt ja kokenut voi olla että mielikuvituksesi vain keksii kaikkea jännää ja jos kus on hyvä säkä ja joku osuukohalle.Tosin mä oon kyl aina halunnu uskoa enne uniin mutta on vaikeeta ku ei koskaan oo ite nähnyt.Ja katsoin itse kyseisen ohjelman ja siinnä sanottiin siten että räjähdys voi tapahtua tänään tai vaikka vasta miljoonan vuoden päästä,ekä mielikuvituksesi vain päätti että tänään.

• please????

Mitä sormus unessa merkitsee? Voiko se olla liiton symboli, jota toivon todella.
        Vai toivonko turhaan?
        Näen todella usein unta sormuksesta ja se kiusaa mua, miksi?

• näe sormuksista unta
        please???? kirjoitti:

Mitä sormus unessa merkitsee? Voiko se olla liiton symboli, jota toivon todella.
        Vai toivonko turhaan?
        Näen todella usein unta sormuksesta ja se kiusaa mua, miksi?

Se on joku symboli. No en usko, että se viittaa avioliittoon tai kihloihin, koska se on aika monen osa tässä elämässä. Joku sitoumus se voi olla.

• ITSEKKIN OLEN...

..nähnyt kolme kertaa enneunen,,,ja kuin myös minä en voinut itsekkään uskoa sitä todeksi.ensimmäinen oli sellainen kun serkkuni kamppaili syövän kanssa ja oli saanut jo lääkäreiltäkin hyvän paranemis ennusteen kun minä näin unen jossa mun kuollut pikku siskoni tuli sanomaan että kyllä se vaan on täällä puolen päätetty että maija tulee tänne...aamulla ajattelin et ihme uni koska lääkarit olivat sanoneet parantumisen olevan hyvinkin todennäköistä...ja serkkuni kuoli noin kk sen jälkeen lääkäreiden hoito virheeseen sairaalassa.
      toinen uni on sellainen että kävin noin puoli vuotta unessani aina samalla haudalla viemässä orvokeita muista hyvin sen rinteen,ison koivun ja jopa sellaisen että kyseisen haudan yläpuolella oli jokin hauta jossa oli mun sukulaisia joita en ollut koskaan nähnyt...eli uni toistui useana yönä noin puoli vuotta..sitten isäni kuoli ja hautajaisissa tajusin että olin käynyt unissani tällä isäni haudalla...ja myöhemmin näin että siinä yläpuolella todellakin oli se kaukaisen sukulaisen hautakin.
      kolmas kerat oli sellainen kun näin unta että ystäväni asunto palaa ja jo seuraavana päivänä se myöskin paloi...kun hänellä räjähti tv.
      nyt tiedän kun luet tätä niin ajattelet että mikäköhän sekopää vailla hoitoa täällä kirjoittelee ja jokseenkin saatan myös ymmärtää ajatuksesi...mutta tämä on silti totta ja ihan terveiden kirjoissa sitä ollaan...ainakin vielä =)

• Mofu83

Todellakin enneunia on,Itselläni ainakin.

Olen nähnyt unta jossa näin itseni kuolleena, sama uni toistui hyvin monta kertaa pienin eri variaatioin, uni tarkoitti läheisen kihlausta, äiti meni vajaan vuoden kuluttua kihloihin,sattumaa,ajattelin.

Aloin nähdä milloin mitäkin unta, en piitannut unikirjaa katsoa, vasta aikojen päästä saatoin katsoa unien merkityksiä, ymmärsin elämääni paremmin, aloin uskoa, että todella näen enneunia.

Puolitoista vuotta sitten näin kymmeniä unia joilla oli sama merkitys, löydät pitkäaikaisen suhteen, miehiä tuli ja meni muutama ja aloin olla "epätoivoinen". Viime kesänä tapasin uuden miehen ja olin alusta asti tiukkana, en halua seurustella, Olin päättänyt elää pitkään yksin ja sinkkuillen... Oltiin muutaman kavereita kunnen mies sanoi haluavansa mut, yllättäen minut aiwan täysin, sanoi rakastavansa. itse olin muuttamassa toiseen kaupunkiin usean sadan kilometrin päähän, odotin vain varmistusta että saisin ko. kaupungista työpaikan. Sain paikan ja ilmoitin miehelle n. 2vko:n seurustelun jälkeen, muuttavani pois ja totesin että tämä suhde oli varmaan tässä joten adios! Mies muutti mukanani, 2kk jälkeen oltiin kihloissa, nyt vajaa vuosi takana yhteistä taivalta ja häitä tanssitaan kuukauden kuluttua.

ENää en ole nähnyt unia jotka kertovat tapaavani pitkäaikaisen miesystävän

Yleensä joudun uniani tulkitsemaan tavalla tai toisella, hyvin harvoin näen unta joka tapahtuu samalla tavalla oikeassa elämässä. Ainakin kerran näin kävi, näin kissan tippuvan parvekkeeltani ja niin tapahtui oikeassa elämässäkin n.viikon kuluttua unesta. Alkoi todella silloin pelottaa.

Eli päätelmäni enneunista, ne ovat enemmän kuin mahdollisia ja monilla ihan luonnollinen asia elämää, sitä ei saa pelätä eikä sen saa antaa hallita,Ainut mitä pitää tehdä, pitää olla varovainen ja ottaa vakavana varoituksena unet.

Ei kaikki unet enneunia ole, osa on unia jotka kertaavat päivän tapahtumia ja edellisviikkoja.

Mutta hyvää kesää kaikille meille uninäkijöille :D

• ....

Haluasin vaan kysyä, et miten tulkitsit unesi? Eli mistä tiesit mitä ne tarkoittaa ?

• Mofu83
        .... kirjoitti:

Haluasin vaan kysyä, et miten tulkitsit unesi? Eli mistä tiesit mitä ne tarkoittaa ?

Esimerkiksi, unikirjoja, joita kannattaa olla useampia erilaisia, eri kirjoittajien tekemiä...

Sitten sellanen tietynlainen intuitio, yleensä tuli asioista unessa joiden merkitystä ei kirjoissa ollut. ja paljon olen varoituksia unissa saanut, yleensä onkin ollut aihetta.

Mutta kysy jos on kysyttävää vielä, tän pitää lähtee töihin :)

• ....
        Mofu83 kirjoitti:

Esimerkiksi, unikirjoja, joita kannattaa olla useampia erilaisia, eri kirjoittajien tekemiä...

Sitten sellanen tietynlainen intuitio, yleensä tuli asioista unessa joiden merkitystä ei kirjoissa ollut. ja paljon olen varoituksia unissa saanut, yleensä onkin ollut aihetta.

Mutta kysy jos on kysyttävää vielä, tän pitää lähtee töihin :)

millaiset unet ne sitte on? et mistä tiet että kysessä on juuri enneuni?

¨ja kiitos vastauksesta.. =)

• Kokemusta on

Kyllä mä voin omasta puolestani sanoa että ainakin jotain sinnepäin on olemassa. Yhtenä omana esimerkkinä voin kertoa, että näin unta että miesystäväni oli mennyt käymään ex:nsä luona. Sain asiasta kuulla ihan ulkopuoliselta että mitä siellä keskusteltiin ja tehtiin. Unessa minulta siis mies salasi koko asian. Aamulla herätessäni itsellä oli tosi paha olla ja piti kysyä että onko hän menossa tapaamaan ex:ää? Kuulemma on, mutta päivästä ei ole ollut sen tarkempaa puhetta..( sisällä tietty kiehuu että miksi sinne pitää mennä, mutta se on jo sitten toisen topicin aihe...) Näin siis asian unessa joka enteili tulevaa. Vastaavanlaisia olen nähnyt, joskus aivan perättömiä, että niitä pitää osata tulkita mitkä saattaisi olla oikeassa elämässä totta jne...

