Kävipä tossa sitten niin että perjantaina parkkeerattaessa mökin pihalle auton tuulilasi oli ehjä ja tänä aamuna lähtiessä tuulilasissa aika säröt.
Eli oikealla puolen keskeltä kolmeen suuntaan; ylös(25cm), alas( 20 cm) ja reunapilariin ( kiinni asti).Kyllä tätä naisihmistä vitutti!!! En ainakaan ole huomannut siihen kiveniskemää tulleen ( pieniä on kyllä tuulilasi täynnä), mitään siihen ei ole voinut mistään lentää / tipahtaa tai vastaavaa. PAri lehtipuuta oli vieressä ja niiden oksat mutta mitään ei ole auton päälle pudonnut. Voiko kyseessä olla vaan joku jännitys / lämpölaajenema tai miten se tuulilasi itestään on voinut noin halkeamille mennä ?
Ja tärkein kysymys: mitähän mahtaa maksaa tuulilasin vaihto ? ? Kyse siis Peugeot 307, viime vuoden farkku. Asiallisia vastauksia kiitos ! Olen kyllä menossa parista liikkeestäkin kysymään, mutta ois kiva tietää faktaa etteivät ihan kympillä taas huijaa tätä yh-tätiä... on meinaan joskus viilattu linssiin aika lailla noissa työn hinnoissa...
Kiitos !
Tuulilasin hinta ??
10
5969
Vastaukset
- 307HDi
307:n tuulilasin vaihto merkkiliikkeessä maksoi 563 euroa (hinta huhtikuulta -06).
- Hdi-kuski
tuulilasin keravalla ja mielestäni tekivät hyvää jälkeä koska lasi oli täysin keskellä joka suunnasta katsottuna hinta 330e.
Takaluukun lasi laitettiin merkkiliikkeessä takuuseen ja eivät onnettomat osanneet laittaa sitä sitä keskelle eikä suoraan!!
- takuuseen
Jos lasi on todellakin hajonnut ilman mitään ulkoista iskemää, tuo voidaan lukea valmistusviaksi, eli takuuseen koko lasi.
Lasiliikkeestä kerrottiin alkukeväästä 307 tuulilasin hinnaksi jotain alle 400 (asennuksineen), tarkkaa hintaa en nyt muista.- Ap taas
mitään ulkoista syytä hajosi. Takuuta ajattelin minäkin, mutta milläs todistat ? Mitään kiveniskemää tms jälkeä ei näy, mutta milläs todistat että auto seisoi pihalla ja ykskaks oli tuulilasi halki ilman mitään ulkoista kosketusta, pelkästä jännitteestä( syy ) ????
Taitaa kyllä mennä vaan omaan piikkiin. Valitettavasti. Mulla kun on aika huonoja kokemuksia noista takuista. Aina on sanottu, että ehei käytöstsä se johtuu eikä valmistusviasta.. Paitsi toissavuonna kun oli auto vettä täynnä ja syy oli se että helmakoteloissa ei ollut ollenkaan sitä vedenpoistoreikää ( eivät meinanneet ensin uskoa, vaan väittivät että olen kaatanut !! autoon vettä tai olleet ovet auki sateella ja silti penkit kuivat hehe ). Rutista sai siitäkin, mutta oli sen verran iso kuivatustyö, aikaa meni ja kallis ja siitä tappelin. Sain aika veemäisen ämmän maineen muuten paikallisessa merkkiliikkeessä. nyt ne varmaan sylkäsis mut jo samantien ulos. Merkillisiä juttuja kun voi sattua. - takuuseen
Ap taas kirjoitti:
mitään ulkoista syytä hajosi. Takuuta ajattelin minäkin, mutta milläs todistat ? Mitään kiveniskemää tms jälkeä ei näy, mutta milläs todistat että auto seisoi pihalla ja ykskaks oli tuulilasi halki ilman mitään ulkoista kosketusta, pelkästä jännitteestä( syy ) ????
