Viimeistään Finskin lennolla tuntee tulevansa kotiin Suomeen.
Lentoemäntien naamat ovat happamia ja palvelu on todella töykeää. Katselin koneessa kun vanhempi lentoemäntä sanoi saksalaismiehelle kiukkuisesti: "mitä sä otat?", tarjoillessaan ruokajuomia.
Minne on kadonnut Finskin lentoemäntien hymyilevä ja mielyttävä palvelu? Vai onko niin että kauniisti hymyilevät virolaiset lentoemännät korvaavat kohta nämä hapannaamat?
Finnairin lentoemännät
32
9574
Vastaukset
- mitä oikein tarkoitat
"minne on kadonnut Finskin lentoemäntien hymyilevä ja mielyttävä palvelu?"
Ei minnekään, koska 20 vuoden työmatkustamisen aikana en ole sellaiseen törmännyt.- aivan!
Olen täsmälleen samaa mieltä. Suomalaiset (kamala yleistys) eivät osaa palvella, palvelukulttuuria yksinkertaisesti ja valitettavasti ei ole. Ei hymyillä, ei tervehditä, ei kiitetä, ei sanota "ole hyvä" jne. Ei niin mitään!
Mielihuviani on säikytellä esim. kaupan myyjiä huikkaamalla poistuessani kiitos hei! Melkein aina pomppaavat puoli metriä ilmaan.
Samoin kauppaan tai ravintolaan mennessäni henkilökunta usein lahjakkaasti väistelee katsekontaktia, ettei tarvitsisi tervehtiä asiakasta. Tällöin monesti käännyn kannoillani, sillä en halua asioida tämänlaisissa paikoissa.
Tässä yksi syy, miksi n.k. etniset ravintolat ovat kivoja (hyvän ruuan ja edullisten hintojen ohella): niissä osataan ystävällisesti palvella asiakasta. - bronwyn
aivan! kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. Suomalaiset (kamala yleistys) eivät osaa palvella, palvelukulttuuria yksinkertaisesti ja valitettavasti ei ole. Ei hymyillä, ei tervehditä, ei kiitetä, ei sanota "ole hyvä" jne. Ei niin mitään!
Mielihuviani on säikytellä esim. kaupan myyjiä huikkaamalla poistuessani kiitos hei! Melkein aina pomppaavat puoli metriä ilmaan.
Samoin kauppaan tai ravintolaan mennessäni henkilökunta usein lahjakkaasti väistelee katsekontaktia, ettei tarvitsisi tervehtiä asiakasta. Tällöin monesti käännyn kannoillani, sillä en halua asioida tämänlaisissa paikoissa.
Tässä yksi syy, miksi n.k. etniset ravintolat ovat kivoja (hyvän ruuan ja edullisten hintojen ohella): niissä osataan ystävällisesti palvella asiakasta.No, minä olen palveluammatissa (tosin en lentokoneessa), ja osaan hymyillä asiakkaalle, sanoa hei ja kiitos ja ole/olkaa hyvä. Enkä myöskään pelästy, jos asiakas sanoo kiitos hei, vaan vastaan takaisin. Mutta sitä vastoin monet asiakkaat eivät osaa tervehtiä, eivätkä sanoa kiitos.
- rauhan rakastaja
aivan! kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. Suomalaiset (kamala yleistys) eivät osaa palvella, palvelukulttuuria yksinkertaisesti ja valitettavasti ei ole. Ei hymyillä, ei tervehditä, ei kiitetä, ei sanota "ole hyvä" jne. Ei niin mitään!
Mielihuviani on säikytellä esim. kaupan myyjiä huikkaamalla poistuessani kiitos hei! Melkein aina pomppaavat puoli metriä ilmaan.
Samoin kauppaan tai ravintolaan mennessäni henkilökunta usein lahjakkaasti väistelee katsekontaktia, ettei tarvitsisi tervehtiä asiakasta. Tällöin monesti käännyn kannoillani, sillä en halua asioida tämänlaisissa paikoissa.
Tässä yksi syy, miksi n.k. etniset ravintolat ovat kivoja (hyvän ruuan ja edullisten hintojen ohella): niissä osataan ystävällisesti palvella asiakasta.Mua todella vituttaa jos joku myyjä on heti hanurissa kiinni kun menee jonnekin. Toi ns. palvelumeininki on rassaavaa jos haluaa rauhassa asioida.
