Saako sitä syödä vai lasketaanko se tuorejuustoihin?
Olympia sulatejuusto
15
4357
Vastaukset
- juustot edelleen...
valmistettu pastöroidusta maidosta.
- raskaana.
Mutta neuvolassa sanottiin että tuorejuustoja tulisi välttää, oli ne sitten Arlan tai Valion.
Siksi haluan nyt tietää mihin kastiin tämä Olympia kuuluu kun se on eri koostumus kuitenkin kuin tuorejuusto. - ja voi syödä.
raskaana. kirjoitti:
Mutta neuvolassa sanottiin että tuorejuustoja tulisi välttää, oli ne sitten Arlan tai Valion.
Siksi haluan nyt tietää mihin kastiin tämä Olympia kuuluu kun se on eri koostumus kuitenkin kuin tuorejuusto.
- raskaana.
Kiitos paljon :)
- vastaus...
Eli tässä Valion molemmat vastaukset kysymyksiin 1.Mitkä tuotteet eivät sovi raskausaikana ja 2.Voiko valion tuore-, sulate- tai aurajuustoa käyttää kuumentamatta, vai onko
ne ns. kiellettyjen listalla?
1.Valion tuotteet on valmistettu pastöroidusta tai termisoidusta maidosta ja ne
ovat siten sopivia raskausaikanakin.
Viranomaiset suosittelevat, että listerian kannalta on tärkeää huolehtia hyvästä
keittiöhygieniasta ja riittävän kylmästä säilytyslämpötilasta (mielellään 4-6
asteessa).
Listeria on maabakteeri ja se elää maaperässä ja sen takia sitä esiityy monesti
esim. jääkaapissa, jossa säilytetään myös juureksia.
Kuumentaminen tuhoaa listerian eli sikäli on turvallista käyttää tuote
kuumennettuna jos epäilee sen sisältävän listeriaa.
Aihetta huoleen ei ole, jos näitä ohjeita noudattaa ja voitte keskittyä uuden
perheenjäsenen odotukseen.
2.Kyllä a. juustoja voi käyttää kuumentamatta, jos noudattaa viestissäni
mainittuja asioita.- raskaana.
Mutta miksi sitten neuvolassa neuvotaan ihan eri tavalla?
- eivät ole ristiriidassa:
raskaana. kirjoitti:
Mutta miksi sitten neuvolassa neuvotaan ihan eri tavalla?
Pastöroimaton maito, siitä valmistetut tuorejuustot, homejuustot
Käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kaikki Valion valmistamat juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta, paitsi tuontijuustot Appenzeller Switzwerland, Grana Padano, Parmesan kokonainen. Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta. Homejuustoa ei tule syödä, paitsi pastöroidusta maidosta valmistettua voi syödä jos se on kypsennetty hyvin (esim. uuniruuassa).
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190 - raskaana.
eivät ole ristiriidassa: kirjoitti:
Pastöroimaton maito, siitä valmistetut tuorejuustot, homejuustot
Käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kaikki Valion valmistamat juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta, paitsi tuontijuustot Appenzeller Switzwerland, Grana Padano, Parmesan kokonainen. Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta. Homejuustoa ei tule syödä, paitsi pastöroidusta maidosta valmistettua voi syödä jos se on kypsennetty hyvin (esim. uuniruuassa).
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190Tuntuu että ei täältä mitään kannata kysyä, kun tulee niin erilaista ohjetta ja vinkkiä. Tiedä mitä sitten uskoa.. Mutta koska Valion sivulla ei mainita että Olympia olisi tuorejuusto niin kaippa sitä uskaltaa syödä hyvällä omatunnolla kun se niin hyvää on. Maksamakkarasta luopuminen tuotti jo niin tuskaa :D
- ja voit ...
raskaana. kirjoitti:
Tuntuu että ei täältä mitään kannata kysyä, kun tulee niin erilaista ohjetta ja vinkkiä. Tiedä mitä sitten uskoa.. Mutta koska Valion sivulla ei mainita että Olympia olisi tuorejuusto niin kaippa sitä uskaltaa syödä hyvällä omatunnolla kun se niin hyvää on. Maksamakkarasta luopuminen tuotti jo niin tuskaa :D
syödä ihan rauhassa.
Espoon neuvolan ja Valion ohjeet tukevat tätä samaa,
en sitten tiedä mitä sulle on sanottu omassa
neuvolassasi... - raskaana.
ja voit ... kirjoitti:
syödä ihan rauhassa.
Espoon neuvolan ja Valion ohjeet tukevat tätä samaa,
en sitten tiedä mitä sulle on sanottu omassa
neuvolassasi...Siis kertauksena; sanottiin minulle, että tuorejuustoja tulisi välttää.
Mutta kysyinkin että kuuluuko tämä Olympia tuorejuustoihin vai onko se ihan vaan sulatejuusto.
Ja nyt onkin sit kaikenlaista vinkkiä tullut. - Jihuuu
raskaana. kirjoitti:
Siis kertauksena; sanottiin minulle, että tuorejuustoja tulisi välttää.
Mutta kysyinkin että kuuluuko tämä Olympia tuorejuustoihin vai onko se ihan vaan sulatejuusto.
Ja nyt onkin sit kaikenlaista vinkkiä tullut.Niin mullekin sanottiin, että välttää tuorejuustoja. Ja neuvolasta saaduissa lapuissa lukee myös että tuorejuustot vältettäviä.. minunkaan käsittääkseni sulatejuusto ei ole tuorejuusto ja näin ollen olen sitä syönyt, on se olympia niin hyvää :D
- raskaana.
Jihuuu kirjoitti:
Niin mullekin sanottiin, että välttää tuorejuustoja. Ja neuvolasta saaduissa lapuissa lukee myös että tuorejuustot vältettäviä.. minunkaan käsittääkseni sulatejuusto ei ole tuorejuusto ja näin ollen olen sitä syönyt, on se olympia niin hyvää :D
Uskotaan siis, että sitä voi syödä :)
Kiva juttu, ei siitä edes tartte luopua kun niin monesta muusta asiasta kylläkin..
Ja kesällä varsinkin on vähän henkisesti raskasta kun mitään kivaa saa tehdä ;D - Jihuuu
raskaana. kirjoitti:
Uskotaan siis, että sitä voi syödä :)
Kiva juttu, ei siitä edes tartte luopua kun niin monesta muusta asiasta kylläkin..
Ja kesällä varsinkin on vähän henkisesti raskasta kun mitään kivaa saa tehdä ;DJa itsekin odotan, että pääsen taas syömään maksamakkara-ruisleipiä :P
- raskaana.
Jihuuu kirjoitti:
Ja itsekin odotan, että pääsen taas syömään maksamakkara-ruisleipiä :P
Ne ne vasta hyviä onkin.
Potuttaa kun mies syö niitä nenän edessä ja minä saan vaan hajut ;) - mistä tietää
Heips, Katoin tuota yllä olevaa linkkiä ja siinä ei missään ollut mainintaa, että pastöroitu. Mistä sen tietää onko pastöroitu vai ei? Olen katsonut Fetapurkkeja, juustopakettien kylkiä ja nyt sattumoisin oli jääkaapissa koskenlaskijaa myöskin ja ei ollut mainintaa että olisi pastöroitu. Luki ainoastaan tuoteseloste ja ravintoarvot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233