KYSYMYS

hami

Kun käytin mun hamsua ulkona se alko syomään ruohoa joka on ihan vihreetä.
Voiko sen antaa syödä sitä.

10

2283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hami

      VASTATKAA PLIIS EDES SIIHEN ETTÄ VOIKO SITÄ KÄYTTÄÄ ULKONA?

    • sissi_hamsu

      voi antaa syöjä ja ne ei kyllä oo päiväeläimiä mutta kyllä ihte niitä vein sitte pihal..voit vaikka kerätä ruohoo sille yötä varten.. (hamsut ei aina pidä siitä että ne herätetää..)

      • animall^

        "voi antaa syöjä ja ne ei kyllä oo päiväeläimiä mutta kyllä ihte niitä vein sitte pihal..voit vaikka kerätä ruohoo sille yötä varten.. (hamsut ei aina pidä siitä että ne herätetää..)"

        Hamsterit stressaantuvat todella paljon jos sitä jatkuvasti herätellään. En ymmärrä mikä pakkomielle ihmisillä on raahata kaikki mahdolliset lemmikkinsä ulos, vain koska itse kuvittelevat lemmikin pitävän siitä. Tai mikä pahempaa pitävät ITSE siitä niin kovasti.


      • hami
        animall^ kirjoitti:

        "voi antaa syöjä ja ne ei kyllä oo päiväeläimiä mutta kyllä ihte niitä vein sitte pihal..voit vaikka kerätä ruohoo sille yötä varten.. (hamsut ei aina pidä siitä että ne herätetää..)"

        Hamsterit stressaantuvat todella paljon jos sitä jatkuvasti herätellään. En ymmärrä mikä pakkomielle ihmisillä on raahata kaikki mahdolliset lemmikkinsä ulos, vain koska itse kuvittelevat lemmikin pitävän siitä. Tai mikä pahempaa pitävät ITSE siitä niin kovasti.

        en oikeastaan herätä sitä koska se saattaa herätä itsekin keskellä päivää.


    • :))

      Kyllä voi viedä ulos, ja kannattaakin.. Ja saa antaa syödä ruohoa :) Vaikka kaikki ulkoa kerätyt ruohot, kepit yms. pitäisikin pestä, niin ei se haittaa jos hamsu vähän siellä ruohoa hamstraa.. Ei hätä päivää!

      • animall^

        Todellisuudessahan hamsteria ei saisi missäännimessä viedä ulos! Ei valjaissa eikä muutenkaan. Hamsteri ei todellakaan nauti siitä eikä se ole sille hyväksi.
        Miksikö?
        Hamsterit eivät pidä kirkkaasta auringon paisteesta. Hamsteri voi saada lämpöhalvauksen tai vilustua. Ulkona on myös hamsterille vaarallisia bakteereita joihin se ei ole tottunut, ja petoeläimiäkin ulkona riittää(kissat, linnut yms.)
        Hamsteri voi myös saada suuhunsa jotain sille epäterveellistä, myrkylliset kasvit, roskat ym.
        Hamsteri vain stressaantuu kun joutuu taivasalle ilman suojaa outoihin hajuihin.

        Hankkikaa kani tai koira, tai joku muu mielellään ulkoileva eläin jos eläin on pakko saada viedä ulos, hamsterihan ei näihin todellakaan kuulu.

        Hamsteriyhdistyksen sivuilta voit lukea lisää aiheesta: http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=1766&PN=1

        Paljon parempi vaihtoehto on viedä ruohoa, voikukanlehtiä ja oksia ym.hamsterin omaan häkkiin, missä se voi nauttia niistä turvallisesti.

        Toivon että ajattelette hamsterinne parasta, ettekä omasta mielestänne mukavia ulkoiluhetkiä!

        Hyvää kesää :)


      • animall^ kirjoitti:

        Todellisuudessahan hamsteria ei saisi missäännimessä viedä ulos! Ei valjaissa eikä muutenkaan. Hamsteri ei todellakaan nauti siitä eikä se ole sille hyväksi.
        Miksikö?
        Hamsterit eivät pidä kirkkaasta auringon paisteesta. Hamsteri voi saada lämpöhalvauksen tai vilustua. Ulkona on myös hamsterille vaarallisia bakteereita joihin se ei ole tottunut, ja petoeläimiäkin ulkona riittää(kissat, linnut yms.)
        Hamsteri voi myös saada suuhunsa jotain sille epäterveellistä, myrkylliset kasvit, roskat ym.
        Hamsteri vain stressaantuu kun joutuu taivasalle ilman suojaa outoihin hajuihin.

        Hankkikaa kani tai koira, tai joku muu mielellään ulkoileva eläin jos eläin on pakko saada viedä ulos, hamsterihan ei näihin todellakaan kuulu.

        Hamsteriyhdistyksen sivuilta voit lukea lisää aiheesta: http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=1766&PN=1

        Paljon parempi vaihtoehto on viedä ruohoa, voikukanlehtiä ja oksia ym.hamsterin omaan häkkiin, missä se voi nauttia niistä turvallisesti.

        Toivon että ajattelette hamsterinne parasta, ettekä omasta mielestänne mukavia ulkoiluhetkiä!

        Hyvää kesää :)

        "Hamsteriyhdistyksen sivuilta voit lukea lisää aiheesta: http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=1766&PN=1"

        Tämä on kyllä ihan pakko nyt korjata. Hamsteri.info ei ole SHY:n sivusto eikä edes sen ylläpitämä. Suomen hamsteriyhdistys ry:n kotisivut ovat osoitteessa http://www.hamsteriyhdistys.net .

        Muutoin allekirjoitan kaiken, mitä animall^ sanoi ulosviemisestä.


      • hami
        animall^ kirjoitti:

        Todellisuudessahan hamsteria ei saisi missäännimessä viedä ulos! Ei valjaissa eikä muutenkaan. Hamsteri ei todellakaan nauti siitä eikä se ole sille hyväksi.
        Miksikö?
        Hamsterit eivät pidä kirkkaasta auringon paisteesta. Hamsteri voi saada lämpöhalvauksen tai vilustua. Ulkona on myös hamsterille vaarallisia bakteereita joihin se ei ole tottunut, ja petoeläimiäkin ulkona riittää(kissat, linnut yms.)
        Hamsteri voi myös saada suuhunsa jotain sille epäterveellistä, myrkylliset kasvit, roskat ym.
        Hamsteri vain stressaantuu kun joutuu taivasalle ilman suojaa outoihin hajuihin.

        Hankkikaa kani tai koira, tai joku muu mielellään ulkoileva eläin jos eläin on pakko saada viedä ulos, hamsterihan ei näihin todellakaan kuulu.

        Hamsteriyhdistyksen sivuilta voit lukea lisää aiheesta: http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=1766&PN=1

        Paljon parempi vaihtoehto on viedä ruohoa, voikukanlehtiä ja oksia ym.hamsterin omaan häkkiin, missä se voi nauttia niistä turvallisesti.

        Toivon että ajattelette hamsterinne parasta, ettekä omasta mielestänne mukavia ulkoiluhetkiä!

        Hyvää kesää :)

        Kiitos tiedosta ja hyvää kesää :)


    • -.-

      Hamsteria ei saa viedä ulos!

    • sekukasäet

      ite mietin saamaa että saako se hamsteri syödä vihreää ruohoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe