Olen innokkaasti osallistunut turvavälikeskusteluihin ja nyt olen keksinyt pahimman ongelmaryhmän, joka ei noudata minkäänlaisia turvavälejä. Nämä liikkuvat yleensä kaupungissa, ei niinkään valtateillä.
Kyse on pizzatakseista. Kuskit eivät ole suomalaista syntyperää ja heidän ajotapansa on ihan hirveä. Viimeksi tänään yksi pizzataksi roikkui toisen auton (ei minun auton) perässä noin 2 metrin päässä 40 rajoituksella, kun autojono meni suunnilleen rajoituksen mukaan.
Herra etniselle pizzakuskille ei mitenkään sopinut, että mennään jonossa jonon vauhtia ja kohtuullisella turvavälillä.
Uskonnon tai ihonvärin perusteella ei varmaan voi olla antamatta ajokorttia, mutta syytä olisi näin toimia. Se olisi yksinkertaisin ja suurin parannus liikenneturvaan.
Turvavälin rikkojat
9
1236
Vastaukset
melkein tekis mieli haukkuu sut rasistiksi, mutta nyt en viitti, kun toi ei ihan 100% p**kaa kumminkaan ollut, mutta älä jatkossa viitsi yleistää tolla tavalla. Kyllä maahanmuuttajissakin (yms. ei suomalaista sukua olevissa) on kunnollista, sääntöjä ja lakeja noudattavaa porukkaa, vaikkakin heitä ei huomaa niitten sääntöjä rikkovien joukosta.
Sitten aiheeseen.
Juu olen huomannut samaa, tosin kyllä siellä on noita ihan tavallisia henkilöautoja (yksityiskäytössä) eniten tötöilemässä, kuskeina johtotason henkilöitä, kotiäitejä, ja amisviiksiä. heitä vaan ei niin herkästi erota, kun autoissa ei oo mainoksia, firman nimeä, kupua katolla, eikä ne ole helkutin paljon isompia kuin muut (bussit, kuorkit).- stycke
Juu, tuo on vain niin monelle tavalliselle henkilöautolla kulkevalle suomalaiselle niin kipeä paikka myöntää, että yhtälailla "me henkilöautosankarit" tuolla sekoillaan. Harmaata vectrollaa vaan ei erota liikenteestä niin hyvin.
Onhan noissa pizzaohjuksissa monesti puhelinnumero kyljessä.
-Lähiiön pizakebabb
-Päivää. Saisinko yhden turvavälin?
-J-joo öh, haluako mieto vai väkevä kastike?
... - rajoitustenmukaan
Tällä palstalla haukutaan yleisesti ainakin seuraavia ryhmiä:
-naiset
-rekkakuskit
-helsinkiläiset
-ei-helsinkiläiset
-oululaiset
-karavaanarit
Kaikkien näiden porukoiden haukkuminen on ilmeisesti ihan normaalia ja aikaansaa puolustusreaktion asianomaisessa kohderyhmässä.
Mutta auta armias, jos mainitsee jonkun ulkomaalaisperäisen ryhmän, niin johan pitää miettiä, että onko tuo rasisti.
Voisiko siihen ajatteluun ottaa hiukan objektiivisuutta ja hyväksyä sen tosiasian, että monenlaisia porukoita voidaan arvostella ja se arvostelu saattaa perustua koettuihin faktoihin. Ihan yhtä rasistista on arvostella naisautoilijoita ja sitäkin tapahtuu tällä palstalla.
Minun tapauksessa arvostelu perustuu muutamaan käytännön kokemukseen. Ehkä kaikki muslimit eivät aja huonosti, mutta eiväthän kaikki rekkakuskit tai naisetkaan huonosti aja. Kuitenkin nimenomaan tällä tavalla näitä asioita tällä palstalla yleistetään. rajoitustenmukaan kirjoitti:
Tällä palstalla haukutaan yleisesti ainakin seuraavia ryhmiä:
-naiset
-rekkakuskit
-helsinkiläiset
-ei-helsinkiläiset
-oululaiset
-karavaanarit
Kaikkien näiden porukoiden haukkuminen on ilmeisesti ihan normaalia ja aikaansaa puolustusreaktion asianomaisessa kohderyhmässä.
Mutta auta armias, jos mainitsee jonkun ulkomaalaisperäisen ryhmän, niin johan pitää miettiä, että onko tuo rasisti.
Voisiko siihen ajatteluun ottaa hiukan objektiivisuutta ja hyväksyä sen tosiasian, että monenlaisia porukoita voidaan arvostella ja se arvostelu saattaa perustua koettuihin faktoihin. Ihan yhtä rasistista on arvostella naisautoilijoita ja sitäkin tapahtuu tällä palstalla.
Minun tapauksessa arvostelu perustuu muutamaan käytännön kokemukseen. Ehkä kaikki muslimit eivät aja huonosti, mutta eiväthän kaikki rekkakuskit tai naisetkaan huonosti aja. Kuitenkin nimenomaan tällä tavalla näitä asioita tällä palstalla yleistetään.tästä en voi olla eri mieltä, sen takia jätinkin haukkumata =).
- stefu*
Turkissa ja monessa muussa maassa mistä nämä kaverit tuleat vallitsee täysin erilainen ajokulttuuri kuin meillä.
Suosittelen matkailua, se avartaa...
Italia, Turkki ynnämuut useat paikat ovat autoilumaita joissa auto on hyvin pitkälle käyttöesine, ei palvonnan kohde johon kohdistuvat pikku kolhut olisivat jotenkin ylettömän puistatuksen aihe. Koitetaan ymmärtää näitäkin.- Niin tota
...Kaverin kulttuuriin kuuluu se, että valkoiselta saa varastaa (kuten erääseen vähemmistökulttuuriimme kuuluu), niin suotko hänelle sen oikeuden riemu mielin, että hän vie omaisuutesi? Entä jos hän sanoo että hänen kulttuuriinsa kuuluu myös raiskaus, annatko hänen raiskata vaimosi ja tytäresi sen johdosta? Entäpä sitten jos kulttuuriin kuuluu verikosto, saako sen perusteella tappaa suomessa toisen ihmisen tai vaikkapa tehdä kunniamurhan? Kyllä asia on niin, että jos ollaan suomessa, pitää noudattaa (tai ainakin pitäisi) suomen lakeja kulttuuritaustasta ja kansalaisuudesta huolimatta!
- stefu*
Niin tota kirjoitti:
...Kaverin kulttuuriin kuuluu se, että valkoiselta saa varastaa (kuten erääseen vähemmistökulttuuriimme kuuluu), niin suotko hänelle sen oikeuden riemu mielin, että hän vie omaisuutesi? Entä jos hän sanoo että hänen kulttuuriinsa kuuluu myös raiskaus, annatko hänen raiskata vaimosi ja tytäresi sen johdosta? Entäpä sitten jos kulttuuriin kuuluu verikosto, saako sen perusteella tappaa suomessa toisen ihmisen tai vaikkapa tehdä kunniamurhan? Kyllä asia on niin, että jos ollaan suomessa, pitää noudattaa (tai ainakin pitäisi) suomen lakeja kulttuuritaustasta ja kansalaisuudesta huolimatta!
Tappamisen ja raiskauksen rinnastat pieneen turvaväliin 40 alueella... olet varsin erikoinen tapaus.
- rajoitustenmukaan
stefu* kirjoitti:
Tappamisen ja raiskauksen rinnastat pieneen turvaväliin 40 alueella... olet varsin erikoinen tapaus.
Ei turvaväli ole kulttuurikysymys, vaan tieliikenteessä ehdottomasti noudatettava turvallisuuteen liittyvä seikka.
Noissa etelän maissa kuolee paljon enemmän ihmisiä liikenteessä kuin meillä autoihin, ajokilometreihin tai väestöön suhteutettuna. Meidän ei todellakaan kuulu sietää tuollaista kuolemaa halveksuvaa liikennekulttuuria.
Siitä matkailun avartavasta piirteestä: kokeile mennä esim. Saudi-Arabiaan viettämään juhannusta ja oksenna kännissä jonkun Muhamedin patsaan päälle. Sano heille, että meillä suomalaisilla on tapana örveltää juhannuksena ja oksentaa ja kusta ympäriinsä. Se on meidän kulttuuria.
Voi olla, että paikalliset arabit eivät ole kovin moniarvoisia ja sinua ei ehkä ymmärretä kulttuurierosta huolimatta. - stefu*
rajoitustenmukaan kirjoitti:
Ei turvaväli ole kulttuurikysymys, vaan tieliikenteessä ehdottomasti noudatettava turvallisuuteen liittyvä seikka.
Noissa etelän maissa kuolee paljon enemmän ihmisiä liikenteessä kuin meillä autoihin, ajokilometreihin tai väestöön suhteutettuna. Meidän ei todellakaan kuulu sietää tuollaista kuolemaa halveksuvaa liikennekulttuuria.
Siitä matkailun avartavasta piirteestä: kokeile mennä esim. Saudi-Arabiaan viettämään juhannusta ja oksenna kännissä jonkun Muhamedin patsaan päälle. Sano heille, että meillä suomalaisilla on tapana örveltää juhannuksena ja oksentaa ja kusta ympäriinsä. Se on meidän kulttuuria.
Voi olla, että paikalliset arabit eivät ole kovin moniarvoisia ja sinua ei ehkä ymmärretä kulttuurierosta huolimatta.Ei se pitsakuski kenenkään henkeä uhkaa jos 40 alueella ajaa tojota variksella vaikka 20 sentin etäisyydellä.
Enemmän ainakin itseäni rassaa motarilla 5 metrin välillä volvo xc"ysikymppisellä" tilaa vaativat suomalaismöhömahat joilla on niin kiire mökille ettei kukaan muu saisi "heidän" ohituskaistallaan ajaa alle 140km/h.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664