Onko kenelläkään tietoa tunitkulutuksesta
4-6hp 4t koneista. Lähinnä kysymys on sunnattu ajatuksella, että moottori tulee pienen pujeveneen apumoottoriksi.
Kulutus 4-6hp perämoottorit
7
9516
Vastaukset
- miesw
ettei ole mitään merkitystä
- $$$
4hv 2T perämoottori kulutti H-Veneen apukoneena 2-3l/h.
- Paukkuu
Pikkuset perämoottorit kuluttaa litroina noin puolet hevosvoimien määrästä tunnissa. Karkeasti ottaen, ehkä vähän enempi menee. Eli 2 hp -> 1 l/h, 4 hp -> 2 l/h.
Ei mitään merkitystä siis. - Joakim
Purjevene kulkee varsin pienellä teholla lähes "runkonopeuttaan". Jos maltat ajaa puolella kaasulla, kulutus on n. 1 l/h, mutta täysillä 2T 4 hv kone vie yli 2 l/h ja 6 hv kone ~3 l/h riippuen todellisesta tehosta ja moottorin hyötysuhteesta. 4T-koneet kuluttavat 10-30 % vähemmän.
Oma veneeni kulkee 4 hv 2T Marinerilla (Vene-lehdessä mitattu 5 hv) 5,5 kn, kuluttaa silloin vajaat 2,5 l/h ja pitää kauheaa meteliä ja tärinää. Puolikaasulla menee 5 kn todella hiljaisesti ja tärinättä kulutuksen ollessa ~1 l/h, jolloin kiintotankilla pääsee ~10 M. - HHH
Kokemuksesta en suosittele Marinerin Sailmatea. Useita vikoja takuukorjausten jälkeenkin. Itse pitäytyisin kevyissä ja toimintavarmoissa 2-tahtisissa.
- mä vaan
yamahan 4hv 4t vie noin 0.5ltr tunnissa puolella kaasulla ajaessa ja reilusti alle kun uistelee
- Anonyymi
Nythän näillä kulutuksilla on merkitystä.
Busterit on jääny laitureihin, ei täällä vesillä ole kuin pikku (purje)veneitä enää.
6hv 4t Mercury kuluttaa 1,8l/h urku auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389