- Ruma nainen
rauhan rakastaja kirjoitti:
Mua todella vituttaa jos joku myyjä on heti hanurissa kiinni kun menee jonnekin. Toi ns. palvelumeininki on rassaavaa jos haluaa rauhassa asioida.
Varsinkin, jos myyjä ei häivy kintereiltä kohteliaasta pyynnöstä huolimatta.
- suomalainen asiakaspalvelija
aivan! kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. Suomalaiset (kamala yleistys) eivät osaa palvella, palvelukulttuuria yksinkertaisesti ja valitettavasti ei ole. Ei hymyillä, ei tervehditä, ei kiitetä, ei sanota "ole hyvä" jne. Ei niin mitään!
Mielihuviani on säikytellä esim. kaupan myyjiä huikkaamalla poistuessani kiitos hei! Melkein aina pomppaavat puoli metriä ilmaan.
Samoin kauppaan tai ravintolaan mennessäni henkilökunta usein lahjakkaasti väistelee katsekontaktia, ettei tarvitsisi tervehtiä asiakasta. Tällöin monesti käännyn kannoillani, sillä en halua asioida tämänlaisissa paikoissa.
Tässä yksi syy, miksi n.k. etniset ravintolat ovat kivoja (hyvän ruuan ja edullisten hintojen ohella): niissä osataan ystävällisesti palvella asiakasta.Olen ravintolassa töissä. Baaritiskimme on suoraan sisäänkäyntiä vastapäätä. AINA jos satun olemaan tiskillä, ja minulla on tilaisuus ottaa saapuvaan asiakkaaseen katsekontakti, teen sen. Aina kun saan katsekontaktin, tervehdin. Ja hymyilen. Päivittäin tulee ehkä 50% asiakkaista sisään katsellen seiniä, kattoa, lattiaa - mitä tahansa paitsi sitä asiakaspalvelijaa joka seisoo siinä tervehdys hy,yilevillä huulillaan. Huutele sieltä sitten kovaan ääneen PÄIVÄÄ / HEI / TERVETULOA, kun asiakas itse tekee akikkensa välttääkseen sen kontaktin...
Kun aina haukutaan suomalaisia asiakaspalvelijoita, niin mites sitten suomalaiset asiakkaat? Oisko vika ihan yleisesti vaan siinä, että suomalaiset kaiken kaikkiaan ovat jäyhiä, töykeitä ja epäystävällisiä? Miten asiakaspalvelijat voisivat olla jokin ihan oma mutaationsa suomalaisesta jäyhästä massasta? En tarkoita puolustella huonoa palvelua, mutta haluaisin herättää kysymyksen siitä miten asiakaspalvelijoiden käytöksestä jaksetaan jurputtaa kun asiakkaatkin käyttäytyvät yhtä usein yhtä töykeästi.
Yritän itse olla kohtelias ja ystävällinen niin töissä kuin vapaallakin kaikille kanssaihmisilleni, mutta se maahan katsova tai kulmien alta vilkuileva, hymyä, katsekontaktia ja kohteliaita sanoja kartteleva möllikkä asuu sitten varmaan kuitenkin useimpien meidän suomalaisten sisällä jonkin kokoisena. Myös minun - en halua jutella tuntemattomien kanssa bussissa :)
- reino
samaa miletä kyllä. Periaatteessa pitäisi lentää kotimaisella mutta aika jäyhää on palvelu kyllä finskillä. No jossain busines luokassa nyt saa jo melkein saman tasoista palvelua kuin esim. aasialaisten yhtiöiden säästöluokassa, mutta normaalilipulla ei tarvitse kyllä odottaa mitään erikoista..
- ginivalkosiivet
Olin vuoden pituisella työkomennuksella Aasiassa ja sinä aikan piti lentokoneella suhata muutamia kertoja Tokion, Soulin, Shanghain ja Singaporen väliä. Kun palasin takaisin Tokiosta Helsinkiin, jätkytys oli melkoinen. Lentoemot eivät ollet ainoastaan paljon vanhempia ja rumempia, vaan ennenkaikkea monin verroin töykeämpiä. Ei hymyä, ei kohteliasta ja lempeää äänensävyä, ystävällisistä kumarruksista puhumattakaan. Finskin lentoemännät eivät ole sisäistäneet perustehtäväänsä, asiakkaiden palvelemista tai sitten he eivät vain välitä. Jos tarjoilija on ravintolassa tympeä, voi asiakas aina vaihtaa ravintolaa. Mutta lentokoneesta ei pääse pakoon vaikka haluaisikin. Lisäksi Finnairilla on suorien lentojen monopoli Aasian reiteillä, joten ne luulevat voivansa kohdella asiakkaita mniten huvittaa.
- palvelu ihmisestä????
Minun mielestäni Finnairin palvelu on aina ollut todella hyvää. Varsinki kun lapsen kanssa matkustaa. He ovat tosi avuliaita ja ystävällisiä; yhden kerran jopa lupautuivat olemaan hetken lapseni kanssa kun matkustin yksin.
Ja mitä siihen ulkonäköön tulee...Mitä väliä sillä on minkänäköinen on? JOs palvelu pelaa?
Minun ehdottomasti huonoin kokemus lentoemännistä on ollut Iberian lennoilla. Matkustin 15 tuntia yhteen menoon koneessa ja kokemus oli kamala. Esim. pyysin lämmittämään lapselleni maitoa. Se vain kesti ja kesti. Lopulta puolen tunnin päästä menin katsomaan, että missä mättää, niin kaikki olivat ilmeisesti ruokatauolla. No, sain lopulta maidon, joka oli melkein kiehuvaa...Että sellaista palvelua espanjalaisilta... - koneellinen
Viime kesänä yksi näistä yleisönpalvelijoista kaatoi kuumaa kahvia valkoisille housuilleni ja tietysti myös reisille.
Ämmä ei edes yrittänyt pyytää anteeksi, ei kysyä, poltinko jalkani tai muuta pahoittelua. Pari lautasliinaa hän heitti syliini, kun siinä yritin putsata itseäni.
Loppumatkalla naista ei sitten näkynytkään, oli ilmeisesti vaihtanut palvelupaikkaansa koneen toiseen päähän.
Minua harmittaa vieläkin, että en nostanut meteliä asiasta silloin tai myöhemminkään. Selityksekseni voin kyllä mainita, että olin menossa sairaalaan iäkkään äitini kuolinvuoteen ääreen, joten tärkeämmän asiat olivat silloin mielessäni.- PERA
lensin jokin aika sitten Thailla ja tulin siihen
tulokseen,että kukaan koneen lentoemoista ei ikinä
pääsisi Finnairille töihin.He hymyilivät,palvelu nopeaa ystävällistä.Ruoka oli loistavaa ja matkan
aikana käytiin useita kertoja kysymässä onko kaikki hyvin,haluaisinko jotain.Lisäksi miespuolinen pomo kävi kysymässä,että onko minua palveltu hyvin.Jos vain valitsemaan pääsen niin yhtiöni olen valinnut. - reino
PERA kirjoitti:
lensin jokin aika sitten Thailla ja tulin siihen
tulokseen,että kukaan koneen lentoemoista ei ikinä
pääsisi Finnairille töihin.He hymyilivät,palvelu nopeaa ystävällistä.Ruoka oli loistavaa ja matkan
aikana käytiin useita kertoja kysymässä onko kaikki hyvin,haluaisinko jotain.Lisäksi miespuolinen pomo kävi kysymässä,että onko minua palveltu hyvin.Jos vain valitsemaan pääsen niin yhtiöni olen valinnut.lentänyt myös, eipä ole parempaa palvelua tullut muualla vastaan...
- Finskillä
reino kirjoitti:
lentänyt myös, eipä ole parempaa palvelua tullut muualla vastaan...
Finskin emot ovat niin ylpeitä ammatistaan että ovat unohtaneet olevansa asiakaspalvelutehtävässä.
On mielestäni erittäin loukkaavaa ja töykeää tiuskia asiakkaille. - Sumppi
Finskillä kirjoitti:
Finskin emot ovat niin ylpeitä ammatistaan että ovat unohtaneet olevansa asiakaspalvelutehtävässä.