• marija 86

samanlaisia enneunia on ollut mullakin.... kerran näin unta kolarista ja ambulansseista sun muista ja aamulla heräsin siihen kun porukat soitteli olenko hengissä kun yöllä oli meidän paikkakunnalla sattunut onnettomuus jossa kuoli ihmisiä..
      toinen kerta näin unta että uin kotikylän lammessa ja joku veti alaspäin ja piti uida karkuun.. seuraavalla viikolla mun sukulainen hukkui siihen samaan paikkaan...ym....
      sitte on semmosia ihmeen "tuntemuksia".. monta kertaa saa sanoa että "tiesin sen jo etukäteen"...
      no semmosia pieniä esimerkkejä voin sanoa että kun meillä on sisäkoira ja olin kerran kaverin kans mökillä yötä, heräsin kahen aikaan yöllä täydestä unesta outoon tunteeseen ja kun kaveri kysy että mikä on niin vastasin että "mulla on semmonen tunne että äiti on jättäny koiran ulos ".. no pistin takasin nukkumaan ja seuraavana päivänä menin takasin kotiin ja äiti alko sitte selittään että ku joutu puol kahen aikaan viemään koiran ulos jne.. vaikka se koira ei sitä ennen oo ikinä ollu ees yötä ulkona..
      ja toinen pieni esimerkki että oltiin menossa kaverin kanssa kaatosateella kapeaa soratietä ja tuli semmonen tunne että rekka tulee kohta vastaan, hiljensin vauhtia kunnolla ja sanoin kaverille että "tuon mäen takaa tulee rekka ja pitää väistää että se mahtuu tuosta", no kaveri tietenki katto tyhmänä että "eihän sielä mittään rekkaa näy ja mistä päättelet että sieltä tulee rekka?"...no samantien sitte sieltä mäen takaa tuli rekka ja oli pakko pysähtyä kokonaan että se mahtu ohi...sanoin vaan kaverille että tuli semmonen tunne..olihan se sen jälkeen vähän hiljanen :) ja paljo muitaki unia ja tuntemuksia on ollu mutta tuossa oli nyt muutamia....

• epäilijä vieläkin

Mä kun kuvittelin et meikäläisiä olis ollut vähemmän. Noh vaikee vielki uskoo enneuniin ite ku oon aina ollu sitä mieltä että en usko enneuniin ennen kun ite niit nään no nyt oon siinä ja siinä. Vaikee uskoo et ihminen voi nähdä tulevaisuuteen ennalta unien kautta. Eihhä sitä sitte aikakonettakaan tarvita! Miks enneunet sitte saattaa tulla herkille ihmisille!? Unien kautta olen alkanut kiinnostumaan lukemaan unijuttuja enemmän mut näin entisenä ateistina nykyisenä agnostikkona (jos nyt tiijän sen sanan oikeaa merkitystä) hmm... Nää jutut on vaa alkanut kiinnostumaan ja tän unen kautta tulivuoretkin. Tiijän et unet tulee jostai piilo/alitajunnan kautta, mut miten selität enneunet jos niitä onkaan. Mul on pari tuttuu jotka väittää nähneensä enneunia, mut epäilijä olen vieläkin. Mitenkä olis enneunien nähneille oma palsta?

• toki

itsekin olen nähnyt.tuli mieleeni että että onko sulla luomia,isoja,älä ihmettele kys?

• outzak

Minä näin vuonna 2002 unen, jossa katselin entisen kotikyläni peltoa. Siihen pellolle oli ilmestynyt hautausmaa. En sinänsä ihmetellyt sitä hautausmaata, vaan ihmettelin, miten niitä hautoja on voinut tulla yhtäkkiä niin monta. Seuraavien kolmen kuukauden sisällä kylästä kuoli 6 ihmistä. Kaikki olivat 50-70 vuotiaita. Oma sairas isäni kuoli myös silloin 54-vuotiaana. Kerroin unen äidilleni heti sen nähtyäni, joten hän voi "todistaa" sen todeksi.

6-7 vuotiaana näin unessa pappani kasvot muiden vanhojen miesten kanssa taivaalla, pappa kuoli jonkin aikaa siitä eteenpäin.