Taitaa kyllä mennä vaan omaan piikkiin. Valitettavasti. Mulla kun on aika huonoja kokemuksia noista takuista. Aina on sanottu, että ehei käytöstsä se johtuu eikä valmistusviasta.. Paitsi toissavuonna kun oli auto vettä täynnä ja syy oli se että helmakoteloissa ei ollut ollenkaan sitä vedenpoistoreikää ( eivät meinanneet ensin uskoa, vaan väittivät että olen kaatanut !! autoon vettä tai olleet ovet auki sateella ja silti penkit kuivat hehe ). Rutista sai siitäkin, mutta oli sen verran iso kuivatustyö, aikaa meni ja kallis ja siitä tappelin. Sain aika veemäisen ämmän maineen muuten paikallisessa merkkiliikkeessä. nyt ne varmaan sylkäsis mut jo samantien ulos. Merkillisiä juttuja kun voi sattua.Toisaalta myös autoliikkeen voi laittaa todistamaan että vika on johtunut ulkoisesta vauriosta. Käy vaikka näyttämässä lasia vakuutusyhtiön vahinkotarkastajalla ja pyydä lausunto asiasta. Sen paperin kanssa luulisi menevän takuuseen. Seuraava askel on sitten kuluttajaasiamies jne.. Ikävää että näistä joutuu aina tappelemaan. Tsemppiä, äläkä anna periksi.
- vastuu
Ap taas kirjoitti:
Taitaa kyllä mennä vaan omaan piikkiin. Valitettavasti. Mulla kun on aika huonoja kokemuksia noista takuista. Aina on sanottu, että ehei käytöstsä se johtuu eikä valmistusviasta.. Paitsi toissavuonna kun oli auto vettä täynnä ja syy oli se että helmakoteloissa ei ollut ollenkaan sitä vedenpoistoreikää ( eivät meinanneet ensin uskoa, vaan väittivät että olen kaatanut !! autoon vettä tai olleet ovet auki sateella ja silti penkit kuivat hehe ). Rutista sai siitäkin, mutta oli sen verran iso kuivatustyö, aikaa meni ja kallis ja siitä tappelin. Sain aika veemäisen ämmän maineen muuten paikallisessa merkkiliikkeessä. nyt ne varmaan sylkäsis mut jo samantien ulos. Merkillisiä juttuja kun voi sattua.Vastuu todistamisesta on liikkeellä. Juttu on tasan niin että jos lasi on hajonnut itsestään niin liikkeen on osoitettava että näin ei ole. Itsestään hajoaminen on hyvin mahdollista sillä uusissa autoissa lasiin kohdistuu kaikenlaisia rasituksia. Tuulilasihan on osa kantavaa rakennetta. Mikäli lasiin on jäänyt tehdessä jännityksiä se saattaa hajota itsestään vaikka ajossa pienessä kuopassa tai vaikka lämpötilamuutosten seurauksena kuten tässä tapauksessa on hyvin todennäköisesti käynyt.
Ei pidä uskoa jos liike sanoo että takuu ei korvaa. Yleensä ääni alkaa muuttumaan viimeistään siinä vaiheessa kun pyytää lausunnon paperille haastehakemuksen tekemistä varten käräjäoikeuteen. Minulla on ainakin kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus eikä yhtään epäilytä käyttää sitä jos tarvetta tulee. Sitä vartenhan niitä vakuutusmaksuja maksetaan. Tätä ennen voi tietysti ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Sitä varten ne ovat kunnissa olemassa. - Ap taas
vastuu kirjoitti:
Vastuu todistamisesta on liikkeellä. Juttu on tasan niin että jos lasi on hajonnut itsestään niin liikkeen on osoitettava että näin ei ole. Itsestään hajoaminen on hyvin mahdollista sillä uusissa autoissa lasiin kohdistuu kaikenlaisia rasituksia. Tuulilasihan on osa kantavaa rakennetta. Mikäli lasiin on jäänyt tehdessä jännityksiä se saattaa hajota itsestään vaikka ajossa pienessä kuopassa tai vaikka lämpötilamuutosten seurauksena kuten tässä tapauksessa on hyvin todennäköisesti käynyt.