On mielestäni erittäin loukkaavaa ja töykeää tiuskia asiakkaille.Varmaan joka yhtiöltä löytyy töykeitä ja ikäviä lentoemoja kun myös ammattitaitoisia ja aurinkoisia ihmisiä. Kokemuksesta tiedän, että jos Finnairilta saa huonoa palvelua ja laittaa siitä palautetta, saa korvauksen. Uskallan epäillä miten joku halpayhtiö toimisi samassa tilanteessa.
- matkustaja
reino kirjoitti:
lentänyt myös, eipä ole parempaa palvelua tullut muualla vastaan...
olen myös matkustanut Thailla, tosin ihan sisämaanlennoilla. Odotukset oli kovat. Eipä tullut yhtään mitään erityistä extraa, ei edes mitään hymyjä tai mitään mikä olisi eriyisesti jäänyt mieleen. Kyllä olen yhä edelleen sitä mieltä, että Suomalainen rulaa!
- huonoja kokemuksia .vuosin ...
Sumppi kirjoitti:
Varmaan joka yhtiöltä löytyy töykeitä ja ikäviä lentoemoja kun myös ammattitaitoisia ja aurinkoisia ihmisiä. Kokemuksesta tiedän, että jos Finnairilta saa huonoa palvelua ja laittaa siitä palautetta, saa korvauksen. Uskallan epäillä miten joku halpayhtiö toimisi samassa tilanteessa.
olis mukava saada palautetta.psori matkoilla käynyt.huonoja kokemuksia.lennoilta,
- rjijannd
Monia kertoja olen makustanut finnairilla, mutta viime syksyn matka roodokselle jäi erityisesti mieleeni. Olin kipeä ja väsynyt, joten ajattelin nukkua koko matkan. Lento kestää noin 3h. Olin juuri nukahtanut kun lentoemo tuli tavaravaunulla ohitse, tökkäisi ja kysyi, että haluanko jotain. Sanoin kiitos en, haluan nukkua. Meni hetki tuli sama lentoemo tarjoamaan kuulokkeita. Ei kiitos- yritän nukkua.. Sitten tuli ruoka. Ruoan jälkeen jälkiruoka, taxfree hinnastot, uudelleen tarjoiluvaunu. Koko kolmen tunnin aikana lentoemo kävi luonani kuusi kertaa kysymässä haluanko jotain.. ja joka ikinen kerta herätti minut..
- assair
Heti jos vähän kankusta puristaa niin näyttävät hapanta naamaa. Kyllä mielestäni vähän pitäisi saada lentoemäntien pyllyä kokeilla varsinkin pitemmillä lennoilla.
- paavoparka
ei kuulu kuin ministeritasolle, jos enää sinnekkään.
- yksi väsynyt matkustaja
ihan alkoi kiinnostamaan, että miten paljon sinä oikein matkustat, jos haluat suomalaisen tilalle "hymyilevän virolaisen"? Oletko viime vuosina matkustanut kotimaan lentoja Aerolla? Ei ihan oikeasti pysty ymmärtämään, miksi Finnair (tasokas kotimainen) voi käyttää näitä daameja, jotka eivät osaa suomea, ruotsia, eikä edes englantia puhua! Tietysti heidän palveluksessaan on myös jonkun verran suomalaisia henkilöitä, mutta omat kokemukseni ovat ainakin olleet karuja ja jonkun verran on myös kotimaassa tullut lenneltyä....
- on se näin
Olen huomannut saman. Tunnen myös hlökoht muutamia finskin emoja ja itseasiassa ovat kyllä töykeitä luonteeltaan kaikki. Tämä siis vain minun kokemukseni. Niin, ja itse asiassa tiedän että finskin työhaastattelussa ei saa olla liian aurinkoinen. Ei ihme...
- jklöjklö
Itse en nykyään lennä juuri yhtään. Aiemmin tuli lennettyä paljonkin. Toki huonompaakin palvelua saa kuin finskillä, esimerkiksi jossain Air Berlinillä, mutta heidän liput maksaakin murto-osan finskin lipuista. Thailla ja muilla aasialaisilla olen myös lennellyt sekä finskin busineksessa. Kyllä Thain turistiluokan PALVELU voittaa finskin busineksen, siis toki busineksessa sai hyvät ruuat ynnä muut 12 tunnin lennolla joka maksoi vissiin 20tmk, mutta silti se palvelu oli vähän niin ja näin. En tosiaan tiedä miten nykyään, en ole finskillä lentänyt vuosiin ja muillakin yhtiöllä vähemmän. No viimeksi muutama kuukausi sitten taisin lentää kylläkin LH:lla, niillä kyllä palvelu pelasi ihan mukavasti.
- H. Titov
Kerran elämässänne entisen neukkulan Aeroflotilla, arvostatte kyllä Finnairin emoja lepertelevinä misuina niiden ludmiloiden rinnalla!
- jköjklöjkl
H. Titov kirjoitti:
Kerran elämässänne entisen neukkulan Aeroflotilla, arvostatte kyllä Finnairin emoja lepertelevinä misuina niiden ludmiloiden rinnalla!
Ei ole onneksi tarvinnut itä euroopan koneilla lennellä, mutta kai se hyvä on sieltä referenssi hakea finnairille kun lännen kanssa ei pärjätä? Finnair- länsieurooppalaiset hinnat ja itäeurooppalainen palvelu.
- jnfghjj
Tässähän se on tullut jo monta kertaa esiin, että finnairin lentoemot on ihan kamalia!!Ensinnäkin kyllä mun mielestä asiakaspalvelutehtävässä pitäs hymyillä, vaikka kello ois viisi aamulla. sitten mulle on käyny semmonen tapaus, että ku istuin finnairin lennolla ensimmäisellä rivillä, niin multa tuli joku lentoemo kysymään "ootko sä meiän vauva" vaikka ikää oli sillon jo 18. ja sitte tää samanen lentoemo kysy, miks ostat sampanjaa ku se alko myymään juomia (kyseessä oli lomalento), vaikka mitä hittoa asiakkaiden ostamiset niille kuuluu. Sitte toinen tapaus lennolla Budapestistä Helsinkiin oli semmonen kotkan näköne finnairin lentoemo, joka niuhotti siitä etten mä saa pitää laukkua penkin alla, en kylläkään ymmärrä miksi. ja sitte mulla oli vielä jatkolento, niin eikö tämä sama kotka ollu silläki lennolla. Ja jos mennään asiasta sivuun, niin miksi finnairin economy classissä ei oo yhtä hyvää palvelua mitä vaikkapa lufthansalla, että kysytään haluatko kinkku- vai juustosämpylän, vaan lyödään vaan se sämpylä käteen mikä on just sillon sillä emolla kädessä. siinähä jää joku juutalainen tai muslimi sillon ilman sämpylää, jos se saa kinkkusämpylän.
- keep smiling
En tiedä, kuinka moneen lentokokemukseen tuomiosi perustat, mutta aika ontuvalta kuulostaa. Työssä ollessani seilasin Finskillä jatkuvasti, reittilentoja kotimaassa ja ulkomailla. Ei mitään huomauttamista. Asiantuntevaa, hyvin sympaattista ja ystävällistä - myös hymyilevää väkeä. Erityisesti on jäänyt mieleen yhdessä kohteessa tapahtunut ryöstö, joka hankaloitti matkaani monilta osin. Lentoemäntien empatia oli aivan käsittämätöntä, mistä vieläkin kiitos niille mukaville ihmisille.
Koneissa nyt vaan sattuu olemaan turvallisuusmääräykset ja on kaikkien yhteinen etu, että niitä noudatetaan. Et kai sinäkään halua, että turbulenssissa tai jossain tiukassa tilanteessa laukkusi päätyy riville x tai aiheuttaa jollekulle koneessa olevalle vahinkoa. Jos sinulle lihattomana lyödään käteen kinkkusämpylä, palauta se ja kysy juustoversiota. Tai vaihtoehtoisesti heitä kinkut pois. Niillä reittilennoilla millä itse olen kulkenut on kyllä muiden kuin kotimaan lentojen osalta ollut kevyt ruokatarjoilu. Niiden sämpylöiden laatu/sisältö ei käsittääkseni ole lentoemäntien syy missään määrin.
