Onko kotikonsteja plyysimattojen pesuun? Kestävätkö ne tavallisen vesipesun tyyliin mäntysuopaa ja juuriharja?
Entäs pitkäkarvainen valkoinen ns. paimentolaismatto? Minulla on ollut tämä matto aika kauan varastoituna pölyisenä, eikä pöly tunnu lähtevän imuroimisella&tuulettamisella&tamppaamisella.
Mieluiten tietysti veisin nämä pesulaan, mutta rahatilanne on aika heikko, joten siksi kotikonsteja kysyn.
Miten matot puhtaaksi?
9
6477
Vastaukset
- xyzz
Älä yritä plyysimattoa itse. Kotikonstein se kuitenkin venyy jostain ja on sitten loppuikänsä kippura.
Paimentolaismaton (sen kaikkein pienimmän) olen pessyt ihan kotikoneessa ja hyvä tuli. Muistaakseni villaohjelmalla. Siinäkin ongelmaksi tulevat isompikokoiset matot - ei mahdu ainakaan kotikoneeseen.- satu-j.
Pesin ison paimentolaismaton isossa koneessa, usein kerrostaloissa löytyy. kysy vaikka joltain tuttavalta apua jos et itse pääse kyseiseen paikkaan. villapesulla.
- vaakku
paimentolaismaton voi laittaa koneeseen neljäänkymppiin (kokeiltu on) ja villapesuaineen perään...jos tahtoo olla yltiövarovainen niin kolmeenkymppiinkin voi laittaa..mut kotikoneessa ei saa pestä ellei haluu koneestaan eroon..se ei kestä märän maton painoa..eikä kestä ne kerrostalon pesutuvankaan koneet jos on iso matto..
plyysimatto kannattaa viedä pesulaan..vaikka se vesipesun kestääkin..ja kai sitä kotikonsteinkin voikunhan ei millään painepesurilla ala töhöttämään...mut sitä ei saa lotrata läpimäräksi.. - Liisa -Vantaalta
Tervehdys itse pesetin kaikki mattoni Uudellamaalla Jyrki Höyry Oy: n palveluilla. Mies tuli paikalle ja pesi kaikki mattomme parkettilattialla. Hyvä tuli ja edullista ja vaivatonta suosittelen.
Löytyy sivuilta:www.jyrkihoyry.fi - Tyytyväinen Espoosta
Noita liikkuvia palveluja on muitakin... Käytettiin Jussin Pesulaa n. vuosi sitten. Sai matosta ison tahran pois (jota SOL EI ollut saanut)! Jussin palvelut löytyy sivuilta: www.jussinpesula.fi
- Tyytyväinen hesasta
Noita liikkuvia palveluja on muitakin... Käytettiin Jyrki Höyryä n. vuosi sitten. Sai matosta ison tahran pois (jota SOL EI ollut saanut)! Jyrkin palvelut löytyy sivuilta:
www.jyrkihoyry.fi - Laitteet on
Tyytyväinen hesasta kirjoitti:
Noita liikkuvia palveluja on muitakin... Käytettiin Jyrki Höyryä n. vuosi sitten. Sai matosta ison tahran pois (jota SOL EI ollut saanut)! Jyrkin palvelut löytyy sivuilta:
www.jyrkihoyry.fiVielä puuttuu Unski Usva :) Mainonnasta.
On muuten sikakalliit hinnat? Sohvan istuinpaikan pesu yli 70 euroa huh huh.
Itse pesen koko sohvan ja nojatuolit 2 kpl max 50 euroa.
Neliöhinta 15 euroa huh huh.
Itse pesen about 3 - 5 eurolla neliö.
- Näppärähomma
Plyyshi /villamatot pestään lumiharjauksella jos siihen on mahdollisuus..
Tulee puhdasta ja raikasta. Maton pitää vaan antaa olla ulkona että se ehtii jäähtyä enne harjaamista ,ettei lumi sula siihen. Niin ja lumen tulee olla puhdasta :)
Villamatto kärsii aina hieman, kun se vesipestään pesulassa.
Meillä koirat makaa myös matoilla ja hajutkin lähtee lumella harjaten oikein nätisti pois. - Taaja
Heippa minulla on 2 suurta paimentolais mattoa jos sinulla on iso saavi laita siihen kädenlämpöistä vettä ja mäntysuopa liuosta survo tai tee kuten minä polje mattoa saavissa ja anna liota muutama tunti tai yön yli sit kaada vesi pois ja valuta mattoa jonkin aikaa ja huuhtele puhtaalla lämpimällä vedellä kunnes ves on kirkasta ja valuta laita 2-3 narulle kuivamaan oijo matto hyvin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3852052Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882009- 941698
- 4401696
- 61385
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1041069- 197894
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9806Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41802Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭69768