Ei pidä uskoa jos liike sanoo että takuu ei korvaa. Yleensä ääni alkaa muuttumaan viimeistään siinä vaiheessa kun pyytää lausunnon paperille haastehakemuksen tekemistä varten käräjäoikeuteen. Minulla on ainakin kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus eikä yhtään epäilytä käyttää sitä jos tarvetta tulee. Sitä vartenhan niitä vakuutusmaksuja maksetaan. Tätä ennen voi tietysti ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Sitä varten ne ovat kunnissa olemassa.että eipä korvaa takuu. Että näyttää siltä että kyllä siihen varmaan kivi singonnut, vaikka ei olekaan jälkeä jättänyt ! Yritin siinä sitten koko 160 senttisellä pituudellani olla vakuuttava, että piru vie, auto seisoi paikallaan pari päivää ja yhtäkkiä puolimetriset halkeamat, että taatusti räsähti itsekseen kun jännitys tms laukesi... Mutta ei, ukko totes ykskantaan, että ei ole takuun asia, muutama takalasi on kyllä korvattu tänä vuonna, muttei tuulilaseja. Että varattaskos aika samantien vaihtoon, maksaisi n 800 e... JA siihen sanoine ttä kiitos, ei vaihdeta ! Kyselen muualta vaihtoa vielä kuin merkkikorjaamosta. Tosin en ajatellut sitä heti korjatakaan, jollei nyt etene aivan mahdottomasti...
- Ap taas !
vastuu kirjoitti:
Vastuu todistamisesta on liikkeellä. Juttu on tasan niin että jos lasi on hajonnut itsestään niin liikkeen on osoitettava että näin ei ole. Itsestään hajoaminen on hyvin mahdollista sillä uusissa autoissa lasiin kohdistuu kaikenlaisia rasituksia. Tuulilasihan on osa kantavaa rakennetta. Mikäli lasiin on jäänyt tehdessä jännityksiä se saattaa hajota itsestään vaikka ajossa pienessä kuopassa tai vaikka lämpötilamuutosten seurauksena kuten tässä tapauksessa on hyvin todennäköisesti käynyt.
Ei pidä uskoa jos liike sanoo että takuu ei korvaa. Yleensä ääni alkaa muuttumaan viimeistään siinä vaiheessa kun pyytää lausunnon paperille haastehakemuksen tekemistä varten käräjäoikeuteen. Minulla on ainakin kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus eikä yhtään epäilytä käyttää sitä jos tarvetta tulee. Sitä vartenhan niitä vakuutusmaksuja maksetaan. Tätä ennen voi tietysti ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Sitä varten ne ovat kunnissa olemassa.että eipä korvaa takuu. Että näyttää siltä että kyllä siihen varmaan kivi singonnut, vaikka ei olekaan jälkeä jättänyt ! Yritin siinä sitten koko 160 senttisellä pituudellani olla vakuuttava, että piru vie, auto seisoi paikallaan pari päivää ja yhtäkkiä puolimetriset halkeamat, että taatusti räsähti itsekseen kun jännitys tms laukesi... Mutta ei, ukko totes ykskantaan, että ei ole takuun asia, muutama takalasi on kyllä korvattu tänä vuonna, muttei tuulilaseja. Että varattaskos aika samantien vaihtoon, maksaisi n 800 e... JA siihen sanoine ttä kiitos, ei vaihdeta ! Kyselen muualta vaihtoa vielä kuin merkkikorjaamosta. Tosin en ajatellut sitä heti korjatakaan, jollei nyt etene aivan mahdottomasti...
- Pöksötti
Vanhaan ketjuun vastaan, mutta vastaan kuitenkin. Itselläni 307 SW, vm. 2005 - päivän aikana halkesi lasi itsekseen ilman kiveniskemiä ym. muitakaan ulkoisia vaikuttimia! Taitaa korissa olla aikamoiset jännitteet...
- sdffffffffffffff
tuulilasi on korin kantavaa osaa joten tuleehan siihen voimia
minä vaihdatin lasin tallinnassa, 153 euroa, malli oli toki 406
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197