Jos lähdet lennolle asenteella "Finnairin emot ovat ihan kamalia" se on itseään toteuttava ennuste. Eli jos ruttuturpaisesti vahdit työtään tekevien lentoemäntien jokaista liikettä, mistä voisi keksiä urputettavaa, lopputuloksen voi vain arvata. Vilkaisu peiliin voisi olla paikallaan. - jokuvaan6
keep smiling kirjoitti:
En tiedä, kuinka moneen lentokokemukseen tuomiosi perustat, mutta aika ontuvalta kuulostaa. Työssä ollessani seilasin Finskillä jatkuvasti, reittilentoja kotimaassa ja ulkomailla. Ei mitään huomauttamista. Asiantuntevaa, hyvin sympaattista ja ystävällistä - myös hymyilevää väkeä. Erityisesti on jäänyt mieleen yhdessä kohteessa tapahtunut ryöstö, joka hankaloitti matkaani monilta osin. Lentoemäntien empatia oli aivan käsittämätöntä, mistä vieläkin kiitos niille mukaville ihmisille.
Koneissa nyt vaan sattuu olemaan turvallisuusmääräykset ja on kaikkien yhteinen etu, että niitä noudatetaan. Et kai sinäkään halua, että turbulenssissa tai jossain tiukassa tilanteessa laukkusi päätyy riville x tai aiheuttaa jollekulle koneessa olevalle vahinkoa. Jos sinulle lihattomana lyödään käteen kinkkusämpylä, palauta se ja kysy juustoversiota. Tai vaihtoehtoisesti heitä kinkut pois. Niillä reittilennoilla millä itse olen kulkenut on kyllä muiden kuin kotimaan lentojen osalta ollut kevyt ruokatarjoilu. Niiden sämpylöiden laatu/sisältö ei käsittääkseni ole lentoemäntien syy missään määrin.
Jos lähdet lennolle asenteella "Finnairin emot ovat ihan kamalia" se on itseään toteuttava ennuste. Eli jos ruttuturpaisesti vahdit työtään tekevien lentoemäntien jokaista liikettä, mistä voisi keksiä urputettavaa, lopputuloksen voi vain arvata. Vilkaisu peiliin voisi olla paikallaan....se Finnair on sitte joillekki niin pyhä lentoyhtiö, että huh huh!! Niinku täs keskustelussa on tullu jo ilmi, niin Finnairillahan on länsi-eurooppalaiset hinnat ja itä-eurooppalainen palvelu. Miksi jotku ihmiset kuitenki valitsee aina sen Finnairin, vaikka halvemmallaki pääsee ja vielä paremmalla palvelulla?? Kyllä sitä pitää nyt sen verran osata englantia, että osaa lentoemäntien kaa kommunikoida. Ja minä kyllä luotan muunki maalasten lentäjien ammattitaitoon ku suomalaisten. Eiköhän se lentäminen oo niin riskialtista hommaa, että kyllä muuallaki ymärretään kouluttaa pilotit kunnolla. Perusteluksi Finnairin suosimiselle ei ainakaan käy se, että se on valtion yhtiö, mä ainaki olin niin kova poroporvari, että suosin aina yksityisiä yrittäjiä enkä valtionyhtiöitä.
- 17+11
jokuvaan6 kirjoitti:
...se Finnair on sitte joillekki niin pyhä lentoyhtiö, että huh huh!! Niinku täs keskustelussa on tullu jo ilmi, niin Finnairillahan on länsi-eurooppalaiset hinnat ja itä-eurooppalainen palvelu. Miksi jotku ihmiset kuitenki valitsee aina sen Finnairin, vaikka halvemmallaki pääsee ja vielä paremmalla palvelulla?? Kyllä sitä pitää nyt sen verran osata englantia, että osaa lentoemäntien kaa kommunikoida. Ja minä kyllä luotan muunki maalasten lentäjien ammattitaitoon ku suomalaisten. Eiköhän se lentäminen oo niin riskialtista hommaa, että kyllä muuallaki ymärretään kouluttaa pilotit kunnolla. Perusteluksi Finnairin suosimiselle ei ainakaan käy se, että se on valtion yhtiö, mä ainaki olin niin kova poroporvari, että suosin aina yksityisiä yrittäjiä enkä valtionyhtiöitä.
