Olympia sulatejuusto

raskaana.

Saako sitä syödä vai lasketaanko se tuorejuustoihin?

15

4786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juustot edelleen...

      valmistettu pastöroidusta maidosta.

    • raskaana.

      Kiitos paljon :)

    • vastaus...

      Eli tässä Valion molemmat vastaukset kysymyksiin 1.Mitkä tuotteet eivät sovi raskausaikana ja 2.Voiko valion tuore-, sulate- tai aurajuustoa käyttää kuumentamatta, vai onko
      ne ns. kiellettyjen listalla?

      1.Valion tuotteet on valmistettu pastöroidusta tai termisoidusta maidosta ja ne
      ovat siten sopivia raskausaikanakin.
      Viranomaiset suosittelevat, että listerian kannalta on tärkeää huolehtia hyvästä
      keittiöhygieniasta ja riittävän kylmästä säilytyslämpötilasta (mielellään 4-6
      asteessa).
      Listeria on maabakteeri ja se elää maaperässä ja sen takia sitä esiityy monesti
      esim. jääkaapissa, jossa säilytetään myös juureksia.
      Kuumentaminen tuhoaa listerian eli sikäli on turvallista käyttää tuote
      kuumennettuna jos epäilee sen sisältävän listeriaa.
      Aihetta huoleen ei ole, jos näitä ohjeita noudattaa ja voitte keskittyä uuden
      perheenjäsenen odotukseen.

      2.Kyllä a. juustoja voi käyttää kuumentamatta, jos noudattaa viestissäni
      mainittuja asioita.    

      • raskaana.

        Mutta miksi sitten neuvolassa neuvotaan ihan eri tavalla?


      • eivät ole ristiriidassa:
        raskaana. kirjoitti:

        Mutta miksi sitten neuvolassa neuvotaan ihan eri tavalla?

        Pastöroimaton maito, siitä valmistetut tuorejuustot, homejuustot    

        Käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kaikki Valion valmistamat juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta, paitsi tuontijuustot Appenzeller Switzwerland, Grana Padano, Parmesan kokonainen. Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta. Homejuustoa ei tule syödä, paitsi pastöroidusta maidosta valmistettua voi syödä jos se on kypsennetty hyvin (esim. uuniruuassa).

        http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190


      • raskaana.
        eivät ole ristiriidassa: kirjoitti:

        Pastöroimaton maito, siitä valmistetut tuorejuustot, homejuustot    

        Käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kaikki Valion valmistamat juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta, paitsi tuontijuustot Appenzeller Switzwerland, Grana Padano, Parmesan kokonainen. Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta. Homejuustoa ei tule syödä, paitsi pastöroidusta maidosta valmistettua voi syödä jos se on kypsennetty hyvin (esim. uuniruuassa).

        http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190

        Tuntuu että ei täältä mitään kannata kysyä, kun tulee niin erilaista ohjetta ja vinkkiä. Tiedä mitä sitten uskoa.. Mutta koska Valion sivulla ei mainita että Olympia olisi tuorejuusto niin kaippa sitä uskaltaa syödä hyvällä omatunnolla kun se niin hyvää on. Maksamakkarasta luopuminen tuotti jo niin tuskaa :D


      • ja voit ...
        raskaana. kirjoitti:

        Tuntuu että ei täältä mitään kannata kysyä, kun tulee niin erilaista ohjetta ja vinkkiä. Tiedä mitä sitten uskoa.. Mutta koska Valion sivulla ei mainita että Olympia olisi tuorejuusto niin kaippa sitä uskaltaa syödä hyvällä omatunnolla kun se niin hyvää on. Maksamakkarasta luopuminen tuotti jo niin tuskaa :D

        syödä ihan rauhassa.

        Espoon neuvolan ja Valion ohjeet tukevat tätä samaa,
        en sitten tiedä mitä sulle on sanottu omassa
        neuvolassasi...


      • raskaana.
        ja voit ... kirjoitti:

        syödä ihan rauhassa.

        Espoon neuvolan ja Valion ohjeet tukevat tätä samaa,
        en sitten tiedä mitä sulle on sanottu omassa
        neuvolassasi...

        Siis kertauksena; sanottiin minulle, että tuorejuustoja tulisi välttää.
        Mutta kysyinkin että kuuluuko tämä Olympia tuorejuustoihin vai onko se ihan vaan sulatejuusto.
        Ja nyt onkin sit kaikenlaista vinkkiä tullut.


      • Jihuuu
        raskaana. kirjoitti:

        Siis kertauksena; sanottiin minulle, että tuorejuustoja tulisi välttää.
        Mutta kysyinkin että kuuluuko tämä Olympia tuorejuustoihin vai onko se ihan vaan sulatejuusto.
        Ja nyt onkin sit kaikenlaista vinkkiä tullut.

        Niin mullekin sanottiin, että välttää tuorejuustoja. Ja neuvolasta saaduissa lapuissa lukee myös että tuorejuustot vältettäviä.. minunkaan käsittääkseni sulatejuusto ei ole tuorejuusto ja näin ollen olen sitä syönyt, on se olympia niin hyvää :D


      • raskaana.
        Jihuuu kirjoitti:

        Niin mullekin sanottiin, että välttää tuorejuustoja. Ja neuvolasta saaduissa lapuissa lukee myös että tuorejuustot vältettäviä.. minunkaan käsittääkseni sulatejuusto ei ole tuorejuusto ja näin ollen olen sitä syönyt, on se olympia niin hyvää :D

        Uskotaan siis, että sitä voi syödä :)
        Kiva juttu, ei siitä edes tartte luopua kun niin monesta muusta asiasta kylläkin..
        Ja kesällä varsinkin on vähän henkisesti raskasta kun mitään kivaa saa tehdä ;D


      • Jihuuu
        raskaana. kirjoitti:

        Uskotaan siis, että sitä voi syödä :)
        Kiva juttu, ei siitä edes tartte luopua kun niin monesta muusta asiasta kylläkin..
        Ja kesällä varsinkin on vähän henkisesti raskasta kun mitään kivaa saa tehdä ;D

        Ja itsekin odotan, että pääsen taas syömään maksamakkara-ruisleipiä :P


      • raskaana.
        Jihuuu kirjoitti:

        Ja itsekin odotan, että pääsen taas syömään maksamakkara-ruisleipiä :P

        Ne ne vasta hyviä onkin.
        Potuttaa kun mies syö niitä nenän edessä ja minä saan vaan hajut ;)


      • mistä tietää

        Heips, Katoin tuota yllä olevaa linkkiä ja siinä ei missään ollut mainintaa, että pastöroitu. Mistä sen tietää onko pastöroitu vai ei? Olen katsonut Fetapurkkeja, juustopakettien kylkiä ja nyt sattumoisin oli jääkaapissa koskenlaskijaa myöskin ja ei ollut mainintaa että olisi pastöroitu. Luki ainoastaan tuoteseloste ja ravintoarvot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2000
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      63
      534
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      447
    Aihe