Eräs vanhempi tuttavani kertoi nähneensä koko ikänsä unia lasitaloista ja lentokoneista, ne unet loppuivat eräs syyskuun yhdestoista.. Hän on myös nähnyt omat raskautensa etukäteen, tyttärensä lapset, sekä sukulaisten ja tuttavien sairaudet ja kuolemat ennalta. Eli minä uskon ehdottomasti enneuniin, vaikka en haluaisikaan itse nähdä niitä...

• GinGurifin

Olen itsekin nähnyt paljon enneunia. Myös itsekin olen nähnyt enneunen Tapanipäivän tsunamista, n. kuukausi ennen tapahtunutta ja minulla oli sen jälkeen kauhean levoton olo, kunnes Tapanipäivä tuli. Unessa olin hukkumassa ison aaltoon ja tiesin, että kukaan ei voi pelastaa minua voimakkaasta aallokosta... tietävästi olin mieshenkilö. Kaikki muu oli sumeaa paitsi tunne painavasta ja päälleni vyöryvästä vedestä.

Joskus näen tarkasti ja joskus epäselvästi tapahtumia unessani... Epäselvät unet kirkastuvat vasta tapahtuneen jälkeen ja muistan ne kirkkaasti.

Joskus on tullut nähtyä televisio ohjelmistakin pätkiä. Harmi vain, että en osaa käyttää "lahjaani" kunnolla :/. Olisi mukavaa pystyä rajoittamaan tai näkemään selvemmin tulevia tapahtumia

Joskus pienenä näin paljon painajaisia, mutta en koskaan muista, mitä näin. Omasta mielestäni olen nähnyt varmaan jotain todella pelottavaa ja kamalaa maailman tapahtumista... sitä ei koskaan tiedä.

Meidän perheestä en ole ainoa, joka näkee enneunia. Tietävästi äidin äiti, äitini ja kaksi siskoanikin näkevät toisinaan enneunia. Joskus tulee nähtyä omasta perheestäkin enneunia.

Noin puolivuotta ennen isän isäni kuolemaa, näin unta, että juttelin hänen kanssaan asioita ja minulla oli hyvä olla. Kun pappa kuoli, olin jo jotenkin valmistautunut siihen enkä kauheasti järkyttynyt uutisesta.

Mutta tosiaan. Joskus näkee unia, joita ei voi selittää ja kukaan muu,kuin myös enneunia näkevä voi ymmärtää :).

• tapahtunut tosiasia

näin enneunen,estonian uppomisesta ja kerroin sen miehelleni,hän piti minua hulluna kun sanoin että pitäis soittaa laivavarustamoille.mutta unen jälkeen kaksi viikkoa se tapahtui.juuri niinkuin unessa näytettiin.

• kailee
        tapahtunut tosiasia kirjoitti:

näin enneunen,estonian uppomisesta ja kerroin sen miehelleni,hän piti minua hulluna kun sanoin että pitäis soittaa laivavarustamoille.mutta unen jälkeen kaksi viikkoa se tapahtui.juuri niinkuin unessa näytettiin.

Minä näin kanssa Estonian uppoamisen. Tosin kaksi vuotta etukäteen ja laiva oli Viking Linen väreissä. Olin itse mukana laivalla ja tunsin kaikkien pelon.

• Nickname!!!

• paniikkiuni
        tapahtunut tosiasia kirjoitti:

Mä heräsin paniikissa sinä yönä uneen jossa putosin laivan käytävää pitkin ja törmäsin pohjalla oveen. Kello oli jotain yhden jälkeen yöllä. Aamulla hieman ihmetytti aamu-uutinen Estonian uppoamisesta.

• Nickname!!!

Nuo jutut on tapahtunut jo ennen kuin sä olet nähnyt siitä unta.
      Esim.
      Tsunami iski 26.12.2004
      Yellowstonesta on tullut paljon tietoa koko 2000 luvulla.
      Estonia upposi 28.9.2004

• 9+15

Estonia kylläkin upposi 1994, ei 2004 :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      91
      3091
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      69
      2360
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      27
      2203
    4. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      82
      1665
    5. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      388
      1543
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      59
      1402
    7. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      90
      1342
    8. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      23
      1224
    9. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1159
    10. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      48