Sanoinko, että en ole lentänyt muilla lentoyhtiöillä. BA on varsin tuttu, samoin SAS, Lufthansa, Swissair Malev, Iberia. Kun keskustelu lähti Finnairin emoista, puhuin Finnairista. Jos tuohon listaani nyt Finskin lentoemäntien työtä vertaan, sanoisin, että mitään merkittävää eroa ei ole.
Ainoa, minkä myönnän on Finnairin lomalennot, jotka ilmeisesti ovat henkilökunnalle sitä tylsintä työtä ja se on joskus näkynyt palvelussa. Thomas Cook, jota Tjäreborg käyttää on tällä saralla erinomainen.
- hyivittua
tätä ei ole koskaan ollutkaan .. hyvää palvelua finnairilla. just ne vanhat haahkat lentoemot on pahimpia, harmaat nutturat tutisten väännetään irvokasta tekohymyä.. eikö joku vois armahtaa ne eläkkeelle pois ihmisten silmistä.
- jempsulaaaj
Joo kyllä se taas tuli huomattua kuinka ystävällistä porukkaa finnairilla on töissä. Lensin botswanaan (eteläisessä afrikassa) ja ensiksi minun piti lentää finnairilla amsterdamiin josta sitten vaihdoin klm:lle jolla lensin johannesburgiin. no finnairilla kun menin koneeseen, joku takana oleva tönäisi minua niin että osuin vähän lentoemäntään, mikä ei varmasti sattunut, lentoemäntä vain mulkaisi ja taas jäätävällä tekohymyllään seuraavan asiakkaan toivotti tervetulleeksi vaikka pyysin anteeksi. no kun menin klm:n koneeseen siellä oli jo aivan erilaista porukkaa. ihmiset olivat aidosti ystävällisiä ja avuliaita. sitten vaihdoin johannesburgissa johonkin afrikkalaiseen yhtiöön mitä en nyt muista millään, palvelu oli aivan erilaista kuin suomessa. olen matkustellut todella paljon ja missään en ole vielä tavannut yhtä ystävällisä porukkaa kuin joillain etelä-afrikkalaisilla koneilla.
- tuleva emo
Ihan käsittämätöntä, miten Finnairin lentoemäntiä haukutaan. Itse olen matkustanut Finnairin Aasian pitkälennoilla ja useilla Euroopan lyhykäisillä, ja palvelu on ollut aina hyvää. Emot hymyilevät ja käyttäytyvät kauniisti. Lapsille ovat Finskin emot erityisen mukavia.
Muidenkin maiden (esim. Thaimaan) lentoyhtiöiden emot ja stuertit ovat olleet ystävällisiä ja asiallisisia mutta ei Finskikään niistä eroa. Palvelu on HYVÄÄ.
Joku ketjun kirjoittajista haukkui ulkonäköä. MItä väliä sillä on? Kaikki lentoemännät, jotka olen tavannut, huolehtivat ulkonäöstään vaikka olisivatkin jo 40 paremmalla puolen. Mitä väliä parilla rypyllä on kun lämmin hymy kaunistaa naamaa? - oppeliini
Joko Suomessa on kaksi Finnairia tai sitten vain kahdenlaisia matkustajia.
Minä olen nähnyt vain sen Finnairin jonka lentoemännät ovat ammattitaitoisia, ystävällisiä ja kohteliaita. Saan kahvikupposen sitä pyytäessäni tai otan sen kun tarjoillaan. Pitkillä lennoilla ateriat tarjoillaan kuten muissakin koneissa, lentoemännät tekevät tyonsä ja antavat matkustajille sen kaipaamansa rauhan nukkua tai tehdä omia toitään tarjoillen aina silloin tälloin mehuja, vettä. Kysymyksiini vastataan ja tiedän että hätätilanteen tullessa nämä samaiset lentoemännät/isännät tietävät aivan tarkkaan miten toimia.
Lennän pisteestä A pisteeseen B ja C koska se on nopein ja halvin tapa taittaa tuhansia kilometrejä. Jos siihen päälle tulee vielä ilmaiset ateriat ja juomat, minulla ei ole mitään valittamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983