Olympia sulatejuusto

raskaana.

Saako sitä syödä vai lasketaanko se tuorejuustoihin?

15

4357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juustot edelleen...

valmistettu pastöroidusta maidosta.

• raskaana.

Kiitos paljon :)

• vastaus...

Eli tässä Valion molemmat vastaukset kysymyksiin 1.Mitkä tuotteet eivät sovi raskausaikana ja 2.Voiko valion tuore-, sulate- tai aurajuustoa käyttää kuumentamatta, vai onko
      ne ns. kiellettyjen listalla?

1.Valion tuotteet on valmistettu pastöroidusta tai termisoidusta maidosta ja ne
      ovat siten sopivia raskausaikanakin.
      Viranomaiset suosittelevat, että listerian kannalta on tärkeää huolehtia hyvästä
      keittiöhygieniasta ja riittävän kylmästä säilytyslämpötilasta (mielellään 4-6
      asteessa).
      Listeria on maabakteeri ja se elää maaperässä ja sen takia sitä esiityy monesti
      esim. jääkaapissa, jossa säilytetään myös juureksia.
      Kuumentaminen tuhoaa listerian eli sikäli on turvallista käyttää tuote
      kuumennettuna jos epäilee sen sisältävän listeriaa.
      Aihetta huoleen ei ole, jos näitä ohjeita noudattaa ja voitte keskittyä uuden
      perheenjäsenen odotukseen.

2.Kyllä a. juustoja voi käyttää kuumentamatta, jos noudattaa viestissäni
      mainittuja asioita.    

• raskaana.

Mutta miksi sitten neuvolassa neuvotaan ihan eri tavalla?

• eivät ole ristiriidassa:
        raskaana. kirjoitti:

Mutta miksi sitten neuvolassa neuvotaan ihan eri tavalla?

Pastöroimaton maito, siitä valmistetut tuorejuustot, homejuustot    

Käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kaikki Valion valmistamat juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta, paitsi tuontijuustot Appenzeller Switzwerland, Grana Padano, Parmesan kokonainen. Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta. Homejuustoa ei tule syödä, paitsi pastöroidusta maidosta valmistettua voi syödä jos se on kypsennetty hyvin (esim. uuniruuassa).

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190

• raskaana.
        eivät ole ristiriidassa: kirjoitti:

Pastöroimaton maito, siitä valmistetut tuorejuustot, homejuustot    

Käyttöä ei suositella raskauden aikana. Kaikki Valion valmistamat juustot valmistetaan pastöroidusta maidosta, paitsi tuontijuustot Appenzeller Switzwerland, Grana Padano, Parmesan kokonainen. Arla Foodsin kaikki tuotteet on valmistettu pastöroidusta maidosta. Homejuustoa ei tule syödä, paitsi pastöroidusta maidosta valmistettua voi syödä jos se on kypsennetty hyvin (esim. uuniruuassa).

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190

Tuntuu että ei täältä mitään kannata kysyä, kun tulee niin erilaista ohjetta ja vinkkiä. Tiedä mitä sitten uskoa.. Mutta koska Valion sivulla ei mainita että Olympia olisi tuorejuusto niin kaippa sitä uskaltaa syödä hyvällä omatunnolla kun se niin hyvää on. Maksamakkarasta luopuminen tuotti jo niin tuskaa :D

• ja voit ...
        raskaana. kirjoitti:

Tuntuu että ei täältä mitään kannata kysyä, kun tulee niin erilaista ohjetta ja vinkkiä. Tiedä mitä sitten uskoa.. Mutta koska Valion sivulla ei mainita että Olympia olisi tuorejuusto niin kaippa sitä uskaltaa syödä hyvällä omatunnolla kun se niin hyvää on. Maksamakkarasta luopuminen tuotti jo niin tuskaa :D

syödä ihan rauhassa.

Espoon neuvolan ja Valion ohjeet tukevat tätä samaa,
        en sitten tiedä mitä sulle on sanottu omassa
        neuvolassasi...

• raskaana.
        ja voit ... kirjoitti:

syödä ihan rauhassa.

Espoon neuvolan ja Valion ohjeet tukevat tätä samaa,
        en sitten tiedä mitä sulle on sanottu omassa
        neuvolassasi...

Siis kertauksena; sanottiin minulle, että tuorejuustoja tulisi välttää.
        Mutta kysyinkin että kuuluuko tämä Olympia tuorejuustoihin vai onko se ihan vaan sulatejuusto.
        Ja nyt onkin sit kaikenlaista vinkkiä tullut.

• Jihuuu
        raskaana. kirjoitti:

Siis kertauksena; sanottiin minulle, että tuorejuustoja tulisi välttää.
        Mutta kysyinkin että kuuluuko tämä Olympia tuorejuustoihin vai onko se ihan vaan sulatejuusto.
        Ja nyt onkin sit kaikenlaista vinkkiä tullut.

Niin mullekin sanottiin, että välttää tuorejuustoja. Ja neuvolasta saaduissa lapuissa lukee myös että tuorejuustot vältettäviä.. minunkaan käsittääkseni sulatejuusto ei ole tuorejuusto ja näin ollen olen sitä syönyt, on se olympia niin hyvää :D

• raskaana.
        Jihuuu kirjoitti:

Niin mullekin sanottiin, että välttää tuorejuustoja. Ja neuvolasta saaduissa lapuissa lukee myös että tuorejuustot vältettäviä.. minunkaan käsittääkseni sulatejuusto ei ole tuorejuusto ja näin ollen olen sitä syönyt, on se olympia niin hyvää :D

Uskotaan siis, että sitä voi syödä :)
        Kiva juttu, ei siitä edes tartte luopua kun niin monesta muusta asiasta kylläkin..
        Ja kesällä varsinkin on vähän henkisesti raskasta kun mitään kivaa saa tehdä ;D

• Jihuuu
        raskaana. kirjoitti:

Uskotaan siis, että sitä voi syödä :)
        Kiva juttu, ei siitä edes tartte luopua kun niin monesta muusta asiasta kylläkin..
        Ja kesällä varsinkin on vähän henkisesti raskasta kun mitään kivaa saa tehdä ;D

Ja itsekin odotan, että pääsen taas syömään maksamakkara-ruisleipiä :P

• raskaana.
        Jihuuu kirjoitti:

Ja itsekin odotan, että pääsen taas syömään maksamakkara-ruisleipiä :P

Ne ne vasta hyviä onkin.
        Potuttaa kun mies syö niitä nenän edessä ja minä saan vaan hajut ;)

• mistä tietää

Heips, Katoin tuota yllä olevaa linkkiä ja siinä ei missään ollut mainintaa, että pastöroitu. Mistä sen tietää onko pastöroitu vai ei? Olen katsonut Fetapurkkeja, juustopakettien kylkiä ja nyt sattumoisin oli jääkaapissa koskenlaskijaa myöskin ja ei ollut mainintaa että olisi pastöroitu. Luki ainoastaan tuoteseloste ja ravintoarvot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe